Jump to content

Komunikatory internetowe - jaka alternatywa


Touch

Recommended Posts

Nie muszę chyba mówić, że gadło znowu padło, a że wkurza mnie to setnie pytanie do Was, jakich komunikatorów używacie i jakie polecacie, a które mają możliwość mimo wszystko 'synchronizacji' z gadu-gadu?

 

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 36
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A o komunikatorze 'Miranda', ktoś słyszał? Podobno też dobry i 'lekki'.

 

GG pada to czym byś nie próbował, to nie popiszesz...

 

Jasna sprawa:) zakładałem tylko współdziałanie, kiedy gg nie pada:)

 

Dzięki za odzew;)

Link to comment
Share on other sites

również polecam jabbera, np. gmail chyba nie mam możliwości zęby cala siec padła;)

steam nie ma możliwości pisania do osob offline...

 

a tak osobiście to mam nadzieje ze ta awaria potrwa jeszcze jakiś czas i ludzie sięgną po rozum do głowy i zaczną używać jakiś normalnych komunikatorów

Link to comment
Share on other sites

a ja (zalezy jak kto gra i wogóle) mam przyjemne doświadczenia ze steamem, moze jescze ICQ ?

 

Niestety steam też czasami pada i wtedy nie ma dodatkowych broni w tf:P Ja uzywam aqq ale i tak mam tylko jeden kontakt aqq a reszta gg;/

Link to comment
Share on other sites

claude, popracuj nad interpunkcją plis.

Mi sie gg nie wywala (w sensie softu), nie wiem skad ten lans na nieuzywanie, a ze im sie serwery posypaly czy co tam? To dla nich mega strata jesli idzie o kase, cos wiecej niz sporadyczne wysypywanie sie programu, bo tego ludzie nie przelkna tak latwo. Sadze ze to po prostu pech. A jesli to nieudolnosc, to moge was pocieszyc ze ich to z pewnoscią bardziej zabolalo niz was.

Link to comment
Share on other sites

Testowałem już chyba wszystko co mamy na rynku pośród multikomunikatorów. Interesowała mnie przy tym jak najlepsza obsługa googletalk (protokół jabberowy), oraz podstawowych gg i tlena. Nie będę opisywał wszystkich moich perypetii, bo chyba nie ma sensu pisać o tym co odpadło w drodze eliminacji. Dopiero niedawno trafiłem ten projekt:

http://www.k2t.eu/wtw/

No i jestem zachwycony (prostrze w obsłudze jest chyba tylko gołe googletalk, ale ono akurat nie jest multikomunikatorem). No i nareszcie mam coś co jest pod windowsa i może zastąpić mi pidgina, który panował wcześniej niepodzielnie, mimo, że jako program nie pracujący w natywnym środowisku, nieco ciążył systemowi.

wtw jest proste, przyjemne, szybkie, nieskomplikowane i estetyczne, czyli ma wszystko to czego oczekuję. Gorąco polecam.

Link to comment
Share on other sites

Polecam Skype jako alternatywę. Nie pamiętam już kiedy ostatni raz Skype się posypał.

 

W sierpniu 2007...chyba...Ale wydaje mi się, że dobrze pamiętam. Mieli podobną sytuację jak wczoraj GG...sypnęły im się wszystkie serwery z powodu chyba ataku jakiegoś...

 

"Spekuluje się, iż obecna sytuacja jest efektem ataków DDoS na serwery GG. Nie jest to jednak informacja w żaden sposób potwierdzona."

Źródło: dobreprogramy...

Link to comment
Share on other sites

A o komunikatorze 'Miranda', ktoś słyszał? Podobno też dobry i 'lekki'.

 

Ja używam Mirki, od jakichś trzech - czterech lat. Jak się ją w końcu skonfiguruje to jest świetna, ale dla początkujących jest dość trudna w obsłudze, głównie ze względu na dużą ilość pluginów, z których wiele robi to samo, ale trochę inaczej :D

 

W Mirandzie mam gg/tlen/jabber/icq i bardzo sobie chwalę.

Link to comment
Share on other sites

A o komunikatorze 'Miranda', ktoś słyszał? Podobno też dobry i 'lekki'.

 

 

 

Jasna sprawa:) zakładałem tylko współdziałanie, kiedy gg nie pada:)

 

Dzięki za odzew;)

 

 

ja mam skype + mirandę - a poza tym mail / telefon

 

w sumie gg mam z przyzwyczajenia - jak sobie przypominam to odpalam mirandę zeby sprawdzić czy ktoś nie pisał. Miranda ma zasadniczą przewagę nad gg - zajmuje jakies 75% - 90% mniej miejsca w pamięci (pamiętam ze ostatni raz jak miałem gg zainstalowane potrafilo zająć 30 - 40 mega w ramie, a miranda zadowala się 4.5 - 5 )

Link to comment
Share on other sites

ja używam gg. Wczoraj to padł podobno nie tylko protokół gg ale też jabber. GG - no cóż, całkiem fajne jest. Proste i dobrze działa. Chyba przez 4 miechy używałem komunikatora everów i powiem że też fajne, ale wkurzało mnie to, że nie pokazywało że ktoś się pojawił. Ogólnie daje radę. Przez 1 dzień miałem konnekta, ale jak zobaczyłem ilość opcji do konfiguracji to się przestraszyłem i odinstalowałem :X koledzy mają AQQ i sobie chwalą.

Link to comment
Share on other sites

konnekt najlepszy jak się dobrze ustawi ale ma poważną wadę umarł ze 3, 4 lata temu i nie ma szans raczej na jego rozwój autor program olał kodu nie udostępni, będę korzystał z niego prawdopodobnie do tego czasu aż nie przestanie działać ;) AQQ nowe jest bardzo przyjemne, też ma wysyłanie fragmentu ekranu, obsługa raczej większości sieci, mimo że to ciągle wersja rozwojowa dział stabilnieMiranda nie jest zła ale ogrom opcji do ustawienia przeraża

Link to comment
Share on other sites

@wesol: Dzięki. Co prawda, już to kiedys testowałem i ani u mnie, ani u innych użytkowników wyrażających o tym swoje opinie nie działało to niestety najlepiej. No ale nie oszukujmy się, gTalk jest dla gTalka, jak gg dla gg. Mało kto robi dla własnej sieci multikomunikator.

Przez wiele lat używałem konnekta i pewnie dalej bym go wszystkim polecał (bo parę osób na niego "nawróciłem"), gdyby nie to, ze zacząłem używać linuxa, a wraz z nim pidgina i to przy tym programie zostałem na dość długo (niezależnie od platformy). No cóż, konnekt w obecnej chwili to już mocno przestarzały dziadek, od dawna nie wznawiany i nie wspierany. Do tego w porównaniu z komunikatorami, które nie wymagają niemal żadnej konfiguracji by dzialać, jest po prostu przekombinowanym molochem. Z podobnego względu odpada też miranda. Tlen? Słyszałem wiele dobrego, a z odpowiednimi dodatkami, np. usuwającymi reklamy, jest chyba całkiem fajny. ICQ? Starsza wersja była znośna, nowsza to wg. mnie beznadzieja. GG- a trzeba tu coś pisać? Wystarczy samo to, że program jest zamknięty na inne protokoły. Spik- tu przyznam, że wiele doświadczenia nie mam, bo nim bawiłem sie dość dawno w starszej wersji, ale jeśli dobrze pamiętam, to jest to dość przyjemny, nastawiony na jabbera komunikator. Hmm... coś tam pewnie jeszcze było, ale teraz już nie pamietam. Tak czy inaczej powtórzę to co w poprzedniej wiadomości, nawet jeśli to miałoy być tylko na chwilę i na próbę, to gorąco polecaam wymienione wtw.

Link to comment
Share on other sites

Stare AQQ było fajne, brało 4MB ramu, było szybkie i przejrzyste.

imo AQQ2 jest Vistą wśród komunikatorów. (wygląda, i to tyle.) ->nic wiecej!

 

 

EDIT:

No faktycznie, AQQ2 zżera mi teraz ~7MB, ale czasami potrafi mi zamulić kompa na kilkanaście sekund, jak np. otwieram okienko i mam przy okazji włączonego FF. No to jest przegięcie. Albo gram w jakąś grę, wychodzę alt+tabem, żeby sprawdzić wiadomość i pojawia się coś w stylu "Wyst3pił bł3d. AQQ co4 tam co4 tam nie działa8 poprawnie, bo jaki4 skrypt si7 wali. Wy4lij/Nie wysyłaj." (Przy AQQ1 nic takiego nie miało miejsca.) Oczywiście jestem na czasie z superautomatycznymi aktualizacjami. Szkoda, że po jakimś czasie od wprowadzenia AQQ2 nie mogłem łączyć się z siecią GG przez AQQ1, inaczej bym został przy jedynce.

Edited by Kr3tz
Link to comment
Share on other sites

no to bierze bagatela 10Mb ramu... Na dzisiejsze czasy co wiekszośc ma juz po pare GB to chyba nie jest tak dużo.. GG bierze wiecej o wiele.. AQQ działa płynnie i nigdy mi sie nie zwiechał czego o GG, Stefanie, Tlenie powiedzieć nie mogę.. A, że ma dobry wygląd to tym lepiej :)

Link to comment
Share on other sites

to tak jakby gadac co jest lepsze maya czy 3ds?

 

Skoro tak strasznie ci brakuje tych 9,7Mb ramu no to ok :) Mnie to nie robi różnicy czy bierze 1mb czy 20... ważne żeby działał i był ok. Wiele już tych programów przebrałem i aqq mi sie wydał naj. Od roku go używam w sumie i nie miałem problemów. A jak chcecie sobie oszczędzac po kilka MB a może kilka KB no to wyłączyć kompozycje, wyłączyć muze i przeglądarke internetową :) aha i nie renderować :D

 

każdy używa co lubi i co mu pasuje więc to taka kwestia sporna bo i ty mnie nie przkeonasz i ja Ciebie :)

 

peace

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie konnekt i jego opcja "wyślij fragment zrzutu z ekranu" wymiata. używam od dobrych paru lat. Ale co nowsze gg standardy daje i ostatnio się wali. np. na gg już zdjęc sie chyba nie da wysyłać, bo coś u siebie pozmieniali.

Link to comment
Share on other sites

Nikt nie używa EC?

 

Chodzą słuchy że EC nie ma już supportu. Główny programista podziękował za współpracę, a z powodu braku kasy raczej nikt nowy się tym nie zaopiekuje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy