Gość User190 Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 W końcu w sieci pojawiły się pierwsze informacje na temat nowej wersji mudboxa. Oceńcie sami: http://area.autodesk.com/tutorials/autodesk_mudbox_2010_features (trzeba się zalogować).
Reanimator Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Probuja jak moga:) I dobrze, konkurencja sprzyja:) Mudbox ma kilka bardzo przydatnych ficzerow, ktorych konkurencja moze pozazdroscic, trzymam kciuki za obu :)
RA Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 Z tym malowaniem, to trochę w kulki lecą. Czym tu się chwalić. Bez Mudbox'a pipeline wygląda niemal tak samo. Postaraliby się i napisali kilkadziesiąt podstawowych funkcji usprawniających mazianie tekstur w programie. Robią pierdoły, jakby konkurencja nie istniała. A szkoda, bo ten program jest dużo bardziej user friendly w porównaniu do zbrush'a. :) Tak w ogóle, to cały ten koncept corocznych update'ów jest poroniony.
streaker Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 (edytowane) Tak w ogóle, to cały ten koncept corocznych update'ów jest poroniony. Poroniony może dla nas, bo to my płacimy, a nie nam płacą... I roczny powiadasz ? Bo XSI w ciągu pół roku zdążyli 2 wersje wydać, w lutym 7.5, teraz 2010, a licząc od wcześniejszej 7 jest właśnie rok, ale za upgrade zedrą pewnie jak za dwie wersje (7->2010) A z kolei nie biorąc update'u pozbawisz się możliwości późniejszego zaktualizowania... ktoś jeszcze chce bronić polityki autodesku ? Edytowane 3 Sierpień 2009 przez streaker
RA Napisano 3 Sierpień 2009 Napisano 3 Sierpień 2009 A znasz kogoś kto broni tej polityki? ;) Można ją zrozumieć (z ich punktu widzenia), bo chodzi o kasę, ale chyba żaden użytkownik nie będzie jej bronił.
streaker Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 RA - nie będę z nicków wymieniał fanboyów autodesku, ale jest takich parę osób ;)
Gość User190 Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Od tej wersji można pisać własne narzędzia :) Pierwsze przykłady pokazuje Wayne Robson aka DarthWayne :) http://area.autodesk.com/forum/autodesk-mudbox/general-discussion/mudwalker---relight-plug-ins-for-mudbox-2010/ Brzydki Zbrushu żegnaj :)
mirach Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 ok, obaczylem te łideos. Moze mi ktos powiedziec, po jaka cholere komus jest potrzebny non realistic rendering w mudboxie? O,o Ogolnie malo, ale ze wzgledu na zbrushowstret pozostaje sie cieszyc ze mudbox istnieje :)
Reanimator Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 wow, mati, dzieki za linka! Mega. Moze dzieki temu ludzie zaczna dopisywac do mudboxa to, czego brakuje. Zbrush juz na tym zyskal :)
zeet Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Po zachwytach przy zapowiedzi nowej wersji Muda zobaczymy na forum w ciągu roku 1-2 prace wykonane w tym programie i tak do następnej wersji :)
streaker Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 zeet - ale tyle dobrze, że MB jest i się powoli rozwija, niech w pixologic czują ich oddech na plecach, to będą bardziej zmotywowani do pracy nad ZB :D
Reanimator Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 zeet: No i co z tego? :) Chyba zaden fanboy Zbrusha nie osmieli sie chocby sprobowac Mudboxa, wiec nie ma sie co dziwic;)
Gość User190 Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Z drugiej strony zeecie, ja byłem zbyt leniwy, żeby uczyć się ZBrusha, a Mudbox wydał mi się mega prosty i zacząłem się bawić, więc może będzie więcej takich osób jak ja :) Dla jasności - trzeba powiedzieć jedno - ZBrush nadal wiedzie prym ogromem swoich opcji, ale Autodesk zaimplementował w końcu to, o co ludzie prosili w wishlist, więc myślę, że stanie w równe szranki z kolegą na Z. Niestety brakuje wciąż narzędzi do pozowania i wbudowanych do retopologii, pewnie nie usunięto wszystkich bugów z 2009, ale pierwsze dwa problemy pewnie załatwią pluginy pisane przez przez userów.
Reanimator Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 2010 troche zbliza Muda do Zbrusha, a z MudWalkerem to juz ho ho. Nie mowiac juz o tym, ze sam w sobie ma pare rzeczy, o ktorych zbrushowcy moga snic poki co ;)
zeet Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Właściwie to oceniam program nie po funkcjach i nowinkach ale po tym ile problemów stwarza no i Mudbox , jak na razie ma ich więcej w porównaniu z ZB , przynajmniej dla mnie . :)
zeet Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 (edytowane) Te które mnie najbardziej ruszyły :) - zwałki przy obrabianiu ciężkich modeli powyżej 1mln poly - crashe podczas wypalania normalek - mało wygodne obracanie obiektu podczas edycji - dość toporne brushe podstawowe tzn. trzeba brusha ustawić po swojemu żeby działał przyzwoicie . Dla wyjaśnienia na tym samym sprzęcie ZB bez zadyszki obrabia kilka subtooli , "ważących" od 3 do 6 mln. Edytowane 4 Sierpień 2009 przez zeet
Gość User190 Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Wydaje mi się, że jestes uprzedzony, albo korzystałeś z Muda 2009 bez SP. - zwałki zdarzają mi się rzadko, generalnie tylko na słabszych kompach - przy normalkach wcale - można się przyzwyczaić, choć to ZBrushowe IMHO to przy nim totalna tragedia (choć z 2giej strony ZBrush ma fajnego snapa przy obracaniu viewporta) - wszystkiego się trzeba nauczyć - w ZBrushu zanim znalazłem sposób, żeby uzyć jakiegokolwiek Brusha, minęło z 30 minut, więc nie jest tak źle ;)
Reanimator Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Nie wiem ktora wersje softu uzywales, ani jaki masz sprzet, ale ja ostatnio dlubalem pory w glowce 15 000 000 poly :) Nie pamietam w tym momencie jak sie obraca, ale nie przypominam sobie problemow. Roznica jest taka, ze w Mudboxie mozna obracac nawet, jezeli obiekt wypelnia caly viewport. Natomiast cholernie brakuje mi w nim Zbrushowego chowania czesc modelu i polygrup. Pewnie z tego wlasnie wzgledu uzywam obu programow ;) Mudboxa glownie do malowania tekstur i bumpa. Ten ostatni ficzer jest nie do wyj*****.
zeet Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Ostatni trial Muda bez service packa , komp Q 6600, 8GB RAM , GF 8800 GT. System Viśta- wio :)
Reanimator Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Coz, nie potrafie Ci odpowiedziec. Faktem jest, ze w pracy instalowalem triala i mialem jakies przedziwne efekty wizualne, a w domu smiga az milo. Technicality ;)
Gość User190 Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Jeśli instalowałeś dość dawno to były z nim problemy. Od tamtego czasu sporo uległo poprawie (niestety 2009 nawet z SP2 jest wciąż dość mocno zabugowany). 2010, z tego, co widzę, poprawia te błędy.
Reanimator Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Umowmy sie, Zbrushowi tez zdarzaja sie wypierdzielki. Slysze, jak czasem leci jakas k**** zza szklanej sciany ;)
streaker Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Roznica jest taka, ze w Mudboxie mozna obracac nawet, jezeli obiekt wypelnia caly viewport.Jak mocno przyzoomujesz to pojawiają ci się po bokach takie żółte paski, dzięki którym można obracać model. Akurat model interakcji w ZB mi bardzo odpowiada, wygodnie się pracuje piórkiem, gdy nie trzeba zbyt często sięgać po boczne przyciski.
Luki Luki Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Obraca sie tak jak w mayi, czyli bardzo wygodnie;). Z tego co pamietam Reanimator mowiles ze wszystko robisz tabletem wiec przejscie z mayi do mudboxa bylo gladkie i dlatego o tym zapomniales;). Mnie sie ten update bardzo podoba, zwlaszcza od strone texturowania. Co do wydajnosci to mudbox nie jest pod tym katem rowny jak zbrush, ale w tym sensie ze rozne modele roznie w nim chodza, gdziestam to zalezy chyba od gestosci base mesha, byl tu chyba watek na ten temat.
Reanimator Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Jak mocno przyzoomujesz to pojawiają ci się po bokach takie żółte paski, dzięki którym można obracać model. Yhm. Taki polsrodek w stylu Pixologica :) Ale dobrze wiedziec, zapamietam.
Gość User190 Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Luki> z tego, co wyczytałem Mudbox najlepiej radzi sobie, jeśli basemesh ma siatkę podzieloną na w miarę równe części (pod względem powierzchni polygonów).
piotrek Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Co się będą wysilać na Mudboxa, jak kupią ZBrusha i będą mieli super program. "Patrzcie, jakie Autodesk świetne oprogramowanie robi!" -- zobaczymy wkrótce w Internecie w różnych serwisach. ;)
Gość User190 Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Nie dla wszystkich ZBush to super program :)
Tomala Napisano 4 Sierpień 2009 Napisano 4 Sierpień 2009 Jak mocno przyzoomujesz to pojawiają ci się po bokach takie żółte paski, dzięki którym można obracać model. Ramki wokół viewporu są cały czas właśnie na wypadek gdyby model zajął cały obszar roboczy.
Gość User190 Napisano 6 Sierpień 2009 Napisano 6 Sierpień 2009 Kolejny smaczek: http://area.autodesk.com/blogs/davec/mudbox_2010_turntable_plug_in_preview :)
wizz Napisano 6 Sierpień 2009 Napisano 6 Sierpień 2009 Ja sie nieznam ale w mudboxie mi się scultowalo do bani , wszystko toporne , po co mi jakies bajery w viewporcie , do tego mam inny soft zeby to ladnie zrobic, dla mnie 0 konkurencji do zbrush któy + tablet to niepojęty komfort pracy :)
Temporal Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Ja tylko zastanawiam gdzie sa ci fanboye autodesku? przeciez tu wszyscy narzekaj tylko na AD. Jest roznica pomiedzy wielbieniem autodesku a bycie betonem i wieczne narzekanie z przytaczaniem dziwacznych arguementow. Kazdy robi kase i kazdy robi tyle by przytrzymac klientow. Skoro autodesk ma taka zlewke na ludzi i gowno robi to czemu ktos wogole kupuje ich produkty? Wciaz wiekszosc pierniczy o monopolu a zaraz zaprzecza ta teze wymieniajac softy z innych firm ktore niby sa lepsze i dbaja o klienta. To jak to wrescie jest? Co do samego muda to wedlug mnie lepiej sie sprawdza w malowaniu niz zbrush ale to pewnie przez to ze jestesm fanboyem autodesku. Zbrush jest najlepszy we wszystkich i nie ma sie co spierac wkoncu jesli jest dobry w wiekszosci rzeczy to mozna podciagnac go tak z rozpedu do statusu ze pod kazdym wzgledem jest wypasny. Kurde ale fajnie pisze sie te posty teraz tylko czekac na reakcje i dobra zabawa gwarantowana :D.
Gość User190 Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 Nowe opcje z obrazkami: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?siteID=123112&id=13565928
nielot007 Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 racja w mudboxie strasznie nie wygodnie sie pracuje lepiej jakby poprawili to a nie dodawali nowe ficzery ;)
Vega Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 W Mudboxie do teraz szukam move brush'a :D Testuję go od dzisiaj i już mi się nie podoba. Do tego pracuje się ciężko (według mnie). ZBrush jest lepszy dla początkujących. Tak mi się wydaje ponieważ sam jestem początkujący :D
ptaszek Napisano 7 Sierpień 2009 Napisano 7 Sierpień 2009 mudbox ma ta sama nawigacje co maya, wiec dla mayowcow zdecydowanie lepiej sie w mudzie zaczyna.
Gość User190 Napisano 8 Sierpień 2009 Napisano 8 Sierpień 2009 VegA92> Widać słabo szukasz - do przesuwania jest grab. Mudbox bazuje bardzo na rozmiarze, więc trzeba pamiętać, żeby base był w miarę proporcjonalny (defaultowe base meshe są dobrym odniesieniem).
Gość User190 Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 Nowa wersja jest już do pobrania, jeśli ktoś ma wykupioną subskrypcję. pzdro
mirach Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 ZBrush jest lepszy dla początkujących what?? interface zbrusha to dzielo szatana na heroinie ktory ostatnio miewa depresje maniakalną. Co jak co ale interface Muda jest do poznania w 5 min.
Gość User190 Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 Nie wierzę, że ktoś oprócz mnie na tym forum jeszcze tak myśli ;)
Shogun 3D Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 M@ti, masz pełną rację, zgadzam się z Tobą w zupełności: nikt poza Tobą na tym forum i poza tym forum też - tak nie myśli.
bartolomeo Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 to ja mam takie samo zdanie o interfejsie Zbrusha i Mudboźa.
Gość User190 Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 (edytowane) Shogun> widać różne fora czytamy ..pewnie nawet różne wątki na tym forum. Chociaż pewnie masz rację - mało siedzę na innych forach, bo średnio mnie obchodzi co myślą inni - kieruję się raczej własnym zdaniem. Edytowane 12 Sierpień 2009 przez User190
Shogun 3D Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 M@ti, jak się już jakiś soft zna, to wszystko jest jasne i oczywiste, ale z punktu kogoś, kto dopiero zaczyna, Twoje zdanie może być troszkę niezrozumiałe...
mafida Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 Ech,aż z ciekawości triala ściągnąłem z sp 2-niestety nawigacja w viewporcie mnie odrzuciła:(Da się jakoś ustawić nawigację bez używania przycisków piórka?Bo jak nie to porażka -strasznie niewygodne na tablecie...
Gość User190 Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 Shogun> ok, może to moje wrażenie, ale w przypadku Muda rzadko kiedy szukam na necie solucji jak coś zrobić. W ZBrushu żeby zacząć trzeba było obejrzeć tutki. Z tego, co widziałem w nowych wersjach interface jest już lepszy niż na początku, ale mimo wszystko jak mam zrobić tam po kimś jakąś małą poprawkę to nie bardzo wiem co i jak. Po prostu mam wrażenie, że autorzy na siłę poukrywali przede mną opcje, których szukam :) mafida> możesz bez problemu przekonfigurować skróty. Windows > hotkeys Niemniej jednak poczekałbym aż wyjdzie trial Mudboxa 2010 (kwestia dni), bo tam wiele bugów (w tym działanie pędzli [np. Wax]) zostało poprawione. Poruszanie się w viewporcie mudboxa jest zrobione tak samo jak w mayce (wg mnie, jest całkiem wygodnie, bo palucha trzyma się cały czas na alcie i shifcie, a resztę robi manewrującą ręką). Jeszcze jedna rzecz, na koniec mojej wypowiedzi. Mudbox to nie kombajn - to sculpter - nie znajdziecie tam narzędzi do animacji, modelowania, itp., za to jest sporo do sculptowania i malowania w 3d (zwłaszcza w 2010 jest to dość dobrze rozwiązane).
Vega Napisano 12 Sierpień 2009 Napisano 12 Sierpień 2009 Przysiedziałem przy Mudboxie 2009 trochę dłużej ok. 1h i wydaje się być w porządku :D Nie jest taki zły jak się wydaje. Trochę zmian w Hotkeys (przyzwyczajony trochę do ZBrusha i musiałem pozmieniać) i pracuje w nim się dobrze. Do viewporta trzeba się przyzwyczaić :D Kilka godzin i viewport wchodzi w krew :P M@ti ma racje co do Mudbox'a.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się