Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

 

Prezentuje efekt pracy malutkiego studia w ktorym od niedawna siedze.

 

Zamowienie bylo na wizualizacje projektu przebudowy koledżu, z uwzgledniem jak sie wpasuje w otoczenie i istniejace budynki. Mialo spelniac 2 wymagania, byc dokladne i przekonac ludzi bedacych przeciwym projektowi :)

 

Stille:

Renderowane juz po animacji w rozdzielczosciach okolo 3000px.

 

penwith01.jpg

Hi-Rez

 

penwith02.jpg

Hi-Rez

 

penwith03.jpg

Hi-Rez

 

penwith04.jpg

Hi-Rez

 

Animacje:

Renderowana w 1024x460, niestety w bardzo ciasnym deadline, przez co troche poszlo na jakosci.

Narazie wrzucam linka do strony gdzie mozna obaczyc filmik w bardzo spartanskiej jakosci. Jesli ktos bedzie tak mily i poleci mi jakis darmowy konwerter gdzie moge przerobic MPEG-2 na cos bardziej przyjaznego dla sieci to wrzuce animacje na server (virtual dub z jakiegos powodu nie chce mi otwierac mpeg2 :( )

 

http://www.penwith.gov.uk/index.cfm?articleid=26763

 

Edit:

Link do troche lepszej jakosci, okolo 16 MB

Penwith Flash

 

Co robilem:

Modelowanie polowy domkow, oswietlenie, materialy, zazielenienie, zagracenie, zaludzenie

Czego nie robilem:

postprodukcji, modelowania samego terenu, ustawiania przelotow kamer, muzyki

 

to tak w skrocie, w razie jakis pytan z checia odpowiem

pozdrawiam

Mirach

  • Confused 1
  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak dla mnie bomba, jedyne co mi sie nie podoba to te trawniki ktore okalaja budynki na ktorych rosna choinki - wygladaja troche kiczowato w stosunku do reszty. Ile to ma poly bo nasadziles troche tych drzewek tam ?

 

PS ode mnie 5x*

Napisano

Drzewka to ever tak? Bardzo ladnie sie prezentuja z odleglosci...jednak przy przelocie kamery bardzo blisko nich widac ze listki nie maja alfy i to sztucznie wyglada.

Niektore budynki tez troche sztucznie i szkoda ze trawy sie nie dalo zrobic, ale wiem, czytalem ten watek o proxy:)

No ale ogolnie ladnie.

Napisano

No super! :) zwlascza tenpierwszy choc szczerze mowiac troche brakuje mi tam koloru na tych wizkach... troche zbardzo mysle to odessane przez co tak hmm smutnawo ? sma nie wiem... dach mi cos nie teges w tym 1 ujeciu jakby moze za bardzo matowy ? ale pewnie takmialo byc :), a drzewa pewnie proxy ?

 

a nie sorki na animacji widze ze sie blyszczy, taki kat padania ze wyglada jak mat ;) sorki. :)

Napisano

Jak dla mnie to *****

Przeraża mnie ogrom pracy ;)

Trawniki trochę odstają od reszty i kamerka mogłaby omijać korony drzew ;)

Niezłe zlecenie... aż mi się ciśnie jedno pytanie ale dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają ;P

Kawał świetnej roboty.

Pytanie: jak długo zajęła realizacja tego zlecenia?

Napisano

Hej

 

Dzieki za tyle pozytywnych komentarzy :)

 

floo: rendering trwal za dlugo :) Bez drzew szlo okolo 2-3 minuty na klatke na dual quadzie. Niestety po dodaniu drzew komp zaczol sie krztusic i zaczelo isc okolo 7-10 na klatke. Skonczylo sie na tym ze DVD z filmem mialo byc oddane w poniedzialek, a rendering skonczyl sie w niedziele popoludniu.

Pawelkos: nie mam pojecia ile to by mialo miec poly. Drzewka wrzucone jako vray proxy. Bez nich tak na oko z 2-3 mln, poszlo na bzdury ktorych w finale prawie nie bylo widac...

polshai: my mielismy odwrotny problem. Jako ze trzeba bylo ciac po AA, to liscie drzew w oddali podczas animacji troche tanczyly. Na tej malej rozdzialce nie widac tego :)

Morphe: z dachami masz racje. Falszowalem tam highlighty. Tzn vray mat ma odbicia, ale glossines jest tylko na highlightach, a nie na samych odbiciach, dlatego czasem plasko wychodzi, ale o wiele szybciej sie liczy.

pionix: no tu sie przyznam ze ja mialem obaczyc czy kamera nigdzie nie zachodzi na drzewka. No i w wiekszosci poprawilem, ale proxy nie za dobrze widac w viewporcie, i 2 miejsca ominolem :) Co do kasy i dzentelmenow... za cholere nie wiem ile to kosztowalo, ja tu tylko vertexy przesowam :D Co do czasu... to moge sie mylic (data poczatkowa mi wypadla z glowy) ale jakos pomiedzy 2 a 3 tygodnie.

 

Dowiedzialem sie ze gdzies na serverze lezy nasza flashowa wersja tego video, ktora ponoc wyglada lepiej niz to co jest na tej stronie. Jak znajde to wrzuce.

 

Tak z danych softowych:

3ds Max 9, vray 1.5, Szop, Fusion 5

 

pozdrawiam

mirach

Napisano

mirach to i tak względnie... :P

 

choć przy animacjach czas renderingu ma wielkie znaczenie...

czyli trzeba się pewnie troszkę nauczyć oszukiwać... :P

 

następne projekty pewnie będą o wiele lepsze... ;)

 

choć tutaj jest naprawdę good job!!

 

powodzenia w dalszych pracach... ;)

Napisano
3 tygodnie jeno?? Kurcze muszę popracować nad swoją wydajnością pracy ;)

 

hmmm pionix coś mi sie zdaje, że te 3 tygodnie to kilka osób nad tym pracowało ;]...chooociaż moge sie mylić

 

ogólnie świetnei to wygląda, może trawa tylko jakaś dziwna ;]

Napisano
hmmm pionix coś mi sie zdaje, że te 3 tygodnie to kilka osób nad tym pracowało ;]...chooociaż moge sie mylić

 

Nie no, sam to zrobilem, na domowym lapku :)

 

Co do poczatku animacji, gdzie ta kamera sobie lata bez ladu i skladu, to tak naprawde ta kamera przelatuje nad plazami od ktorych pochodza nazwy budynkow uniwersytetu... od takie wymaganie klienta.

Napisano

sam wlasnie spłodziłem potworka animacyjnego dla jednego z developerów, wiec wiem ile roboty przy tym jest (mialem akurat 2 tygodnie na calosc, wiec efekt jest porazający... - ale będzie poprawiany, bo klient wymagal wlasciwie czegokolwiek na okreslony termin)

 

Jednym slowem podziwiam mirach - rewelacyjnie wyszlo jak na 3 tygodniowy deadline.

 

Mozesz podzielic kilkoma informacjami?

- ile klatek na sekunde ? (robilem wlasnie w 24/s i wyszlo kiepsko w miejscach gdzie kamera zatacza duze łuki, pojawia sie smużenie :/)

- czym renderowane ? (vray? jesli tak to VrayPhisicalCamera?)

- a i na ilu kompach sie to liczylo?

 

Podziwiam, w pełni zasłużony front imo.

Napisano
- ile klatek na sekunde ? (robilem wlasnie w 24/s i wyszlo kiepsko w miejscach gdzie kamera zatacza duze łuki, pojawia sie smużenie :/)

- czym renderowane ? (vray? jesli tak to VrayPhisicalCamera?)

- a i na ilu kompach sie to liczylo?

 

25/s. jakos nie zauwazam smurzenia, ale czasem naduzywamy motion blura :)

Render w Vrayu, zwykla kamera + HSV Exp. jako color maping

Hm, liczylo sie roznie. To znaczy wiekszosc poszla na 6 maszynach (bardzo roznych, od dual quad do zwyklego dual core), niestety czesc trzeba bylo poslac na platna renderfarme bo by deadline nie przeszedl.

 

Z kamera to bylo tak ze pierw ja ja ustawialem, nie wyszlo to za dobrze, pozniej ustawianie przejol szefo, ktory trzeba przyznac za wiele doswiadczenia w pracy z kamera nie ma.

Post byl robiony na tak szybko ze cud ze w ogole jest :)

 

pozdrawiam

mirach

Napisano

A ja mam takie ptytanie, patrząc na to co prezentuje tigerx studio, jak zrobic tak ładne szkło. chodzi mi o to, że ładnie odbija ale tez widac co się dzieje w środku?

 

Pozdrawiam

 

P.S. oczywiście praca super, zastanawiam się tylko ile ramu mają komputery, które to przeliczają,

Napisano

Bardzo dobrze wykonana praca, nieźle ustawione światła. Najsłabszy punkt to ruch kamery, momentami fatalny. Ale i tak się przyjemnie to ogląda.

Napisano
A ja mam takie ptytanie, patrząc na to co prezentuje tigerx studio, jak zrobic tak ładne szkło. chodzi mi o to, że ładnie odbija ale tez widac co się dzieje w środku?

 

Reflect na jakies 250,250,250, fresnell on

Refract tak pomiedzy 250 a 200, zalezy jak bardzo chcemy pokazac wnetrze (w tym wypadku za bardzo nie chcielismy, dlatego szklo lekko barwione.

 

Co do RAMu to 4 GB, w tym wypadku wyszlo ze ciut malo. Podczas liczenia komp chcial okolo 5,5GB, czyli uzywal swapa i zwalnialo :/




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności