Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 544
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaznacz static mesha w scenie - F4 -StaticMeshActor - Lightmass - Use Emissive For Static Lighting. Włączyłeś to?

 

Sprawdź jeszcze w opcjach materiału sekcję Lightmass. Wszystko tam daj na 1 (Emissive Boost, Diffuse Boost, itd)

Napisano (edytowane)

Hejo wiecie moze jak wyeksportowac wybakowana cubemape poza udk? jak klikam w export to file to mi pokazuje rozszerzenia modeli tylko np t3d

Edytowane przez SoAd
Napisano

daj overrde lightmap rez, wklep tam cos duzego :), albo daj dominanta i wlacz lightmasa

 

/edit

Brunek moja repa jest tak duza ze powinienem miec Adkowe zezwolenie na bluzgi!

Napisano

ten 2 sposób działa. Nie wiem gdzie się daje overrde lightmap rez. Jednak nadal w viewporcie cienie i światła są ładne, dokładnie takie o jakie mi chodzi a gdy wypalam scenę geometria cieni rozpada się, tak jakby cienie wtapiały się i były nie od tego obiektu.

Napisano

Salom Alejkum

Panowie mam problem. Chcę nagrać filmik z turntable modelu w UDk i nie wiem w jakim programie. Ostatnio użyłem do tego Snagita ale piekielnie się przycina (czasami nawet o 2 sek). Mam dobry komp, tak wiec nie wiem. Potrzebuje się dowiedzieć czego sami używacie do nagrywania. PLz pomóżcie

z góry dziękuje

Napisano

Siemanko

Fraps? Sorrki zapomniałem powiedzieć ze ten program mi nie działa. Po prostu po wciśnięciu F9, się nie nagrywa. nie wiem czego to zasługa że tak się dzieje.

 

samo UDk nagrywa filmiki

 

Zaintrygowałeś mnie. mów dalej. zaczyna być ciekawie

Napisano

mozesz zawsze wyrenderowac z udka ten turntybul do klatek i pozniej poskladac w jakims afterefekcie. mapa ktora otwierasz musi miec odpowiedni wpis w skrocie "x:\UDK\Binaries\UDK" nazwa mapy -dumpmovie -benchmark" a w kismecie mozesz ustawic rozdzielczosc i fullscreen

Napisano

CZeść

Przyznam się że już testowałem chyba z 6 programów do nagrywania. I wiele albo nie chodziło albo miała potworne zacieńcie na filmie. W końcu znalazłem rozwiązanie na moje problemy-CAmtasia Studio. Bardzo ładnie nagrywa. Żadnych zacięć i świetna kompresja filmu. Naprawdę polecam

 

mozesz zawsze wyrenderowac z udka ten turntybul do klatek i pozniej poskladac w jakims afterefekcie. mapa ktora otwierasz musi miec odpowiedni wpis w skrocie "x:\UDK\Binaries\UDK" nazwa mapy -dumpmovie -benchmark" a w kismecie mozesz ustawic rozdzielczosc i fullscreen

 

A widzisz, nie wiedziałem że takie cuda da się zrobić w Kismacie. Senkju mr Ledyr and Brunequ

Napisano

Hejo mam problem, jak załaduje LOD'a do modelu to nie zmienia się on z jednego na drugi, tylko przez jakiś czas na ekranie są oba razem , co powoduje flickering,jako że niektóre ścianki są w tych samych miejscach, dodatkowo chciałbym żeby LOD'y zmieniały się jak w epicowej mapce GDC_features gdzie jeden lod zanika a drugi pojawia się płynnie. Wie ktoś jak to osiągnąć?

Napisano

Jak zattachować 2 movery do siebie?. mam windę która składa się z 5static meshów, kolo wchodzi na windę i winda jedzie w górę ale bez swoich pozostałych części. Jak to rozwiązać??? HELP

Napisano

staticmeshow nie mozna "poruszac"...musza byc zamienione na movery.(ale to chyba wiesz skoro winda juz jezdzi)

Zaznaczasz element doczepiany...klikasz properites (F4), klikasz na kłódke (lewy górny róg okna properites), klikasz na obiekt-baze (winda) i przypisujesz ten obiekt do obiektu doczepianego (zielona strzaleczka w zakladce attachment+ ptaszek na "hardAttach")

pozdr

Napisano

Mam takie pytanie, może głupie lub odpowiedz jest banalna, ale nie mogę znaleźć, czy w udk jest jakaś lista, spis obiektów które wrzuciło się na mapkę ? Potrzebuję wyrzucić jeden obiekt i nie mogę go zlokalizować a tak by było prosto.

Napisano

pytanie,

 

umieszczam mesha w sanctuary i w widoku ma cien(rzucany na podloge) ale gdy dam play game in viewport to nie mam tego cienia?? ocb?? jak to ustawic

 

i drugie ptytanko, jak zrobic grupe z 2 meshy najlepiej tak abym juz z content browsera wrzucal juz zgrupowane meshe w jeden element

 

 

z gory dzieki za odp

 

pozdro

Napisano

Plasti, pewnie masz zbyt wielką wartość Lightmap Resolution. Klikasz na podłogę, tak by podświetliła się na niebiesko, następnie naciskasz F4 (bądź F5 - nie pamiętam) i przechodzisz do okienka z wartościami obiektu. Po prawej masz właśnie lightmap resolution, zasada jest taka, że im mniejsza wartość, tym większa jakość cieni.

Napisano

imo ostry cien to z dynamicznego swiatła musi padac i obiekt tez musi przyjmowac dynamiczne swiatlo zeby rzucać dynamiczne cienie :)

 

jesli chodzi o grupowanie: zaznaczasz obiekty i create prefab

Napisano

wyjasnie jeszcze raz

 

laduje plansze udk sanctuary, czyli mam gotowy swiat, dziala ma swiatla etc, cienie ao itd,

importuje sobie mesha z texturami materialami etc, ustawiam, DONE

 

i teraz w oknie edytora czyli viewporcie widac cien mesh'a, mesh daje cien tak samo jak kazda budowla i kamien(ostry cien nie AO) kiedy dam play in viewport i biegam sobie z bronia po sanctuary, nie widac wtedy tego cienia, ao jest ale nie ma ostrego cienia, wracam do view porta(edycji) i znowu widac cien.... ????

Napisano (edytowane)

Wie ktoś może czy można exportować terrain do maxa by tam go edytować? Chodzi mi o to by podzielić teren na kilka mniejszych fragmentów i nadać każdemu elementowi oddzielne materiały.

 

Dobra głupi jestem.. File->Export selected

Edytowane przez graphic
Napisano

Oj generowanie terenu nigdy nie było uniwersalne w żadnym edytorze do takiego stopnia, żeby go wypluć wygenerowany teren i zaimportować z powrotem. Chyba tu też nie ma takiej opcji .

Napisano

Hm, jeżeli chcesz po prostu walnąć screena do folio, to wrzuć w tle jakiegoś boxa, no i narzuć na niego materiał, ewentualnie masz chyba 3 rodzaje skyboxów. Nie wiem czy można zmienić same tło, no ale może ktoś inny pomoże.

Napisano (edytowane)

Witam.

Mam taki oto problem:

Tutaj są dwa screeny.

Model jest ten sam, tekstura jest ta sama. Jej rozmiar 2048x2048.

Ustawienia materiału z maxa typowe: Materiał STANDARD, diff + normal.

W UDK podobnie: materiał to 'suche' tekstury diff i normal.

A mimo to w obu środowiskach wygląda to zupełnie inaczej.

 

http://img709.imageshack.us/img709/9437/29913716.jpg

http://img72.imageshack.us/img72/6564/71692087.jpg

 

Zmiana rodzaju LODGroup nic nie zmienia.

Podobnie ustawienia mip map. Tez zero poprawy.

 

Co to może być? Ktoś miął podobne błędy?

UDK mam najnowsze.

 

EDIT:

Przepraszam za zamieszanie ale to jednak nie były te same tekstury :D

Poznałem po podłodze ;) Przepraszam raz jeszcze :)

Edytowane przez Adamek
Napisano

a ja mam takie pytanie z innej bajki. jak tworzy się jakiś teren to najpierw się go robi, a potem wsadza do tego budynki, czy najpierw jakiś budynek i na podstawie tego tworzy się teren, i jak wgrać jakiegoś screena według którego będę mógł widzieć co i jak ma być...

Napisano

To zależy ;)

Tworząc teren np. z height mapy masz sporą możliwość zmian 'on the fly'.

Jeżeli budynek już gotowy nie do końca pasuje to wtedy łatwiej poprawić ukształtowanie terenu niż model.

Jeżeli jest to nietypowy kawałek terenu (nie height mapa) to już z tym gorzej.

Mój sposób to klecenie wszystkiego w maxie. I tam jak się dopasuje budynek do terenu lub na odwrót i wrzuci do silnika to tez musi pasować. Minus tej metody to poprawki. Jak zajdzie konieczność zmiany czegokolwiek to trzeba poprawiać w maxie i reimport do silnika. Na szczęście dzieje się to tak, że w silniku nie trzeba stosować kolejnych pasówek. Jak ani model ani teren nie zmieniają swojego położenia względem siebie to sam reimport załatwia sprawę.

Napisano
a ja mam takie pytanie z innej bajki. jak tworzy się jakiś teren to najpierw się go robi, a potem wsadza do tego budynki, czy najpierw jakiś budynek i na podstawie tego tworzy się teren, i jak wgrać jakiegoś screena według którego będę mógł widzieć co i jak ma być...

 

Możesz też robić tak, że zwymiarujesz sobie wszystko pod UDK, korzystając ze zwykłego BSP — powstawiaj sobie zwykłe brushe tak, żeby wielkościowo odpowiadały budynkom, wnętrzom, otoczeniu itd. i zobacz czy te proporcje grają. Zostaw sobie odrobinę miejsca na ew. korektę czy rozbudowę. No a potem powoli zamieniaj bryły na konkretne static meshe. To sprawdzona, często stosowana metoda.

Napisano

Mam pytanie

Wie ktoś jak zrobić komponentową (spodnie, buty, koszula, głowa oddzielnie) postać do UDK i później to połączyć w jeden mesh ?

Napisano

witam, od dluższego czasu mam takie dziwne problemyz pojawiającymi się dziwnymi cieniami, zakladam ze sa zwiazane ze sterownikami do karty graficznej ale pytam bo może wam coś wiadomo o czym ja nie wiem na wszelki wypadek :) grafa to gf7900gs najnowsze stery, najnowszy udk, z góry thx za odpowiedzi, pozdro

 

shadowsf.jpg

Napisano

nic nie dało, na bank problem z tymi sterownikami :) no ale cóż, kiedys wszystko smigało, im nowszy udk i sterowniki to wiecej rzeczy sie sypie :) chyba czas sprzet wymienic, :/

Napisano

hmm to nie wiem, ja mialem cos podobnego ale mniejsze jak umiescilem b maly obiekt w udk....

 

bardzo mozliwe ze to cos sprzetowego tj jakies stery...

Napisano

Hey mam parę pytań:

1. Chce stworzyć grę RPG wiem już jak ustawić kamerę w 3os. ale jak zrobić bym mógł obracać kamerę myszką w trakcje gry???

2. Czy da się sterować postacią za pomocą klawiatury i myszki???

3. Czy jest możliwość wyeksportowania ukończonej gry do jakiejś instalki??? tak, że gdy chce uruchomić gotową grę to nie muszę otwierać edytora?.

4. A jeszcze jedno.... w grach RPG często jest tak, że gdy wchodzimy do budynku kamera obniża się lub budynek zanika tracąc dach da się zrobić któryś z tych trików???.

Z góry dziękuję.

Napisano

właśnie nie daje tak rady, a miałem pytanie odnośnie kolizji. (jeżeli chodzi o wstawianie obrazka to wstawia mi się albo sama ścieżka albo nic:/) a czy ktoś zna odpowiedź na moje wcześniejsze pytania?sample.jpg

Gość mortifer
Napisano

Witam

 

Chciałbym zacząć moją przygodę jako designer.

Do tej pory zajmowałem się grafiką 2d a dokładniej pracuję zdalnie jako designer.

W tej "dziedzinie" osiągnąłem to co chciałem i chce się przenieść na wyższy poziom.

Mam kilka pytań nim zacznę swą naukę.

1.Rozmawiałem z pewną osobą która powiedziała mi że :

Level designer-zajmuje się oskryptowaniem,tworzeniem elementów i ogólnie wszystkiego dotyczącego "mapy".

a designer- Robi tylko teren,budynki..czyli cały krajobraz bez tworzenia elementów których np brakuje mu.

Zaś na forum wyczytałem odwrotnie, lekko zmienione.

Więc jak to widzicie dokładniej wy?

2. Czy UDK wystarczy mi do nauki czy też potrzebne mi są dodatkowe programy z którymi będę musiał się oswoić.

3.Po tym jak się poduczę w UDK chcę także poznać Chrome Engine...Czy to dobry pomysł?

4.Ściągnąłem Gear Of War

Idąc zgodnie z instrukcją w pliku txt każe wypakować to wszystko do folderu " CookedPC " Problem w tym że nigdzie nie widze tego folderu w UDK. A nie chę nic zepsuć.

Tak więc gdzie dokładnie mam to wypakować?

 

Dziękuję i w razie czego będę dopisywał pytania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności