Skocz do zawartości

Ford Mustang 2010 - Up


JohnZi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 261
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Model piękny ale gnębił mnie ten płaski dach, a że trosiek już mi ułatwił zadanie i rzucił linka do netcarshow to zajrzałem i rzeczywiście w oryginale taki nie jest. Jak widać tu i tu dach na wysokości szyb jest trochę bardziej wypukły, tak samo szyby, które razem z nim tworzą płynne przejście zmieniające się dopiero pod koniec w delikatny kant. Nie wiem czy na tym etapie zdołasz to jeszcze poprawić bo musiałbyś pewnie też trochę zmienić kształt klapy silnika, ale mógłbyś poprawić wloty za bocznymi szybami, bo jak widać tutaj są płynnie zaokrąglone, a u Ciebie na drugim renderze da się tam zauważyć mały schodek.

 

Czepiam się bo lubię to auto i wiem, że stać Cie na więcej. A żeby nie było, że tym razem tylko narzekam to dodam, że modeling masz opanowany do perfekcji, piękne continuity w miejscach wszystkich rowków... no tylko ten dach i szyby... ;)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brazniew - chodzi Ci o i ch kształt? wszsytko recznie raczej albo z pomoca splajnow.

Trosiek - w tym miejscu kolo szyby dalem na poczatku pogrubienie bo tam jeszcze ida elementy do wyciencia pod wycieraczki, wiec nei konczylem tego:) Co do wlotu to raczej ciezko to przeoczyc:D

Loozack - no masz racje troszke plasko przy bokach dachu, moze uda mi sie to poprawic fdd:) szyby mozna poprawic bo nie bylo wczesniej collapse. Z tego co widze, one sa wypukle najbardziej w centralnej ich czesci. Co do klapy silnika, to tam raczej jest tylko leciutko zaokraglone i chyba to uchwycilem wiec mieszac juz nie bede:)

Plastki - jesli myslimy o tym samym czyli o czesci maski z tymi duzymi wlotami, to poprostu cien akurat sie tak rzuca, ze wydaje sie przesuniete:)

 

Dziekuje wszsytkim za komenty, az chce sie robic:)]

 

Edit:

Aha Loozack co do tego wloty za boczna szyba, to dosc dlugo rozkminialem czy jest tam zalamanie czy nie, az w koncu zasugerowalem sie tym zblizeniem http://img35.imageshack.us/img35/7016/closeupc.jpg Wiec teraz ciezko mi ocenic, moze to byc tylko zalamanie swiatla

Edytowane przez JohnZi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model piękny ale gnębił mnie ten płaski dach, a że trosiek już mi ułatwił zadanie i rzucił linka do netcarshow to zajrzałem i rzeczywiście w oryginale taki nie jest. Jak widać tu i tu dach na wysokości szyb jest trochę bardziej wypukły, tak samo szyby, które razem z nim tworzą płynne przejście zmieniające się dopiero pod koniec w delikatny kant. Nie wiem czy na tym etapie zdołasz to jeszcze poprawić bo musiałbyś pewnie też trochę zmienić kształt klapy silnika, ale mógłbyś poprawić wloty za bocznymi szybami, bo jak widać tutaj są płynnie zaokrąglone, a u Ciebie na drugim renderze da się tam zauważyć mały schodek.

 

Czepiam się bo lubię to auto i wiem, że stać Cie na więcej. A żeby nie było, że tym razem tylko narzekam to dodam, że modeling masz opanowany do perfekcji, piękne continuity w miejscach wszystkich rowków... no tylko ten dach i szyby... ;)

 

Pozdrawiam.

 

coz, na mid-poly wyklepanie tak duzej powierzchni jak dach mzoe ne byc tak bajkowe, ale liczymy ze sie uda:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mam konkretny ksztalt rowka badz np wloty tak jak sa te prostakatne z tylu na klapie. Wtedy tworze sobie rectangle ze splajnow, daje odpowiedniego filleta na rogi i wtedy mam idealne zaokraglenie. Zmniejszam interpolation takiego splajna, zeby odpowiednio dopasowac do gestiosci siatki na ktorej bede ciac. Teraz tylko dokladnie odrysowuje Cut'em ksztalt tego splajna na karoserii. Pozniej troszke zabawy z weldowaniem i gotowe. Tak mozna robic rowniez rowki jesli maja jakies zawile zaokraglenia. Mam nadzieje, ze jest to zrozumiale:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Aha Loozack co do tego wloty za boczna szyba, to dosc dlugo rozkminialem czy jest tam zalamanie czy nie, az w koncu zasugerowalem sie tym zblizeniem http://img35.imageshack.us/img35/7016/closeupc.jpg Wiec teraz ciezko mi ocenic, moze to byc tylko zalamanie swiatla

 

No rzeczywiście tutaj można odnieść wrażenie, że jest lekki kant... i bądź tu mądry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to sie ciesze ze robisz te nowe fury, gdybys na takim poziomie modelował czołgi bym cie musiał zabic i zakopac w lesie..a tak to póki co jest dobrze :) PRO! ;)

edit:

zabić, poćwiartować, popakować w zrywki z tesco i dopiero zakopać w lesie! :D

Edytowane przez kliment woroszyłow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie, do lakierni z nim :) Tylko lusterka boczne mógłbyś puknąć trochę do kierowcy bo biedak nie zobaczy jak go będzie Mustang w animacji gonił :P

 

P.S. Przez chwilę się przestraszyłem, że silnik też modelowałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucilem szybko model z podstawowymi materialy pod nowe swiatelko globalne. Jeszcze zostalo troche pracy w tej kwestii ale mysle, ze co z tego bedzie.

P.S. Nie pytajcie jak to auto w ogole stoi:P

 

gt40copy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b ladnie, fajnie wyglada takie polaczenie standardow i real sceny:D....

 

auto stoi, bo srodek ciezkosci samochodu znajduje sie w 1/3 od blizszej(lewej) krawedzi kol, oraz posiada zestaw zyroskopow :P....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Fargate. Mam maly problem z wczytywaniem tekstur do maxa. Chcialem dobrac identyczny kolor do karoserii i domalowac w PS te bialy pasy i logo forda GT na boku. Przepisalem RGB podtawowego koloru lakieru i uzylem identycznego w PS, ladnie sie zapisalo, widac na oko ze sa identyczne, jednak jak wczytywalem teksture to ona od razu sie rozjasniala... juz w material editorze na pierwszy rzut oka wyglada na duzo jasniejsza. Ktos wie w czym tkwi problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super się prezentuje, gdyby nie niebieskie światło to wyglądało by jak real;-)

 

p.s. nie bawiłem się jakoś bardzo teksturami, ale ja bym spróbował w teksturze to co zrobiłeś czerwone dać transparentne, albo tekstura biało-czarna i nadać materiały dla białego i czarnego w maxie (nie pamiętam jak to fachowo się nazywało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda super, tak poza tym to nieźle wykombinowałeś tą scenkę cokolwiek wrzucisz wygląda na real ;)

 

Co do tektury zrobiłbym tak jak woody pisze, czyli do diffuse dać mapkę 'mix', jako mask wrzucić tą texture tylko czarno-białą i ustawić kolory jak chcesz, dzięki temu jak będziesz chciał zmienić kolor to nie będziesz musiał zmieniać textury w ps.

 

edit. nie zauważyłem że już problem rozwiazany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wbrew pozorom, to jest inna scenka niz ta z evo. Nie musze sie martwic, ze przy zmianie ujecia w animie nagle wyskoczy mi wielgachne drzewo lub budenek z mapy hdri. Ciesze sie, ze udalo mi sie osiagnac podobny efekt przystossowujac scenke pod animacje. Co do mix mapy to tak wczesniej robilem, ale nigdy nie lubialem sie bawic z maskami, a zminic kolor tekstury to nie problem w PS :) Pokoncze teksturowanie tych wozidel i czas zabrac sie za jakies wieksze budynki... no i czekam na pierwszy powazny KLAPS ;)

Dzieki za komenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności