Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie jestem w stanie Ci pomóc, jest za dużo zmiennych które mogą wpływać na problem. Możesz nie mieć włączonego light environment, point light może być static light, ciężko mi cokolwiek powiedzieć.

  • Odpowiedzi 544
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To chyba jednak bug będzie ponieważ załądowałęm załączoną mapkę razem UDK o nazwie Examplemap , dałem tam point lighta który w PIE oraz podglądzie pokazuje dynamiczny cień i zbuildowałem (długo to trwało) ale w Play this level on PC też cienia nie ma.

 

Raz na forum epica widziałem jak ktoś porównywał cienie z UDK i z edytora z unreal tournament, w UDK cienie wypadły strasznie blado.

 

A tu znalazłem podobny problem na forum epica.

 

http://forums.epicgames.com/showthread.php?t=707610&highlight=shadows

 

i link do lightmass ale zanim to wszystko zanalizuję to mnie nowy rok zastanie :/

 

http://udn.epicgames.com/Three/Lightmass.html#LightmassImportanceVolume

Napisano

Kiedy edytuje sobie brusha to jak zaznacze edge, mam widok z góry to pivot znajduje się pod dziwnym kątem co uniemożliwia mi przesuwanie ścianki brusha z każdej perspektywy a wcześniej tak nie miałem i nie wiem co z tym zrobić :/

 

Może ktoś pomóc?

Napisano

pojawił mi się jeszcze jeden problem, tzn nie za bardzo rozumiem działania sejwowania paczki z texturami, modelami.

Mam mapke, tworzę nowy package, importuje potem daje save, potem jeszcze save all ale po ponownym załadowaniu mapki package znikają razem z texturami i modelami z mapki, jakiś error ale nie wiem dlaczego się tak dzieje ;/

Napisano

save all nie zapisuje paczek, musisz kliknac na nią prawym i wybrać save, to czy paczka jest zapisana poznasz po tym czy jet przy jej nazwie gwiazdka (*).

Napisano

tak to już zczaiłem, ale nawet jak zapisze package to po otwarciu mapy package nie ma.

 

W ogóle nie mogę zrobić nowej package gdzie chcę bo wszystko zapisuje do package UTGame lub editor

Napisano
tak to już zczaiłem, ale nawet jak zapisze package to po otwarciu mapy package nie ma.

 

W ogóle nie mogę zrobić nowej package gdzie chcę bo wszystko zapisuje do package UTGame lub editor

 

 

Musisz zapisywać paczki z teksturami/materiałami/meshami itd w UTGame/Environments, inaczej edytor ci tego nie zobaczy, możesz co najwyżej spróbować odpalić edytor z parametrem -nohomedir, powinno znieść to ograniczenie.

Napisano
w ogóle nie mam dynamicznych cieni z point lighta w Start this level on PC a ze spot lighta są dynamiczne cienie. W PIE działają wszystkie cienie , może coś w ini. za bardzo zaszalałem ?

 

Z meshami raczej wszystko w porządku bo dla każdego nie ma cieni a nowo utworzone lighty też nic nie dają.

 

Przeinstalowałem UDK więc ini. zostało zamienione ale nadal to nie pomogło, chyba pozostała mi jeszcze konfiguracja sceny , może world properities ale teraz to może być szukanie igły, można jakoś zresetować wszystkie ustawienie na scenie na domyślne?

 

To chyba jakiś bug musi być bo na nowo utworzonej mapce jest to samo.

Troche pozna odpowiedz ale. Zeby uzyskac dynamiczne cienie trzeba (przynajmniej w teorii..):

1) click > properties (wybranego swiatla)

2) szukamy light

3) trzeba rozwijac zakladki az sie znajdzie kanaly z ktorych jest rzucany cien, trzeba odznaczyc static i zaznaczyc dynamic

4) potem trzeba znalesc inne wartosci static odnaczyc je i zamiast tego zaznaczyc dynamic

5) powinno zaczac dzialac. W praktyce nie zauwazylem UE3/3.5 ma wyrazny problem z czysto dynamicznym oswietleniem.

 

Zamiast tego proponuje wszedzie ladowac odmiane Dominant. Co prawda nie dziala na kosnoli jak ma sie wiecej niz jedno takie swiatlo (ale kogo to obchodzi UDK i tak nie jest na kosnole ;p), a mozna uzyskac ciekawe efekty (np. rozszczepione cienie, nakladajace sie na siebie cienie itd).

 

Przy uzywaniu mieszanego oswietlenia render sobie wyraznie nie radzi i kiedy np. wchodzi sie pole static point light, przy jednoczesnie wlaczanym globalnym oswietleniu to cienie potrafia znikac (szczegolnie dynamiczne np. z postaci), a statyczne dziwnie sie zachowywac..

Napisano

Kolejne pytanie:

Stworzyłem własną tkaninę, nie mogę jednak nanieść na nią żadnego materiału, tkanina działa jak powinna ale pokazuje się standardowy materiał.

beztytuuok.th.png

Napisano

1. Znajdz materiał w edytorze (uwaga material to nie textura ;p)

2. Potem Find Package

3. Zaznacz paczke I Fully Load

4. Materiał musi być dwustronny (w material editor trzeba znalesc Two Sided i zaznaczyc)

 

Na poczatek proponuje sprobowac z materialem flagi. Jest odrazu ustawiony tak jak trzeba.

Napisano

Panowie, mam laptoka bez internetu i chciałem na nim zainstalować UDK. NET framework 3.5 (200mb) przy końcu instalacji chce jednak coś tam dociągnąć z neta. Poczekałem chwile i instalacja poszła dalej, ale wywaliło błąd przy końcu. UDK na upartego chce ściagać NET Framework i nie mam już do tego siły :/

Kupiłem dzisiaj Unreala Turnamenta III i widze, że te edytory troszkę się różnią.

Tak się zastanawiam, czy jednak uprzeć się na tego UDK czy pozostać przy edytorze z gry. Są jakieś znaczące różnice?

 

ps. one się chyba nawzajem nie czytają :/

Napisano
1. Znajdz materiał w edytorze (uwaga material to nie textura ;p)

2. Potem Find Package

3. Zaznacz paczke I Fully Load

4. Materiał musi być dwustronny (w material editor trzeba znalesc Two Sided i zaznaczyc)

 

Na poczatek proponuje sprobowac z materialem flagi. Jest odrazu ustawiony tak jak trzeba.

Zapomniałem w 3Ds maxie ustawić materiału. :P

Napisano (edytowane)

Global Illumination jest domyslanie wlaczony i nazywa sie to Lightmass ;p.

 

Panowie, mam laptoka bez internetu i chciałem na nim zainstalować UDK. NET framework 3.5 (200mb) przy końcu instalacji chce jednak coś tam dociągnąć z neta. Poczekałem chwile i instalacja poszła dalej, ale wywaliło błąd przy końcu. UDK na upartego chce ściagać NET Framework i nie mam już do tego siły :/

Kupiłem dzisiaj Unreala Turnamenta III i widze, że te edytory troszkę się różnią.

Tak się zastanawiam, czy jednak uprzeć się na tego UDK czy pozostać przy edytorze z gry. Są jakieś znaczące różnice?

 

ps. one się chyba nawzajem nie czytają :/

 

Roznice sa i to spore:

a) lepsza przegladarka assertow

b) Lightmass (Global Illumination, Ambient Occlusion)

c) symulacja wody (Fluid Sufraces)

d) Niszczenie otoczenia

Ogolnie jest szybciej, ładniej, lepiej :D.

Edytowane przez iniside
Napisano

mk3d_net: instalowałem już wiele wersji NET framework po 230, po 250mb i zawsze było to samo, błąd instalacji :/

 

u swojej kobiety zainstalowałem neostrade na laptoku, ściagnałem i działa... chyba nie ma innego wyjścia.

Napisano

Witam, mam trochę śmieszny problem. Nie umiem texturować w UE3 Editor (UDK),

robiłem jak mówili w tutkach. Czyli przeciągam texture z Content browser na mojego plane i nic się nie dzieje i tak bez przerwy :(

Napisano

Panowie, oglądam tutka, gdzie gośc tworzy prosty bazowy materiał i poprzez import ładuje textury w formacie TGA. Mnie się ta sztuka nie udaje, ani z TGA, PSD, ani niczym innym :/

Nagrałem nową paczkę i jak na razie mam tylko defaultowy materiał z niebiesko/białą szachownicą.

Napisano

nie wiem w czym problem, ale teksture importuje sie do paczki. gdy masz ja w content browserze zaznaczona w edytorze materialow wstawiasz nodka texture sample. i nie ma bata musi byc.

 

chyba ze nie masz potegi dwojki w rozmiarze tekstury ? mozlie ze wtedy nie przepusci

Napisano (edytowane)

no tak właśnie o tym pomyślałem, że nie mam potęgi dwójki... troche późno, ale zawsze ;P

dzięki, sprawdze...

 

edit: sprawdziłem, dokładnie o to chodziło, nie wziąłem z tego katalogu co trzeba, myślałem, że są wymiarowe.

Edytowane przez Chrupek
Napisano

ok dzieki a kurde jak to jest z licencja w przypadku jak sie znajdzie wydawce na casuala.

Czy zasady sa takie same ze daje sie epicowi 25 procent udzialow czy tez raczej trzeba kupic caly endzin. I czy wydawanie casuali jest jakos kontrolowane przez epica np jak to robi Microsoft na Xbox live , czy tez poprostu kazdy moze wydawac to co sie komu podoba nie pytajac epica o zgode ?

Napisano

Ktoś może mi powiedzieć jak zrobić zniszczalne światło? Po strzale w nie będzie znikać źródło oświetlenia i zmieniać się tekstura modelu na taką z pobitym szkłem?

Napisano

Do światła użyj PointLight Toggleable, do lampy, jak mówi przedmówca podmień jeden obiekt na drugi. Logikę za tym możesz wyklikać w Kismecie. Więcej z pamięci nie jestem w stanie powiedzieć.

Napisano

Witam panowie:) Może nie powinienem tego zamieszczać tutaj.Wybaczcie.

Wszystko fajnie ale jest mały problem ...Licencjonowanie! unreal engine 3 to dość znaczny wydatek dla jednoosobowej firmy:) Może znacie jakieś engine w przystępnej cenie jak Unity3d?Istotne ładne cienie !Oczywiście warunki licencji też znośne.

Ewentualnie jakie polecacie.

Coś w miarę prostego z szablonami.Jestem grafikiem 3d więc modelowanie moja głowa.

Potrzebny mi spacer wirtualny real-time.Czas realizacji rok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności