mirach Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 Hej Prezentuje efekt pracy malutkiego studia w ktorym od niedawna siedze. Zamowienie bylo na wizualizacje projektu przebudowy koledżu, z uwzgledniem jak sie wpasuje w otoczenie i istniejace budynki. Mialo spelniac 2 wymagania, byc dokladne i przekonac ludzi bedacych przeciwym projektowi :) Stille: Renderowane juz po animacji w rozdzielczosciach okolo 3000px. Hi-Rez Hi-Rez Hi-Rez Hi-Rez Animacje: Renderowana w 1024x460, niestety w bardzo ciasnym deadline, przez co troche poszlo na jakosci. Narazie wrzucam linka do strony gdzie mozna obaczyc filmik w bardzo spartanskiej jakosci. Jesli ktos bedzie tak mily i poleci mi jakis darmowy konwerter gdzie moge przerobic MPEG-2 na cos bardziej przyjaznego dla sieci to wrzuce animacje na server (virtual dub z jakiegos powodu nie chce mi otwierac mpeg2 :( ) http://www.penwith.gov.uk/index.cfm?articleid=26763 Edit: Link do troche lepszej jakosci, okolo 16 MB Penwith Flash Co robilem: Modelowanie polowy domkow, oswietlenie, materialy, zazielenienie, zagracenie, zaludzenie Czego nie robilem: postprodukcji, modelowania samego terenu, ustawiania przelotow kamer, muzyki to tak w skrocie, w razie jakis pytan z checia odpowiem pozdrawiam Mirach 1
Orangegraphics Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 dla mnie kolosalne wrażenie. ten ogrom. i to nie o rozdziałke mi chodzi ;) fronta mu!! 5 gwiazdkow;]
WIERZBA Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 Poza małymi błędami , całość robi b. dobre wrażenie . Gratuluję .
Pawelkos Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 Jak dla mnie bomba, jedyne co mi sie nie podoba to te trawniki ktore okalaja budynki na ktorych rosna choinki - wygladaja troche kiczowato w stosunku do reszty. Ile to ma poly bo nasadziles troche tych drzewek tam ? PS ode mnie 5x*
hcpiter Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 Wypas wypas ! Bardzo fajnie i wogole :) pozdro !
viz.k Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 Drzewka to ever tak? Bardzo ladnie sie prezentuja z odleglosci...jednak przy przelocie kamery bardzo blisko nich widac ze listki nie maja alfy i to sztucznie wyglada. Niektore budynki tez troche sztucznie i szkoda ze trawy sie nie dalo zrobic, ale wiem, czytalem ten watek o proxy:) No ale ogolnie ladnie.
Morphe Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 No super! :) zwlascza tenpierwszy choc szczerze mowiac troche brakuje mi tam koloru na tych wizkach... troche zbardzo mysle to odessane przez co tak hmm smutnawo ? sma nie wiem... dach mi cos nie teges w tym 1 ujeciu jakby moze za bardzo matowy ? ale pewnie takmialo byc :), a drzewa pewnie proxy ? a nie sorki na animacji widze ze sie blyszczy, taki kat padania ze wyglada jak mat ;) sorki. :)
Marcin_ps Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 swietne :).. ale ten kto robil kamere to chyba stazysta!!!!
pionix Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Jak dla mnie to ***** Przeraża mnie ogrom pracy ;) Trawniki trochę odstają od reszty i kamerka mogłaby omijać korony drzew ;) Niezłe zlecenie... aż mi się ciśnie jedno pytanie ale dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają ;P Kawał świetnej roboty. Pytanie: jak długo zajęła realizacja tego zlecenia?
mirach Napisano 11 Kwiecień 2008 Autor Napisano 11 Kwiecień 2008 Hej Dzieki za tyle pozytywnych komentarzy :) floo: rendering trwal za dlugo :) Bez drzew szlo okolo 2-3 minuty na klatke na dual quadzie. Niestety po dodaniu drzew komp zaczol sie krztusic i zaczelo isc okolo 7-10 na klatke. Skonczylo sie na tym ze DVD z filmem mialo byc oddane w poniedzialek, a rendering skonczyl sie w niedziele popoludniu. Pawelkos: nie mam pojecia ile to by mialo miec poly. Drzewka wrzucone jako vray proxy. Bez nich tak na oko z 2-3 mln, poszlo na bzdury ktorych w finale prawie nie bylo widac... polshai: my mielismy odwrotny problem. Jako ze trzeba bylo ciac po AA, to liscie drzew w oddali podczas animacji troche tanczyly. Na tej malej rozdzialce nie widac tego :) Morphe: z dachami masz racje. Falszowalem tam highlighty. Tzn vray mat ma odbicia, ale glossines jest tylko na highlightach, a nie na samych odbiciach, dlatego czasem plasko wychodzi, ale o wiele szybciej sie liczy. pionix: no tu sie przyznam ze ja mialem obaczyc czy kamera nigdzie nie zachodzi na drzewka. No i w wiekszosci poprawilem, ale proxy nie za dobrze widac w viewporcie, i 2 miejsca ominolem :) Co do kasy i dzentelmenow... za cholere nie wiem ile to kosztowalo, ja tu tylko vertexy przesowam :D Co do czasu... to moge sie mylic (data poczatkowa mi wypadla z glowy) ale jakos pomiedzy 2 a 3 tygodnie. Dowiedzialem sie ze gdzies na serverze lezy nasza flashowa wersja tego video, ktora ponoc wyglada lepiej niz to co jest na tej stronie. Jak znajde to wrzuce. Tak z danych softowych: 3ds Max 9, vray 1.5, Szop, Fusion 5 pozdrawiam mirach
floo Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 mirach to i tak względnie... :P choć przy animacjach czas renderingu ma wielkie znaczenie... czyli trzeba się pewnie troszkę nauczyć oszukiwać... :P następne projekty pewnie będą o wiele lepsze... ;) choć tutaj jest naprawdę good job!! powodzenia w dalszych pracach... ;)
Matrixus17 Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 nowa planeta :D ładnie tam :D ile kosztuje lot samolotem w to malownicze miejsce?? :))
pionix Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 3 tygodnie jeno?? Kurcze muszę popracować nad swoją wydajnością pracy ;)
chudy Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 3 tygodnie jeno?? Kurcze muszę popracować nad swoją wydajnością pracy ;) hmmm pionix coś mi sie zdaje, że te 3 tygodnie to kilka osób nad tym pracowało ;]...chooociaż moge sie mylić ogólnie świetnei to wygląda, może trawa tylko jakaś dziwna ;]
Kimmi Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Dobra robota. Nie podoba mi się tylko początek animacji, oraz ta dziwna zieleń na środku drugiego rendera.
mirach Napisano 11 Kwiecień 2008 Autor Napisano 11 Kwiecień 2008 hmmm pionix coś mi sie zdaje, że te 3 tygodnie to kilka osób nad tym pracowało ;]...chooociaż moge sie mylić Nie no, sam to zrobilem, na domowym lapku :) Co do poczatku animacji, gdzie ta kamera sobie lata bez ladu i skladu, to tak naprawde ta kamera przelatuje nad plazami od ktorych pochodza nazwy budynkow uniwersytetu... od takie wymaganie klienta.
ttaaddeekk Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 niezle, szkoda ze braklo czasu na lepszy montaz troche mi tez nie pasuje trawa na centralnym placu
makbol Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 Szacunek za ogrom pracy włożonej w projekt. Brzydka praca kamery.
lashco Napisano 17 Kwiecień 2008 Napisano 17 Kwiecień 2008 mirach... klasa. rewelacja. pieknie. nie mam slow. przyprawiasz mnie o niezly doolll:(
mirach Napisano 17 Kwiecień 2008 Autor Napisano 17 Kwiecień 2008 Oooo kurcze, fronta dostalem, dzieki :) Wypada zrobic maly update. Zdobylem animacje w troche lepszej jakosci, okolo 16 MB. Penwith - flash link dorzucony do pierwszego posta. pozdrawiam Mirach
Loki Napisano 17 Kwiecień 2008 Napisano 17 Kwiecień 2008 sam wlasnie spłodziłem potworka animacyjnego dla jednego z developerów, wiec wiem ile roboty przy tym jest (mialem akurat 2 tygodnie na calosc, wiec efekt jest porazający... - ale będzie poprawiany, bo klient wymagal wlasciwie czegokolwiek na okreslony termin) Jednym slowem podziwiam mirach - rewelacyjnie wyszlo jak na 3 tygodniowy deadline. Mozesz podzielic kilkoma informacjami? - ile klatek na sekunde ? (robilem wlasnie w 24/s i wyszlo kiepsko w miejscach gdzie kamera zatacza duze łuki, pojawia sie smużenie :/) - czym renderowane ? (vray? jesli tak to VrayPhisicalCamera?) - a i na ilu kompach sie to liczylo? Podziwiam, w pełni zasłużony front imo.
ptaszek Napisano 17 Kwiecień 2008 Napisano 17 Kwiecień 2008 fajne, ale w drugim bym podarowal sobie diffuse glow'a i blura
MRay Napisano 18 Kwiecień 2008 Napisano 18 Kwiecień 2008 Cały efekt wizualny psuje nie dopracowana kamera i montaż. Ogólnie całkiem w porządeczku. Trees Rulez ! :)
mirach Napisano 18 Kwiecień 2008 Autor Napisano 18 Kwiecień 2008 - ile klatek na sekunde ? (robilem wlasnie w 24/s i wyszlo kiepsko w miejscach gdzie kamera zatacza duze łuki, pojawia sie smużenie :/) - czym renderowane ? (vray? jesli tak to VrayPhisicalCamera?) - a i na ilu kompach sie to liczylo? 25/s. jakos nie zauwazam smurzenia, ale czasem naduzywamy motion blura :) Render w Vrayu, zwykla kamera + HSV Exp. jako color maping Hm, liczylo sie roznie. To znaczy wiekszosc poszla na 6 maszynach (bardzo roznych, od dual quad do zwyklego dual core), niestety czesc trzeba bylo poslac na platna renderfarme bo by deadline nie przeszedl. Z kamera to bylo tak ze pierw ja ja ustawialem, nie wyszlo to za dobrze, pozniej ustawianie przejol szefo, ktory trzeba przyznac za wiele doswiadczenia w pracy z kamera nie ma. Post byl robiony na tak szybko ze cud ze w ogole jest :) pozdrawiam mirach
godzio Napisano 20 Kwiecień 2008 Napisano 20 Kwiecień 2008 A ja mam takie ptytanie, patrząc na to co prezentuje tigerx studio, jak zrobic tak ładne szkło. chodzi mi o to, że ładnie odbija ale tez widac co się dzieje w środku? Pozdrawiam P.S. oczywiście praca super, zastanawiam się tylko ile ramu mają komputery, które to przeliczają,
Wit Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 Bardzo dobrze wykonana praca, nieźle ustawione światła. Najsłabszy punkt to ruch kamery, momentami fatalny. Ale i tak się przyjemnie to ogląda.
mirach Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 A ja mam takie ptytanie, patrząc na to co prezentuje tigerx studio, jak zrobic tak ładne szkło. chodzi mi o to, że ładnie odbija ale tez widac co się dzieje w środku? Reflect na jakies 250,250,250, fresnell on Refract tak pomiedzy 250 a 200, zalezy jak bardzo chcemy pokazac wnetrze (w tym wypadku za bardzo nie chcielismy, dlatego szklo lekko barwione. Co do RAMu to 4 GB, w tym wypadku wyszlo ze ciut malo. Podczas liczenia komp chcial okolo 5,5GB, czyli uzywal swapa i zwalnialo :/
Rekomendowane odpowiedzi