Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

chyba wiosna idzie bo ja nie wiem skąd bierzesz te hektolitry motywacji...

 

danke za stepy, a co do radosnego speeeedowania to może warto zaczepić o coś w nie swoim stylu, temacie, palecie... taak dla zabawy... taak sobie gdybam

 

pozdrawiam

 

 

edit

nooo pędzle są mega, spore oświecenie jeśli chodzi o możliwości brushy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow... :) masz taki styl, ze nie musisz wcale picowac obrazkow by wygladal jak skonczony, ba! mysle ze jakby sie je bardziej wylizalo zatracilyby charakter i ta lekkosc :] ostatni jest swietny, najlepszy z najnowszych.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu juz niestety lekki niewypal, nozka troche plasko wyszla.

Ale wiadome jest, ze nie zwsze jest sie na swoich wyzynach, a wiec zbytnio bym sie tym nie przejmowal. Mimo wszystko dobrze jest wykupic sobie miejscowke na malowaniu/rysowaniu modela, anatomia to chyba mimo wszystko twoja pieta achillesowa. ( P.S Chcialbym miec taka piete....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę się że na świecie są kobiety o takiej anatomii i proporcjach. Nie tam żebym bronił czy coś. Po prostu była by ona uważana za mało atrakcyjną. Technika i lekkość ja zwykle na plus. Jak się komuś babeczka nie podoba to niech sobie wrzuci do PS-a skraplanie/wypaczenie i ideał kobiety gotowy, hehe =].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Joel - roznie. czasem tak czasem nie. zawsze jest szkic (lub ich kilka) ktory leci z glowy. pozniej dopiero dobieram to co mi potrzebne do skonczenia pracy. do postaci korzystam z referek, zwykle dobieram kilka ciekawych ktore pozwola mi mniej wiecej wyczaic co chce zobaczyc na obrazku. Nie lubie 1-to-1 dlatego ze w 99% przypadkach nie moge znalezc takiej refki jaka mi potrzeba. Dlatego korzystam z skrotow, wsadzam czasem elementy ktore zakryja moj ogolny brak checi walkowania anatomi ludzkiej ;) Czuje sie lepiej w environmentach.

 

Co do oswietlenia scen. Zwykle wiem skad chce widziec swiatlo, jakie to ma byc swiatlo, jaka wstepna kolorystyka. Referencje oczywiscie patrze i patrze duzo ale staram sie raczej z nich korzystac jako zrodlo wiedzy niz gotowy schemat. Nie wyobrazam sobie pracy bez referencji, mam za mala glowe na to, Mullins zreszta tez chyba ma z tego co mowil w swoim gnomonowym master class ;) Sa wyjatki gdzie mixuje textury i fotorefki zeby zasugerowac dodatkowe ciekawe oswietlenie czy detal. Zaczalem natomiast unikac textur w szkicach i raczej ograniczam sie tylko do patternow tudziez inszych asow spod rekawa ;)

Mam nadzieje ze to troche naswietla.

pozdr

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Underboogie - google ?:P A tak na serio, mam swoj dosc obszerny set roznych fotografi (osobistych, tych royalityfree oraz googlowych). Duzo z tego co pytasz juz wspomnialem pare razy w tym watku. Najbardziej pomagaja jednak fotki ktore uwypuklaja swiatlo na roznych powierchniach, jak te powierchnie te swiatlo odbijaja etc.

To jakby rozbic scene na render pasy i puszczac kazdy pokolei obserwujac zachowanie poszczegolnych obiektow, skad lapia swiatlo, jak swiatlo odbijaja, jak swiatlo przepuszczaja, jak zachowuje sie cien etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jakby rozbic scene na render pasy i puszczac kazdy pokolei obserwujac zachowanie poszczegolnych obiektow, skad lapia swiatlo, jak swiatlo odbijaja, jak swiatlo przepuszczaja, jak zachowuje sie cien etc.

 

exacly, ze swojej strony polecam Practical light and color od Gnomona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

exacly, ze swojej strony polecam Practical light and color od Gnomona.

 

Anom, bardzo dobre to dvd, nieco poszerzajace sposob myslenia na temat scenek i obiektow.

A skoro juz o obserwowaniu zachowania sie swiatla na strutkurach, dorzucam 3 godzinne malowansko custom brushami, na blogu zarzucilem caly set z kilkoma nowymi pedzlami (glownie liscie, ktore uzylem do tla wlasnie w tym doodlu).

knight2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. W zasadzie to zastanawialem sie czy refki poza wspomaganiem anatomii, kolorow i zachowania materialow moga sie w jakis sposob przydac przy konstrukcji calej sceny. Ale chyba nie ma rady i przy takich rzeczach jak prawidlowe ustawienie swiatla i okreslenie relacji miedzy poszczegolnymi elementami trzeba raczej polegac na wlasnym doswiadczeniu albo jakichs prostych przestrzennych modelach... Zapytalem liczac chyba, ze poznam jakies tajemne metody pracy z refkami, na ktore sam jeszcze nie wpadlem ;) Za to ten gnomon to moze byc to czego szukalem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sceny konstruuje na szkicu, referka pomaga ten szkic doprowadzic do takiego stanu jaki sie ma w glowie :) Oczywiscie mozna malowac z foty i bedzie pieknie i slicznie, ale duzo sie z tego nie da nauczyc, bo powiedzmy, namalowanie tej samej sceny tyle ze z innego kata bedzie juz raczej koszmarem. Pracujac jako rysownik jednak sie trzeba liczyc ze twoj supervisor nagle ci zmieni kierunek tej samej pracy o 180'stopni i jesli malowanie z referki to jedyna rzecz ktora sie potrafi, to raczej dlugo tenze supervisor z Toba pracowac nie bedzie chcial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytalem liczac chyba, ze poznam jakies tajemne metody pracy z refkami, na ktore sam jeszcze nie wpadlem ;) Za to ten gnomon to moze byc to czego szukalem :)

 

To może ja powiem, bo wydaje mi się że znam odpowiedź (przyszła po przeczytaniu książki-kursu na architekturę). Zdjęcia mogą być bardzo pomocne w pracy, ale ludzie którzy nie umieją się nimi posługiwać robią sobie krzywdę kopiując je na żywca (co jest z reguły kompletnie bez sensu).

 

Masz zdjęcie i przypuśćmy że jest to dobre zdjęcie o niewielkich zniekształceniach. Załóżmy że na zdjęciu masz budynek który trzeba narysować. Wyznaczasz horyzont i punkty zbiegu perspektywy dla tego budynku, a potem na tym oznaczasz skalę (np. w postaci boxów - u Loomisa masz napisane jak to zrobić - w "Successful drawing"). W sumie jeśli znasz jakiś konkretny wymiar tego budynku (np. znajdziesz na sieci że jest to budynek o wysokości 30 metrów) to możesz przez wyznaczenie skali poznać w przybliżeniu pozostałe wymiary. Ale możesz przyjąć jakaś wirtualną jednostkę pomiaru. I po prostu wyznaczasz na jakiej wysokości są okna, drzwi, gzymsy itd. Najlepiej mieć kilka ujęć danego obiektu - wtedy możesz rozrysować jego konstrukcję. Jak to masz, to możesz pokazać obiekt w dowolnej perspektywie. Jednym słowem z fotek możesz zdjąć pomiar jak krawiec i przenieść to w dowolne inne ujęcie. Wystarczy podstawowa znajomość perspektywy i cierpliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, ze kazdemu na poczatku wydaje sie iz jest to jakas magia, a w gruncie rzeczy ztreba nauczyc sie malowac i rysowac, do tego poznac anatomie, kompozycje, kolor i perspektywe.

 

A takie personalne smaczki jak texturoweate pedzle to juz tylko kropla w morzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaga gugu dzidzi chce cukiełka :P

 

Skoro musisz...

...to chyba jakoś tak działa:

http://www.sparth.com/gallery/displayimage.php?album=44&pos=0

http://www.sparth.com/gallery/displayimage.php?album=44&pos=1

 

Analogia z cukierkiem dobra, bo jednak najważniejsze jest to co w środku a nie kolorowy papierek. Icecold dobrze pisze.

... ale do pewnych rzeczy chyba trzeba samemu dojść. W tym komputerowym efekciarstwie najgorsze jest to że uzależnia. Daje złudne poczucie wielkości, ciężko się od niego potem uwolnić. Ja walczę z pokusami, póki co z marnym skutkiem.

Oczywiście mówię ogólnie, nie odnoszę tego konkretnie do Cpt.Obviousa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mnie zastanawia jedno ...w jaki sposob uzyskujesz taka wielkosc w tych obrazkach..chodzi mi o skale...perspektywe...

stawiasz moze jakies proste bryly w 3d? moze ustawiasz kamere pod odopwiednim kątem?? nakreslasz jakies linie ? czy po prostu z wyobrazni jedziesz?

swietnie te malunki wygladaja. jak kadry z filmu.

Edytowane przez leszek_lenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SBT77 i Kapitanie dzięki za odpowiedź , zdaje sobie sprawę że najlepiej się nauczyć samemu eksperymentując mając już jakieś pokłady wiedzy, ale i dobrze mieć jakiś bagaż na początku .Paćkał pewnie w ten sposób nie będę, tylko czasem da relaksu , ale przyda się :) A z tym klonowaniem to przedziwna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ła ostra baba, wali z zamknietymi oczami ;) fajne swiatlo w dekoldzie :)

 

ps. jaki ty masz chłopie monitor? ja to ogladam na 26 calach fullhd i nie miesci mi sie to w ekranie, moze tak ciut mniejszy rozmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności