Jump to content
mirach

Wiz: Penwith College - Animacja

Recommended Posts

Hej

 

Prezentuje efekt pracy malutkiego studia w ktorym od niedawna siedze.

 

Zamowienie bylo na wizualizacje projektu przebudowy koledżu, z uwzgledniem jak sie wpasuje w otoczenie i istniejace budynki. Mialo spelniac 2 wymagania, byc dokladne i przekonac ludzi bedacych przeciwym projektowi :)

 

Stille:

Renderowane juz po animacji w rozdzielczosciach okolo 3000px.

 

penwith01.jpg

Hi-Rez

 

penwith02.jpg

Hi-Rez

 

penwith03.jpg

Hi-Rez

 

penwith04.jpg

Hi-Rez

 

Animacje:

Renderowana w 1024x460, niestety w bardzo ciasnym deadline, przez co troche poszlo na jakosci.

Narazie wrzucam linka do strony gdzie mozna obaczyc filmik w bardzo spartanskiej jakosci. Jesli ktos bedzie tak mily i poleci mi jakis darmowy konwerter gdzie moge przerobic MPEG-2 na cos bardziej przyjaznego dla sieci to wrzuce animacje na server (virtual dub z jakiegos powodu nie chce mi otwierac mpeg2 :( )

 

http://www.penwith.gov.uk/index.cfm?articleid=26763

 

Edit:

Link do troche lepszej jakosci, okolo 16 MB

Penwith Flash

 

Co robilem:

Modelowanie polowy domkow, oswietlenie, materialy, zazielenienie, zagracenie, zaludzenie

Czego nie robilem:

postprodukcji, modelowania samego terenu, ustawiania przelotow kamer, muzyki

 

to tak w skrocie, w razie jakis pytan z checia odpowiem

pozdrawiam

Mirach

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie bomba, jedyne co mi sie nie podoba to te trawniki ktore okalaja budynki na ktorych rosna choinki - wygladaja troche kiczowato w stosunku do reszty. Ile to ma poly bo nasadziles troche tych drzewek tam ?

 

PS ode mnie 5x*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drzewka to ever tak? Bardzo ladnie sie prezentuja z odleglosci...jednak przy przelocie kamery bardzo blisko nich widac ze listki nie maja alfy i to sztucznie wyglada.

Niektore budynki tez troche sztucznie i szkoda ze trawy sie nie dalo zrobic, ale wiem, czytalem ten watek o proxy:)

No ale ogolnie ladnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No super! :) zwlascza tenpierwszy choc szczerze mowiac troche brakuje mi tam koloru na tych wizkach... troche zbardzo mysle to odessane przez co tak hmm smutnawo ? sma nie wiem... dach mi cos nie teges w tym 1 ujeciu jakby moze za bardzo matowy ? ale pewnie takmialo byc :), a drzewa pewnie proxy ?

 

a nie sorki na animacji widze ze sie blyszczy, taki kat padania ze wyglada jak mat ;) sorki. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to *****

Przeraża mnie ogrom pracy ;)

Trawniki trochę odstają od reszty i kamerka mogłaby omijać korony drzew ;)

Niezłe zlecenie... aż mi się ciśnie jedno pytanie ale dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają ;P

Kawał świetnej roboty.

Pytanie: jak długo zajęła realizacja tego zlecenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

 

Dzieki za tyle pozytywnych komentarzy :)

 

floo: rendering trwal za dlugo :) Bez drzew szlo okolo 2-3 minuty na klatke na dual quadzie. Niestety po dodaniu drzew komp zaczol sie krztusic i zaczelo isc okolo 7-10 na klatke. Skonczylo sie na tym ze DVD z filmem mialo byc oddane w poniedzialek, a rendering skonczyl sie w niedziele popoludniu.

Pawelkos: nie mam pojecia ile to by mialo miec poly. Drzewka wrzucone jako vray proxy. Bez nich tak na oko z 2-3 mln, poszlo na bzdury ktorych w finale prawie nie bylo widac...

polshai: my mielismy odwrotny problem. Jako ze trzeba bylo ciac po AA, to liscie drzew w oddali podczas animacji troche tanczyly. Na tej malej rozdzialce nie widac tego :)

Morphe: z dachami masz racje. Falszowalem tam highlighty. Tzn vray mat ma odbicia, ale glossines jest tylko na highlightach, a nie na samych odbiciach, dlatego czasem plasko wychodzi, ale o wiele szybciej sie liczy.

pionix: no tu sie przyznam ze ja mialem obaczyc czy kamera nigdzie nie zachodzi na drzewka. No i w wiekszosci poprawilem, ale proxy nie za dobrze widac w viewporcie, i 2 miejsca ominolem :) Co do kasy i dzentelmenow... za cholere nie wiem ile to kosztowalo, ja tu tylko vertexy przesowam :D Co do czasu... to moge sie mylic (data poczatkowa mi wypadla z glowy) ale jakos pomiedzy 2 a 3 tygodnie.

 

Dowiedzialem sie ze gdzies na serverze lezy nasza flashowa wersja tego video, ktora ponoc wyglada lepiej niz to co jest na tej stronie. Jak znajde to wrzuce.

 

Tak z danych softowych:

3ds Max 9, vray 1.5, Szop, Fusion 5

 

pozdrawiam

mirach

Share this post


Link to post
Share on other sites

mirach to i tak względnie... :P

 

choć przy animacjach czas renderingu ma wielkie znaczenie...

czyli trzeba się pewnie troszkę nauczyć oszukiwać... :P

 

następne projekty pewnie będą o wiele lepsze... ;)

 

choć tutaj jest naprawdę good job!!

 

powodzenia w dalszych pracach... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 tygodnie jeno?? Kurcze muszę popracować nad swoją wydajnością pracy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 tygodnie jeno?? Kurcze muszę popracować nad swoją wydajnością pracy ;)

 

hmmm pionix coś mi sie zdaje, że te 3 tygodnie to kilka osób nad tym pracowało ;]...chooociaż moge sie mylić

 

ogólnie świetnei to wygląda, może trawa tylko jakaś dziwna ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra robota. Nie podoba mi się tylko początek animacji, oraz ta dziwna zieleń na środku drugiego rendera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmmm pionix coś mi sie zdaje, że te 3 tygodnie to kilka osób nad tym pracowało ;]...chooociaż moge sie mylić

 

Nie no, sam to zrobilem, na domowym lapku :)

 

Co do poczatku animacji, gdzie ta kamera sobie lata bez ladu i skladu, to tak naprawde ta kamera przelatuje nad plazami od ktorych pochodza nazwy budynkow uniwersytetu... od takie wymaganie klienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niezle, szkoda ze braklo czasu na lepszy montaz

troche mi tez nie pasuje trawa na centralnym placu

Share this post


Link to post
Share on other sites

mirach... klasa. rewelacja. pieknie. nie mam slow. przyprawiasz mnie o niezly doolll:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oooo kurcze, fronta dostalem, dzieki :)

Wypada zrobic maly update. Zdobylem animacje w troche lepszej jakosci, okolo 16 MB.

 

Penwith - flash

 

link dorzucony do pierwszego posta.

 

pozdrawiam

Mirach

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam wlasnie spłodziłem potworka animacyjnego dla jednego z developerów, wiec wiem ile roboty przy tym jest (mialem akurat 2 tygodnie na calosc, wiec efekt jest porazający... - ale będzie poprawiany, bo klient wymagal wlasciwie czegokolwiek na okreslony termin)

 

Jednym slowem podziwiam mirach - rewelacyjnie wyszlo jak na 3 tygodniowy deadline.

 

Mozesz podzielic kilkoma informacjami?

- ile klatek na sekunde ? (robilem wlasnie w 24/s i wyszlo kiepsko w miejscach gdzie kamera zatacza duze łuki, pojawia sie smużenie :/)

- czym renderowane ? (vray? jesli tak to VrayPhisicalCamera?)

- a i na ilu kompach sie to liczylo?

 

Podziwiam, w pełni zasłużony front imo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały efekt wizualny psuje nie dopracowana kamera i montaż. Ogólnie całkiem w porządeczku. Trees Rulez ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy