jahred6 Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 (edytowane) Hej, oto moja kolejna praca [ chyba już 4 w tym miesiącu na tym forum :-) ] Chyba mały postęp jest... Zrobiona w MENTAL RAY'U. Proszę o jakieś sugestie co do tego salonu z jadalnią, projekt który zrobiłem na potrzeby firmy w której pracuje. Pozdrawiam i dziękuje za wszelką pomoc. Pierwsza wizka Mental Ray, czas ok. 2 h Druga Wizka Mental Ray, czas ok. 10 h...... Edytowane 20 Luty 2009 przez jahred6
indian Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 bardzo ładnie to wygląda, ale materiał "sofy", chyba nie taki powinien być, za rzadki. oraz te lewitujące miseczki na stole pozdro
kamil.ochel Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 to co kolega napisal wyżej i popraw shaderek firanek popraw bo jest jakis taki tylko przezroczysty
adam_m Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 Mapowanie krzeseł do poprawki, popracuj nad oświetleniem, blado to wygląda.
jahred6 Napisano 20 Luty 2009 Autor Napisano 20 Luty 2009 No tak z tym światłem, lekko bledsze ale i tak dużo lepiej niż na moich dwóch ostatnich pracach. Mam tam w każdym oknie Photometryczne area - rectangular + system daylight. Jakieś efekty mogę dostrzec zabawą w Exposure control... lecz nie bardzo czaje jak to skutecznie podkręcic, włączyłem przy tej scenie Gamma - kolory się poprawiły, ale też nie wiem jak to ustawić odpowiednio.
Georgas Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 jest coraz lepiej z pracy na prace tak trzymaj i pokazuj dalej :)
chudy Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 ja sie tylko zastanawiam co sie w drugiej 10 godzin liczyło ;]
jahred6 Napisano 20 Luty 2009 Autor Napisano 20 Luty 2009 Sam nie wiem, ustawiłem FG na very high i sampling tez największy. Shadery to w większości mentalowskie maxa 2009. Gdybym wiedział co mi tak zwalnia.... Stanowczo za długo. Możecie mi coś podpowiedzieć o exposure control i o gammie :-) ? Planuje też tą scene wyrenderować ze sztucznym oświetleniem, tego jeszcze nie robiłem :-)
jahred6 Napisano 20 Luty 2009 Autor Napisano 20 Luty 2009 Dzięki za miłe słowo :-) Czas zdecydowanie za dłuuugi... nie wiem może coś za bardzo niepotrzebnie podkręcam. GI włączone i photony automatycznie przeliczane dla każdego światła. Sprzęt mam HP Compaq 8710p dwa rdzenie po 2.2, 2 ramu i NVIDIA Quadro NVS 320M wiec ok jak na lapka. Wrzucam tu ustawienia jakie zastosowałem do tej sceny:
peter_f Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 Ładnie Ci wychodzą te wizki, choć sam wiem dobrze, że właściwie i optymalnie ustawić mentala to sztuka. Szkoda, że nie znam się na tym na tyle dobrze, żeby móc Ci pomóc w ustawieniach. Rozumiem, że w oknach wstawiłeś portal lights? Ja używam maxa 9 i w ustawieniach FG próbuję zmniejszać liczbę "rays per FG point" żeby nie przekraczała 300, a zamiast tego zwiększam "Diffuse Bounces" i energię fotonów, żeby rozświetlało mocniej zakamarki. Ale tak jak mówiłem, ustawienia to dla mnie ciężka sprawa i pewnie któryś z forumowych speców Ci lepiej podpowie. Tak jak pisał Mtrack, mógłbyś dodać te miękkie krawędzie, czy to w geometrii czy w ustawieniach materiału. Zawsze to wniesie więcej realizmu. Powodzenia z tymi ustawieniami. Pozdrawiam
jahred6 Napisano 20 Luty 2009 Autor Napisano 20 Luty 2009 Pewnie coś się przesadziło z tymi samplami... Spróbuje zmniejszyć do 300 w FG, tylko czy też samplowanie obrazka 1/64, czy wystarczy mniejsze [?]. Ja dla mentalowców polecam MAXA 2009 jest wiele udogodnien. Czekam na jakiegoś speca od ustawień mentalowych :-)
peter_f Napisano 20 Luty 2009 Napisano 20 Luty 2009 Co do samplingu to zależy od rozdzielczości, im wyższa tym sampling niższy. Spróbuj 1/16 + Mitchell. FG i GI zapisuj do plików i licz wtedy na b. niskiej rozdzielczości. A co do speców to ja też czekam z niecierpliwością.
jahred6 Napisano 22 Luty 2009 Autor Napisano 22 Luty 2009 Mały update, dorzuciłem do materiałów AO i zaokrąglone kąty, zmniejszyłem FG i sampling renderowało dużo szybciej - bo ok 2 godzinki a przejścia z materiału na materiał są ok, tylko lekki szum na fotelu no i lewitujący wazon i brak tła za oknem :D Następne renderki z tego projektu będę wrzucać w nocnej aurze, jakim światłem stworzyć miłą klimatyczną NOCNĄ scene interiora :) ?
indian Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 fajnie wygląda, tylko wydaje się jakby tylne nogi fotela, i ten wazon na półce lewitowały. pozdro
pionix Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 Fajnie to wygląda. Obniż może słońce żeby głębiej penetrowało wnętrze. Zrobi się w ten sposób jaśniej i przyjemniej dla oka.
Camel Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 (edytowane) bardzo przyjemna scenka. daj jaskrawe kolory nie za mocne ;) i tam w głębi sceny, gdzie jest mniej światła powinno być jaśniej ;) i mnie sie wydaje ze blur reflect od kanapy przy oknie jest za mocny ;) Edytowane 22 Luty 2009 przez Camel
Neiraa Napisano 22 Luty 2009 Napisano 22 Luty 2009 Jka dla mnie jest nadal za ponuro, za ciemno. Dałabym więcej diff. bounces, ile tu masz, nadal 0? Ja zazwyczaj mam około 4-5. Nie wiem, jak jest w tym maxie, bo mam 9 ale podkręcam też log.exp.control dla rozjaśnienia ciemnych partii. A renderuję zazwyczaj samym FG i styka, ale to zależy od sceny. Tutaj światło jest za mdłe, dałabym nieco więcej sun i zdecydowanie zwiękrzyła sky.
jahred6 Napisano 22 Luty 2009 Autor Napisano 22 Luty 2009 No dzięki Neiraa wreszcie czytam coś konkretniejszego co podkręcić, powiedz mi tylko jak w exposure control się bawić, bo jak widać na poprzedniej stronie tego postu pokazałame screenem moje ustawienia. Domyślam się że masz na myśli logarithmic, ja niestety raz próbowałem to tak mi namieszało że odrazu wróciłem do tych ustawień. Diff. bounces co proponujesz ?
peter_f Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 (edytowane) No dzięki Neiraa wreszcie czytam coś konkretniejszego co podkręcić, powiedz mi tylko jak w exposure control się bawić, bo jak widać na poprzedniej stronie tego postu pokazałame screenem moje ustawienia. Domyślam się że masz na myśli logarithmic, ja niestety raz próbowałem to tak mi namieszało że odrazu wróciłem do tych ustawień. Diff. bounces co proponujesz ? Znaczy się nic nie pomogło co pisałem ? ;) Pod linkiem znajdziesz tutorial z forum, napisany przez "patry" o tworzeniu wizki wnętrza w maxie 2008 wraz z ustawieniami photographic exposure control. Radzę też zajrzeć na stronę guru mentalowców czyli Jeff'a Patton'a. Przestudiuj cały blog, naprawde warto! Znajdziesz tu niesamowicie dużo pożytecznych rzeczy. Pod linkiem masz akurat wpis o kontroli ekspozycji (poniżej) Zgadzam się z Neiraa'ą co do dif. bounces (pisałem o tym wcześniej). Ale co do kontroli ekspozycji to chyba lepiej używaj Photographic exposure. Uzytkownicy 9 maxa muszą cudować i używać tylko namiastki w postaci log. exposure albo shadera mia exposure. W 2009 używaj tego co masz. Photographic ma o wiele lepsze możliwości. Jeśli jednak chcesz używać log. exp. to Mtrack dobrze pisze. Co do FG to rzeczywiście sprawdza się świetnie w wielu przypadkach, ale czasem, przy bardziej rozbudowanych wnętrzach musisz włączyć GI żeby rozświetlić porządnie wnętrze. Tak jak pisał Piter - Pionix, mógłbyś też dodać więcej słońca do tego wnętrza. Edytowane 23 Luty 2009 przez peter_f 1
jahred6 Napisano 23 Luty 2009 Autor Napisano 23 Luty 2009 Nie, nie peter_f, pomogłeś mi i to bardzo :-) Teraz dostałem od Was tyle informacji że na pewno coś z tego będzie! Wieczorem coś wrzucę :-)
Camel Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 nadal przyda sie zmiana exposure, bo zwiekszenie sky powoduje bardziej punktowe naświetlenie sceny i to daje niewymierne rezultaty. reszta omówionych spraw - świetnie to omówili. ;D
Neiraa Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 nadal przyda sie zmiana exposure, bo zwiekszenie sky powoduje bardziej punktowe naświetlenie sceny i to daje niewymierne rezultaty. reszta omówionych spraw - świetnie to omówili. ;D dokadnie tak, dlatego pisałam o diffuse bounces, które z FG i logarythmic exp. cont. (max9) dają fajnie radę i ZAZWYCZAJ nie trzeba już dać GI. Ale to, co pisałam wcześniej podtrzymuję, bo więcej światła powinno odjąć bladości tej scenie i dodać kolorków. jahred włącz diff. bounces na początek na 3 i najwyżej jedź w górę. powodzenia! 1
Camel Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 jahred6 wiecej diff bounces zwalnia troche rendering, ale to da wymierne rezultaty ;) 1
chudy Napisano 23 Luty 2009 Napisano 23 Luty 2009 ale zwiekszanie diffuse bounces przy włączonym GI nic nie daje :)
jahred6 Napisano 23 Luty 2009 Autor Napisano 23 Luty 2009 (edytowane) Dobra ładuje update! No myślę iż zakamary zostały spenetrowane już lepiej, jaśniej już nie chce. Kąt padania mrSun zmniejszyłem, D.B. tak jak mówiliście użyłem po raz pierwszy w życiu :D Nie wiem czy się przyczyniło do czegokolwiek, wydaje mi się że tak, ale gdy wyłączałem GI było ciemno jak na plecach 50'centa. Nie wiem czemu.... Więc jest z GI. No i jeszcze lampa - ona tylko tak tam wisi, już mam w głowie jak tu powinna wyglądać lampa :-) ta to tylko statysta. Póki co chodzi o światło!! Już w sumie pale się do roboty żeby tą scene zrobić w nocy - pytanie - jakimi światłami ? np. halogenki i lampy piszące ? photometryczne area ? Nigdy tego nie robiłem. No ale najpierw musze na maxa wycyckać tą :-) Edytowane 25 Luty 2009 przez jahred6
jahred6 Napisano 25 Luty 2009 Autor Napisano 25 Luty 2009 Dorzucam jeszcze jeden render, materiał drewna jest zdecydowanie lepszy - zaokrąglone kąty, miseczki zmniejszyłem i możliwe ze DB i gamma kolory polepszyły nie ma szaraka.
kliment woroszyłow Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 ale wciaż mroczno jeszcze odrobinke ;)
peter_f Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 Zgadzam się z Wojtkiem. Trochę jeszcze mrok. Dla mnie niesamowitą inspiracją są wizki np. pressentera albo hcpitera . Ich wnętrza są pełne światła. Zwróć uwagę ile realizmu przez to osiągają. Wiadomo mental to nie v-ray, ale można spróbować zbliżyć się do tego. Ale i tak jest dużo lepiej. Powodzenia dalej ;)
jahred6 Napisano 25 Luty 2009 Autor Napisano 25 Luty 2009 No kurczę nie da się ukryć w porównaniu z hcpiterem , to u mnie światło jak w spiżarni. Mentalowi trochę brak tej żylety vrayowskiej :) Dowale photonów ile się da i coś prześle, dzięki za pomoc :)
chudy Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 wsadź to do PSa i tyle. Wizualizacja to nie sam 3ds :) 1
Camel Napisano 25 Luty 2009 Napisano 25 Luty 2009 jasne, chudy ;) takie proste rozwiązanie!!! color map, a jak ktoś będzie uparty to niech da więcej energy photonom lub liczbe gi bounces ;) rep.
hunter24 Napisano 2 Czerwiec 2010 Napisano 2 Czerwiec 2010 pewnie jestem trochę w tyle, ale sam korzystam z mentala i jestem ciekaw jak można uzyskać taki efekt, robię już naprawdę od dosyć dawna ale jakoś nie mogę sobie poradzić z oświetleniem w mentalu. Jakich świateł użyłeś, że dało taki rezultat ?? i jakie parametry FG i GI i jeśli coś jeszcze użyłeś to byś się pochwalił :D. Wielki szacun dla ciebie za te wizki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się