Skocz do zawartości

Pojazd 3D: B-25 H


Lucas

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 234
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Malutki update, wiem, że wolno to idzie - komp strasznie mieli i narazie nic na to nie poradze :(, a dodatkowo myśl o tym ile sama scenka się wczytuje strasznie zniechęca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falcum czy wiesz że samoloty w powietrzu mają taki fajny metaliczny połysk tylko na filmach? Normalnie dąży się do tego aby połysku było jak najmniej. Chodzi poprostu o to aby refleksy świetlne nie zdradzały pozycji samolotu. A co do texturek to narazie nie wiele można powiedzieć, no możę poza tym że kolory są wmiare wiernie odwzorowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ta czacha jest już lepsiejsza, ale ja bym widział ten model z takimi malowaniami...

http://www.joergsmodellbauseite.de/PMC_Luebeck/B25H.jpg

 

Nie wiem czy to widziałeś...dla mnie bomba...:)

http://www.history.navy.mil/pics/badinfig%2010.jpg

 

Moze taki napis byś zrobił ??

http://crystalgraphix.com/mtcomfort/CGMC-Y11.jpg

 

I jeszcze 2 malutkie zdięcia twojej wersji:

http://www.discounttrainsonline.com/graphics/MIN/L14405.jpg

http://www.chindits.info/Thursday/Images/B-25H.jpg

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trochę pobrudziłem, dodalem mapy specular i i tak jakoś dużej różnicy nie widać.

Właściwie to nie mam już nawet pomysłów na to co by tu jeszcze z texturami zrobić, niby z efektu jestem już zadowolony ale mam wrażenie, że możnaby jeszcze lepiej. Problem w tym, że nie wiem za bardzo jak to ulepszyć :/ i dlatego proszę o opinnie, komentarze i porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co spr w 1 postach (linki do referek) to powinien to byc material specyficzny :) Takie ladne kawalki blachy. Z tego co Ty dajesz jest przeciwnie (jest matowo i kartonowo). Chcialem Ci napisac jak ja zrobilem swoje textury do FW .. no ale FW nie ma takich blach jak B-25 H wiec duzo by Ci to nie pomoglo ale...

 

Może dam Ci lniki do obrazow ktore Andreas_V dal na CGtalk i dodam cos od siebie.

 

Bump:

example_bump.jpg

 

Diffuse:

example_diff.jpg

 

Color:

example_col.jpg

 

Reflection:

example_ref.jpg

 

Mapy były robione w PS na rozdzialce 2000x2000 (ja u siebie robilem 2500x2500 i wiecej).

Wydaje mi sie ze nie powinienes mies problemow ze zrobieniem czego podobnego. Ustaw sobie podklady w PS nad warstwa z siatka obiektu i zacznij malowac. W ten sposob wszystkie \"szwy\" (te kropeczki i wszystkie linie) beda dokladnie tam gdzie maja byc. W razie czego bedzie mozna to poprawic maluja te kropki zwyklym pendzelkiem o odpowiedniej wielkosci a linie - wiadomo narzedzie \"linia\". Ja tak zrobilem przy texturach do FW (szkrzydla itd). Przyda sie narzedzie sciemnianie/rozjasnianie. I nie pracuj na jednej lub trzech warstwach.... ja u siebie mialem powyzej 10. Co nie znaczy ze ja robilem dobrze. Korzystalem tez z \"zadan\".

 

Efekt koncowy jaki udało sie uzyskac temu kolesiowi z CGTalk przy uzyciu tych map:

cowling1.jpg

demon3.jpg

 

Mysle ze wlasnie taki material powinienes dac na swojego B-25 H.

 

Ale same mapy nie wystarcza o czym powiedzial Skyraider3D:

 

\"It\'s clear that high-res textures work. The textures themselves are good but nothing out of the ordinary. With that I mean, no special tricks or anything. So the real secret must be in your light setup and and reflection map/environment(?)!\"

 

O tym tez pamiętaj.

 

To tyle ode mnie, mam nadzieje ze cos Ci to pomoze.

 

3maj sie i powodzenia.

Pionier.

 

 

 

[Wyedytowany dnia 24-6-2004 > Pionier]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłane przez Lucas

Ale chyba ten b25 powinien być jednak matowy, co do textur, mam oczywiście oddzielne na difuse, bump i spec.level, mniej więcej tak zrobione jak te co pokazałeś, a mimo to nadal jest nie najlepiej :/

 

Dlaczego matowy?

 

Ja bym wolal cos takiego:

B25-SideGun-1.jpg

 

A co do \"mimo to nadal jest nie najlepiej\" to chyba odpowiedz masz tutaj:

 

\"\"It\'s clear that high-res textures work. The textures themselves are good but nothing out of the ordinary. With that I mean, no special tricks or anything. So the real secret must be in your light setup and and reflection map/environment(?)!\"

 

:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wolisz matowy lakier to zrezygnyj z odbić, za to pobaw się Specularem, potestuj różne umiejscowienia świateł Omni, natomiast realizmu doda oświetlenie (więcej cienia na dole kadłubu) i inne tło :) do modelingu nie ma się za bardzo jak przyczepić ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucas ... pokaz mi jeden model ktory wyglada naprawde realistycznie na przerazliwie bialym tle ... zwlaszcza samoloty ... ktore podswiadomie kojazymy z chmurkami i blekitnym niebem ... napewno duuuuzo duuuuzo zyska po wstawieniu mu jakiegos nieba i po tym jak znikna cienie spod obiektu (ground plane)

 

jak masz zamiar zrobic rowniez renderki na pasie startowym lub w hangarze ... to tak jak powiedzial loozak ... cienie sa zbyt malo wyrazne na samym samolocie ... a zbyt ostre na podlozu ...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ciemniejszy? No dobra, spróbuję :). A co do tła i mało wyraźnych cieni to narazie jest tak ponieważ 1. Są to testowe rendery i chciałem, żeby wszystko było dobrze widać. 2. Mam chyba walnięty monitor, który jest za ciemny i muszę trochę jaśniejsze rendery robić, żeby móc ocenić efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności