Skocz do zawartości

[SSAT]: Ancient Scrap Yard / Starożytne Złomowisko


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 125
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki za komentarze i trafne uwagi. Nad wieloma z nich już myślę. Aktualnie staram się zmienić kształt gór po lewej stronie kadru. Wydaje mi się, że powinny być bardziej pionowe. Jak tylko będę coś miał to wrzucę.

Monotonia będzie zlikwidowana. :) Mam w zanadrzu jeszcze kilka elementów które urozmaicą scenę. Zdradzę na razie, że planuję (zgodnie z sugestią) wprowadzić wątki cywilizacji. Prymitywne zabudowania, łódkę i może nawet ognisko... Ale najpierw muszę uporać się z tą okropną górą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swietny pomysl, bedzie dobra praca czuje :)

 

ja bym troche bardziej wyeksponowal to "wzgorze" na ktorym stoi postac, bo tak sie zlewa z tym srodkowym wzgorzem, moze to srodkowe obnizyc lekko, a to po lewej jeszcze wysunac/wydluzyc bardziej w strone srodka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie powinieneś powiększyć telewizory w prawym dolnym rogu, tak aby wyszły na pierwszy plan, w tedy ten wystający klif z prawej wejdzie na drugi w ten sposób powstanie większa przestrzeń bo, a miedzy nimi może rozwiesisz jakiś most

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Aniu. Tak lepiej? Nad drewnem jeszcze posiedzę. teraz jest zbyt matowe - wyprane. Myślę, że powinno zostać na nim więcej lakieru (wysoki połysk;) ) przynajmniej w niektórych miejscach.

Teraz czeka mnie oteksturowanie tylko 89 654 973 telewizorów w trzecim planie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem przekonany czy ta zaglowka jest konieczna - jezeli chcesz złapac klimat starego opuszczonego złomowiska to niech tam lepiej wieje pustką dodatkowo roślinki wprowadzają taki radosny klimat ... no chyba ze takie masz założenie

powodzenia w nominacjach !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję rosikowski. Obym tylko dał radę to skończyć. Postaram się zrobić wersję DOF'em dodam kilka ciekawych detali na I planie, żeby było co rozmywać.

Dobry pomysł z tymi pęknięciami Aniu. Dodam je w następnej kolejności. Między czasie zrobiłem jeszcze kilka detali.

Od następnego obrazka, będę prezentował mój postęp prac w ostatecznej rozdzielczości. Bo chyba w 1200px nie wiele widać. Czy 2500/1250px wystarczy? to jest niewiele powyżej minimalnej rozdzielczości więc zastanawiam się cze nie zdać jej ciut wyższej? Np.: 3000/1500px?wysypiskotelewizorw02cocv3.jpg

Edytowane przez farelek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy tak ma być ale na końcu powinieneś chyba w ps pozaklejać clone-brushem te powtarzające się regularnie przerwy między texturami (telewizorow)

Światło (nie wiem jak ma być) ale ja bym dodal takie pomarańczowo-żółte zachodzace słońce.

Poza tym klimatycznie trzyma temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od następnego obrazka, będę prezentował mój postęp prac w ostatecznej rozdzielczości. Bo chyba w 1200px nie wiele widać. Czy 2500/1250px wystarczy? to jest niewiele powyżej minimalnej rozdzielczości więc zastanawiam się cze nie zdać jej ciut wyższej? Np.: 3000/1500px?

 

Ja bym nie traciła w tej chwili czasu na takie duże rendery, bo po co? Chyba że ci się to renderuje krócej niż 10 min. Dawałabym albo widok na całość w małej rozdzielczości, albo w maksymalnej ale wtedy tylko jakiś wycinek (np. pojedynczy telewizor który akurat w jakiś sposób dopracowałeś)

Lepiej zainwestować czas w tego niebieskiego ludzika albo tekstury gałęzi, niż w render. Ładny render 3000x1500 daj całkiem na końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łódka moim zdaniem zasadniczo zmienia przekaz pracy.

 

z łódką - ludzie zaśmiecili wybrzeża, ale życie się toczy normalnie dalej. Rozmarzony turysta w niebieskim kombinezonie spogląda na piękny widok roztaczający się przed nim i maży o żegludze.

bez łódki - ludzie zaśmiecili wybrzeża, tylko najbardziej odporne rośliny zdołały przeżyć. Zdesperowany śmiercią swojej planety ostatni człowiek w niebieskim kombinezonie spogląda na puste morze i zastanawia się czy skoczyć.

 

Może trochę przesadziłam z tym opisem, ale w każdym razie chodzi mi o to że bez łódki jest taka pustka i bardziej przygnębiony klimat, niż z łódką. Ty musisz wiedzieć co chcesz przekazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie nie widać na razie jaki klimat ma panować na obrazku. Muszę wstawić niebo i sprecyzować oświetlenie.

 

Mam pytanie:

Czy wrzucanie nieba zrobionego w PS (ze zdjęć) jest zgodne z regulaminem, a nawet jeżeli jest zgodne to czy mile widziane przez jury?

Jaką metodę zrobienia nieba (chmur) byście mi proponowali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telewizory tak jakby kończą się wraz z taflą wody, pokaż, że wchodzą pod wodę, zrób kilka górek, które się usypały same i robią za małe wysepki, wszystko tak grzecznie leży...

Co do chmur, to może zachód słońca? :)

Edytowane przez prrrszalony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urozmaiciłbym trochę texturki drewna od TV, przynajmniej odcienie bo teraz to wszystkie z jednej sosny są ;) Daj większą rozdziałke, materiały na resztę elementów i może tą "wyspe" w oddali po prawej bardziej zieloną czy coś bo teraz na 1 rzut oka nie wygląda to na wyspisko Tv tylko dziwną formę terenu.

A tak to coraz ciekawiej :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie teraz pomyślałem, że może ten człowiek który stoi na górach popsutych tv powinien trzymać w ręku książkę. :)

Tekturki drewna urozmaicam. Pracuje też nad teksturką "badyli". Zna Ktoś może jakiś sposób na mapowanie takich pogiętych form?

Co myślicie o chmurach?

Dzięki za komętarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki mały problem. Gdy puściłem render w wyższej rozdzielczości zaczęły się dziać dziwne rzeczy.

Po pierwsze renderuje się do pewnego miejsca a potem strasznie spowalnia.

Po drugie procesor ani przez chwilę nie jest wykorzystywany na 100%, waha się miedzy 60 a 70 % czasem spada poniżej 30%

Renderuje w Vray pod maxem. Jeśli ktoś wie co może być przyczyną to proszę o pomoc.

nie wiem czy uda mi się dziś zrobić nowy obrazek, więc mam nadzieję że to co już jest wystarczy do nominacji.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te badyle ja bym rozcinała wzdłóż i unwrapowała jakimś automatem. Ewentualnie cylindrami. Albo, jeśli tekstura się powtarza i ma odpowiednią strukturę i nie będzie to pokazywane z bliska, po prostu UV Map z opcją box. Wtedy nie wszędzie będzie kora w odpowiednim kierunku, dlatego kora nie powinna miec zbyt podłóżnej struktury.

 

Renderujesz zaraz duży obrazek, czy do raw image file? Jeśli renderujesz duży, to po prostu program musi pamiętać co już wyrenderował, i to mu może zapełniać pamięć, przy czym u mnie wtedy nie zwalniał ale wywalał błąd. Renderowanie do raw image powinno pomóc, bez podglądu na dużym. Należy także zmniejszyć maxowskie wymiary do minimum (nawet jeśli vray z nich akurat nie korzysta).

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/troubleshooting.htm#ram

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vfb_index.html

Ewentualnie można zmienić pewne ustawienia pod System, tam bez zmiany jakości można wyważać między zużyciem ramu a szybkością. Tu ci pisze co powiększyć co pomniejszyć.

http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_params_system.htm

 

Nie jestem pewna, ale wydaje mi się że wykorzystanie procesora w 100% nie zdarza się zybt często, programy wolą się wysypać przedtem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badyle będę jeszcze teksturował. Chyba najprościej będzie uvw mapkę zrobić. Unwrap jeszcze mi za dobrze nie idzie...

Telewizory zróżnicował ale trochę tendencyjnie.:)

Dzięki Aniu za pomoc. Komputer mi się już nie wiesza ale niestety nadal bardzo zwalnia gdy renderuję powyżej 2000/1000px. Na pewno jest to spowodowane displacementem. Pokombinuję z ustawieniami.

 

Zastanawiam się czy warto dodawać DOF'a i rozmywać lekko pierwszy plan?

Chyba też z kolorystyką muszę coś zrobić. tylko nie mogę się zdecydować w którą stronę iść: bardziej mroczną czy bardziej mistyczną? A Wy co sądzicie?

calosc1600800pxkolorcopop7.th.jpg

Coś mi w tym wszystkim nie do końca pasuje. Nie jestem pewny czy to kolorystyka, czy kompozycja. Może jednak inne niebo powinienem dać? Bardziej jednolite i mgliste?

Komentarze mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Książka to świetny pomysł. Nie chcę Ci w koncepcie mieszać, ale jakby to wyglądało tak jakby kazanie gostek głosił, z księgą w dłoniach. A w dole na wodzie byłoby pełno barek wypełnionych ludźmi z pochodniami. To byś miał mój głos na bank. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie powinieneś to utrzymać w takim postapokaliptycznym klimacie, cos w stylu ostatni czlowiek na ziemi. Dobrze by było gdzybyś trochę rozmył, ewentualnie zmienił kolorystykę tych telewizorów po lewej stronie, nie dają się skupić na całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wasze komentarze. Wiele z pomysłów zostało włączonych do projektu.

Obecny etap pracy wygląda tak:

1rgbcopyul4.jpg

W zasadzie to już prawie finalny wygląd. Pozostaje mi dopracowanie nieba i dodanie wolumetrycznych efektów - tak żeby złomowisko było zakurzone i bardziejtajemnicze.

Wszelkie Wasze uwagi są mile widziane.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo, na mnie Twoje praca robi bardzo pozytywne wrażenie jako całokształt.

Natomiast popracowałbym jeszcze nad połączeniem ziemi z niebem które nie jest zbyt płynne jak dla mnie. Ponadto zrobiłeś w prawym rogu takie bardziej rozświetlone żółte niebo...a może ty to zrobić tak bardziej na środku i przez to na tle jasnego nieba ciemne kształty szczytów mogłyby fajnie i graficznie wyglądać?

Reasumując: jest fajnie i czuję że będzie jeszcze fajniej:)

Pozdrawiam i powodzenia.

 

P.S. Odczuwam trochę wiedźminowy, słowiański klimat. Czyżby jakieś inspiracje?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności