Napisano 2 Kwiecień 200915 l Autor dzięki za uwagi, postaram się wyciągnąć z nich tyle dobre ile się da ;)
Napisano 2 Kwiecień 200915 l Jeśli sam nie umiesz robić fot (ale nie tylko), pojęcia nie masz o kompozycji itp to Twoja ocena ograniczy się do: podoba się, nie podoba się, już to widziałem, o tego nie widziałem :) Oceniać możesz zawsze i wszystko (da się nie oceniać?), choć dzielenie się swoimi ocenami nie zawsze ma sens :) Częściowo masz rację, ale - można nie robić fot, ale znać się na kompozycji. Wielu krytyków filmowych nie nakręciło w życiu żadnego filmu, chociaż jednocześnie nie zawsze mają rację absolutną (nie ma autorytetów nieomylnych). Nie ma co rozkręcać tego wątku, bo to temat na niejedno piwo, a chyba nie na miejscu byłoby ciągnąć tą dyskusję w tym wątku. gabahadatta: w kwestii oryginalności masz rację, i chyba najsłuszniejsze podejście. Akurat nie próbowałem szufladkować twojej twórczości, raczej próbowałem obronić wolność wypowiadania "a mnie się to kojarzy z..." ;)
Napisano 2 Kwiecień 200915 l To ja przerwę na chwilę tą dyskusję ;) Pytanie: Gab jak pracujesz nad ilustracjami do przeglądarkach gierek to w jakich rozdzielczościach tak z ciekawości pytam. Fajne prace, podążaj za radą Lece. Pozdrawiam ;)
Napisano 2 Kwiecień 200915 l Cóż z tego, że jakaś ilustracja zostanie zmieszna z błotem za brak profesjonalizmu i skrajną tandetność, gdy przyprowadzi ona wydawcy rzeszę klientów i zgłosi się on po kolejne zamówienia ? Dwa słowa do powyższego: Rob Liefeld :D
Napisano 2 Kwiecień 200915 l Cóż z tego, że jakaś ilustracja zostanie zmieszna z błotem za brak profesjonalizmu i skrajną tandetność, gdy przyprowadzi ona wydawcy rzeszę klientów i zgłosi się on po kolejne zamówienia ? Wtedy po kilku latach moda mija i zostaje się ilustratorem, który słynie z tandety. Co do prac w teczce. Bardzo podoba mi się ilustracja z hulkiem. Może troche za mocny ten blur na wzniesionej ręce. Aż się prosi żeby ją trochę wyeksponować bo stanowi ważny element historii w pracy. Tak poza tym bardzo fajne.
Napisano 2 Kwiecień 200915 l Jako prosty koncowy odbiorca (od daaawna szukalem takiego wytrycha!) stwierdzam ze prace sa fajowe i na pewno pogralbym w taka gierke gdybym mial na to czas i pieniadze i lubil gry przegladarkowe ;)
Napisano 2 Kwiecień 200915 l Autor Pytanie: Gab jak pracujesz nad ilustracjami do przeglądarkach gierek to w jakich rozdzielczościach tak z ciekawości pytam. generalnie na 2x większej (proporcjonalnie by się ładnie skalowało). tutaj docelowa była 300x450, więc robocza 600x900. natomiast np ilustracyjki do red dragona (które kiedyś tu wrzucę jak się ich więcej uzbiera) mają 240x200px i wymagają w dużej mierze pixelartowej pracy na rozdzielczości docelowej. Farvus - mi się ten hulk już od dłuższego czasu zupełnie nie podoba, tyle tam widzę błędów, że najchętniej bym go zupełnie przemalował :P a swoją drogą ciekawe jak jeden post może sprowokować do takiej życiowej dyskusji :) EDIT: taki szybki szkicyk między zleceniami: Edytowane 8 Kwiecień 200915 l przez gabahadatta
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Autor kilka zrobionych jakiś czas temu grafik do Red Dragona: randomowe szkice z wyjazdu urlopowego: główki: efekt głupawki ze znajomymi czyli Cygan Na Nosorożcu Z Harmoszką W Rękach I Harmonijką Na Szyi. Harmoszka służy do regulowania tempa chodu nosorożca, a harmonijka do regulowania kierunku lewo-prawo (wysokie tony - skręt w lewo, a niskie - w prawo): jeden również wyjazdowy podkolorowany na szybko: i nowszy szkic:
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Uwielbiam Twoje prace. Mają w sobie coś świetnego, ale nie umiem tego zwerbalizować. Do tego bardzo pasuje mi Ta ciemna kolorystyka. Masz może w większej rozdziałce szkielety? :D Edytowane 25 Czerwiec 200915 l przez prrrszalony
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Praktycznie na większośći twoich prac występuję zimne światło oświetlające bryłę od tyłu lub od dołu.. to taki "zużyty" zabieg artystyczny trochę już moim zdaniem.. Edytowane 25 Czerwiec 200915 l przez GrzegorzPrzybys
Napisano 25 Czerwiec 200915 l a to Ty mnie ubiegłeś w reddragonie xD napisałem do nich o parę chwil za późno i mi powiedzieli że już mają kogoś :) fajne te szkieleciki i smok:D
Napisano 26 Czerwiec 200915 l fajne te pracki kurczę, wszystko takie "bryłowate" i ładnie oświetlone :)
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Autor dzięki za wszelkie pochwały i uwagi :) Masz może w większej rozdziałce szkielety? :D skończone nie, jak pisałem wcześniej - grafiki do RD, ze względu na mały rozmiar, muszę wykańczać piksel po pikselu, wyostrzać itp już w docelowej rozdzielczości. taki pixel art trochę. Praktycznie na większośći twoich prac występuję zimne światło oświetlające bryłę od tyłu lub od dołu.. to taki "zużyty" zabieg artystyczny trochę już moim zdaniem.. może trochę tak, ale to wynika raczej z tego że nie czuję się jeszcze dość pewnie w digitalu i kolorze - większość eksperymentów kolorystycznych i światłocieniowych ląduje w koszu. a że często nie "czuję" w pracach ciepłego światła, tła itp i najchętniej nie wychodziłbym poza zimną gamę prawie wcale, to jest jak jest. na razie czeka mnie walka z ostrym podświetlaniem obiektów z jednej strony bo to mnie najbardziej drażni. kolor tego światła potem ;)
Napisano 1 Lipiec 200915 l no, te nowsze prace są naprawdę fajne. szkoda że masz do nich podejście jako do "szkiców". jak sobie powiesz, ze coś jest "szkicem" to znacznie trudniej będzie ci to kończyć, a moim zdaniem wiele tych "szkiców" domaga sie wykończenia. byłyby to naprawde profesjonalne prace :D
Napisano 2 Kwiecień 201014 l Autor dla przyzwoitości trochę odświeżę teczkę, bo kurzem zarosła... dokończony staroć: szkice: 2 ilustracyjki do gry przeglądarkowej: i dwie postacie do Amfisbeny: kilku rzeczy jeszcze pokazać nie mogę, co nie zmienia faktu że ostatnie pół roku nie było zbyt płodne :/
Napisano 2 Kwiecień 201014 l Znane juz z digarta i podziwiane, berserker nawet przed chwila :) Baardzo fajne, lekkie takie sie wydaja
Napisano 2 Kwiecień 201014 l Ten elf wyszedl nieco sztywny, ale pozatym drobiazgiem miazdzysz. Z checia bym sie czegos od ciebie naucyzl, zwlaszcza o olowkach heh.
Napisano 2 Kwiecień 201014 l pierwsze dwa szkice cyfrowe bardzo fajnie pociągnięte no i ołówczaki jak zwykle na poziomie dof mi w tych pracach nie leży ale ja się nie znam... pozdrawiam
Napisano 3 Kwiecień 201014 l Autor dzięki za odzew :) ile masz lat tak jak mogę zapytac;p ? 25 jeszcze jeden ołówczak do kompletu:
Napisano 4 Kwiecień 201014 l Twoje pracki powalają :)). mam jeszcze prosbe o wykonczenie szkicu Elfki (post 65/praca 5) blagam o wykonczenie ! :D Swietny klimat i kompozycja
Napisano 4 Kwiecień 201014 l dokonczony staroc jest wysmienity, podobnie szkicowy smok, pierwsza z przegladarkowych ilustracji i ostatni krasnal czepiłbym sie anatomii rąk bo czasem gubisz czytelnosc przejscia z ramienia w przedramie, z przedramienia w dlon
Napisano 8 Kwiecień 201014 l Autor mam jeszcze prosbe o wykonczenie szkicu Elfki (post 65/praca 5) blagam o wykonczenie ! heh, będzie wykończona, ale w przyszłości dopiero bo do zlecenia idzie :) Łukasz - wiem, też to zauważyłem. muszę jakieś książki z anatomią odkopać... dorzucam jeszcze jednego berserkera: i inną wersję szkicu ze smokiem:
Napisano 9 Kwiecień 201014 l jeju, jakbyś to ostatnie dokończył, to byłaby naprawde fantastyczna ilustracja. Kurcze, świetnie czujesz kolor i kompozycje.. naprawde. A te szkice ołówkiem też niczego sobie. dużo koncepcyjnego myślenia.
Napisano 18 Kwiecień 201014 l Autor apdejt. jeszcze trochę do końca zostało... Edytowane 25 Kwiecień 201014 l przez gabahadatta
Napisano 18 Kwiecień 201014 l fajna pracka, dobry kolor - osobiscie dodam tylko, ze bym zrobil moze bardziej dynamiczna poze rycerza, smokowi wiekszy miesien naramienny i linie gor zroznicowal bardziej, ale ogolnie +
Napisano 18 Kwiecień 201014 l Zupełnie zgadzam sie z selfu, zupełnie nie czuć tego, że on chce poskromić tego gada, równie dobrze w ręce mogłby trzymać jakiegoś cwieta a nie lejce i bat;) co do pozy podobnie, przydałyby się jakieś napięcia itp.
Napisano 25 Kwiecień 201014 l Autor dzięki za uwagi. trochę zmieniłem tę pozę rycerza, ale bez rewolucji w całości - w założeniu ludzik nie miał się z tym smokiem zmagać tylko współpracować. a bat nie jest na smoka tylko innych jeźdźców ;)
Napisano 25 Kwiecień 201014 l Przyznam szczerze, że taki bat jest raczej atrybutem arbitralnej władzy nad wierzchowcem, prawdopodobnie dlatego nasuwa się myśl, że musi swą wolę narzucać smokowi :). EDIT: No i bat na zakutych w stal wojów... ale to tylko takie czepianie :)
Napisano 25 Kwiecień 201014 l moze niech lepiej trzyma chorągiew, bedzie realistyczniej. Po co komu jakiś mały bat jak moze puscic cwałem smoka :) Chorągwie mają +5do morale i +1do obrażen zadawanych przez dywizję.
Napisano 25 Kwiecień 201014 l Daj mu książkę, to dostanie +5 do intelektu, +5 do obrażeń od magii i 5 z polskiego, za czytanie ze zrozumieniem.
Napisano 25 Kwiecień 201014 l Ogółem przyjęło się w fantasy że smoki to starożytne i bardzo inteligentne stworzenia więc taki rycerzyk z bacikiem to by mógł sobie konia może poskramiać a nie gada co jednym wydechem robi eksmisję małej wioski. Z resztą smok ma już uprząż więc jest raczej poskromiony od młodości, a ja w sumie nie widziałem ani takich dresiarzy ani anty-terrorystów co by się porwali na taką dorosłą gadzinę. Fajnie oko się kieruje tam gdzie powinno. Chyba faktycznie bat to nie najlepszy pomysł. Nad zbroją bym może jeszcze posiedział.
Napisano 25 Kwiecień 201014 l Zbroja jest ok, tylko mi hełm nie leży. Może przeszkadzać trochę jej dopracowanie, bo jest stosunkowo małym obiektem i o ile powinna przyciągać uwagę, jako że jeździec jest jednym z ważniejszych elementów kompozycji o tyle jak na tak małej wielkości obiekt powinna być trochę uproszczona, albo przynajmniej niektóre jej elementy.
Napisano 26 Kwiecień 201014 l Na tym forum mozna zawsze liczyc na solidna dawke pie...lenia bez zwiazku ;) Fajnie sie rozwija ta ilustracja...z uwag mam dwie - zbroja chyba przyjela za duzo odbic od skory smoka - przez to wyglada jakby rycerz siedzial przy ogniu a jak sie obejrzy jego otoczenie to tam nawet nie ma powodow zeby dostac tak silne odbicia. Druga uwaga to szyja smoka jest zbyt uproszczona - caly tulow uzyskuje przez to lekko kluchowaty charakter, szyja moglaby pojsc dluzej po osi glowy zanim zegnie sie na os tylowia, troche sie wydluzajac. Co do bata to jesli ma byc na innych jezdzcow to niech bedzie wiekszy i nie schowany za glowa i skrzydlem smoka tylko raczej wychodzacy przed cala postac - moze sie jakos wic z przodu zeby pociagnac oko po swoim kształcie. W ogole to mi sie jakos ten obrazek skojarzyl z JP Targete http://www.targeteart.com/default1.htm , moze Cie to zainspiruje jakos :)
Napisano 26 Kwiecień 201014 l Obrazek ogólnie fajny, zgadzam się z uwagami thirdeye. Smok jest trochę za gruby moim zdaniem.
Napisano 26 Kwiecień 201014 l Szkicory bardzo fajne, czuc mase tych postaci. Co do ilustracji ze smokiem, kolory bardzo fajne, z pozą troche lepiej ale mogło by byc jeszcze lepiej, czego mi najbardziej brakuje większej różnicy w walorze, mam wrażenie że wszystko jest podobnie pocieniowane, te odbicia na zbroi tak jak pisze thirdeye, i jak dla mnie za dużo czerni i szarości w cieniu na smoku, pod skrzydłami jest ok, ale szyja i brzuch jak by zjadły za dużo ze skał. Za to pędzelki bardzo spoko, wygląda troche jak akryl. Pozdrawiam Edytowane 26 Kwiecień 201014 l przez masz)rum
Napisano 26 Kwiecień 201014 l Autor Dzięki, brakowało mi trochę tego świeżego spojrzenia :) Generalnie czuję, że to by było na tyle - nic już chyba zbytnio nie razi, a nie chcę go przemęczyć. Jeszcze jutro na to na świeżo rzucę okiem. EDIT: bo widzę że się kwestia powtarza. to jest "smoczy jeździec", a nie "poskramianie smoka" ;) Edytowane 27 Kwiecień 201014 l przez gabahadatta
Napisano 26 Kwiecień 201014 l Praca robi dobre wrażenie, rozpala wyobraźnię jak kiedyś okładka od 'Magii i Miecza' :) Nie przekonują mnie tylko rozmycia na skrzydłach
Napisano 26 Kwiecień 201014 l Wybacz smialosc, ale zorbilem dosc szybki over, zwazywszy iz jest juz w pol do drugiej w nocy, nie jest on super dokladny :) No wiec tak: Nie lezala mi anatomia tego smoka, cos tam sie nieciekawego dzialo z jego szyzja, bylo tez dosc malo miejsca na jego lape, wiec dodalem tam troche przestrzeni podbijajac kontrast z tulowiem. Ostatnio troche cwiczylem uklady miesniowe i dodalem troche "anatomii", wydaje mi sie to byc nieco bardziej naturalne. Nie jestem w tym specem, ale miales tam chyba dosc sporo drobnych bledow w perspektywie. A teraz rycerz, nie ejstem pewien, czy ta poza tak dokladniej "siedzi" w ilustracji, ale moim zdaniem jest bardziej dynamiczna. Co wiecej skoro rycerz ma smoka poskramiac; jak juz gdzies wczensiej wyczytalem, to postanowilem skierowac jego wzrok bezposrednio na smoka. Dodalem tez drobna kompozycyjna poprawke, konkretnie skierowalem koniec ogona smoczyska tak, by z powrotem kierowal wzrok i naprowadzal na focal, czyli naszego dzielnego rycerza i smoczy pysk. P.S Pokusil ym sie ejszcze na drobne skalne stzrepki fruwajace tu i tam w okolicy lapy smoka, to by dodalo efekty poteznego stapniecia na te glazy. Mam nadzieje, ze taki leszcz, jak ja na cos sie przydal. Pozdrawiam! :) Edytowane 26 Kwiecień 201014 l przez ICE
Napisano 27 Kwiecień 201014 l hmm, to on dopiero smoka poskramia a juz zdazyl uprzaż mu załozyc?;] pracka w ogole ciekawa, ale raza takie 'nielogiczne' posuniecia- jak on wlazl na grzbiet smoka tym bardziej w takiej zbroji? co on moze zrobic tym korbaczem? zaplątać sie? No niewiem, biorac pod uwage wielkosc smoka i 'zwinnosc' rycerza, to smok musial byc ostra ciota by dac sie schwytac;p PS. wersja 'bez odwracania' lepsza, a glowa rycerzyka mozna faktycznie skierowac na smoka, zeby sie jakas relacje czytalo. A tak fajnie graficznie mazniete;}
Napisano 27 Kwiecień 201014 l Autor Co wiecej skoro rycerz ma smoka poskramiac; jak juz gdzies wczensiej wyczytalem, to postanowilem skierowac jego wzrok bezposrednio na smoka. hmm, to on dopiero smoka poskramia a juz zdazyl uprzaż mu załozyc?;] (...) No niewiem, biorac pod uwage wielkosc smoka i 'zwinnosc' rycerza, to smok musial byc ostra ciota by dac sie schwytac;p w założeniu ludzik nie miał się z tym smokiem zmagać tylko współpracować. a bat nie jest na smoka tylko innych jeźdźców ;) czytajcie ze zrozumieniem ;) ice - doceniam wysiłek, ale w większości niezbyt mnie te poprawki przekonują. tak czy inaczej dzięki :) EDIT: zarzucam jeszcze wersję z rycerzem w bardziej poprawnej perspektywie względem smoka (zakładając że siodło jest na osi, to wojak powinien siedzieć bardziej okrakiem by mu się obie nogi zmiesciły), ale chyba zostanę przy poprzedniej, bo tu się zbyt ciasno i statycznie zrobiło. dobranoc :) Edytowane 27 Kwiecień 201014 l przez gabahadatta
Napisano 27 Kwiecień 201014 l Hej Julek, pokusiłem się o over sketcha.... IMO całość nie trzyma się kupy. W którym miejscu widać że on tego smoka poskramia? Macha sobie macą, "smycz"/lejce też luźno wiszą, koleś i smok tez pozy raczej mają spokojne. Nie ma tu napięcia. Takie jest moje zdanie. Spróbowałem coś tam zmienić ale sam nie jestem w tym dobry. Tzn w budowaniu jakiejś sensownej pozy, no chyba że chodzi o sztywne klocki drewniane :D. Ale przynajmniej będzie widać o co mi chodziło. Aha, jest też druga łatwiejsza opcja, przestań kity wciskać że on go poskramia i daj mu do łapy lance czy flagę jakąś fajną i będzie git! Będą kuple na wyprawie wojennej :). Do tego pobawił bym się światłem. Skrzydło mocno prześwietlasz ale gdzie jest cień. Rycerz tez IMO zbytnio świeci. Ja wiem że metal itd, ale mimo wszystko gdzieś cień tez mógł by się pojawić. To samo skały pod smokiem i np. te pazury na pierwszym planie. Bliki na szyi tez powinny być chyba mniej takie kropkowane ale powinny plamą grać, słabszą ale pokazująca że jak skóra węża tam jest wiele łusek a nie tylko świecące "rogi"/wypustki. No to tyle pitolenia. Aha, trochę po bandzie idziesz z kolorem. Taki jednokolorowy smok jest strasznie nudny. "Natura" rzadko kiedy jest taka leniwa żeby pojechać jakieś stworzeni jednym kolorem. Brzuch, łapy, oczy i miejsce na około oczu, ogon.. to aż się prosi żeby zawalczyć. Mam nadzieję że coś z tego co pisałem uznasz za trafione... -K
Napisano 27 Kwiecień 201014 l Heh problem w tym, ze wiekszosci postow nie czytalem pozno juz bylo, wybacz, pozdrawiam,.
Napisano 27 Kwiecień 201014 l Podmalowanka JakkaSa jest w mojej ocenie rewelacyjna i myślę że dokończenie tej pracki w ten sposób byłoby dobrym rozwiązaniem. Czuć akcje, ruch w porównaniu do pierwotnej wersji.
Napisano 27 Kwiecień 201014 l No Jakkasa overik wyszedł świetnie, bardzo mocno widać tutaj to 'poskramianie'. Tylko ciągle mnie ciekawi skąd pochodzi to mocne światło, które przebija się przez skrzydło. Nie ma go ani na skałach, a ni w tle :) Aha, w tle światło pada z przeciwnej strony, czyżby jakiś skomplikowany system luster?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto