Skocz do zawartości

Nadszedl ten czas na zmiane softu


Rekomendowane odpowiedzi

Gość ant-3d
Napisano

Hej

 

Mam problem i potrzebuje porady. Otoz od zawsze uzywalem/pracowalem na 3d studio maxie. Od jakiegos czasu jednak zaczynam coraz bardziej wkurzac sie na polityke autodesku wobec maxa... Mysle o przesiadce na inny soft tylko nie wiem na co sie zdecydowac. Co byscie mi polecili abym nie obudzil sie pewnego razu ze swiadomoscia ze nagle uzywam softu na ktorym juz nikt prawie nie pracuje. Dwa pytania.

 

1 - Na jaki soft byscie radzili sie przezucic i dlaczego?

2 - Jakiego enginu do renderowania sie zaczac uczyc oprocz VRay'a i Mentala?

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli nie Autodesk to niewielki masz wybór. Dużo zalezy od działu w którym pracujesz ale z liczących się zostaje chyba tylko XSI

Napisano

Ale masz problemy o 2 w nocy ;P

 

1.

Blender - darmowy

XSI, Cinema 4D, Modo -nie znam, nie wypowiem sie

Maya - odpada - Autodesk

Houdini - za trudny

 

2.

Mentala sie nie ucz, bo to Autodesk

 

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=6861804

 

i dziala tylko z Autodeskiem :/

 

Brazil R/S - dziala tylko za Autodeskiem - odpada

Final Render - poza Autodeskiem zostaje tylko Cinema 4D

Maxwell i Fryrender - powinienes znac, rendery poprawne fizycznie, czy jakos tak ;) , nie sa zbyt produktywne, wolne

 

zostaje Vray :D

 

Czemu uwazasz ze ludzie przestana uzywac maxa? Chyba najpopularniejszy soft a ty mu wrozysz tak zle? Co cie denerwuje? To ze przy tak wysokiej cenie ostatnie wersje nie wnosza nic znaczacego a co raz pojawiaja sie nowe? Brak mozliwosci zapisu do poprzednich wersji?

 

Sam popatrz na przykladzie chociazby renderow ze wszystko wspiera produkty autodesku, w duzej czesci maxa, moze dlatego ze autodesk ma mocna pozycje na rynku i jest masa firm ktore robia pluginy dla jego produktow bo to sie wszystko razem ladnie napedza :) Max chyba predko nie zniknie z rynku...

Napisano

Zależy co robisz. W dzisiejszych czasach chyba zdecydowałym się na XSI albo Blendera. Zostaje jeszcze Houdini, jeśli zainteresowany jesteś głównie animacją czy VFX.

Możesz wybrać też Maya, ale jeśli nie lubisz Autodesk, to raczej tego nie wybierzesz.

 

Z rendererów to oczywiście mental ewentualnie jakiś Renderman, ale to te raczej do VFX.

Gość e=mc^2
Napisano

mental to nie autodesk , mental ray to mental images, oddzielna firma

 

polecam XSI

Napisano

Dziwne zamartwianie sie na zapas. Jezeli jestes dobrym fachowcem w danej dziedzinie na danym sofcie, to raczej o robote nie masz sie co martwic. Poza tym, perspektywa tego, ze max lub maya przestanie byc uzywany, w przeciagu najblizszych 15 lat raczej jest nikła. To dobre popularne softy i raczej nie ma sie o co martwic.

Napisano

Sam pobrałem wczoraj wersję trial XSI. Moim zdaniem problem nie tkwi w tym, że Max zniknie, ale w byciu na łasce Autodesku, który Europę traktuje z buta podbijając ceny swojego softu o 100%. Jeśli jeszcze faktycznie przestanie pracować nad Majką to pewnie za jakiś czas wrzuci do Maxa jedna lub dwie funkcje (z tej Majki) i podniesie jego cenę do $10000. I to na rynek US :/

Polityka cenowa Softimage jest z kolei zupełnie inna. Porównując ceny choćby z naszymi sąsiadami widać, że dla Polski mają taniej. Fajnie. Oby się to XSI sprawdziło.

A developerzy pluginów wybierają na początek Maxa gdyż jest to dla nich pewny start, duży rynek zbytu i sporo kasy na dalsze prace - m.in. nad dostosowaniem ich produktów do innych programów. Ale widząc jak Autodesk stara się "ulepszać" Maxa może im się to wkrótce znudzić.

Napisano

mental jest programem od mentalimages z Niemiec. Implementowany jest fabrycznie w takich aplikacjach jak XSI, Maya, 3dsmax.

 

W XSI ponoć jest jego najlepsza implementacja, gdyż, z tego co wiem, od początku ten soft był projektowany do współpracy z mentalem. W Maya też nie jest najgorzej, ale podobno całkowita porażka jest przy implementacji w maxie. Z innych programów, to np. Houdini ma też wsparcie dla mentala, ale trzeba samemu sobie doinstalować silnik renderujący.

 

http://www.mentalimages.com/

http://www.mentalimages.com/1_3_0_partners/index.html

Napisano
a politka m$ cie wkurza ?

Mnie wkurza, jeśli tylko adobe przygotuje wersje dla linuxa (może przy cs4 :) ), nie zastanawiam się ani chwili (xsi dla linuxa już mam) i robie przesiadke.

Napisano

Odrobina dobrej woli i być może nawet Gimp wystarczy :p

 

A tak w ogóle to jakieś dziwne myśli ludziom przychodzą - co ma polityka firmy, koropracji do używanego przez was softu? Nie lepiej po prostu używać tego, który jest najwygodniejszy?

 

Narzekacie na Autodesk, że lekceważy swoich klientów, ale tak naprawdę - kto z was jest ich klientem z prawdziwego zdarzenia? To samo MS, co ma jego polityka do wygody używania systemu operacyjnego - Windows jest wygodny, to go używam,. Microsoft prowadzi zagrywki monopolowe? Z punktu widzenia końcowego użytkownika, to dobrze, bo nie musi się martwić, że nowy sprzęt nie będzie działał pod danym systemem.

Napisano

Heh, pod Linuxa masz bardzo potężne narzędzia do kompozycji - Nuke, Shake (już nie rozwijany). Pytanie tylko, czy nie zbyt potężne jak dla domowego użytkowika...

 

Z Flashem istotnie jest problem, choć kiedyś bawiłem się z Wine i chyba jakoś to nawet chodziło.

Napisano

jak bym mial sie uczyc od nowa jakiegos softu to wybralbym Houdini, mam wrazenie ze z czasem pozycja tego softu bedzie rosla i bedzie coraz wiecej potrzebnych ludzi potrafiacych sie nim poslugiwac

Napisano

Parafrazując SYmka oraz znane w świecie Linuksa powiedzonko:

Znasz Hudego - znasz 3D, znasz 3dsmaxa (Maya, XSI) to znasz tylko 3dsmaxa (Maya, XSI).

Gość ant-3d
Napisano

Dzieki za wszystkie wypowiedzi na ten temat. Dopiero w sumie mam czas cos odpisac (kocham deadliny). W sumie nie zrobie calkowitej przesiadki ale napewno musze sie uwolnic od tylko maxa. Bardzo powazanie zastanawiam sie nad nauka XSI. Co o tym myslicie? Tez mam ciagaty by w blendera uderzyc. Heh czuje sie poprostu rozdarty. Skad takie rozkminy? Stad ze max tak naprawde z wersji na wersje coraz mniej jest rozwijany. Fakt, jest duzo dobrych rzeczy do niego ale to troche glupio aby softu bronily dodatki a nie sam soft siebie bronil. Stad glownie czarno widze przyszlosc maxa. Nie lubie byc zlym prorokiem ale tak to narazie widze...

Napisano

Niedawno się przesiadłam na Blendera (z Maxa) i w sumie jestem zadowolona, chociaż kilka rzeczy mu brakuje. (Maxowi też brakuje, tyle że innych).

Blender jest szybko rozwijany, są ciągle jakieś nowe funkcje, ostatnio weszły świetne włosy, nowy AO, mesh deformer i automatyczny skinning do kości, bardzo wygodne to wszystko, natomiast pewne stare funkcje (np. spliny) które powinny być poprawione koniecznie, nie są ruszane. Podobno teraz pracują nad nowymi narzędziami do modelowania, aczkolwiek w chwili obecnej bardziej warto modelować w wingsie bo ma więcej narzędzi i są one lepiej przemyślane. Z renderowaniem też jest mały problem bo nie ma GI, a jeśli się renderuje rendererem zewnętrznym to z kolei pewne blenderowskie sprawy (SSS, wspomniane włosy, nody itp) nie zawsze działają.

W maxie inaczej, w maxie w updatach są drobne zmiany w starych narzędziach oraz lepszy performance, te narzędzia które są wszystkie są w miarę ok, nie ma takich tragedii jak te blenderowskie spliny, ale nic nowego jakoś nie dodają.

 

Swego czasu próbowałam też XSI, ale jakoś się nie potrafiłam z nim zaprzyjaźnić, miałam wrażenie że aby uzyskać jakiś prosty efekt muszę dużo więcej klikać niż na przykład w maxie. Pamiętam że były jakieś problemy z displacementem, a unwrap był jeszcze gorszy niż w maxie. Choć być może po prostu się za mało znałam. Był fajny weight painting, w maxie nie ma (w Blenderze też jest fajny). Podobno Mental Ray jest do XSI lepiej dostosowany niż do Maxa ponieważ dłużej ze sobą żyją. Fajne jest renderowanie prosto w viewporcie. Więcej w sumie nie pamiętam bo szybko od XSI uciekłam.

Gość ant-3d
Napisano

dzieki znow za rady. Po moich rozkminach zdecydowalem sie od autodesku nie odchodzic heh aczkolwiek uwalniac od maxa bede sie za pomoca majki. Bledner gdzies tam w kolejce stoi i pewnie nadejdzie taki dzien ze za niego sie wezme. Narazie niech jeszcze poczeka.

 

Czy mozecie mi powiedziec jak majka wspopracuje z mentalem? Z mentalem bo w pracy zostalem przymuszony do przesiadki na mentala. Nawet zaczalem sie z nim lubiec ale jak narazie to daleko moim mentalowym wypocinom do tego co z VRay'a udaje mi sie wypluc.

 

Drugie pytanie co by watku nie zakladac nowego. Kiedys byl taki watek na forum gdzie ludzie wrzucali jakis koncept i robili base mesha box modelujac. Niewiem, albo jestem slepy albo szukac nie potrafie... Co sie stalo z tym watkiem i gdzie on lezy teraz??

Napisano

A czym Ty chcesz się zajmować? Problem polega na tym, że nie ma drugiego tak uniwersalnego softu jak Max. Jak chcesz się przesiąść, musisz wiedzieć, co zamierzasz robić...

 

Co do mentala w Mai: teoretycznie masz wszystko, pełną integrację. W praktyce, jeszcze w wersji 8.5 to był koszmar. Znam ludzi, którzy osiwieli próbując renderować animacje w mentalu w Mai. Koszmarne bugi. Z drugiej strony, jaki masz wybór dla Mai, musiałbyś dokupić 3deligtha czy PRMana.

 

Żaden program nie może się równać pod tym względem z XSI z wiadomych powodów.

Napisano

Ja polecam XSI. Niedawno sam się na niego przesiadłem i muszę przyznać, że rzeczywiście ma sporo ułatwień, przynajmniej jeśli chodzi o modelowanie, podobno UV texture editor jakoś lipnie działa, ale jeśli chodzi o modelowanie to XSI ma bardzo fajnego snapa i "podręcznego welda", o wiele lepiej działa niż w Maxie. Ma jeszcze kilka przydatnych ułatwień. Jeśli chodzi o to co Ania napisała to muszę przyznać, że przez pierwszy tydzień użytkowania miałem to samo odczucie, wkurzało mnie kilka rzeczy i mimo, że interfejs jest uporządkowany to trudno mi było się przyzwyczaić po przejściu z maxowego.

Jednak, podsumowując, sam powinieneś posprawdzać różne programy i wybrać ten w którym się najlepiej czujesz, nie ma co sugerować się ludźmi, którzy robią super pracki w XSI, bo są też ludzie, którzy robią super pracki w Mayi. Każdy ma inne upodobania :).

 

Pozdrawiam

Gość ant-3d
Napisano

SYmek: Czym bym chcial sie zajmowac? HA, to jest naprawde dobre pytanie. Narazie trzepie wizki ale to taka praca. Poprostu tez do gara cos wlozyc musze. Kazda wolna chwile za to poswiecam na rozwijanie sie w grafice w tym w czym lubie. Wiem ze nie da rady byc super we wszystkim bo na to zycia za malo. Tak czy inaczej interesuje mnie 3d w szerokim zakresie. Poczawszy od stilli artystycznych po efekty specjalne, symulacje fizyczne, animacje itd. Wiem ze powinienem sie na czyms skupic. Narazie to trudne i chcialbym sprobowac choc po trochu wszystkiego czego sie da by moc sie okreslic, tak to jest to czym chce sie glownie zjamowac. To jest trudne.

 

fikolek, Hagelades: zastanawialem sie glownie nad tymi dwoma kombajnami. Zdecydowalem sie na majke. Dlaczego? Moze z ciekawosci ze tyle ludzi w niej robi. Nie wiem, wszystko po trochu. Co do tego ze kazdy powinien wybrac soft taki w jakim najlepiej mu sie pracuje to sie w 100% zgadzam. I tak do UV mapek uzywam UV Layout, sculpting to wiadomo ZBrush, render VRay, ogolnie to max. Teraz katuje wingsa bo widze ze ma ogromny potecjal jesli chodzi o box modelling. No i mam go wszedzie gdzie bede pracowac bo jest za free. Wiadomo nowy interface to zawsze bol w dupie ale nie mozna sie ograniczac.

 

Co do watku ktorego szukalem to ten:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=29671

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności