Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Abandoned Warszawa M 20

Car dość odmienny od tych prezentowanych na tym forum

Pracę tą zacząłem prawie rok temu, ale na początku była niedorobiona Warszawa M20.

Pomysł na scenę był taki że będą to klimaty jakiejś wsi, szopa,

więc potrzebowałem zielska takiego co zbytni nie obciąży mojego sprzętu, a ostatni takie zrobiłem to czas było dokończyć pracę.

A oto efekt.

Choć jest jeszcze parę niedoróbek ale to przecież WIP

old_warszawa_render_test_8.jpg

Edytowane przez Wodzumarcin
  • Like 1
  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Świetna scena się zapowiada. Doskonale się uporałeś według mnie z "zielskiem". bardzo fajnie, delikatne wgięcia w karoserii. Ogólnie wszystko mi się podoba, tylko szyba coś za czysta jak na pękniętą. "Ale to przecież WIP"...

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia w projekcie.

Napisano
Zapowiada się nader interesująco, tylko czy karoseria nie powinna być bardziej zżarta przez rdzę?

 

A tam karoserię da się zardzewić (?) przez disp. jak sądze.

 

Ale ciekawi mnie jak autor zrobił deski, tak fajnie podziurawione i w ogóle. Zdradzisz sekret?

Napisano
A tam karoserię da się zardzewić (?) przez disp. jak sądze.

Mi bardziej chodzi o ubytki blachy. Sam mam nienajnowszego poldka więc wiem jak rdza potrawi być żarłoczna. Jeśli da się to załatwić dispem to spoko.

Napisano

Dzieki

Duch Pontiaka mnie ogarną i nie mogłem się powstrzymać.

 

kliment woroszyłow -trzeba sie na najlepszych wzorować

 

shqoopoo -mam rozumieć że chodzi o modelowanie

http://img.webme.com/pic/a/artgraphic3d/old_polish_car_fiat_126p3b.jpg

http://img.webme.com/pic/a/artgraphic3d/old_polish_car_fiat_126p_3.png

Myślę że tekstura + mama wypukłości nada bardziej zniszczony charakter, więc to zobaczy się w praniu.

 

Godzil- disp na cara nie użyje ewentualnie na podłoże.

A deski te dziury to modelowanie+wsparte mapą wypukłości.Trzeba kombinować.

Za jakiś czas wrzucę siatę

 

kannu -jak to bedziesz teksturowac ?

normalnie, tak jak zawsze.

Napisano

Ładny maluszek. Co prawda miałbym kilka własnych pomysłów/uwag do niego, ale skoro już jest zakończony to wstrzymam się.

 

Co do warszawki... planujesz ją zrobić mniej zdezelowaną od "Polish Car'a"?

Poza/ustawienie bardzo podobne do poprzednika... może pozbawić ją drzwi? koła? dać jakieś cegły? albo jakieś lusterko leżące w trawie...

 

Fajnie, że to blender/GIMP.

Napisano

Zrobiłem szopę, choć jest jeszcze do poprawy, brakuje zabrudzeń,

zacieków, odbarwień od gwoździ i parę po wbijanych gwoździ czy gdzie nie gdzie pęknięć w deskach ,itp.

 

siaty

http://img.webme.com/pic/a/artgraphic3d/szopa_test_wire_1.jpg

http://img.webme.com/pic/a/artgraphic3d/szopa_test_wire_2.jpg

http://img.webme.com/pic/a/artgraphic3d/szopa_test_wire_3.jpg

 

shqoopoo - myślę że będzie miała mniej rdzy od kaszla, a więcej brudu, nie wiem pewnie trochę tego trochę tamtego, to się zobaczy.

 

szopa_test_1.jpg

Napisano

Ta szafa imo trochę zbyt monotonna, przydałoby się trochę urozmaicenia, bo choć 40 stopniowy upał jest wyczuwalny, to ogólna kompozycja już trochę gorzej - chyba trochę kadr jest nie odpowiedni... może marudzę niepotrzebnie, nie wiem, ale moim zdaniem porządnie przybrudź wszystkie deski na dole, na lewo te okiennice (szczególnie tą nie wiszącą, tylko leżącą). Zawiasy trzymające drzwi są jakieś zblurowane, to samo dotyczy tego druta zwiniętego w kółka, za to ten drucik ma świetny specullar. Może jakieś zacieki. Niektóre dechy są nienaturalnie wygięte (dach tej szopki na prawo). Mam nadzieję że ten post ci się przyda do czegoś, znając ciebie jak zwykle finish będzie bardzo zadowalający ;) . Tyle ode mnie.

Napisano

Bardzo pontiakowe ;). Kadr jest faktycznie nie najlepszy chyba - można by obciąć spokojnie z prawej strony trochę obrazka. Tekstury drewna nie najlepsze - może przez filtrowanie - można je obniżyć. Stare drewno powinno być ciemniejsze nieco jak na mój gust - dodatkowo podciągnie Ci kontrast samochodu jeżeli lakier nie będzie za ciemny. Co do ubytków blachy wspominanych wcześniej to najlepiej robić je na mapce opacity. Jeżeli render na vrayu to zamiast jako opacity robimy vrayblendmaterial i jako drugi ustawiamy materialwrapper z wyłączonymi wszystkimi funkcjami, a jako maskę - mapę opacity. A poza tym to bardzo fajna pracka się zapowiada. Powodzenia.

Napisano

Jeśli to jest robione w blenderze to ja Ci gratuluje. Również jak uruchomiłem blendera to nie wiedziałem jak się w tym robił. Jak uruchomiłem 3ds max'a wszystko było dla mnie w miarę jasne. Widziałem jak się obsługiwać myszkę itp. Naprawdę szczere gratulacje i oby tak dalej :)

Napisano

Jak robiłeś te druty na gwoździu? Curve Modifier? Myślę, że końcówki by bardziej odstawały. No i te okiennice... one są identyczne. To nie przejdzie.

 

Hyndol: mapka opacity - genialne w swej prostocie.

 

Tak na boku: kiedyś odpaliłem Maye... po 30 min. obiecałem sobie, że jeszcze do niej wrócę.

Napisano

Szopka myślę że gotowa.

Oczywiście patrzcie też na całą scenę bo nie które rzeczy będą wzajemnie się zasłaniać jak zielsko czy samochód zasłoni część szopy.

 

Bielo^ - deski przybrudzić to już napisałem wcześniej i nie tylko to.

Deski tak wygięte już gdzieś widziałem, ale były trochę cieńsze od tych co zrobiłem. A okiennice są już poprawione, przybrudzać ich nie będę bo i tak samochód zasłoni część.

 

Hynol - vray-u demo (+ blender )ma ograniczenia w rozdzielczości czy ilości obiektów na scenie więc rendera w nim nie zrobię.

Mapę opacity -a nie lepiej alpha i tak zapisuję tekstury do .png + ewentualnie z kanałem alpha.

I dzięki za opis jak to sie robi w vray-u,to kiedyś mi się na pewno przyda.

 

shqoopoo -druty to Curve>Bezier Circle> samo 3d>Bevel Depth

druty na gwoździu to koło, nie mają końcówek.

A okiennice są już poprawione

 

fe7b7f1691c68238.jpg

i dla porównania to co było wcześniej

e841062278f4f5efm.jpg

Napisano

Nooo... drewno jest już lepsze, choć wygięcia (w realu tylko bardzo cienka warstwa drewna pod wpływem wody jest w stanie się tak wygiąć, chociaż to tak nie istotny szczegół....) są jeszcze nie do końca takie, jakie mogłyby być. Okiennice - skoro nie będzie ich widać więc mogą pozostać takie jakie są, nie przeszkadzają. Znacznie lepiej wygląda ten przełącznik na światło na lewo, miałem nadzieję że go tak nie pozostawisz - ta wersja trzyma klimat całości. Rozumiem że propozycja zmiany kadru nie podlega dyskusji? Na serio nieznaczne oddalenie, pokazanie przekrzywionego słupa elektrycznego nie sprawiłoby ci wielkiej trudności w wykonaniu, a poziom pracy podwyższyło o klasę wzwyż ;). No ale to jest twój wybór. Aha, drucik ma teraz nie rdzawy połysk, za bardzo się świeci. Tak poza tym, to coraz ciekawiej :)

Napisano

Kadr będzie zmieniany według waszych sugestii i możliwość mojego sprzętu. Jak na razie nie ma co zmienić kadru bo to tylko szopa jest. Dlatego wrzuciłem ful wersji z całą poukładaną sceną, która i tak gdzie nie gdzie będzie zmieniana szczególnie zielsko.

Jak macie jeszcze jakieś sugestie to walcie śmiało po to do WIP-a wrzuciłem.

I dodam jeszcze, że szopę specjalnie wrzuciłem do tej sceny żeby zasłoniła horyzont, żebym nie musiał robić takiego zielska wokoło tego cara tak jak jest w tym pontiaku. Wiecie nie każdy ma wypasiony sprzęt.

Już raz się przeliczyłem w scenie z Ford Van to mi blender się wykaszał.

Napisano (edytowane)

tym razem unwrap i siata samego cara

Jeszcze jakieś drobne poprawki w samym rozłożeniu uv, ale to już jak będzie tekstura

be0ed39005145f60m.jpg06bcab3658fb7108m.jpg

 

 

cee46f11cc493e73.jpg

831d261999a997b7.jpg

Edytowane przez Wodzumarcin
Napisano

Jak dla mnie genialne. Nigdy z malowaniem textur sobie nie radzilem - zawsze starlem sie jakos to "omijać". Naprawde z mojej strony podziw. Nie moge sie doczekać aż pokażesz texturke ;)

Napisano

Mr_SAN - popatrz na tego kaszla co wcześniej tu wrzuciłem to moja pierwsza tekstura tego typu i nie wiedziałem że mi wyjdzie ale jakoś sobie poradziłem.

 

Przyszedł cza na teksturę cara. Pierwsza warstwa brud (w sumie dwie warstwy brudu)

Kolejne to będą, oczywiście rdza, odpadająca farba, rysy,drobne plamy, ptasie gówna itp.

Pordzewię go bardziej na dole czyli progi, nadkola, a górna część to będzie odpadająca farba z lekką rdzą.

A dziury od rdzy to będzie prawdopodobnie tekstura z alpha lub modeling+alpha

 

fe4e6610fcdc4a15.jpg

Napisano

Fajna teksturka, niezły początek. Jednak tekstura opon mi nie siedzi. nie wiem czemu, jakaś za kolorowa chyba. Nie rozumiem co masz na myśli mówiąc o warstwach brudu...? Warstwach takich jak w Photoshopie kiedy robi się teksturę? Wyjaśnij plz to się od Ciebie czegoś nauczę może ;)

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Napisano

Wodzumarcin - moze faktycznie w końcu spróbuje ;). Mam tylko jeszcze małe pytanko - jak dodasz rdze? poprostu zmodyfikujesz texture w "szopofocie" (czyli kanał diffuse) czy zrobisz to maską w maxie? Narazie gromadze informacje o stylach tworzenia - moze kiedys cos wymodze wtedy ;) Z góry dzieki.

 

PS. Bryka super a texturka genialna ;) Podziwiam niezłą orientacje w unwrapie :)

Napisano

Godzil - warstwy mam na myśli- warstwy takie jakie są w photoshopie (ja używam Gimp-a)podczas tworzenia tekstur.

 

Mr_SAN - jeżeli chodzi o rdzę czyli ubytek blachy (inaczej dziura) to tekstura z kanałem alpha i wymażę w odpowiednich miejscach, a następnie zapiszę do .png. A w blenderze w materiałach dam kanał alpha.

A jeżeli chodzi o rdzę np. na drzwiach to po prostu namaluje ją. Pierwsza warstwa rdza z kanałem alpha + druga brud z kanałem alpha + kolor blachy bez alpha i połączę je razem.

Napisano (edytowane)

Czyli rozumiem, ze brud i "wyglad" rdzy łaczysz w szopofocie na warstwach i nakladasz jako jedna texture diffuse juz w samym sofice? A do kanału alpha juz tylko odpowiednie przeroczystosci? Czy brud i wyglad rdzy osobno i łaczysz je w sofcie (materiał blend maxowy). Sorki za rzucanie odpowiednikami z maxa ale blendera jeszcze porpostu nie znam ;) Bo tak sie zastanawiam czy nie lepiej namalowac (zmixowac calosc) w jedną całość w szopofocie na uvce (czyli cała mapa diffuse w ktorej byloby wszystko namalowane - brud rdza itp) i tylko potem potworzyc osobne mapy szarości odpowiedajce za bump displace i alphy po czym tylko ten deiffuse i alphy wrzucic gdzie trzeba? Wogóle dzięki z góry, ze chce CI sie tlumaczyc takie cos takiej dupie marynie jak ja, ktora poniekad zaczyna zabawe z 3D ;)

Edytowane przez Mr_SAN
Napisano

Drobne poprawki na teksturze i kolejne dwie warstwy,

Niektóre wgniecenia zostały usunięte

 

Mr_SAN - wszystko(BRUD,RDZA,RYSY,PLAMY,ZACIEKI,KOLOR BLACHY,KANAŁ ALPHA)

jest na jednej teksturze diffuse. Plus dodatkowe tekstury czyli bumpmap dla rdzy.

 

5f55fab961ecc043.jpg

Napisano

Wodzumarcin - dzieki za info - własnie o taką konkretną odpowiedź mi chodziło :) Warszawka 1sza klasa. Jestem pełen podziwu dla umiejetnosci. Pozdrawiam i będe tu często zaglądał. Jeszcze raz dziex za podzielenie sie sposobem robienia tej texturki ;)

Napisano

Ładne, ładne :). Ale koledzy mają racje że pewien poziom odbic na karoserii powinien sie pojawić - mocno rozmytych. Ładnie odetnie to zabrudzenia, zacieki z rdzy itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności