Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mudbox, Maya i Toxik doczekaly sie premiery w swoich odslonach z numerkiem 2009. W przypadku mudboxa MOZNA JUZ ZASSAC TRIAL, wypelniajac przed tym standardowy formularz.

 

Pogromca Zbrusha czy moze wiele halasu o nic? Na forach pojawiaja sie opinie skrajnie rozne. Osobiscie nie mam na czym sprawdzic tego softu wiec poki co zdam sie na wasze opinie panie i panowie ;)

  • Odpowiedzi 45
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jesli chodzi o szybkosc dzialania to jest o niebo lepiej. Wlasciwie 8 milionow poly chodzi plynnie na amd 5600+, 2gb ram, geforce 8600gt i xp 32bit. Jak widac sprzet to zaden wypas, a rzezbic da sie bez problemu. Przechodzenie miedzy poziomami nadal nie jest ultra szybkie, ale jest calkiem dobrze. Malowania nie testowalem bo mi sie nie chcialo jakos na razie.

Napisano

Dzieki za pierwszy glos z placu boju - niektorzy wydaja sie miec z nim calkiem spore problemy, potrafi lagowac i sie zacinac podobno... Wiekszosc jest jednak zgodna w ocenie szybkosci - smiga...

Napisano

No smiga, i jest kilka fajnych opcji, wszystko czytelne i przejrzyste. Jutro w pracy sprawdze na viscie z 4gb ram i quadro, ciekawe czy bedzie jeszcze lepiej, chociaz wlasciwie wiecej mi nie potrzeba. Jedyny problem, to ze zupelnie inaczej czuje sie zb, a inaczej mb. Trudno to wyrazic slowami.

W kazdym razie mb od zawsze maluje tak jak reka uzytkownika, jak lapa drga to i "kreski" beda rozedrgane. To w sumie zaleta, bo jest tez teraz opcja (nie pamietam zeby byla wczesniej), ktora dziala jak lazy mouse w zb.

Dla mnie zaleta jest zwykly shading ogl. To jest cos do czego od dawna jestem przyzwyczajony i wiem czego oczekiwac. Zbrushowe cieniowanie jest szpanerskie, ale nie jest tak przewidywalne i czasem zwodzi wzrok, nawet te proste shadery.

Pewnie zaczna sie kolejne flejmy, ale jak wczesniej uwazalem ze zbrush 3.1 miazdzyl mudboxa 1, tak teraz uwazam ze to rownorzedne programy, chociaz oba nie bez wad.

Napisano

Zdecydowanie wymiata :) Postarali się z tym updatem. U mnie też zgrabnie śmiga. Wreszcie szybka zmiana poziomów sub-d... dużo dobrych narzędzi w arsenale (scrape, knife, itd.) , bardzo wygodnie się pracuje, no i malowanie texturek - rewelacja. Działa szybko i sprawnie bez przełączania się między widokami 2d, 3d, trybów projekcji i innych głupot. Zwyczajnie na bryle można maziać bez zająknięcia. Tego mi było trzeba :)

Napisano

eee mnie to jakos nie przekonało, nieprzystosowane to to do tabletu, wyglada brzydko, pewnie latwe w obsludze dla poczatkujacych ale dla ludzi siedzacych od lat w ZB?

wlaczylem 8 mln-ową postac i niechodzilo plynnie,

niemam cierpliwosci rozgryzac go mocniej, mogą jacyś zbrushowi masterzy napisac co o nim mysla?, bo jezeli naprawde daje rade to siade nad nim dluzej :)

Napisano

Wroce z pracy to pewnie zainstaluje. Mnie pierwszy Mudbox uzekl tym ze mozna go bylo uzywac jakies 5 min po wlaczeniu programu. Do zbrusha potrzeba ladnych paru godzin tutkow zanim cos sie z niego wyciagnie. Obaczymy co z tego wyszlo :)

Napisano
eee mnie to jakos nie przekonało, nieprzystosowane to to do tabletu, wyglada brzydko, pewnie latwe w obsludze dla poczatkujacych ale dla ludzi siedzacych od lat w ZB?

 

Racja racja, te malolaty typu dave cardwell, peter syomka, mat charlesworth czy kolby jukes rzezbia myszka i nic ciekawego im nie wychodzi, pewnie dlatego ze interfejs brzydki.

 

Edit: niech sie jakis master wypowie bo sam nie wiem co jest dla mnie wygodne.

Napisano

Ja odpalilem i pierwsze wrazenie BARDZO pozytywne. Ten program jest bardzo intuicyjny, mozna pracowac z biegu, a Head-up Display bardzo w tym pomaga. 10 milionow na kulce to byl u mnie max;)

 

Texturke maluje sie wybornie, modelowanie na wysokich poziomach smiga...

 

Z pewnoscia sie zainteresuje tym bardziej :)

 

edit: nie przystosowane do pracy z tabletem? Co to za brednia? Jedyna rzecza, ktora trzeba zrobic wczesniej, to ustawic odpowiednio przyciski w ustawieniach piorka. I tyle. Smiga jak we wszystkim.

Napisano

Kilka moich pierwszych wrażeń:

 

Koszmarna niestabilność wersji 64bit na moim kompie- jakiś błąd powiązany z rejestrem wyskakujący w różnych okolicznościach (po kilku minutach albo godzinie...) powodujący w konsekwencji konieczność reinstalacji... Wersja 32bitowa ma bugi ale jak na razie wygląda na dostatecznie stabilną.

 

Brak kompatybilności w dół (!!!), cóż autodesk już nawet takim zagadnieniem się nie przejmuje...

 

Ogromny wzrost wydajności w stosunku do wersji poprzedniej, miłym zaskoczeniem jest płynniejsza praca viewport'a niż w zb (mówię tu o pracy nad modelem w oddaleniu, przy zbliżeniach przewaga mud'a jest oczywiście ogromna- umożliwia wygodną pracę nad najdrobniejszymi detalami) mimo dosyć leciwej karty graficznej (na obecnych powinien śmigać ;) ), przy czym brakuje opcji przełączania się modelu na wersję z niższym polycountem podczas obracania- np. przy pracy z kompleksowymi postaciami składającymi się z kilku części (komfort pracy może spaść dramatycznie w stosunku do zb).

 

Jeśli chodzi o prędkość działania brushy to zb jest dalej szybszy (co było do przewidzenia), można łatwo to zaobserwować używając grab/move o większym rozmiarze (przy czym różnica się drastycznie zmniejszyła). Na uwagę zasługuje bardzo fajny stamp spacing dający idealnie płynne linie nawet gdy komp nie daje sobie rady (efekt pojawia się z poślizgiem) oraz steady stroke przydatny gdy wymagane są idealnie płynne ruchy (zasada jak w lazy mouse).

 

Malowanie- dobry prognostyk na przyszłość, działa szybko, operuje na mapowaniu i plikach z teksturami, przy czym jak dla mnie w tej chwili ma niesamowicie ograniczone zastosowanie. Nie jest w wygodny sposób połączony z programem 2D (shop? ;) ), nie posiada clone stamp'a, wybór koloru jest czysto windowsowy (dla mnie jest niewygodny, ale może ma i swoich zwolenników...). W tej chwili wydaje mi się że będzie się przydawać do narysowania sobie jakiś znaczników, może projekcji ze zdjęć i przede wszystkim... Dobrze się sprawdza do podglądu tekstur na modelu.

 

Dla osób przyzwyczajonych do zb doradzam wejśc do zakładki advanced w sculpt brushu, zmienić sobie min. size do 50% (lub więcej) oraz direction na camera- co da dużo bardziej zbrushowe efekty paćkania po bryle. A i każdemu doradzam zmienić skróty do zmieniania siły i wielkości brushy (kto wpadł na pomysł aby upchnąć to na środku klawiatury (?) oraz chodzenia po poziomach do lewej strony klawiatury ;). Windows->hotkeys. Swoją drogą to duży plus muda, w kilka minut można sobie ustawić klawiszologie pod siebie, przejść do expert mode i cieszyć się z rzeźbienia bez borykania się z interfacem.

 

To na razie na tyle (jak popracuje w nim kilkanaście godzin to pewnie coś dopiszę ;) ), wypalania tekstur jeszcze nie testowałem, ogólnie wrażenia mam podobne do Lukiego "uwazam ze to rownorzedne programy, chociaz oba nie bez wad."

 

A i prośba dla posiadaczy kart takich jak GTX 2xx i R48xx o napisanie jak stoją z fps w scenach składających się z kilku modeli sumarycznie mających z np. 20mln poly (przy czym nie gładkich kulek a elementów o skomplikowanej formie do tego znacząco pofałdowanych (np. bazując na przykładowych modelach ten ludzik po pobrushowaniu posadzony na krowie etc.- najlepiej ze screenem).

 

Pozdrawiam,

Napisano

Gotham > Wrzuć gdzieś scenkę do testu to sprawdzę Ci na Radku 4870 1 gb pod vistą i xp. Sam jestem ciekawy, bo mam międzysystemowy dylemat ;)

Napisano

Na 8800gtx, 80mil poly chodziło spoko na 2 krowach. W weekend pobawię się z tym softem. Pierwsze wrażenie wywarł bardzo pozytywne, ale widzę komentarze różne. Z ostateczna ocena trzeba się będzie wstrzymać.

Napisano

Na 4870 i viście 88 mln poly pomazianego losowo człowieka śmiga płynnie, ale miałem momenty, że na ułamek sekundy program stanął. Na następnym podziale złapał zwiechę.

Napisano

Na tyle to sie zorientowalem, ale brzmi genialnie ;)

A jak jest z UVkami - mozna je podgladac ale czy mozna na przyklad podmalowac na nich w 2d? Mozna cokolwiek z nimi zrobic? Jest cos do retopologii?

Napisano

Dzięki, poszedłem za radą M@ti'ego i zrobiłem prostą scenkę do porównania (zrobiłem kilka testów za czym mudbox nie przepada).

 

http://rapidshare.com/files/151861956/test_mud.rar.html

 

W scenie są dwa obiekty: star i helix. Po otworzeniu sceny obiekt star trzeba podpodzielić na poziom 4rty a helix na 3ci (w efekcie scena powinna mieć 13.726.464). Następnie poobracać się wokół brył aż się licznik fps ustabilizuje (przynajmniej z 10-15s. obracania (licznik fpsów sprytnie zaczyna od wysokich wartości ;) )) iii tyle.

Napisano

a słyszeliście o takim tricku, że można go zainstalować wcześniej przestawijąc datę na np 2060 rok po instalce uruchomić go raz, potem ustawić aktualny czas i cieszyć się trialem przez 50 lat :D

nie wiem może to wkręt, bo ciężko uwierzyć żeby taką prymitywną metodą dało się muda oszukać :) ale za 20 min to sprawdzę :D

 

już nie mogę się doczekać :) ciekawe czy nie będzie denerwował jak Zbrush :)

 

cheers!

Napisano

Dzisiaj testowałem muda na w miarę dobrym kompie(q9300,4Gb ram, gf9600gt 1GB, vista 64) w porównaniu do mojego i się trochę rozczarowałem.

Przy 8 mln poly na jednym meshu strasznie wolno to to chodziło a przy 32mln to już w ogóle się nie dało pracować chociaż różnica między 8mln była niewielka.

Brushe mi nie przypadły do gustu chociaż maziałem mychą a trza by sprawdzić tabletem. Nie sprawdzałem malowania, może później po testuję.

Napisano

wydajnośc robi wrazenie, przy 4gb ramu c2d i zaledwie gf7900 wszystko chodzilo w miare spoko przy 8mln przy 40 tez nie bylo tragicznie, co do komfortu pracy to porażka , niby program sie nie sypie ale wszystko jakieś takie toporne sie wydaje :| może za bardzo przywyklem do ZB a operowanie w tym na tablecie wydaje mi sie dośc dziwne :) czekam na ZB 3.5 i tyle. Autodesk jak zwykle mnie zawodzi tak jak w Mayce 2009 pozmieniali ikonki od timelina i zadowoleni...

Napisano

ja niestety się rozczarowałem,a długo go wypatrywałem. program się przycina i na 100 i na 8 ml poly. po każdym najdrobniejszym użyciu pędzla MB się przywiesza na 1 - 2 s. mogę malować po 8 ml kulce beż absolutnie żadnych zwolnień, ale jak puszczę pędzel komp staje. jak na razie niestety trial zupełnie nieużyteczny, pozostaje czekać na rozwój wydarzeń.

 

testowane na C2D @ 3.5 Ghz, 2 GB DDR 3, HD 3850 również kręcony., windows xp 32 bit

 

wiem, że to nie demon prędkości ale przy 100 poly ... :(

Napisano

Mudbox intensywnie cache'uje sobie geometrię (i to na wiele sposobów patrząc jak się zachowuje) więc prędkość działania jest bardzo zależna od modelu. Dla przykładu: "krowa" przy 10mln poly bryka u mnie z ~80fps (przy 40stu też bardzo dzielnie) a scena testowa którą wcześniej umieściłem wlecze się ~2fps przy 11mln... Swoją drogą szkoda że nikt się nie zdecydował przetestować.

 

LeonHeart- trudno powiedzieć gdzie tkwi problem, ale masz nieprzyjemność obcowania z jakimś nietypowym odosobnionym problemem.

Napisano

Ano niestety. Po Twoim poście sprawdziłem na jaszczurze i krowie i niestety podobnie. Zdaje mi się, że to nie odosobniony problem spotkałem się już z nim na sieci jak szukałem o tym jakiegoś info.

Napisano

Gotham> w weekend potestuję, twoja scena na pewno się przyda

Napisano

sprawdzalem ze wszystkimi sterami od stycznia 08 i nadal to samo. :/ jak cos ktos znajdzie to prosze o info. z tym lagiem nie da sie pracowac.....

 

tak na marginesie to autodesk nie poleca kart ATi do swoich produktow....

Napisano (edytowane)

hmm przy 40 bankach max fps ;), na scenie od Gothama przy 13,7 mln - 7 fps, max podzialow przed wywaleniem (bez ruszenia viuportem) - 200 mln poly, z ruszeniem kamery - crash ;)

 

komp - 4x 2,5 - 8 gigsow gaila, 8800 gtx czy cus takiego ;)

 

Testuje i za cholere nie udalo mi sie przekroczyc 50 procent zasobow, tzn uzywa max 2ch prockow, co jest grane, na szybko przelukalem przez prefsy i nic :|

 

faile.jpg

Edytowane przez KLICEK
Napisano (edytowane)

Scena Gothama 5,9fps. Strzelam że grafa odgrywa tu największą rolę. Tak jak w grach 2 procki max i grafa. To by również tłumaczyło 2fpsy różnicy. U mnie używał 3 procków ale ogólne użycie procka 51%. Ramu zużywa 1,5gb.

 

Quad6600, 4gb ram, 8800gt.

 

mudtestgm8.th.jpg

Edytowane przez Gomez
Napisano

też mam tylko 2 fps na scenie Gothama, a z krową 30. i tak mi do głowy przychodzi czy nie odpowiada za to złożoność pierwotnego modelu? Jak mało poligonów na poziomie 0 to będzie lepiej śmigał.

Napisano (edytowane)

Może ktoś wrzucić scenę gothama na coś innego niż rapid? Na mieszkaniu mam osiedlówkę i ktoś non-stop zarzyna rapida.

 

Już nie ważna - zassałem.

 

Na viście, wersja x64 śmiga ze średnią 10 FPS. Czasami skacze do 15, rzadko spada do 8-9.

Zaskoczył mnie wynik na xp 64 - gorzej niż na viście - 9 do 8 FPS. Raczej nie przekracza 11.

Edytowane przez User190
Napisano
sprawdzalem ze wszystkimi sterami od stycznia 08 i nadal to samo. :/ jak cos ktos znajdzie to prosze o info. z tym lagiem nie da sie pracowac.....

 

tak na marginesie to autodesk nie poleca kart ATi do swoich produktow....

 

mi pomogła instalacja starszych sterowników ati, Catalyst 8.9 --> Catalyst 8.1

Napisano
a jaka masz garte graficzna ati? i skad pobrales stery?

 

xp64 ,ati radeon x1650, pobrałem ze strony game.amd.com , po wyborze sterow dla swojego systemu na samej dole strony znajduje się odnosnik do Previous Drivers and Software

Napisano

Ja dziś go testowałem produkcyjnie i gdy okazało się, że lepszy base mesh do displace'a będzie z poziomu subdiv 1 niż zerowy, jakże wielgaśne było moje zaskoczenie, gdy okazało się, że eksport obj z mapowaniem możliwy jest tylko z poziomu zero :D Wyższe poziomy zapisują geometrię do pliku obj ale mapowanko jest pomijane... a szkoda

Napisano

tylko ten AO jest jak dla mnie rozwiązany dość dziecinnie. Ambient jest ale tylko w podglądzie. Więc po co on? A przepis na zastosowanie AO na stronie Autodesku to już zupełna porażka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności