Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

tak jakiś miesiąc temu (moze wiecej) gdy poraz pierwszy zobaczyłem ten bolid na necie i w czasopismach od razu sie w nim zakochałem! to jest najpiękniejszy wóz na świecie, musze go wymodelować! no i jak powiedziałem tak zrobiłem ^^. akurat tak sie złozyło ze zacząłem ja przed samym wyjazdem i nie miałem stałego dostepu do neta zeby pokazywać update'y (bo robiłem na laptopie ojca)

wóz juz na zdjęciach wydaje sie być bardzo skaplikowany do wymodelowania i taki jest, a co gorsza nie ma blueprintów. a wiec robilem go z fot.

nad samą karoserią siedzialem chyba ze 3 tygodnie (tera jest juz prawie gotowa). no i co moge wiecej powiedzieć? napewno go nie polecam ludziom o słabej sile woli i dla uczących sie modelować. ^^

a tera screeny:

c18eaf5c0b7feda0m.jpg89fe3c868eac748bm.jpg98976bc46a0c1e4fm.jpg816c62451a6e9addm.jpg5b37dcbb0f4bd92cm.jpg

a tu taki render testowy (cwiczyłem światło i materiały)

ea9f4ba84b1f9fbbm.jpg

i 3 rendery z progressu

6335838896571168m.jpg

Edytowane przez Stachu
  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No, stachu, a ja mówiłem że ty nic nie robisz.

Osobiście nie mam pojęcia, czy to autko to istny demon modelarski, czy co w nim nie w porządku, aczkolwiek widać troszkę braki. Zwróć uwagę na wielki dynamizm: http://image.motortrend.com/f/future/concept_cars/9463051/112_0712_05z+mazda_furai_concept+front_three_quarter_view.jpg

bijący z tego auta. Wygląda jak rakieta, jest ostry, u ciebie wydaje się szeroki i... normalniejszy? Rozumiem, że to twoja interpretacja tego wozu, a nie super-wierne odwzorowanie jego rzeczywistych rozmiarów, jeżeli tak - genialna robota. Planujesz model low poly do jakiejś gierki? :)

 

BTW. wymodelowane naprawdę w mistrzowski sposób, wystarczy spojrzeć na tego sharka. Przyznaję się bez bicia że ja bym na pewno tak nie odwzorował :) . Modelowałeś z blueprintów?

Napisano

ładna robota, teraz texturki i czekamy na renderki :D pozdro

 

PS. Bielo jak sam Stachu napisał w swoim poście nie ma blueprintów tego wozu a przynajmniej on modelował z fot :)

Napisano

dzieki za komentarze :) bielo-> mysle ze z tym dynamizmem to wydaje ci się bo blueprintów nie miałem ale wspierałem sie fotkami z boku, z przodu i tyłu. a więc kształt bryły raczej rzeczywisty a szczegóły typu te zawijasy to juz robilem tak "na oko"

Napisano

no. update. poprawiłem przód (tera jets bliższy orginalowi) zrobiłem pseudownetrze i dodałem te małe dziurki trójkaciki na dachu. no i taka zabawa światłem. jeszcze trochę poprawek zostało. m. in. dzwi są jakies pogiete, i te niebieskie lampki krzywo są na tym wlocie na boku. no i oczywiście textury jeszcze mi zostaly.

8f5c6c2aaf08ade2m.jpgc434406b780dc9d3m.jpg

9e8b8657a623c931m.jpg

Napisano

Stachu...wg mnie miałeś zle zdjęcia ... ten samochód jest w rzeczywistości dłuższy, lub bardziej spłaszczony. To nie są te proporcje, jedno ze zdjęć miałeś zniekształcone..modeling gooood:D

Napisano

Nieeeee no modelik spoko, ale nieźle ktoś pojechał żeby takie autko wymyśleć :D

Napisano

hehe dzieki za komenty ;* nie no mi sie wlasnie wydawało ze moj model jest bardziej spłaszczony niz w realu. bo w ogole ta karoseria moze wydaje sie łatwa ale do modelowania jest cholernie trudna. juz chyba 4 tydzien nad nia spedziłem zeby była jak najblizsza orginałowi i ciagle wydaje mi sie ze jets cos nie tak :P

Napisano (edytowane)

...ladnie idzie praca- winszuje zaangazowania :) - jednak jak juz ktos wspomnial widac roznice z oryginalem- zwlaszcza przod wydaje sie byc mocno nie taki jak trzeba -najwyzej biegnaca linia wyznaczajaca nadkole powinna opadac delikatnie zmierzajac z przodu do najwyzszego punktu nad kolem- krzywizna "dziobu" jest chyba niezbyt dobra co widac po znaku mazdy - strasznie wycigniety jest do przodu...jakis inny charakter ma twoj przod - nie wiem- moze to wina tego "rybiego oka"

 

http://www.webridestv.com/photos/2008-mazda-furai-concept-42346/1

Edytowane przez eco
Napisano

update. i jak myslice czy tera juz jest jak nalezy? ac9b808d8e3b9e3em.png

bo te robienie na oko jest dosyc ciekie i tera wy musicie mi pomoc boja juz sie tak napatrzyłem na ten model ze az sam juz niewiem czy jets dobrze czy nie

Napisano

...drugi raz wpisuje text bo powalony mechanizm forum wywalil moje logowanie i stracilem uprzednio wpisana wiadomosc- grrrrr

 

zwroc uwage na zaznaczone miejsca:

 

-nadkole- linia dolna (nad kolem) oraz gorna (zaznaczona na odbrazku) maja u ciebie w najwyzszym punkcie stala odleglosc od siebie i stala krzywizne prostopadla do lukow- w rzeczywistosci w kazdym miejscu jest zmienna odleglosc i/lub krzywizna prostopadla

 

-dziob- luk pod znakiem mazdy jest dosc lagodny - a odcinek pod lukiem jest dosc krotki - krotszy niz u ciebie

 

-linia "przechodzaca" z nadkola do przodu- idac od nadkola zagiecie lini jest umijscowione wyzej, a linia jest cofnieta wzgledem "swiecacych linii"- gdy zmierza ku dziobowi "odgina sie" dopiero dosc blisko nich i zamyka dziob z minimalna gruboscia wciaz bedac cofnieta w szyku z innymi liniami

 

001cccx1.jpg

001cccx1.30cf518908.jpg

Napisano

ok dzieki. mysle ze udało juz mi sie poprawić to co pokazałeś. oceńcie:

bf5070e9beab3cd3m.png

bo musze wiedziec czy przód juz jest ok bo juz zostały mi tylko textury

Napisano

Dalej minimalnie różni się od oryginału, jak na moje oko.

B. dobre referki podrzucił eco , przypatrz się... chyba, że już Ci się nie chce :-P

Trudny i przepiękny model wybrałeś. Świetny projekt strzelili goście z mazdy...

A TU masz prezencik ode mnie - mówiłeś, że będziesz teksturował, więc może się przyda. Pozdr.

  • Like 1
Napisano

bardzo dziekuje za prezencik. na 100% sie przyda i juz mam spore ułatwienie ale co do tego przodu to nie jest tak ze mi si enie chce tylko jakos niewiem patrze sie na to i na to i kurde nie moge tej róznicy dostrzec xP ehh

Napisano

jeśli modelujesz ze zdjęć to pamiętaj że na nich przód i tył jest krótszy niż by był na blueprincie...zresztą porównaj (spróbuj nałożyć na siebie) zdjęcie boczne i bp jakieś auta to zobaczysz o co chodzi :)

Napisano

wiem wiem, niestety modelowanie ze zdjęc ma taką wade ze mają one perspektywe ;/ ale niestety to było jedyne czym mogłem sie podpierac wiec moj model nigdy nie bedzie 100% dokładny, wiec próbuje co w mojej mocy zeby był chociaz zblizony. zeby ludzie ktorzy widzili prawdziwe furai katem oka 2 razy na filmiku zeby moj moedel pomylili z tym prawdziwym xD ahh sie juz rozmarzyłem ^^

Napisano

jezeli mozesz to zamiesc widoki - nie tylko perspektywy - widok z boku z przodu itd- watpie by komus udalo sie znalezc typowe blueprinty...ale moze :)

Napisano

Stachu tak jak piszesz nie da się w 100% odwzorować modelu. Twój jest odwzorowany b. dobrze, więc za bardzo się nie przejmuj. Tak tylko marudziłem :)

TU znajdziesz drobiazgi, które przykuły moją uwagę...

Powodzenia przy teksturach, cieszę się, że się przydałem :-D

Napisano (edytowane)

hehe jak widze niektore modele wymiataczy to wygladaja one lepiej niz w realu :D ale dzieki. tutaj rzuty modelu (jak jest jakis cwaniak to se moze nawet uzyc tego jako printy ale nie polecam ^^ )

a72b87b686d7d74bm.jpg

Edytowane przez Stachu
Napisano

Stachu szkoda, że wcześniej nie miałem neta, a później czasu... bo znalazłem dobre referki dla tej Mazdy. Za późno, ale może jeszcze powalczysz. TU masz małe co nieco. Pozdr!

Napisano

ja nie mam sily na taki model jeszcze a nie bende marudzil bo zes w cholere roboty wlozyl a inni ci benda gadac ze zawsze za malo... nie wchodź w kompleksy i czekam na final render

Napisano

Boczne 55 i BP powinny schodzić aż do bocznej krawędzi - poza tym gra i buczy :)

Powodzenia życzę i kciuki wielkie trzymam!!! Keep goin'

Napisano

nom. zrobiłem juz hires textury ale mam nowy problem. jak zrobic taki sprytny materiał zeby lakier był taki jaki jest (półmatowy) a naklejki zeby były błyszczące?

c41dee6d9d0bc3ef.jpg

domyslam sie ze jakis multi sub object ale nie bardzo sie znam na tym. umiem robic tylko w standardzie i vraymapie

Napisano

...ja bym raczej polecal materialy typu Blend - wszystko oparte na maskach - najwieksza kontrola nad kazdym elementem- tylko moze nieco trzeba sie "namaskowac" :)

Napisano

słuchajcie. tera przeszedłem na swiatła. mam problem. jakiego materiału uzyc zeby one były takie ładnie swiecące? chodzi mi bardziej o te paski, neony. ja uzywąłem dotąd vraylight mtl ale cos zle chyba bo ten materiał nie ma aa i nie robi takiej fajnej poświaty

2416ae187084a70e.jpg

Napisano (edytowane)

...mam taka mala uwagę - twoje tekstury sa nieco porozmywane - nie wiem w sumie jak je tworzyles ale warto by bylo przerysowac je w krzywych i zrobic maski w dosc wysokiej rozdzialce - zeby byl ostry jak zyleta sznyt na renderze :)

 

 

co do glow - to tu znajdziesz cos w tym temacie - m.in vray light - ale nie tylko - a co do poswiaty to chyba i tak najlepiej wyjdzie w postprodukcji - choc mozesz dodac w output renderu efekt glow

 

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=591019

Edytowane przez eco
Napisano

no więc tak. chyba finisz, jak myslicie. przenosciś do finiszów czy jeszcze cos?

e91e7c030675d876m.jpg

c267f5e0447e839em.jpg

c524a9a438afafcam.jpg

169632b3531c3821m.jpg

 

p.s. sorry eco ale juz troche za późno, jake są takie są, niewiem. a co do tych świateł to juz w następnym projekcie. na furai juz chyba przyszedł czas... wkoncu to cale wakacje mi zajęło :P

Napisano

Pamiętaj, nie liczy się ilość tylko jakość. Tyle się nameczyłeś przy modelowaniu i chcesz to zostawić z takimi badziewnymi renderami i teksturami, na których widać piksele? Jeśli chodzi o moje zdanie, proponuje popracować aż efekt będzie zadowalający, bo nie sztuka zawalać FW wieloma niedopracowanymi renderami, lepiej jak dasz jeden i pożądny :)

Napisano

W 100% zgadzam się z pecetem!!!

Model jest dobry - dopracuj render, poświęć mu troszkę więcej czasu (wakacje się jeszcze nie skończyły!!!).

Na pewno jesteś w stanie więcej z niego wyciągnąć! Wiem, że jak już widać koniec, takie światełko w tunelu to się nie chce - ale naprawdę warto, bo dopracowany final sprawia o wiele więcej radości!

Napisano

aaah a jednak. dzieki pecet za ten ochrzan :D nie no mi własnie tez cos nie pasowało w tym studiu, swiatło jakieś mdłe i te kolory. muszę jeszcze posiedzieć nad tym. macie jakieś rady dot. studia?

Napisano

Pobaw się z oświetleniem - to napewno. Może zmniejsz intensywność, żeby bardziej wyeksponować czaderskie lampy.

Posiedź nad materiałami bo nie wyglądają najlepiej!

Napisano

No teksturki takie niektore wyblakle, niektore przesycone.. dziwnie jakos. Ale tak jak koledzy powyzej wspomnieli warto sie pobawic z tym jeszcze bo szkoda modelu. Teksturki tez troszke chyba za mala maja rozdzielczosc co wowoduje straszne kontrasty - "mazy" sa ok ale np logo BP to isntna "pixeloza" - chyba ze efekt by zamierzony. Walcz dalej!

Napisano

dobra dobra zartowałem :D

co do tej pixelozy to ja to zrobilem a ine render xD bo texy wyszły za jasne i w fotoszopie je chciałem sciemnic dlatego taka kupka wyszłe xD

dzisiaj rano sie tak bawiłem studiem. co myslicie o tym?

8e752036678295a4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności