Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Digic Pictures, czyli wegierska (i nie tylko) firma która stworzyla min. animacje (na 3d maxie) do Warhammera (Mark of Chaos) - animacje nr 1 na naszym globku :)

 

Ktos jest chetny do stworzenia takiej firmy w Polsce od zera :)?

 

Wiem ze to moze wydawac sie smieszne ale pytam z ciekawosci. A moje pytanko wlasciwie koncentruje sie na tym, czy jesli bylaby w polsce firma która robi animacje na podobnym poziomie co DC, to czy ludzie majacy juz jakas pozycje i stanowiska w innych polskich firmach, sklonni byliby przejsc do takiego polskiego DC (powiedzmy przy takich samych zarobkach)? Ale oczywiscie nie tylko.. kazdy dobry amator bylby super :)

 

Przy okazji wprowadzajac nowa, cywilizowana jakosc pracy do tego polskiego burdeliku za przeproszeniem ;) ?

 

W ogole to co o tym sadzicie? to oczywiscie taki luzny temat i fajnie gdybyscie sie wypowiedzieli;)

  • Odpowiedzi 38
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

To forum dowodzi, że w Polsce jest dużo świetnych grafików tworzących po prostu cuda. Ale prawdę mówiąc - żeby zarobki były dobre w takiej firmie naprawdę było by trudno (podatki, budowa siedziby itp. pochłaniały by zbyt dużo funduszy), dlatego ci najlepsi wolą pracować na własne konto. Ale jeśli chodzi o promowanie nowych twarzy - było by miło ;)

Napisano

Khe. Digic istnieje dzięki Andrewowi Vainie - producentowi węgierskiego pochodzenia, który ma na koncie ogromną ilość hollywoodzkich hitów , żeby wymienić tylko parę : "Szklana Pułapka 3", "Terminator 3", "Rambo 3","Judge Dreed", "Nixon". To dzięki jego kontaktom i pieniądzom "Digic" mógł robić to co robi ze standardem tego co robi i przejść ścieżkę rozwoju, która zajmuje przeważnie kilkanaście lat, zaledwie w 5. Zresztą były w Digicu w ubiegłym roku jakieś perturbacje, odszedł tam jeden ważny pan, właściciel sie przebranżowil - nie spodziewam się animacji stamtąd w najbliższym czasie. To w ogóle szerszy temat.

Burdelik w showbizie to norma, nie tylko u nas, trzeba umieć go porządkować. Polska też się cywilizuje krok po kroku. Swoją drogą strasznie nie lubie określeń typu "tego polskiego burdeliku" - hehe - to generalizacja - niesprawiedliwa i naiwna. Ja jestem starej daty, strasznie mnie to drażni, kehkhe.

Moim zdaniem tak "łatwe" stworzenie takiego studia jak to się wydaje z Twojego maila jest niestety mało realnym planem, ale jeśli masz te setki tysięcy, jeśli nie miliony złotych do wydania to powodzenia. Rynek wchłonie.

 

salut

Dziadek Stal

Napisano

Jeśli dobrze rozumiem, to chodzi o budowanie od podstaw. Więc na początku były by pewnie zlecenia typu wizualizacje, krótkie animacje reklamowe + coś do pokazania "od firmy". Jeśli znalazłby się taki ktoś, kto zainwestuje w sprzęt, oprogramowanie + utrzymanie wszystkiego do czasu wyjścia "na zero", to nawet dało by się coś takiego zrobić (przynajmniej teoretycznie). Ale patrząc na to realistycznie - byłoby to BARDZO trudne.

Napisano

Ale Digic niedawno wypuscil intro do Warhammer Battle March? - swietne i trzymajace poziom. wiec cos jednak robia? i moim zdaniem 10 razy lepsze od animacji Baginskiego.

 

apropo Baginskiego.. mocno sie wybil w bardzo krotkim czasie...a jakby tak robic jeszcze lepsza jakosc...

Napisano

Pozwolisz ze zapytam, czy to jest dyskusja z rodzaju "A gdyby tak miec pieniadze, utalentowanych ludzi, i wyrobiona pozycje na rynku, to by sie fajnie pracowalo" ? Bo zaczyna to tak wygladac.

Napisano

Ozga - to lipa troche robic jakies wizualizacje, animacje reklamowe itp... to inna troche bajka. szkoda na to czasu, sily i zapalu. Pierdoly reklamowe to kazda firma reklamowa jako taka potrafi zrobic. Natomiast wiarygodne i realistyczne odwzorowanie scenki bitewnej (czy jakiejs innej charakterystycznej) to inne wyzwanie i na tym polu mozna sie o wiele bardziej wykazac jesli sie potrafi.

Napisano

nie odrazu rzym zbudowano, przedewszystkim renoma firmy jest wazna, nikt ci nie da zajewielkiego projektu jezeli nie bedize slyszal ani nic o tobie wiedzial!a na zbudowanie folio tez potrzebny jest czas, a co sie z nim wiąże, pieniądze!!kazdy grafik, designer, konceptartist, i jeszcze paru + oprogramowanie + kasa na sprzet + sprzątaczka + kawa i juz mozesz sobie kupic mercedesa SLR za taką sume!:) a to dopiero poczatek

Napisano
to lipa troche robic jakies wizualizacje, animacje reklamowe itp... to inna troche bajka. szkoda na to czasu, sily i zapalu. Pierdoly reklamowe to kazda firma reklamowa jako taka potrafi zrobic. Natomiast wiarygodne i realistyczne odwzorowanie scenki bitewnej (czy jakiejs innej charakterystycznej) to inne wyzwanie i na tym polu mozna sie o wiele bardziej wykazac jesli sie potrafi.

 

Faktycznie, zapał u Ciebie widać, ale to jednak nie wszystko. Niestety żeby być dobrym grafikiem, będziesz musiał się starać wykazać na różnych płaszczyznach - np. jeśli ktoś przez X lat robił tylko modele samochodów, to niekoniecznie oznacza, że zrobienie ludzkiej postaci będzie dla niego banalne. A na reputację firmy pracuje się latami.

 

Widać, że bardzo chcesz dokonać czegoś wielkiego, ale czasem trzeba spojrzeć realnie. Życzę Ci powodzenia, jeśli Twoja chęć zrobienia czegoś przełoży się na praktykę, to możesz być wielki. Marzenia nie kosztują, a niektóre się spełniają, ale trzeba wiedzieć jak do nich dążyć.

Napisano

Płacicie średnią krajową? to wchodzę bo w sumie to w ***** mam pieniądze i wszystko ma w d.. tylko posadźcie mnie przy dobrym sprzęcie bo właśnie rozp.... swojego kompa a nie mam kasy na nowego. Tylko nie piszcie że Bagiński robi słabą jakość bo człowiek sam zrobił animację której w dzisiejszych czasach mało kto by zrobił z tego forum a mamy milion razy więcej tutoriali lepszy sprzęt... a co ja się będę produkował każdy wie o co chodzi. Pozdrawiam.

Napisano

15 sekundowy Teaser Warhammera zrobiony przez DC zrobil furore. Jest swietny, pokazuje klase i umiejetnosci twórców i powala inne dluzsze animacje.

I trzeba bylo by sie skupic na takim czyms. Jestem pewien ze udaloby sie zrobic taki wlasnie krótki filmik takiej jakosci w Polsce.

 

Wlasnie tutaj jest istota : nie robic jakichs smiesznych reklamówek czy wizualizacji, albo dlugich sredniawych animacji podpierających sie fabułą (jak robi to Baginski) ale takie krótkie a konkretne '***********' jakoscią z jajem, jak zrobilo to DC.

Napisano

Khe, khe - Gadon, ale masz jakiekolwiek rozeznanie w rynku? Pytałeś poważnie czy tak, żeby sobie pogadać? Coś coraz bardziej wydaje mi się, że to drugie.

Dzięki za przypomnienie o Digicu swoją drogą - faktycznie nowy filmik od nich już krąży. Wole poprzedni, ale oni i tak dają radę - widać już się poukładali po perturbacjach z ubiegłego roku.

Anyway, coś mi się widzi, żeś jeszcze firmy w branży nie rozkręcał. Sebastian Ozga tutaj znacznie bliżej konkretów Ci pisze niż się wydaje. Jeżeli nie będziesz miał ogromnej kasy na początek - to możesz zapomnieć o próbach pójścia na skróty i jedyną drogą jest niestety takie powolne ścibolenie od małych do coraz większych projekcików. Wiesz, no nie wiem jak jest naprawdę, może masz wujka w Emiratach Arabskich, ale póki co to co piszesz wygląda to mało realnie. Takie klasyczne "ej, weźmy się i zróbmy coś" hehe, bez konkretów.

 

salut

marudny Dziadek Stal

Napisano
Płacicie średnią krajową? to wchodzę bo w sumie to w ***** mam pieniądze i wszystko ma w d.. tylko posadźcie mnie przy dobrym sprzęcie bo właśnie rozp.... swojego kompa a nie mam kasy na nowego. Tylko nie piszcie że Bagiński robi słabą jakość bo człowiek sam zrobił animację której w dzisiejszych czasach mało kto by zrobił z tego forum a mamy milion razy więcej tutoriali lepszy sprzęt... a co ja się będę produkował każdy wie o co chodzi. Pozdrawiam.

 

Ej ej, nie za dużo emocji?

 

Rozmawiać można ale bez przesady. :]

Napisano

Dziadek - rozeznanie jako takie mam. Jako takie bo nie jestem animatorem, ale siedze w grafice zawodowo. Pytasz mnie sie czy pytam powaznie - wiadomo ze nie zrezygnuje odrazu z pracy, pojde do domu i zaczne robic animacje. Zainteresowany jestem, bo mysle, ze wiem jak zrobić lepszą jakość od Baginskiego, a wzorując sie na DC.

 

I tak jak mówie - taki 15 sekundowy teaser jaki zrobilo DC to jest klucz. Niedlugie, niewyczerpujące, a swietne jakościowo i zrobione z jajem. Co wiecej - jesetm absolutnie przekonany ze w cale nie duzo kasy trzeba bylo by wydac na takie cos.

W tym przypadku głównie jakość, wykonanie, talent.

Napisano

Gadon: słysząc takie słowa od człowieka który ma problem z podstawowymi funkcjami w 3ds max jakoś nie potrafię się przekonać do tego cytatu:

 

Zainteresowany jestem, bo mysle, ze wiem jak zrobić lepszą jakość od Baginskiego

 

i tutaj jest zasadnicza różnica: Ty myślisz, że wiesz jak to zrobić, Tomek Bagiński wie jak to zrobić.

 

Pozdrawiam

Napisano
niewyczerpujące

 

aha...

 

Co wiecej - jesetm absolutnie przekonany ze w cale nie duzo kasy trzeba bylo by wydac na takie cos.

 

znaczy sie, wszyscy robia w zamian za dobra zabawe, a wszystko renderujemy i skladamy na domowych PCtach ? :)

 

Co ono według Cieibe oznacza ?

 

Vorek, no nie wiesz? wysoki sampling w ustawieniach renderera :)

 

wybaczcie ironie, ale od 2 tygodni siedzimy w studio nad "krotka i niewyczerpujaca" animacja. I jak slysze tekst ze taki filmik do Warhammera robi sie szybko i przyjemnie i bez wiekszych wydatkow to mnie zaczyna skrecac.

Napisano

i tutaj jest zasadnicza różnica: Ty myślisz, że wiesz jak to zrobić, Tomek Bagiński wie jak to zrobić.

 

Chyba wyczerpałeś temat :)

 

Gadon - twoje wypowiedzi brzmią jak slogany reklamowe. 'lepsza jakość łubudubu..lepiej niż Bagiński...bez wysiłku'. Dziś rano w tv widziałem "Nowy lepszy produkt. Spalaj tłuszcz lepiej niż za pomocą drogich tabletek i ciężkiej pracy, skutecznie, szybko i bez wysiłku."

 

Mam nadzieję, że mnie czymś zaskoczysz.

Napisano

Pogratuluję, jeśli uda Ci się zrobić choćby stilla "dobrej jakości" (tak jak to określasz).

 

To, że "myślisz, że wiesz jak" nic nie znaczy ;)

 

PS: Aż mi się przypomniał neo (chyba?), który chciał robić anime matrix, to dopiero była historia heheh

Napisano

ja tylko zacytuje ziomalskie stwierdzenie :

 

Kochasz ten kraj gdzie wszyscy są komediantami? To dawaj uderz w puchara teraz z nami. To tysiąć abrurdów, to setki powodów, to dramat milionów ....
dzinkui
Napisano

jakość grafy, czyli coś co odróżnia Gears of War od innych produkcji na konsole, i czym swego czasu rodzimy Painkiller wybijal sie na swiecie. I co lepsze, niewiele firm potrafi dorównać tej jakości mając ją jak na tacy (dzisiaj to juz mowa raczej o GoW). I w cale a w cale nie chodzi tu o nowinki techniczne czy technologiczne sztuczki.

Ciezko jednym słowem wskazać jakośc a widać to odrazu gołym okiem porównując animacje Baginskiego i DC.

To jest cały proces od początku do końca, ale o tym nastepnym razem bo za duzo by pisac.

 

Tweety - "Ty myślisz, że wiesz jak to zrobić, Tomek Bagiński wie jak to zrobić" - to jest typowe paplanie ignoranta albo kogoś kto pracuje z TB. A co, Baginski kiedys tak nie myslal?

A to ze nie znam zbyt super 3d maxa to nie znaczy ze nie znam innych programów, zresztą, i tak nie to jest najwazniejsze.

Napisano

Grafika w Fallen Art była piękna, stylizowana*. To że nie miała fajerwerków typu tysiąc specularów w jednym miejscu ją dyskwalifikuje?

 

*Ten ciekawy wyraz oznacza odmienny styl porównywanie. FA czy Katedry z WH jest nie trafione.

Napisano

Coś się tak Bagińskiego uczepił? ;)

Z całym szacunkiem, poczekaj trochę, zrób coś swojego i napisz coś w innych działach (np. galeria 3d ewentualnie wip) niż tylko 3dsmax. Nie myśl, że możesz coś zrobić tylko wiedz to (tak jak herr Tweety słusznie powiedział).

 

No i tak, znajomość programu nie jest najważniejsza. Najważniejsze jest zdrowie, bo jak ono będzie to będzie dobrze wszystko!

Napisano

kozioo... gdybym nie mial dobrego przygotowania to bym tak nie gadał bezsensu..

 

kazdy z nas siedzi w jakiejs firemce, w wiekszosci przypadków jak taka szara mysz wykonująca tylko polecenia i boi sie wychylic glowe i pomyslec o czyms ambitniejszym, bo to juz jest za trudne, wymaga 'miliardowego kapitalu', tysiaca ludzi itp...

 

I ja tez tak siedze... i czasami mysle czemu by nie spróbować czegoś ambitniejszego.

Napisano

hehe ja wielki ignorant wypowiedzieć się niestety muszę. chcesz robić biznes i robić grafikę lepszą niż Bagiński? ależ proszę ja Cię bardzo :)

 

napisałeś:

 

mysle, że wiem jak zrobić lepszą jakość od Baginskiego

 

to proszę: zaskocz mnie :] wyzywam Cię na pojedynek! Ty kontra jeden dowolny kadr z "Katedry" (FA nie wchodzi w grę bo robiony był przez zespół).

 

dopóki nie zobaczę czegoś takiego nadal będę twierdził, że jesteś nic nie znającym człowieczkiem któremu przyśniło się zrobienie intra do gry w stylu Warhammera. nie znasz rynku, nie masz warsztatu, nie potrafisz nic a krytykujesz jednego z tych nielicznych polskich twórcę którego docenia tzw środowisko. ech...

 

odrobinę samokrytyki bo to co piszesz zaczyna być żałosne i odrobinę śmieszne :)

 

Pozdrawiam i powodzenia w biznesie. Daj znać kiedy wpadnie Ci w łapki złota statuetka :]

Napisano

Ale ja z przyjemnością popatrze jak wychylasz głowę. Naprawdę. Tylko jesteśmy na forum graficznym, a nie ezoterycznym/religijnym. To, że opowiesz nam o cudach nic nie znaczy. Pokaż cuda a ludzie za tobą pojdą. Takiemu jednemu synowi cieśli podobno się udało. ;)

Napisano

Leru - jestem grafikiem przy grze w zagranicznej firmie.pracowalem tez w polskich firmach. siedze w tym troche, wiem na co mnie stac i wiem co sie dzieje dookoła.

 

A czepilem sie Baginskiego bo to jest pewien przyklad, jakas wykladnia, ktora zdobyla szacun na swiecie i w koncu to polska firma, w ktorej tez znam paru ludzi.

Napisano

tylko przypominam ze gadamy na poziomie, polecialo troche krytyki, ale dajmy juz sobie spokoj :) bo zrobilo sie 20 na 1.

 

wiec pora zamknac ?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności