Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Zakladam ten watek w ramach terapeutycznych :) Jako ze od pewnego czasu slowo "modelowanie" kojazy mi sie glownie z robieniem budynkow, postanowilem iz nadszedl czas aby to zmienic. W ramach przypomnienia sobie radosci modelowania i pobudzenia kreatywnosci stworzylem sobie proste zalozenie - jeden prosty model dziennie. Zeby sprawe skomplikowac i usystematyzowac, zakladam ten watek.

 

Oto rulesy ktorych bede sie staral trzymac:

- modelowanie pomiedzy 30min a 1h, more or less. Ma byc milo i przyjemnie, a nie dorzucanie sobie drugiej pracy.

- Temat modelu zupelnie dowolny.

- 1 model dziennie, ale jako ze czlowiek to istota leniwa, daje sobie 2 dni odpoczynku na tydzien. Czyli 5 modeli na 7 dni.

- render poza konkursem, na 99% wszystko bedzie w 1 bardzo prostym studiu.

- wiem ze w nieskonczonosc tego ciagnac nie bede, wiec zalozenie jest 20 modeli, czyli 4 tygodnie.

 

Po co ten watek?:

- do dokumentacji

- do wysluchania od innych modelarzy ile tak naprawde zapomnialem o modelowaniu i jak moje skille leza :)

- moze komus sie ten pomysl spodoba i sie przylaczy, zapraszam.

- moze ktos bedzie mnie dreczyl kiedy bede sie opoznial :)

- jesli ktos bedzie bardzo chcial nie powinno byc problemu z udostepnieniem modelu

 

No, to tyle wstepu. Pierwszy model powstal wczoraj, lezy na dysku w domu. Dzisiaj powinien powstac drugi, wiec wieczorem wrzuce 2 modele. Do tego czasu z checia przeczytam co lud graficzny mysli o pomysle i czy czegos nie pominalem.

 

pozdrawiam

mirach

  • Odpowiedzi 46
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

popieram Klimenta - dręczę zawsze z chęcią i bezproblemowo :)

 

Może taka mała sugestia, niech ludzie wybierają temat kolejnego modelu (tzn komnetując poprzedni niech sugerują nastepny temat - bez referencji ale np: łóżko, czy hmm patera owoców itp - tak poza tym to bardzo fajny pomysł na taki temat)

Napisano

za prpozycje dreczenia wdzieczny jestem :)

 

kliment: Co do modeli, to bedzie co mi do glowy wpadnie. Wczoraj zrobilem semi steampunkowa szczoteczke do zebow :D Dzisiaj jeszcze pomyslu nie mam, moze jakis ladny nos.

 

Loki: boje sie was, zaproponujecie cos z kosmosu i jak ja to biedny zrobie :) A tak serio to kazda propozycje bede wdzieczny. Chodzi mi o pomysly wlasnie z kosmosu, modelowanie lozka czy owocow to odstawiam w pracy. Oczywiscie zostawiam sobie prawo do obmarudzenia kazdego tematu :)

Napisano

oczywiście - chodzi mi tylko i wylacznie o sugestię tematu - wzglednie jakąś referkę czy coś takiego.

 

czekam na szczoteczkę :)

 

a moja propozycja na dziś: post apokaliptyczne drzwi do skarbca / schronu / piwnicy (gram w fallouta 1 właśnie :D)

Napisano

Zebyscie nie czekali dluzej, model ze wczoraj:

 

Miala byc steampunkowa szczoteczka do zebow, wyszlo cos w rodzaju elektrycznej szczoteczki z lat trzydziestych dla masochistow. Materialy to tylko kolor z glossy reflections, tak dla siebie. Pomysl na studio kradziony ;)

 

Wciaz nie wiem co bedzie dzisiaj, pierw czas na obiad, bo chyba inaczej skonczy sie na wymodelowaniu jedzenia :D

 

1_studio.jpg

 

1_wire.jpg

 

pozdrawiam

mirach

Napisano

no i elegancko. Ale jak chcesz sie skupic na samym modelowaniu to dobrze by bylo dodac jakiegos claya albo screen z viewport'a. Renderki kompletne moga zostac jak najbardziej, ale nie wszystko na nich widac jesli chodzi o szczegoly. No i ten Toon chyba zbedny:P Jedziesz dalej:)

Napisano

Numer 2.

 

Z braku konkretnej wizji nie wyszlo chyba nic nadzwyczajnego. Wiekszosc godziny spedzilem na modelowaniu kamieni. Pomysl troche od Lokiego, wejscie do starego dungeona. Powinno sie tam jeszcze dorzucic troche krzakow, pordzewiala zbroje i moze cos by wyszlo. Tak czy siak, tyle na dzisaj. Tym razem tylko renderk i siatka z viewporta.

Dzieki za pomysly. Bylem bliski modelowania jedzenia ;)

A toon musi byc, dodaje +1 do bycia jazzy.

 

2_studio.jpg

 

Link do siatki, bo duzawa

 

 

ps: stawki nie podnosze, to ma byc terapia a nie terror :D

pozdrawiam

mirach

Napisano

Troche niestarannie nachodzi duża skała na kamienie łuku.

Proszę o jakiś normalny render bez tych kresek przy następnym modelu. Jeszcze szczoteczka ładnie wyglądała, ale do jaskini toon kompletnie nie pasuje.

Może jakąś roślinkę? Np. muchołapkę?

Napisano

Pomysł jak najbardziej dobry, jednak popieram Anie odnośnie renderu, kresek i toona. Jeżeli to ma być jeden model na dzień, olej wszystko co związane z renderem, zrób jakiąś prostą uniwersalną scenę do przedstawiania modeli, do tego aby liczyła się szybko, najlepiej bez GI i renderuj to bez materiałów, czysty clay.

 

Tutaj leży moja scena do pokazywania modeli, która sprawdzała się zawsze do pokazywania modeli klientowi :

http://www.wyszolmirski.com/trash/model_preview.rar (max 2009 / mentalray ).

 

Czekam na wiecej...

Napisano

mrkrzysiek: i dokladnie po to zrobilem ten watek :) Tez tak siedzialem i patrzylem na tych ludzi co maja czas na robienie modeli poza praca. Teraz sie staram o wygrzebanie tej 25 godziny w dobie :)

Lubus: poprostu vray toon.

Ania: No dooobra, dooobra, jesli nawet ty twierdzisz ze toon nie dodaje +1 do bycia jazzy to trzeba powaznie pomyslec nad soba. Roslinka swietny pomysl.

MF: wielkie dzieki za scene, niestety wciaz na starej 9 siedze wiec nie otworze. Ale przemysle swe podejscie do prezentacji modelu i sproboje cos prostego.

 

dobranoc wszystkim :)

Napisano

W ramach dręczenia ja chce jakiegos żuczka jelonka w chitynowym pancerzu co sie zowie! Jak zrobisz ładnego żuczka to ci doda jeszcze +1 do skilla :)jako ze jestem żywa skamielina nie znam sie na tych nowosciach...jazzy to cos co zastąpiło trendy?

Napisano

Pora na nr 3

 

Pomysl wziety od Ani, za ktory dziekuje :) Ma to byc krwiozercza roslinka. Zeszlo mi jakies 1,5h na to, dlatego dzisiaj zadnego studia ani nic, 2 screeny z viewporta. Chyba niepotrzebnie robilem oko, bo z roslinki wyszedl troche gad i duzo czasu na nie zeszlo, no ale coz. Tak czy siak dzisiaj jestem zadowolony z siebie :)

 

3_gloss.jpg

 

3_wire.png

 

 

kliment: z zuczkiem niezle trafiles. Moje dziewcze jak widzialo roslinke to zaproponowalo zebym wymodelowal jakiegos owada do pozarcia. Bede musial sie jutro w pracy poogladac refki zuczkow, bo narazie nawet nie wiem jak go ugryzc.

A co do Jazzy... hmm.. znajomy posiadajacy mlodsza kuzynke probowal mi przekazac to co jemu ta kuzynka przekazywala. Wg tej teori kiedys bylo trendy, pozniej hippy, po czym jazzy, a nastepnie edgy... a teraz to juz cholera wie co :D

 

do nastepnego :)

mirach

Napisano

Edgy to jest jak nie ma meshsmootha, czyli twój ostatni obrazek jest edgy, z czego możesz być dumny. (to moja teoria nie poparta młodszym pokrewieństwem).

Ładna roślinka, tylko liście bym lekko zgięła wzdłóż środkowej linii, bo teraz wyglądają jak jakieś wiosła.

Czekam na owada.

  • Like 1
Napisano

Na wczoraj nr 4.

Nos, czyli szansa dla organistow na wyzycie sie na mnie :) Modelowany bez tutkow i blueprintow, ze wzroku ze tak powiem :) Siatka mam wrazenie ze nawet ok mi wyszla, ksztalt juz nie tak do konca, ale poczekam na wasze wypowiedzi.

Owada sproboje dzisiaj wieczorem zalatwic.

 

4_gloss.jpg

 

4_wire.png

 

roslinke tez sproboje poprawic zeby nie wygladala jak z wioslami :)

Napisano (edytowane)

Co do nosa, skrzydełka boczne nie powinny tak obiegać czubka nosa, lepiej je zacząć tak żeby czubek jeszcze trochę wystawał, ewentualnie żeby tworzyły trójkąt z czubkiem, u ciebie jest raczej taki bardzo spłaszczony okrąg, wygląda to dziwnie zwłaszcza na prawym widoku.

 

Niekorzystnie wstawiłeś ten jeden czworobok z przodu (ten który na prawym obrazku wygląda cały biały), jest za bardzo zwichrowany.

 

Górna część nosa jest odrobinę zbyt wąska. Oczywiście są różne nosy, ale to mi tak jakoś podpadło.

 

Może to się przyda, topologia trochę lepsza od twojej:

http://loop.net.ru/Images/Some%20Sub-D/nose_wire.jpg

Edytowane przez Ania
Napisano

Dzieki za nosa.

Chyba za niedlugo przeznacze jeden dzionek na poprawy tego co mi wytykacie. Narazie zuk, meczylem go strasznie, w niedziele sie jakos nie udalo skonczyc... wrzucam na zasadzie "zrobilem dajcie zyc" :) Podejzewam ze tak z 10 razy miejszy moglby ujsc w tlumie :)

 

 

5_gloss.jpg

 

5_wire.png

 

pozdrawiam

mirach

Napisano

Dałoby rade załatwić widok z frontu ? tylko trochę od dołu . Model ogólnie miód malina, ładna siata, ale przez ten view w którym go pokazałeś wygląda trochę płasko .

Napisano

Klątwa mumii?

 

Czy ja mam wrażenie, ale ostatnio topici tego typu mnożą się jak króliczki Zośki spod 16-stki?

 

Co do żuczka... skarabeusza... tego czegoś, to fajne x] Roślinka też, co do nosa - Ciebie stać na coś lepszego !

Napisano

Żuczek fajny, ale się doczepie - moim zdaniem lepiej wymodelować skrzydła osobno, teraz wygląda jakby były pospawane z ciałem. Do tego łatwiej modelować takie coś z kilku kawałków (łatwiej ułożyć siatkę).

Napisano

kliment: dziekuje, zglosze sie z dzienniczkiem, dzisiaj zapomnialem.

miles: ten zuczek jest plaski :) z przod i dolu go nie pokaze bo bedzie widac ze dol jest skaszaniony. Ale macie racje, przydalo by sie go bardziej wybulwic :)

Arti: nagle wszyscy maja noworoczne postanowienia "w tym roku w koncu cos sie poducze" :)

Aniu: z refki co mniej wiecej modelowalem, ten rzuczek byl bardzo futrzasty, pomiedzy skrzydelkami i pod nimi bylo w zasadzie masa klakow. Jakos na poczatku nie pomyslalem ze bez nich bedzie to tak wygladac no i zostalo przyspawane. Jak juz wspomnialem, chyba weekend poswiece na poprawki.

Napisano

wiesz dlaczego wyglad jak poukladane pudelka? bo to narazie śa poukladane pudełka...generalnie kamienie są układane na jakiejs zaprawie, u ciebie są ponakladane na siebie z przeswitami!

Napisano

Uła ... Widzę, że architektura nie robi Tobie najlepiej, tym lepiej, że założyłeś ten wątek. Nie udało Ci się niestety uchwycić konceptu. Proporcje i urok tej szopy ze szkicu został całkowicie zatracony i niestety, ale tekstura w tym wypadku nie byłaby w stanie jej uratować

 

W ramach ćwiczenia proponowałbym Tobie zrobienie jej od nowa... z zachowaniem odpowiednich proporcji i bez MS.

Napisano
Widzę, że architektura nie robi Tobie najlepiej

 

uff, wreszcie ktos to przyznal. Uzyje twojej wypowiedzi jako poparcia przy odejsciu z pracy :)

Jutro zamiast nowego modelu bedzie proba nr 2, mozliwe ze przeciagnie sie na 2 dni, obaczymy. Dzieki za meczenie :)

Napisano

....ale co? chodzi o wrazenie ogolene czy jakies kalkulatorowe przeliczenia?

Moim zdaniem: bryły kamieni na dole za obłe.....a reszta okej....texturki zrobia reszte

Napisano

Szczotka z pierwszej strony fajna, baredzo wesoła.

 

Wejście do lochu (or something) mi się też podoba z tym strokiem dookoła modelu, nie wiem czemu:)

 

Chatki na cegłach nie rozumiem:D

 

Krwiożercza roślina - byłoby fajne, ale detale takie jak na ten przykład, zróżnicowanie grubości "dolnej wargi"/żuchwy, fajniejszy kształt oka, worek pod okiem, wyciągnięcie kącika oka czy bryła brwi, bardziej wyciągnięte końcówki liści czy grubszy i mięsisty jęzor, dodałyby takiej roślince nieco więcej charakteru a samemy modelowi nieco "erotyzmu":D

 

Jeśli nie masz problemów z medium i potrafisz dobrze loopować siateczkę pod meshsmoth, pobaw się bardziej formą i proporcjami.

 

to ja wytrwałości życzę przy takim codziennym trzepaniu!:D

pozdrawiam!

Napisano
Chatki na cegłach nie rozumiem:D

to jest mailbox z Warhammera online ;)

Jeśli nie masz problemów z medium i potrafisz dobrze loopować siateczkę pod meshsmoth, pobaw się bardziej formą i proporcjami.

Jakis rok temu bylem pewien ze nie mam problemow z medium, teraz sie troche pozapominalo, wiec modele mialy sluzyc przypomnieniu sobie co niektorych rzeczy.

 

Chyba ten watek powoli przerobi sie w mala teczke WIPowa, musze gdzies znalesc czas na wprowadzanie tych poprawek, ta erotyczna roslinka mnie nakrecila ;)

to ja wytrwałości życzę przy takim codziennym trzepaniu!:D

to, w polaczeniu z moja powyzsza wypowiedzia brzmi zle, bardzo zle :D

 

 

Moim zdaniem: bryły kamieni na dole za obłe.....a reszta okej....texturki zrobia reszte

 

dzisiaj zrobie podejscie drugie i obaczymy co wyjdzie. Chcialem zeby to jako tako wygladalo bez textur.

 

dzieki za komenty i dziendobry :)

Napisano

mirach: wierze ze to brak czasu a nie checi :)

Napisano

Wiedzialem ze sie dlugo nie ukryje :) W skrocie - dostalem freelancerke, wiec teraz spedzam czas "wolny" na mniej przyjemnych, za to bardziej oplacalnych modelach :)

Watek odzyje jak tylko znajde chwile dla siebie.

Napisano

No jak cie kliment szturcha, to trudno odmowic :)

Dzisiaj maly modelik, pomimo ze sobota to prawie od 6 na nogach, ale (uwaga, autoreklama) zdany test teoretyczny na prowadzenie tych dziwnych angielskich pojazdow samochodowych... w koncu po 10 latach dalem sie przekonac do motoryzacji :)

 

Postanowilem tez dac w koncu szanse Max 2009, chce potrenowac mentala nowego, wiec mozna sie spodziewac ze w wolnych chwilach powrzucam jakies renderki. Z tej okazji mala Latarka, obacze sobie na niej jak z glossy odbiciami itp sobie nowy mental radzi. Wymodelowane w starej dobrej 9. Rzuce tez okiem na ta scenke od MF, za ktora ponownie dziekuje :)

 

7_gloss.jpg

 

7_wire.png

 

Pozdrawiam i dzieki za pilnowanie mnie :)

mirach

Napisano

mirach - zdaj publiczny raport jak sprawuje się nowy mental - sam mam smaka na coś nowszego, niż Max 9

 

Latareczka fajna. Ciekawi mnie jak robić takie "crossowe" polygony x] Pewnie twistem, czy coś, ale niegdyś widziałem - chyba nawet w Twoim tutku o czołgu - jak robiona była siatka pod czołg, i coś tam w opcjach modelu się zmieniało, kąt ułożenia polygonów.

Napisano

Z tym bevelem to racja. Co do wlacznika, to pamietam ze mialem podobna latarenke co sie wlanczalo poprzez przekrecanie glowki... czy koncowki, cos sie krecilo wlasnie :)

 

arti: obacze, ale moze sie okazac ze to troche potrwa, jedyne co mam do testowania w domu to lapek, a takie cos do renderow testowych no... wiesz pewnie jak sie nadaje :)

Co do crossowan. To polybooscik. Tutek o czolgu byl chyba pioniera na evermotion. Lis pokazywal jak to zrobic bez polyboosta w tym watki z Trikami do Maxa.

 

dobrej nocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności