Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej,

 

oto moja kolejna praca [ chyba już 4 w tym miesiącu na tym forum :-) ] Chyba mały postęp jest... Zrobiona w MENTAL RAY'U. Proszę o jakieś sugestie co do tego salonu z jadalnią, projekt który zrobiłem na potrzeby firmy w której pracuje.

 

Pozdrawiam i dziękuje za wszelką pomoc.

 

Pierwsza wizka Mental Ray, czas ok. 2 h

 

80041843km6.jpg

 

Druga Wizka Mental Ray, czas ok. 10 h......

 

58745636wc0.jpg

Edytowane przez jahred6
  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No tak z tym światłem, lekko bledsze ale i tak dużo lepiej niż na moich dwóch ostatnich pracach. Mam tam w każdym oknie Photometryczne area - rectangular + system daylight. Jakieś efekty mogę dostrzec zabawą w Exposure control... lecz nie bardzo czaje jak to skutecznie podkręcic, włączyłem przy tej scenie Gamma - kolory się poprawiły, ale też nie wiem jak to ustawić odpowiednio.

Napisano

Sam nie wiem, ustawiłem FG na very high i sampling tez największy. Shadery to w większości mentalowskie maxa 2009. Gdybym wiedział co mi tak zwalnia.... Stanowczo za długo. Możecie mi coś podpowiedzieć o exposure control i o gammie :-) ? Planuje też tą scene wyrenderować ze sztucznym oświetleniem, tego jeszcze nie robiłem :-)

Napisano

Dzięki za miłe słowo :-) Czas zdecydowanie za dłuuugi... nie wiem może coś za bardzo niepotrzebnie podkręcam. GI włączone i photony automatycznie przeliczane dla każdego światła. Sprzęt mam HP Compaq 8710p dwa rdzenie po 2.2, 2 ramu i NVIDIA Quadro NVS 320M wiec ok jak na lapka. Wrzucam tu ustawienia jakie zastosowałem do tej sceny:

 

ustawieniagirychze9.jpg

 

ustawieniaecrychhh7.jpg

Napisano

Ładnie Ci wychodzą te wizki, choć sam wiem dobrze, że właściwie i optymalnie ustawić mentala to sztuka. Szkoda, że nie znam się na tym na tyle dobrze, żeby móc Ci pomóc w ustawieniach. Rozumiem, że w oknach wstawiłeś portal lights?

Ja używam maxa 9 i w ustawieniach FG próbuję zmniejszać liczbę "rays per FG point" żeby nie przekraczała 300, a zamiast tego zwiększam "Diffuse Bounces" i energię fotonów, żeby rozświetlało mocniej zakamarki. Ale tak jak mówiłem, ustawienia to dla mnie ciężka sprawa i pewnie któryś z forumowych speców Ci lepiej podpowie.

Tak jak pisał Mtrack, mógłbyś dodać te miękkie krawędzie, czy to w geometrii czy w ustawieniach materiału. Zawsze to wniesie więcej realizmu. Powodzenia z tymi ustawieniami.

Pozdrawiam

Napisano

Pewnie coś się przesadziło z tymi samplami... Spróbuje zmniejszyć do 300 w FG, tylko czy też samplowanie obrazka 1/64, czy wystarczy mniejsze [?]. Ja dla mentalowców polecam MAXA 2009 jest wiele udogodnien. Czekam na jakiegoś speca od ustawień mentalowych :-)

Napisano

Co do samplingu to zależy od rozdzielczości, im wyższa tym sampling niższy. Spróbuj 1/16 + Mitchell. FG i GI zapisuj do plików i licz wtedy na b. niskiej rozdzielczości. A co do speców to ja też czekam z niecierpliwością.

Napisano

Mały update, dorzuciłem do materiałów AO i zaokrąglone kąty, zmniejszyłem FG i sampling renderowało dużo szybciej - bo ok 2 godzinki a przejścia z materiału na materiał są ok, tylko lekki szum na fotelu no i lewitujący wazon i brak tła za oknem :D Następne renderki z tego projektu będę wrzucać w nocnej aurze, jakim światłem stworzyć miłą klimatyczną NOCNĄ scene interiora :) ?

 

26389771.jpg

Napisano

Fajnie to wygląda. Obniż może słońce żeby głębiej penetrowało wnętrze. Zrobi się w ten sposób jaśniej i przyjemniej dla oka.

Napisano (edytowane)

bardzo przyjemna scenka. daj jaskrawe kolory nie za mocne ;) i tam w głębi sceny, gdzie jest mniej światła powinno być jaśniej ;)

 

i mnie sie wydaje ze blur reflect od kanapy przy oknie jest za mocny ;)

Edytowane przez Camel
Napisano

Jka dla mnie jest nadal za ponuro, za ciemno. Dałabym więcej diff. bounces, ile tu masz, nadal 0? Ja zazwyczaj mam około 4-5. Nie wiem, jak jest w tym maxie, bo mam 9 ale podkręcam też log.exp.control dla rozjaśnienia ciemnych partii. A renderuję zazwyczaj samym FG i styka, ale to zależy od sceny.

Tutaj światło jest za mdłe, dałabym nieco więcej sun i zdecydowanie zwiękrzyła sky.

Napisano

No dzięki Neiraa wreszcie czytam coś konkretniejszego co podkręcić, powiedz mi tylko jak w exposure control się bawić, bo jak widać na poprzedniej stronie tego postu pokazałame screenem moje ustawienia. Domyślam się że masz na myśli logarithmic, ja niestety raz próbowałem to tak mi namieszało że odrazu wróciłem do tych ustawień. Diff. bounces co proponujesz ?

Napisano (edytowane)
No dzięki Neiraa wreszcie czytam coś konkretniejszego co podkręcić, powiedz mi tylko jak w exposure control się bawić, bo jak widać na poprzedniej stronie tego postu pokazałame screenem moje ustawienia. Domyślam się że masz na myśli logarithmic, ja niestety raz próbowałem to tak mi namieszało że odrazu wróciłem do tych ustawień. Diff. bounces co proponujesz ?

 

Znaczy się nic nie pomogło co pisałem ? ;)

 

Pod linkiem znajdziesz tutorial z forum, napisany przez "patry" o tworzeniu wizki wnętrza w maxie 2008 wraz z ustawieniami photographic exposure control.

 

Radzę też zajrzeć na stronę guru mentalowców czyli Jeff'a Patton'a. Przestudiuj cały blog, naprawde warto! Znajdziesz tu niesamowicie dużo pożytecznych rzeczy. Pod linkiem masz akurat wpis o kontroli ekspozycji (poniżej)

 

Zgadzam się z Neiraa'ą co do dif. bounces (pisałem o tym wcześniej). Ale co do kontroli ekspozycji to chyba lepiej używaj Photographic exposure. Uzytkownicy 9 maxa muszą cudować i używać tylko namiastki w postaci log. exposure albo shadera mia exposure. W 2009 używaj tego co masz. Photographic ma o wiele lepsze możliwości. Jeśli jednak chcesz używać log. exp. to Mtrack dobrze pisze.

Co do FG to rzeczywiście sprawdza się świetnie w wielu przypadkach, ale czasem, przy bardziej rozbudowanych wnętrzach musisz włączyć GI żeby rozświetlić porządnie wnętrze. Tak jak pisał Piter - Pionix, mógłbyś też dodać więcej słońca do tego wnętrza.

Edytowane przez peter_f
  • Confused 1
Napisano

Nie, nie peter_f, pomogłeś mi i to bardzo :-) Teraz dostałem od Was tyle informacji że na pewno coś z tego będzie! Wieczorem coś wrzucę :-)

Napisano

nadal przyda sie zmiana exposure, bo zwiekszenie sky powoduje bardziej punktowe naświetlenie sceny i to daje niewymierne rezultaty. reszta omówionych spraw - świetnie to omówili. ;D

Napisano
nadal przyda sie zmiana exposure, bo zwiekszenie sky powoduje bardziej punktowe naświetlenie sceny i to daje niewymierne rezultaty. reszta omówionych spraw - świetnie to omówili. ;D

 

dokadnie tak, dlatego pisałam o diffuse bounces, które z FG i logarythmic exp. cont. (max9) dają fajnie radę i ZAZWYCZAJ nie trzeba już dać GI.

 

Ale to, co pisałam wcześniej podtrzymuję, bo więcej światła powinno odjąć bladości tej scenie i dodać kolorków.

 

jahred włącz diff. bounces na początek na 3 i najwyżej jedź w górę.

 

powodzenia!

  • Confused 1
Napisano (edytowane)

Dobra ładuje update! No myślę iż zakamary zostały spenetrowane już lepiej, jaśniej już nie chce. Kąt padania mrSun zmniejszyłem, D.B. tak jak mówiliście użyłem po raz pierwszy w życiu :D Nie wiem czy się przyczyniło do czegokolwiek, wydaje mi się że tak, ale gdy wyłączałem GI było ciemno jak na plecach 50'centa. Nie wiem czemu.... Więc jest z GI. No i jeszcze lampa - ona tylko tak tam wisi, już mam w głowie jak tu powinna wyglądać lampa :-) ta to tylko statysta. Póki co chodzi o światło!! Już w sumie pale się do roboty żeby tą scene zrobić w nocy - pytanie - jakimi światłami ? np. halogenki i lampy piszące ? photometryczne area ? Nigdy tego nie robiłem. No ale najpierw musze na maxa wycyckać tą :-)

 

15108148.jpg

Edytowane przez jahred6
Napisano

Dorzucam jeszcze jeden render, materiał drewna jest zdecydowanie lepszy - zaokrąglone kąty, miseczki zmniejszyłem i możliwe ze DB i gamma kolory polepszyły nie ma szaraka.

 

35978949.jpg

Napisano

Zgadzam się z Wojtkiem. Trochę jeszcze mrok. Dla mnie niesamowitą inspiracją są wizki np. pressentera albo hcpitera . Ich wnętrza są pełne światła. Zwróć uwagę ile realizmu przez to osiągają. Wiadomo mental to nie v-ray, ale można spróbować zbliżyć się do tego. Ale i tak jest dużo lepiej. Powodzenia dalej ;)

Napisano

No kurczę nie da się ukryć w porównaniu z hcpiterem , to u mnie światło jak w spiżarni. Mentalowi trochę brak tej żylety vrayowskiej :) Dowale photonów ile się da i coś prześle, dzięki za pomoc :)

Napisano

jasne, chudy ;) takie proste rozwiązanie!!! color map, a jak ktoś będzie uparty to niech da więcej energy photonom lub liczbe gi bounces ;) rep.

Napisano

pewnie jestem trochę w tyle, ale sam korzystam z mentala i jestem ciekaw jak można uzyskać taki efekt, robię już naprawdę od dosyć dawna ale jakoś nie mogę sobie poradzić z oświetleniem w mentalu. Jakich świateł użyłeś, że dało taki rezultat ?? i jakie parametry FG i GI i jeśli coś jeszcze użyłeś to byś się pochwalił :D. Wielki szacun dla ciebie za te wizki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności