Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 398
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

wracam po świętach a tu taki wysyp prac.

co do woja: wydaje mi się że klata jest git

ogr też niezgorszy, jeszcze brodę można dopieścić mu brodę

Edytowane przez KhazadThard
Napisano
\

Tymczasem portrecik Ogra, zrobiony na odprężenie. Kolor narzucony na szybko, bardziej z ciekawości. ;)

 

 

ork2.jpg

 

 

I to jest drogi Florianie, swietna praca, z dobrze nalozonoym kolorem, tak trzymac.

 

( no dobra, ucho troche skopales, zeby nie bylo zbyt slodko :P )

Napisano

Dzięki wielkie wszystkim za miłe słowa. Dalej ćwiczenie na podstawie tutka Omena dajcie znać czy dobrze to czynie. Pozdrawiam ;)

 

1.

 

komp1w.jpg

 

komp2v.jpg

 

kompozycja3.jpg

 

2. (Tutaj zbyt szybko zacząłem się chyba pakowac w detale, efekt końcowy przez to ucierpiał, oceńcie sami).

 

agryppa.jpg

 

agrippa4fin.jpg

Napisano

Jak dla mnie spox. Fajnie wyszło. Co prawda ten płaski gradient jest że tak powiem "wyjściowy" bo przecież trzeba uwzględnić bryłę, no ale chyba nikt nie myślał że to jest sposób na doskonały obrazek. Mam na myśli sam tut bez wiedzy o przedmiotach i relacjach między nimi. Sam tutorial który jest odpowiednio zastosowany bardzo imo pomaga. Jak widać dobrze go zrozumiałeś i zastosowałeś.

Napisano

Fajnie fajnie ale chyba za mocny cien jest teraz na lewym (jego prawym) oku i na policzku i w ogole. Tak mi sie wydaje, ale ja sie nie znam to nie wiem :D

Napisano

Tam w rejonach wlosow, z tylu jego glowy. Mam wrazenie iz fajnie bylo by zastosowac tak zwany "lost edge" czyli zjawisko w ktorym krawedzie przedmiotu sa bradzo miekkie, lub niezauwazalne.

 

Podam przyklad.

 

zhaoming-wu-dancer.jpg

 

 

Pomimo, ze te krawedzie teorytycznie znikaja to nas zmozg i tak jest w stanie je "odnalezc"

Napisano (edytowane)

Dzięki za komentarze, icecold próbowałem tego, rzeczywiście efekt fajny, ale już nie wrzucam tej wersji bo to taki bardziej bajer, jakoś diametralnie pracy nie zmienił.

 

Tym razem kilka rysunków z okazji, że zadziałał w końcu skaner. To te kilka najlepszych z prawie całego roku. Postaram się jeszcze coś dorzucić niedługo. Kolejność losowa.

 

2u5c5g5.jpg

 

auto01.jpg

 

karolinak.jpg

 

davidu.jpg

 

sarmata.jpg

 

davidiadam.jpg

Edytowane przez Paweł Kaczmarczyk
Napisano

szkice fajowskie, najlepszy drugi a i pierwszy niezly (a dokladniej boobies) - byla poza czy celuloza? o żołnierzu sie nie wypowiem bo leszczem jestem...

Napisano

O tak, panorama, to jedno, drugie - problemem jest przestrzeń, nie czuję tej dali. Co do żołnierza, to podstawowa sprawa - m1 garanda się nie trzyma jak m16 :D. Lewa ręka dziwnie wygięta. Co do twarzy to pojedź sobie wzdłuż czaszki pionową linią i naprostuj wszystkie elementy. Fajnie by było jakbyś to skończył, lubię ilustracje o tematyce wwII.

 

pozdrawiam

Napisano

dwa pierwsze szkice są naprawde udane :) ładnie kreseczkujesz.

 

co do żołnierza: też od razu mi sie nasunęło że kadr mógłby być inny. panorama albo taki podłużny kadr, pokazujący więcej nieba niż ziemi :) ale tak też jest spoko w sumie.

światło z tyłu fajne :)

wydaje mi sie że faktura nieba jest jakaś taka dziwna :P własciwie niebo nie ma faktury, i chyba o to chodzi , że u Ciebie ona jest xD jakbyś niebo oczyścił, lepiej by sie czytało scenę.

pzdr. :D

Napisano

Elmo22 dzięki, jeśli pytasz o to czy natura czy fotka to pierwsze fotka, drugie lustro. :)

icecold święta racja, dzięki

Joel głębia to rzeczywiście niewypał. Z tą ręką to nie do końca rozumiem, w jaki sposób się trzyma tą broń? Masz jakieś refki? Bo z tego co szukałem to wszystko wskazuje, że można też tak. Nie wiem czy to na moje siły kończyć tą pracę, lepiej ją zacząć od nowa.

telthona dzieki, tą fakturę na niebie tak na dobrą sprawę podpatruję w wielu świetnych pracach, bierze się ona z zasugerowania jakiejś nieregularnej-poszarpanej głębi, tak mi się wydaje. Tutaj chciałem pokazać niebo przeorane dymem i ogniem dział przeciwlotnczych, no ale cóż, kolejny niewypał, hehe.

 

Dziś szybkie portrety, będzie więcej ale póki co liczę na jakąś pomoc, czy to dobry trop?

 

face12final.jpg

 

face022.jpg

Napisano

Technicznie b. ładne. Duże, szybkie plamy. Obviousowo-mullinsowe plamy =]. Ale jak się na obrazki z większej odległości patrzy to jest chyba coś nie tak w dolnych częściach twarzy. U pierwszej pani na moje oko jakby za duży podbródek i troszkę za ciemne pod jej prawą kością policzkową - ale to szczegół. Ile takich portrecików machnąłeś żeby wychodziły tak jak wychodzą? =]

Napisano

mnie się podoba można ew. tego czego mógł bym się uczepić to czystość koloru której tutaj brakuje przez te wszystkie półprzeźroczyste tekstur-brushe niezłe błotko się zrobiło :)

Napisano

Dzięki panowie

emmilius tą techniką i tym pędzlem próbowałem kilkukrotnie i były same niewypały, zresztą parę stron wcześniej są tego efekty. (Zresztą to pędzel od Kapitana, jest świetny) ta panienka blond to pierwszy taki portrecik.

Coyote racja, użyłem tylko jednego pędzla, chociaż warto to zapewne zretuszować jeszcze jakimś innym pędzlem i pozbyć się w niektórych miejscach faktur i wygładzić przejścia między kolorami - postaram się użyć do tego innych pędzli w następnych próbach. Aha... i odnośnie tej faktury, poszukiwałem tutaj techniki laserunku zaczerpniętej żywo z farb tradycyjnych, mi osobiście ciężko uzyskać zadowalający efekt, tym bardziej rośnie mój podziw do Kapitana i jego kapitalnych prac.

Napisano

zazwyczaj podmalówkę pod laserunek robi się 10/20% jaśniejszą by moc ją jeszcze po nałożeniu koloru przyciemnić

 

może spróbuj przy następnych podejściach z tym texturebrushem tak 10/20% więcej saturacji do koloru dać może będzie lepiej :)

  • Like 1
Napisano

A proszę...

soldier-m1-garand.jpg

 

Garanda trzymasz wzdłuż linii całej broni, wyobraź sobie, że weźmiesz prosty kij - jak go złapiesz ?

 

Portreciki fajne, nie wymęczone, aczkolwiek lubię klasyczne zestawienia kolorów :).

 

pozdrawiam

Napisano

Coyote wielkie dzięki, istotna porada będę próbował w następnych pracach.

Joel racja, wyszło nieporozumienie, pisałeś o lewej ręce a ja patrzyłem na JEGO lewą, nie przyszło mi do głowy że możesz mówić o tej drugiej. Zwracam honor oczywiście.

 

Dziś udało mi się dobrnąć do końca z ilustracją nad którą pracuję od 3 dni. Póki co kolor sobie odpuszczam.

 

biw3.jpg

Napisano

ogólnie bardzo mi się podoba :) fajnie sobie radzisz w b&w z tego co mi się nasunęło po oglądnięciu

 

w dłoni z czekanem zrobił się dziwny skrót i teraz to wygląda jak by czekan był złamany dolna cześć jak i górna idą w stronę oglądającego ręka do tyłu

wydaje mi się ze cała ręka podpierająca do wymiany albo coś z barkiem niebezpiecznego się dzieje

 

tyle od mnie pozdro i ciś dalej bo warto fajnie eis zapowiada :)

Napisano

Wow, ciekawie, ale... z prawą ręką (jego :D) bardzo źle się dzieje - wygląda jakby mu z d...y wychodziła, a prawdziwą trzymał za plecami xD. No i palce (wciąż prawa), ciężko mi zbudować zdanie co powinieneś z nimi zrobić, jest z nimi źle. Sam się przyjrzyj, odbij parę razy w lustrze. No i taka rada co do ogona. Weź mu nie rób takiego samego detalu w tyle jak z przodu. Lewa ręka w miarę, ale mam taką sugestię, byś ja położył na tej skale - lepiej będzie to wyglądać. Oczywiście całościowo jest fajnie, bryłę czuć. Ooo i jeszcze jedno ważne. Zacieniona część jego korpusu wygląda płasko, a to dlatego, że najciemniejszą częścią jest kontur, a powinien być jaśniejszą, bo idzie do tyłu. Pewnie już trochę nad tym siedzisz. Zdystansuj się, zrób se kawkę, usiądź 2 metry od pracy i pooglądaj na spokojnie. Wybacz, że taki szczyl jak ja ci tu gada, ale mam nadzieję, że się trochę przydam, przynajmniej w wykryciu błędów. :)

 

pozdrawiam

Napisano

Echh po co te łuski jak błedy w anatomii i bryłki jescze nie czuć =]. Przemyśl też design jego fryzurki bo bardziej pasuje do biznesmena niż do hmm wężołaka?

Napisano

Coyote racja, dzięki. W sumie z tą perspektywą też nie dawało mi spokoju, ale już chyba zdołałem to poprawić. Nad rękami też będę pracował, bo pojechałem bez żadnej referki, odrobina obserwacji z lustra.

Joel dzięki, z rękami leci do poprawy, co do tego konturu na moim monitorze wydaje się bok ciemniejszy niż kontur, więc też zwrócę na to uwagę przy poprawce. No i żaden z Ciebie szczyl, a uwagi jak zawsze mile widziane.

emmilius gdzie te błędy w anatomii? Pokaż palcem, z rękami to wiem dosyć naiwne, a reszta? No i co z tą bryłą nie tak? W którym miejscu??

Napisano

pierwsze wrażenie jest bardzo fajne, jednak jak się przyjżeć to troszkę istotnych rzeczy do poprawienia jest:

- ręce:

prawa za długa jakby połamana i dłoń dziwnie połamana też dziwnie to wygląda na rękojeści

lewa za krótka i bark dziwnie się łączy z ciałem

- obojczyki i szyja

- fryzura jak już emmilius napisał no i troszkę pod względem malowania odstaje od reszty jakby rozmyta za bardzo

- nie czuje się bryłu na ogonie tak płasko trochę wygląda pomimo masy detalu który trochę odciąga wzrok

- rękojeść nie zgrywa się z głownią czy jak to nazwać w toporze przez co oświatlenie troszkę dziwnie wygląda na nim

- na wężu już światełko się zgubiło chyba

myślę że potrzeba chwilkę oddechu i świeżego spojrzenia i będzie oki

mam nadzieję że w miarę z sensem napisałem

Pozdrawiam

Napisano

Wyszlo plasko w paru miejscach, gdybys swiatlo mocne dal na brzuchu a nie na boczkach ( lewa strona pracy ) to by wyszedl bardziej o nas. Miejscami swietnie ( np. glowa ) ze swiatlem. :)

 

PS. rzuc jakies swatlo z prawego dolu, bedzie ladniej :D

 

pozdrawiam

Napisano

zrobiłem na szybkości takiego overpainta, mam nadzieje że sie nie obrazisz

biw3.jpg

 

szczerze mówiąc gdzieś w połowie rysowanie zorientowałem się jak bardzo niezgrabna jest ta poza, właściwie nie wiadomo co sie dzieje, czy on sie czai na kogoś? robi unik? puka sie w głowe tym młotkiem? chwieje sie?

poza wydaję się taka trochę wydumana żeby wprowadzic na siłę jakąś dynamikę,

łapa wyrastająca zza torsu to też taki średnio udany pomysł.

Zwrócił bym też uwagę na nieco zbyt monotonne łuski na ogonie, zrobiłbym to miejscami nieco bardziej wrażeniowo, żeby zasugerować jakiś ruch i przestrzeń.

pamiętaj że fajne detale i tekstury nigdy nie uratują obrazka.

Napisano (edytowane)

Bardziej chyba umiem pokazać niż powiedzieć o co mi chodzi. Jak koledzy wyżej napisali, ręce wiadomo. Wiem że coś nie tak szło z obojczykiem, szyją ale nie wiem jak Ci to napisać bo samo "że jest źle" to i mi nie wystarcza. Poniżej 3 przykłady z różnym oświetleniem + mocny spekular dla uwypuklenia odbić światła.

florian_2.jpg

 

Wiadomo że z posera anatomi nie wolno się uczyć ale na pewno nie zachwiejesz proporcji i błędów w stylu ręki wychodzącej z bioder. Ogólnie chodzi o skróty persp. Popatrz jak światło może wydobywać bryłę. Pzdr i keep working =]

 

p.s. zrobiłem w 3D żeby bryłkę "mocno" było widać.

Edytowane przez emmilius
Napisano

IN Flaamess dzięki

rondo oczywiście, że się nie obrażę. Bardzo mi się podoba to co zrobiłeś z rękami i mięśniami, teraz widzę, że pierwszym błędem w tej pracy było zbyt wierne trzymanie się referki, a może nieumiejętne jeszcze z niej korzystanie. W referencji postać jest w pozycji półleżącej opierając sie rękami (pewnie na łokciach). Zresztą żadna tajemnica, wrzucam tutaj referke. Ważne żeby każdy z nas się uczył. ;) No i rzeczywiście, szukałem tutaj dynamicznej pozy, coś co dobrze by oddało pełzanie węża.

referencja1.jpg

Dalej była próba jakiegoś eksperymentu. Łuski postanowiłem dodać po przeczytaniu tutka z ostatniego Computer Arts i nie żałuję, bo trochę z tego wyniosłem.

emmilius wielkie dzięki za poradę, teraz już nie wiem czy jest sens to dalej poprawiac, zacząć od nowa czy zająć się zupełnie czymś innym. Pozdrawiam

Napisano

Szkoda Twojej pracy - spróbuj troszkę pomęczyć się i dokończyć.

 

PS Ten uśmiechnięty pan ze zdjęcia zmiękczył moje serducho.. szkoda, że zdjątko ucięte w newralgicznym miejscu...

Napisano

Jak już ja bym namalował wszystko od nowa + podręciłbym design. Wiadomo że jak dla siebie to można sprawę olać i już do tego nie wracać ALE ... jak kiedyś dostaniesz na coś zlecenie i będziesz musiał wszystko rozwalić a właściwie malować od nowa możesz się poczuć nazwijmy to delikatnie "lekko poddenerwowany" a mówiąc potocznie językiem przeciętnego polaka wkur***ny. Heh myślał by kto że mazianie to nie tylko skill ale i psychologia nastawienie i podejście.

Napisano

Heh, dzięki wam za miłe rady. Chyba rzeczywiście tak zrobię, że namaluję to od nowa, no i zabiorę się do tego (mam nadzieję, tak jak należy) bo póki co nie czuję przy tym żadnej frustracji, fakt że dużo z tego wyniosłem i sam póki co jestem zadowolony z efektów jakie uzyskałem jest bardzo budujący. ;)

Napisano

Zwykle po prostu google/google grafika. kiedy znajde coś co chociaż trochę zwróci moją uwagę ląduje na moim dysku, potem kiedy szukam inspiracji czy jakiejś konkretnej pozy przeszukuję najpierw swój folder, potem dopiero szukam po różnych stronach. Generalnie grunt, że żadnej strony stockowej nie polecę, ewentualnie te które nie raz proponowane były tutaj na forum.

Napisano

Rondo fajnie ci przyoverpaincił, pójdź w tą stronę. I rzeczywiście jeśli kolo opiera się na zdjęciu na łokciu, to jest to diametralna różnica względem pozycji, w której oparcie jest na innej części ciała, bo po prostu mięśnie są inaczej napięte. Jedź z tym dalej, już wiesz co jest źle - poprawisz, pokażesz i do skutku, aż będzie fajna pracka :).

 

pozdrawiam

Napisano

bardzo mi się podoba ostatnia wrzuta poza naprawdę malutkimi błędami jest naprawdę zacnie.

rączki z fot natury czy z głowy ?

 

 

ps. fajny szkicownik ale wole mój na kółkach :)

ps. co to za książka pod nim ?

Napisano

ja osobiście robię tak ze jak przerobie pewien materiał ( w moim przypadku jest to jedne video tutorial vilppu) biorę najpierw foty i się sprawdzam potem staram się coś z głowy zrobić

 

może popróbuj w ten sposób

 

a no i zawsze jest lustro gdzie możesz sobie swoją rączkę odbić :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności