Wodzumarcin Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 (edytowane) Abandoned Warszawa M 20 Car dość odmienny od tych prezentowanych na tym forum Pracę tą zacząłem prawie rok temu, ale na początku była niedorobiona Warszawa M20. Pomysł na scenę był taki że będą to klimaty jakiejś wsi, szopa, więc potrzebowałem zielska takiego co zbytni nie obciąży mojego sprzętu, a ostatni takie zrobiłem to czas było dokończyć pracę. A oto efekt. Choć jest jeszcze parę niedoróbek ale to przecież WIP Edytowane 3 Luty 2009 przez Wodzumarcin 1
kliment woroszyłow Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 widze wyraźną inspirację pontiackiem Pioniera , myle sie?
Godzil Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Świetna scena się zapowiada. Doskonale się uporałeś według mnie z "zielskiem". bardzo fajnie, delikatne wgięcia w karoserii. Ogólnie wszystko mi się podoba, tylko szyba coś za czysta jak na pękniętą. "Ale to przecież WIP"... Pozdrawiam i życzę powodzenia w projekcie.
shqoopoo Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Zapowiada się nader interesująco, tylko czy karoseria nie powinna być bardziej zżarta przez rdzę?
FF Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 No jak sie patrzy to nie da sie nie pomysleć o pontiacu pioniera.
Godzil Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Zapowiada się nader interesująco, tylko czy karoseria nie powinna być bardziej zżarta przez rdzę? A tam karoserię da się zardzewić (?) przez disp. jak sądze. Ale ciekawi mnie jak autor zrobił deski, tak fajnie podziurawione i w ogóle. Zdradzisz sekret?
kannu Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 serwus :) fajne. duch Pioniera jest tu z nami :D jak to bedziesz teksturowac ? pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Mr_SAN Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 Wow, lubie takie klimaty. Czuje, ze bede czesto tu zagladal :) Przychylam sie do pytania Godzil - zdradzisz jak zrobiles te fajne dechy? ;)
shqoopoo Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 A tam karoserię da się zardzewić (?) przez disp. jak sądze. Mi bardziej chodzi o ubytki blachy. Sam mam nienajnowszego poldka więc wiem jak rdza potrawi być żarłoczna. Jeśli da się to załatwić dispem to spoko.
Wodzumarcin Napisano 12 Październik 2008 Autor Napisano 12 Październik 2008 Dzieki Duch Pontiaka mnie ogarną i nie mogłem się powstrzymać. kliment woroszyłow -trzeba sie na najlepszych wzorować shqoopoo -mam rozumieć że chodzi o modelowanie http://img.webme.com/pic/a/artgraphic3d/old_polish_car_fiat_126p3b.jpg http://img.webme.com/pic/a/artgraphic3d/old_polish_car_fiat_126p_3.png Myślę że tekstura + mama wypukłości nada bardziej zniszczony charakter, więc to zobaczy się w praniu. Godzil- disp na cara nie użyje ewentualnie na podłoże. A deski te dziury to modelowanie+wsparte mapą wypukłości.Trzeba kombinować. Za jakiś czas wrzucę siatę kannu -jak to bedziesz teksturowac ? normalnie, tak jak zawsze.
Wodzumarcin Napisano 12 Październik 2008 Autor Napisano 12 Październik 2008 Soft: Blender Tekstury :Gimp
Godzil Napisano 12 Październik 2008 Napisano 12 Październik 2008 To respekt... ja parę razy odpaliłem blendera... Wygrał ze mną tę zaciętą bitwę. Ale tyle o mnie :) powodzenia w projekcie!
shqoopoo Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 Ładny maluszek. Co prawda miałbym kilka własnych pomysłów/uwag do niego, ale skoro już jest zakończony to wstrzymam się. Co do warszawki... planujesz ją zrobić mniej zdezelowaną od "Polish Car'a"? Poza/ustawienie bardzo podobne do poprzednika... może pozbawić ją drzwi? koła? dać jakieś cegły? albo jakieś lusterko leżące w trawie... Fajnie, że to blender/GIMP.
Wodzumarcin Napisano 13 Październik 2008 Autor Napisano 13 Październik 2008 Zrobiłem szopę, choć jest jeszcze do poprawy, brakuje zabrudzeń, zacieków, odbarwień od gwoździ i parę po wbijanych gwoździ czy gdzie nie gdzie pęknięć w deskach ,itp. siaty http://img.webme.com/pic/a/artgraphic3d/szopa_test_wire_1.jpg http://img.webme.com/pic/a/artgraphic3d/szopa_test_wire_2.jpg http://img.webme.com/pic/a/artgraphic3d/szopa_test_wire_3.jpg shqoopoo - myślę że będzie miała mniej rdzy od kaszla, a więcej brudu, nie wiem pewnie trochę tego trochę tamtego, to się zobaczy.
Bielo^ Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 Ta szafa imo trochę zbyt monotonna, przydałoby się trochę urozmaicenia, bo choć 40 stopniowy upał jest wyczuwalny, to ogólna kompozycja już trochę gorzej - chyba trochę kadr jest nie odpowiedni... może marudzę niepotrzebnie, nie wiem, ale moim zdaniem porządnie przybrudź wszystkie deski na dole, na lewo te okiennice (szczególnie tą nie wiszącą, tylko leżącą). Zawiasy trzymające drzwi są jakieś zblurowane, to samo dotyczy tego druta zwiniętego w kółka, za to ten drucik ma świetny specullar. Może jakieś zacieki. Niektóre dechy są nienaturalnie wygięte (dach tej szopki na prawo). Mam nadzieję że ten post ci się przyda do czegoś, znając ciebie jak zwykle finish będzie bardzo zadowalający ;) . Tyle ode mnie.
Hynol Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 Bardzo pontiakowe ;). Kadr jest faktycznie nie najlepszy chyba - można by obciąć spokojnie z prawej strony trochę obrazka. Tekstury drewna nie najlepsze - może przez filtrowanie - można je obniżyć. Stare drewno powinno być ciemniejsze nieco jak na mój gust - dodatkowo podciągnie Ci kontrast samochodu jeżeli lakier nie będzie za ciemny. Co do ubytków blachy wspominanych wcześniej to najlepiej robić je na mapce opacity. Jeżeli render na vrayu to zamiast jako opacity robimy vrayblendmaterial i jako drugi ustawiamy materialwrapper z wyłączonymi wszystkimi funkcjami, a jako maskę - mapę opacity. A poza tym to bardzo fajna pracka się zapowiada. Powodzenia.
Vega Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 Jeśli to jest robione w blenderze to ja Ci gratuluje. Również jak uruchomiłem blendera to nie wiedziałem jak się w tym robił. Jak uruchomiłem 3ds max'a wszystko było dla mnie w miarę jasne. Widziałem jak się obsługiwać myszkę itp. Naprawdę szczere gratulacje i oby tak dalej :)
mrkrzysiek Napisano 13 Październik 2008 Napisano 13 Październik 2008 no zapowiada się ciekawie powodzenia w dalszej pracy
shqoopoo Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 Jak robiłeś te druty na gwoździu? Curve Modifier? Myślę, że końcówki by bardziej odstawały. No i te okiennice... one są identyczne. To nie przejdzie. Hyndol: mapka opacity - genialne w swej prostocie. Tak na boku: kiedyś odpaliłem Maye... po 30 min. obiecałem sobie, że jeszcze do niej wrócę.
Wodzumarcin Napisano 15 Październik 2008 Autor Napisano 15 Październik 2008 Szopka myślę że gotowa. Oczywiście patrzcie też na całą scenę bo nie które rzeczy będą wzajemnie się zasłaniać jak zielsko czy samochód zasłoni część szopy. Bielo^ - deski przybrudzić to już napisałem wcześniej i nie tylko to. Deski tak wygięte już gdzieś widziałem, ale były trochę cieńsze od tych co zrobiłem. A okiennice są już poprawione, przybrudzać ich nie będę bo i tak samochód zasłoni część. Hynol - vray-u demo (+ blender )ma ograniczenia w rozdzielczości czy ilości obiektów na scenie więc rendera w nim nie zrobię. Mapę opacity -a nie lepiej alpha i tak zapisuję tekstury do .png + ewentualnie z kanałem alpha. I dzięki za opis jak to sie robi w vray-u,to kiedyś mi się na pewno przyda. shqoopoo -druty to Curve>Bezier Circle> samo 3d>Bevel Depth druty na gwoździu to koło, nie mają końcówek. A okiennice są już poprawione i dla porównania to co było wcześniej
dynia Napisano 15 Październik 2008 Napisano 15 Październik 2008 no scena bardzo fajna i textury coraz lepsze
Bielo^ Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 Nooo... drewno jest już lepsze, choć wygięcia (w realu tylko bardzo cienka warstwa drewna pod wpływem wody jest w stanie się tak wygiąć, chociaż to tak nie istotny szczegół....) są jeszcze nie do końca takie, jakie mogłyby być. Okiennice - skoro nie będzie ich widać więc mogą pozostać takie jakie są, nie przeszkadzają. Znacznie lepiej wygląda ten przełącznik na światło na lewo, miałem nadzieję że go tak nie pozostawisz - ta wersja trzyma klimat całości. Rozumiem że propozycja zmiany kadru nie podlega dyskusji? Na serio nieznaczne oddalenie, pokazanie przekrzywionego słupa elektrycznego nie sprawiłoby ci wielkiej trudności w wykonaniu, a poziom pracy podwyższyło o klasę wzwyż ;). No ale to jest twój wybór. Aha, drucik ma teraz nie rdzawy połysk, za bardzo się świeci. Tak poza tym, to coraz ciekawiej :)
Wodzumarcin Napisano 17 Październik 2008 Autor Napisano 17 Październik 2008 Kadr będzie zmieniany według waszych sugestii i możliwość mojego sprzętu. Jak na razie nie ma co zmienić kadru bo to tylko szopa jest. Dlatego wrzuciłem ful wersji z całą poukładaną sceną, która i tak gdzie nie gdzie będzie zmieniana szczególnie zielsko. Jak macie jeszcze jakieś sugestie to walcie śmiało po to do WIP-a wrzuciłem. I dodam jeszcze, że szopę specjalnie wrzuciłem do tej sceny żeby zasłoniła horyzont, żebym nie musiał robić takiego zielska wokoło tego cara tak jak jest w tym pontiaku. Wiecie nie każdy ma wypasiony sprzęt. Już raz się przeliczyłem w scenie z Ford Van to mi blender się wykaszał.
Samot-nick Napisano 17 Październik 2008 Napisano 17 Październik 2008 takie male "ale". jezeli to jest Warszawa i polska wies to jakos nie przypominam sobie takich trasformatorow na slupach elektrycznych.
Wodzumarcin Napisano 21 Październik 2008 Autor Napisano 21 Październik 2008 (edytowane) tym razem unwrap i siata samego cara Jeszcze jakieś drobne poprawki w samym rozłożeniu uv, ale to już jak będzie tekstura Edytowane 21 Październik 2008 przez Wodzumarcin
Mr_SAN Napisano 21 Październik 2008 Napisano 21 Październik 2008 Jak dla mnie genialne. Nigdy z malowaniem textur sobie nie radzilem - zawsze starlem sie jakos to "omijać". Naprawde z mojej strony podziw. Nie moge sie doczekać aż pokażesz texturke ;)
Wodzumarcin Napisano 28 Październik 2008 Autor Napisano 28 Październik 2008 Mr_SAN - popatrz na tego kaszla co wcześniej tu wrzuciłem to moja pierwsza tekstura tego typu i nie wiedziałem że mi wyjdzie ale jakoś sobie poradziłem. Przyszedł cza na teksturę cara. Pierwsza warstwa brud (w sumie dwie warstwy brudu) Kolejne to będą, oczywiście rdza, odpadająca farba, rysy,drobne plamy, ptasie gówna itp. Pordzewię go bardziej na dole czyli progi, nadkola, a górna część to będzie odpadająca farba z lekką rdzą. A dziury od rdzy to będzie prawdopodobnie tekstura z alpha lub modeling+alpha
Godzil Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 Fajna teksturka, niezły początek. Jednak tekstura opon mi nie siedzi. nie wiem czemu, jakaś za kolorowa chyba. Nie rozumiem co masz na myśli mówiąc o warstwach brudu...? Warstwach takich jak w Photoshopie kiedy robi się teksturę? Wyjaśnij plz to się od Ciebie czegoś nauczę może ;) Pozdrawiam i życzę powodzenia
Kr3tz Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 Faktycznie opona za kolorowa, i imo troche czarniejsza powinna byc, tak jak teraz jest u dołu. Po za tym Ładniutko, super.
Mr_SAN Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 Wodzumarcin - moze faktycznie w końcu spróbuje ;). Mam tylko jeszcze małe pytanko - jak dodasz rdze? poprostu zmodyfikujesz texture w "szopofocie" (czyli kanał diffuse) czy zrobisz to maską w maxie? Narazie gromadze informacje o stylach tworzenia - moze kiedys cos wymodze wtedy ;) Z góry dzieki. PS. Bryka super a texturka genialna ;) Podziwiam niezłą orientacje w unwrapie :)
Wodzumarcin Napisano 28 Październik 2008 Autor Napisano 28 Październik 2008 Godzil - warstwy mam na myśli- warstwy takie jakie są w photoshopie (ja używam Gimp-a)podczas tworzenia tekstur. Mr_SAN - jeżeli chodzi o rdzę czyli ubytek blachy (inaczej dziura) to tekstura z kanałem alpha i wymażę w odpowiednich miejscach, a następnie zapiszę do .png. A w blenderze w materiałach dam kanał alpha. A jeżeli chodzi o rdzę np. na drzwiach to po prostu namaluje ją. Pierwsza warstwa rdza z kanałem alpha + druga brud z kanałem alpha + kolor blachy bez alpha i połączę je razem.
Godzil Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 Czaje, czyli malowanka, powodzenia! I stary respect za rozłożenie tekstury!!
Mr_SAN Napisano 28 Październik 2008 Napisano 28 Październik 2008 (edytowane) Czyli rozumiem, ze brud i "wyglad" rdzy łaczysz w szopofocie na warstwach i nakladasz jako jedna texture diffuse juz w samym sofice? A do kanału alpha juz tylko odpowiednie przeroczystosci? Czy brud i wyglad rdzy osobno i łaczysz je w sofcie (materiał blend maxowy). Sorki za rzucanie odpowiednikami z maxa ale blendera jeszcze porpostu nie znam ;) Bo tak sie zastanawiam czy nie lepiej namalowac (zmixowac calosc) w jedną całość w szopofocie na uvce (czyli cała mapa diffuse w ktorej byloby wszystko namalowane - brud rdza itp) i tylko potem potworzyc osobne mapy szarości odpowiedajce za bump displace i alphy po czym tylko ten deiffuse i alphy wrzucic gdzie trzeba? Wogóle dzięki z góry, ze chce CI sie tlumaczyc takie cos takiej dupie marynie jak ja, ktora poniekad zaczyna zabawe z 3D ;) Edytowane 28 Październik 2008 przez Mr_SAN
Wodzumarcin Napisano 29 Październik 2008 Autor Napisano 29 Październik 2008 Drobne poprawki na teksturze i kolejne dwie warstwy, Niektóre wgniecenia zostały usunięte Mr_SAN - wszystko(BRUD,RDZA,RYSY,PLAMY,ZACIEKI,KOLOR BLACHY,KANAŁ ALPHA) jest na jednej teksturze diffuse. Plus dodatkowe tekstury czyli bumpmap dla rdzy.
soshka.cg Napisano 29 Październik 2008 Napisano 29 Październik 2008 bombowy WIP. Przyjemnie patrzeć na postępy w twojej pracy. Same rośliny z szopą nadają się już na rewelacyjną scenkę, a do tego jeszcze ta warszawka. Powodzenia :)
Mr_SAN Napisano 30 Październik 2008 Napisano 30 Październik 2008 Wodzumarcin - dzieki za info - własnie o taką konkretną odpowiedź mi chodziło :) Warszawka 1sza klasa. Jestem pełen podziwu dla umiejetnosci. Pozdrawiam i będe tu często zaglądał. Jeszcze raz dziex za podzielenie sie sposobem robienia tej texturki ;)
Wodzumarcin Napisano 4 Listopad 2008 Autor Napisano 4 Listopad 2008 (edytowane) Drobne poprawki na teksturze i kolejne warstwy. Z tyłu brakuje lamp, klamki do bagażnika... Pimp My Ride Edytowane 4 Listopad 2008 przez Wodzumarcin
Touch Napisano 4 Listopad 2008 Napisano 4 Listopad 2008 kozackie;) aż 'strach' pomyśleć, co pokażesz w finale;)
mrkrzysiek Napisano 4 Listopad 2008 Napisano 4 Listopad 2008 świetne textury czekam na koniec bo brakuje mi trochę speculara na nich teraz, powodzenia
marcin wuu Napisano 4 Listopad 2008 Napisano 4 Listopad 2008 super - ale faktycznie odrobina spekulara musi być, nawet na takim wraku.
Hynol Napisano 5 Listopad 2008 Napisano 5 Listopad 2008 Ładne, ładne :). Ale koledzy mają racje że pewien poziom odbic na karoserii powinien sie pojawić - mocno rozmytych. Ładnie odetnie to zabrudzenia, zacieki z rdzy itd.
Gomez Napisano 5 Listopad 2008 Napisano 5 Listopad 2008 Wypas texturki. Nie mogłem się powstrzymać :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się