Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
41 minutes ago, EthicallyChallenged said:

Moje kondolencje 😞 Na pocieszenie powiem, że czasami jest tak, że jak coś muszę zrobić drugi raz to idzie o wiele szybciej, bo są przetarte szlaki. Nie zawsze, ale czasami...

Zawsze tak jest, bo za pierwszym razem testujesz co działa a co nie a za drugim jesteś dodatków wkurwiony i robisz na odpierdol i na pamięć bez patrzenia 😛 

  • kekw 1
  • +1 1
Napisano

Będzie gituwa, trzeba tylko tentegocić. Tera mi wypadła robota więc projekt musi iść lekko w odstawkę (temu poszła publikacja), ale no...później bedzie tego 😮 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Nocny obrazek, frankensztajn (stare budynki z innej pracy połączone ze zmodyfikowanymi, kupionymi rycerzami), akurat jest mini konkurs artystyczny do jednej z moich ulubionych i jednocześnie znienawidzonych gierek, a z racji tego, że nie chciało mi się spać to zrobiłem:KurakFIN3-1.jpg

Sporo niedoróbek i kaszany, ale zamknęło się bodaj w 5 godzinach i nie zamierzam nic poprawiać 😄 ALE DAŁEM DROBNĄ POPRAWKĘ NA SZMATACH BO WCZEŚNIEJ NIE BYŁO NA NICH POZOSTAŁOŚCI PRODUKTU Z FABRYKI PIASKU

Edytowane przez RaVirr
  • Like 8
Napisano
1 godzinę temu, michalo napisał:

Kurde jak na 5 godzin to miazga. Świetnie! 

 

Jaka to gra?

No i jakie prompty? XD 

Dzieki 😄

gierka to conquerors blade, a prompty to knights arabic city greg rutkowski, proste xD

  • kekw 3
Napisano

Jako że nie lubię się czepiać, to nie będę wypominał Ci długiej listy błędów, niedopracowań i najzwyklejszego olewanctwa 😉 Bo za dorze mnie mama wychowała 😉 ALE tych kartonów z IKEI nie potrafię darować! Jak to tak w średniowieczu już mieli idealne kartonowe pudełka?! Czy jak? TOTALNIE wybija mnie to z imersji przedstawionej w obrazku! 

ikea.jpg

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano
11 minut temu, Mortom napisał:

Jako że nie lubię się czepiać, to nie będę wypominał Ci długiej listy błędów, niedopracowań i najzwyklejszego olewanctwa 😉 Bo za dorze mnie mama wychowała 😉 ALE tych kartonów z IKEI nie potrafię darować! Jak to tak w średniowieczu już mieli idealne kartonowe pudełka?! Czy jak? TOTALNIE wybija mnie to z imersji przedstawionej w obrazku! 

ikea.jpg

Ta, dalem dupy z tekstura, to były normalnie fajne skrzynie, ale piachu za duzo i zle zmapowalem (nie dalem displejsmenta). Te stragany tez chujsze i duzo rzeczy mnie gryzie (dame budynki nie nadaja sie na pokazywanie z tak bliska), ale to nie pracka do portfolio wiec wystarczy mi swiadomosc co jest do poprawy 😄

  • Like 1
Napisano
47 minut temu, RaVirr napisał(a):

Ta, dalem dupy z tekstura, to były normalnie fajne skrzynie, ale piachu za duzo i zle zmapowalem (nie dalem displejsmenta). Te stragany tez chujsze i duzo rzeczy mnie gryzie (dame budynki nie nadaja sie na pokazywanie z tak bliska), ale to nie pracka do portfolio wiec wystarczy mi swiadomosc co jest do poprawy 😄

No dobra odwołuję GROM i policję graficzną... Jak do poprawy to niech Ci będzie, znaj dobrą wolę kolegi! Ale żeby mi to było ostatniej raz! 😉

  • Like 1
Napisano
35 minut temu, Mortom napisał:

No dobra odwołuję GROM i policję graficzną... Jak do poprawy to niech Ci będzie, znaj dobrą wolę kolegi! Ale żeby mi to było ostatniej raz! 😉

Nie nie, mam świadomość, że do poprawy, ale już poprawiać nie będę XD

  • Haha 1
Napisano

A więc to było tak.
Najpierw zrobiłem ten model, ale nie do końca wyszedł tak jak chciałem:
ruiny.jpg

Ten model zrobiłem jako drugi i wyszedł tak jak chciałem bo odkryłem jeden, niesamowity trick! Dzięki niemu model wyszedł tak jak chciałem, a nie tak jak pierwszy czyli tak nie do końca jak chciałem:
ruiny-2.jpg

  • Like 8
Napisano (edytowane)

@RaVirr niewiem na jakich refkach się opierałeś ALE pierwszy tak i drugi mi się podobają. Choć z maluśką przewagą dla nr 1. Jakoś mniej „popapciany” taki 👍😀

P.S. Może kolega podzieli się z klasą co to za triki, jeśli to nie jest tajne oczywiście 🥺

Edytowane przez Mortom
Napisano
8 godzin temu, Mortom napisał:

@RaVirr niewiem na jakich refkach się opierałeś ALE pierwszy tak i drugi mi się podobają. Choć z maluśką przewagą dla nr 1. Jakoś mniej „popapciany” taki 👍😀

P.S. Może kolega podzieli się z klasą co to za triki, jeśli to nie jest tajne oczywiście 🥺

On taki popaćkany się wydaje bo to jest dużo dużo większe i z dalszego daleka jest pokazany więc się trochę rozmyło 😄 

Dzisiaj będę robił kolejne części to zrobię mały how to 😮 

  • +1 1
Napisano
13 godzin temu, Mortom napisał:

@RaVirr niewiem na jakich refkach się opierałeś ALE pierwszy tak i drugi mi się podobają. Choć z maluśką przewagą dla nr 1. Jakoś mniej „popapciany” taki 👍😀

P.S. Może kolega podzieli się z klasą co to za triki, jeśli to nie jest tajne oczywiście 🥺

A więc dzieje się to tak:

Robię bazowy model low poly z ogólnym kształtem:
image.png.cb0b7a71ff62d8c5a743e0c61033b2f0.png

Remeshuję go by zrobić równomierną siateczkę:
image.png.9236a5400e193e683b94e1de0164c056.png
Dodajesz sobie multiresa i multiresujesz żeby zrobić ładną, gęstą siateczkę:
image.png.be1f16bcc4f8b51c930cb0825f2a547f.png
Dodajesz do tego modyfikator displacement z ładną alfą:
image.png.9bd251a8bb4bd228fd95eb7c049b480d.png
I masz ładny murek:
image.png.f806c01b2071c8389cb73703ef6b6f11.png

Tera trick- na najwyższym poziomie multiresa aplikujsz modyfikator displace, zjeżdżasz do niższego poziomu multiresa by sobie rzeźbić kształt o na przykład tak:
image.thumb.png.5dbd3a1f1f7c0d9124633c04964f08df.png
A na najwyższym detal zostaje i można to fajnie obrabiać na swoją mańkę:
image.png.5b2c92bf17d3b4b91dcba83ead97dd1e.png

KONIEC

  • Like 3
Napisano

I komplet z ograniczoną siatką i wypalonymi teksturami- każdy około 30k poly, dało się zjechać do 5k, ale to całkiem spore obiekty więc się nie bawiłem w cudowanie:
Ruiny_wszystkie.jpg

  • Like 5
Napisano (edytowane)

Elegancja w prostocie! 🙂👍
Dzięx za TIPa! 🙂 
Na ostatnim screnie runy wyglądają dużo lepiej! 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Ty weź jakiegoś filma zmontuj, a nie takie suche screeny z silnika nam pokazujesz 😃🥺🌳🍃
tumblr_lmwsamrrxT1qagx30.0.0.gif

Edytowane przez Mortom
Napisano
5 godzin temu, Mortom napisał:

Ty weź jakiegoś filma zmontuj, a nie takie suche screeny z silnika nam pokazujesz 😃🥺🌳🍃
tumblr_lmwsamrrxT1qagx30.0.0.gif

Na filmik to trzeba miec cos wiecej niz plane z kilkoma drzewkami, trawa i blokami z cegiel xD

Napisano
22 minuty temu, Destroyer napisał:

Nieźle to wygląda, używasz tego pluga do blednera do roślinności Dudy czy jakoś tak 😛 Czy sam robisz? 

Ale to nie blender tylko unreal 😄 
A co do pluginów do roślinności w blenderze- używam absolutnie niemal wszystkich dostępnych- scatterów, botaniq, vegetation itd. Nie lubię modelować roślinek i tutaj wolę jak ktoś mnie wyręcza 😄 

Napisano
43 minutes ago, RaVirr said:

Ale to nie blender tylko unreal 😄 
A co do pluginów do roślinności w blenderze- używam absolutnie niemal wszystkich dostępnych- scatterów, botaniq, vegetation itd. Nie lubię modelować roślinek i tutaj wolę jak ktoś mnie wyręcza 😄 

Aaaa ale i tak przecież można z blendera wyeksportować  do unrila 😛 

To surowe rendery czy coś podkręcałeś w photoshopie?

 

Napisano
7 minut temu, Destroyer napisał:

Aaaa ale i tak przecież można z blendera wyeksportować  do unrila 😛 

To surowe rendery czy coś podkręcałeś w photoshopie?

 

Teoretycznie wiem, że można robić export, ale drzewka są zazwyczaj z jakimiś dziwnymi matsami i nie bawiłem się w to...choć pewnie przyjdzie na to czas bo niektóre są kozackie. Nie wiem tylko czy wydajność będzie sensowna 🙂 
W photoshopie zeskalowałem obrazek, dodałem czarne paski i lekką winietę bo jak robiłem screenshoty z winietą z unreala to brzydkie artefakty wychodziły- więc praktycznie surówka 😄 

  • Like 1
Napisano
25 minutes ago, RaVirr said:

Teoretycznie wiem, że można robić export, ale drzewka są zazwyczaj z jakimiś dziwnymi matsami i nie bawiłem się w to...choć pewnie przyjdzie na to czas bo niektóre są kozackie. Nie wiem tylko czy wydajność będzie sensowna 🙂 
W photoshopie zeskalowałem obrazek, dodałem czarne paski i lekką winietę bo jak robiłem screenshoty z winietą z unreala to brzydkie artefakty wychodziły- więc praktycznie surówka 😄 

W UE 5.1 dali nanita z transparencją więc można drzewko hiresa puścić bezpośrednio i powinno hulać 🙂 

Napisano
1 minutę temu, Destroyer napisał:

W UE 5.1 dali nanita z transparencją więc można drzewko hiresa puścić bezpośrednio i powinno hulać 🙂 

Bardziej się boję generowania kolizji 😄
Ej, a może się orientujesz w megaskanowych rzeczach i mi podpowiesz... Mam te darmowe paczki drzewek, które już są dostosowane do 5.1, obsługa nanite itd ALE po dodaniu tego ichniejszego "aktora" do kontroli sezonu, wiatru itp drzewka nie chcą się poruszać- nie działa na nie wiatr. Wiesz co może być tego przyczyną?
Gdzieś widziałem jeden wątek (bez odpowiedzi), że Path tracing powoduje, że drzewka pozostają całkowicie statyczne, ale nie widziałem żadnych rozwiązań i nawet potwierdzenia, że to prawda 😮 

Napisano

A nie wiem drzewkami się nie bawiłem, na razie się wkurwiam każdą małą pierdołą w unrealu np pivotami, nawet nagrałem tutorial do tego tałatajstwa. A w unity tutek byłby taki : importujesz asset i masz całe drzewko hierarchii z pivotami tak jak w programie 3d nic nie musisz robić i myśleć - koniec, thank you for coming to my TED talk 🙂 

Unity zawsze było dal mnie bardziej poręczne i klasyczne już od samej nawigacji po organizacje a Unreala to taka zabawka szczególnie z tym paskudnym interfacem w v4, teraz lepiej ale nadal ma takie toporne pierdolety na każdym kroku ale też jest mega nahajpowany i zwykłe ludki chcom mieć coś w unrealu żeby sobie pozmieniały jak w simsach i trzeba siego uczyć 🙂 

  • Like 1
Napisano (edytowane)
50 minut temu, Destroyer napisał:

A nie wiem drzewkami się nie bawiłem, na razie się wkurwiam każdą małą pierdołą w unrealu np pivotami, nawet nagrałem tutorial do tego tałatajstwa. A w unity tutek byłby taki : importujesz asset i masz całe drzewko hierarchii z pivotami tak jak w programie 3d nic nie musisz robić i myśleć - koniec, thank you for coming to my TED talk 🙂 

Unity zawsze było dal mnie bardziej poręczne i klasyczne już od samej nawigacji po organizacje a Unreala to taka zabawka szczególnie z tym paskudnym interfacem w v4, teraz lepiej ale nadal ma takie toporne pierdolety na każdym kroku ale też jest mega nahajpowany i zwykłe ludki chcom mieć coś w unrealu żeby sobie pozmieniały jak w simsach i trzeba siego uczyć 🙂 

Unreal ma mnóstwo darmowego kontentu i nie trzeba znać się na programowaniu by coś zrobić- co takiego frajera jak ja kupiło 😉 No i tera to uczę się dla przyjemności, a nie z konieczności. Miałem parę takich wydarzeń, że gdyby ta nauka była z przymusu to bym zapłakał, przeklną siarczyście i zwyzywał cały świat 😄 

Edytowane przez RaVirr
Napisano

Aż specjalnie założyłem konto 🙂

Głos strategicznie poszedł na galeon a pozostałe dwa na prace z dołu stawki żeby nie wspierać najbliższej konkurencji 🙂

Wiem, wiem, że to nie do końca szczere i uczciwe i zachęcam wszystkich do zrobienia tego samego 😄

  • Like 1
Napisano
4 minuty temu, Destroyer napisał:

Aż specjalnie założyłem konto 🙂

Głos strategicznie poszedł na galeon a pozostałe dwa na prace z dołu stawki żeby nie wspierać najbliższej konkurencji 🙂

Wiem, wiem, że to nie do końca szczere i uczciwe i zachęcam wszystkich do zrobienia tego samego 😄

Dziękuwa mordko ❤️ 
Może niezbyt uczciwie i etycznie, ale przynajmniej sprawiłeś mi radość 😄 I jakby co, "zareklamowałem się" tylko na max3d, a dodatkowo (na swoją obronę) powiem, że gdy dowiedziałem się o nominacji to byłem na pierwszym miejscu w głosowaniu 😄 

Napisano (edytowane)

Ravir na prezydenta! Nadal prowadzisz w głosowanku!
A żem jestem człek zły i bliżej mi do starego bomersa bez zębów niż do artysty, to zastosowałem się do tajnej taktyki Dertro! Nie bedom nam tu jakieś amrykany wygrywały! Jak mamy swojego orła w reprezentacji! 
77329b64d521e3879476a71c73460984.gif

No pasarán!

P.S.
Wreszcie znam kogoś kto może się poszczycić światową słowom! Jak już będziesz na topie i woda sodowa wleci w kanały około nosowe 😜 NIE Zapomnij o nas! Żuć chociażby spoconą koszulkę czy skarpetkę z autografem 😄 

Edytowane przez Mortom
  • Haha 2
Napisano (edytowane)

Może będzie skromnie, ale za to niezbyt spektakularnie!
A więc było to tak- wczoraj zacząłem modelować sobie tradycyjny koreański Hanok, takie fajne domostwo, budowałbym. Oczywiście z nastawieniem na przenosiny do Unreala. Doszedłem do dachu i zdałem sobie sprawę, że dałem dupy- przez wymiary nie zejdzie się jak trzeba, chciałem dać na górę strzechę, ale dałem sobie z tym spokój i spisuję ten model na straty (i tak nie miałem w związku z nim większych planów). Suchy render z blendera wyglądał tak:
hanok.png

Stwierdziłem, że mimo wszystko będzie to fajny materiał szkoleniowy do migracji. Wnioski jakie wyciągnąłem są takie:
- Gdy mam model, który w całości śmiało może być modularny to lepiej wyodrębnić te moduły i przenosić kawałkami,
- Wypalanko tekstur leci na poszczególne moduły w całości, później fajnie się to składa.
Wyodrębniłem sobie więc moduł z oknem (żeby sprawdzić jak sobie Unreal poradzi z na-nitowaniem), dodatkowo go podniszczyłem i wypaliłem tekstury:
hanokprz.png

hanokprzsiat.png

Wrzuciłem do Unreala, zrobiłem różne warunki pogodowe by sprawdzić czy nagle nie pojawią się jakieś cudaczne artefakty czy dziwne cienie:
Screenshoty_test.jpg

Wniosek ogólny: zadowolon.

Edytowane przez RaVirr
  • Like 8
Napisano

@RaVirr Tyś to chłopie chyba nigdy nie robił w budowlance co? PANIE czasami takie problemiki załatwia się szpachlom, szpachlom i gipsem... i szpachlom. Nie zchodzi się? Kierowniku kochany, tam siem puknie, tu się zciosa i będzie jak nóweczka! 😄
Coś jak moja praca dyplomowa w średniej szkole - miałem wykonać fontannę z gipsu. No to sobie "ładnie" powycinałem z blachy kształtownik, ale na kantach przypadkowo za daleko dojechałem piłą do metalu i zostały takie "ząbki" na kantach. No ale że szkoła bidna, blachy nie dajo na zmarnowanie to kierownik praktyk powiedział że drugiej nie dostane i kropka. A wiec przystąpiłem do majstrowania korbki i nasączania szmat gipsem aby mieć podstawę do przyczepienia się gipsu. Namotąłem szmatyczki, pokręciłem i zamocowałem kształtownik. Leje sobie gips i słucham muzyczki z radyjka 🙂 Dzieło powstawało paręnaście dni 😄

Nadszedł dzień oddania pracy. Przyszedł kierownik z komisją - notabene po parunastu kieliszkach chlebka, bo waliło jak z gorzelni. No i chodzi ogląda, chwali co poniektóre prace aż wreszcie podchodzi - trochę się zataczając, bo miedzy "oględzinami" trzeba było "omówić" projekty i mówi (do mnie): O ładny detal, postarał się pan - mowa o moim niechlujnym wycięciu blachy bo miejscami wyszły ząbki których miało nie być. Kiwa się z nogi na nogę - gips jeszcze schnie, ale kierownik z czeronym pysiem uśmiecha się i mówi piąteczka - starał się pan, należy się. Mało co nie parsknąłem chłopu w gębę ze śmiechu. I tak moja fuszerka została doceniona 😄 i oceniona.

TAK że brachu doceniam modelik, fajnie wyszło lecisz dalej! 🙂👍

  • Haha 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności