Skocz do zawartości

Mudbox 2010


Gość User190

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Z tym malowaniem, to trochę w kulki lecą. Czym tu się chwalić. Bez Mudbox'a pipeline wygląda niemal tak samo.

Postaraliby się i napisali kilkadziesiąt podstawowych funkcji usprawniających mazianie tekstur w programie.

Robią pierdoły, jakby konkurencja nie istniała.

A szkoda, bo ten program jest dużo bardziej user friendly w porównaniu do zbrush'a. :)

Tak w ogóle, to cały ten koncept corocznych update'ów jest poroniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle, to cały ten koncept corocznych update'ów jest poroniony.

Poroniony może dla nas, bo to my płacimy, a nie nam płacą...

 

I roczny powiadasz ? Bo XSI w ciągu pół roku zdążyli 2 wersje wydać, w lutym 7.5, teraz 2010, a licząc od wcześniejszej 7 jest właśnie rok, ale za upgrade zedrą pewnie jak za dwie wersje (7->2010)

 

A z kolei nie biorąc update'u pozbawisz się możliwości późniejszego zaktualizowania...

ktoś jeszcze chce bronić polityki autodesku ?

Edytowane przez streaker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Z drugiej strony zeecie, ja byłem zbyt leniwy, żeby uczyć się ZBrusha, a Mudbox wydał mi się mega prosty i zacząłem się bawić, więc może będzie więcej takich osób jak ja :)

Dla jasności - trzeba powiedzieć jedno - ZBrush nadal wiedzie prym ogromem swoich opcji, ale Autodesk zaimplementował w końcu to, o co ludzie prosili w wishlist, więc myślę, że stanie w równe szranki z kolegą na Z. Niestety brakuje wciąż narzędzi do pozowania i wbudowanych do retopologii, pewnie nie usunięto wszystkich bugów z 2009, ale pierwsze dwa problemy pewnie załatwią pluginy pisane przez przez userów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te które mnie najbardziej ruszyły :)

 

- zwałki przy obrabianiu ciężkich modeli powyżej 1mln poly

- crashe podczas wypalania normalek

- mało wygodne obracanie obiektu podczas edycji

- dość toporne brushe podstawowe tzn. trzeba brusha ustawić po swojemu żeby działał przyzwoicie .

 

Dla wyjaśnienia na tym samym sprzęcie ZB bez zadyszki obrabia kilka subtooli , "ważących" od 3 do 6 mln.

Edytowane przez zeet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Wydaje mi się, że jestes uprzedzony, albo korzystałeś z Muda 2009 bez SP.

- zwałki zdarzają mi się rzadko, generalnie tylko na słabszych kompach

- przy normalkach wcale

- można się przyzwyczaić, choć to ZBrushowe IMHO to przy nim totalna tragedia (choć z 2giej strony ZBrush ma fajnego snapa przy obracaniu viewporta)

- wszystkiego się trzeba nauczyć - w ZBrushu zanim znalazłem sposób, żeby uzyć jakiegokolwiek Brusha, minęło z 30 minut, więc nie jest tak źle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ktora wersje softu uzywales, ani jaki masz sprzet, ale ja ostatnio dlubalem pory w glowce 15 000 000 poly :)

 

Nie pamietam w tym momencie jak sie obraca, ale nie przypominam sobie problemow.

 

Roznica jest taka, ze w Mudboxie mozna obracac nawet, jezeli obiekt wypelnia caly viewport. Natomiast cholernie brakuje mi w nim Zbrushowego chowania czesc modelu i polygrup.

 

Pewnie z tego wlasnie wzgledu uzywam obu programow ;) Mudboxa glownie do malowania tekstur i bumpa. Ten ostatni ficzer jest nie do wyj*****.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Jeśli instalowałeś dość dawno to były z nim problemy. Od tamtego czasu sporo uległo poprawie (niestety 2009 nawet z SP2 jest wciąż dość mocno zabugowany). 2010, z tego, co widzę, poprawia te błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznica jest taka, ze w Mudboxie mozna obracac nawet, jezeli obiekt wypelnia caly viewport.
Jak mocno przyzoomujesz to pojawiają ci się po bokach takie żółte paski, dzięki którym można obracać model. Akurat model interakcji w ZB mi bardzo odpowiada, wygodnie się pracuje piórkiem, gdy nie trzeba zbyt często sięgać po boczne przyciski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obraca sie tak jak w mayi, czyli bardzo wygodnie;). Z tego co pamietam Reanimator mowiles ze wszystko robisz tabletem wiec przejscie z mayi do mudboxa bylo gladkie i dlatego o tym zapomniales;).

Mnie sie ten update bardzo podoba, zwlaszcza od strone texturowania.

Co do wydajnosci to mudbox nie jest pod tym katem rowny jak zbrush, ale w tym sensie ze rozne modele roznie w nim chodza, gdziestam to zalezy chyba od gestosci base mesha, byl tu chyba watek na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Luki> z tego, co wyczytałem Mudbox najlepiej radzi sobie, jeśli basemesh ma siatkę podzieloną na w miarę równe części (pod względem powierzchni polygonów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie nieznam ale w mudboxie mi się scultowalo do bani , wszystko toporne , po co mi jakies bajery w viewporcie , do tego mam inny soft zeby to ladnie zrobic, dla mnie 0 konkurencji do zbrush któy + tablet to niepojęty komfort pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko zastanawiam gdzie sa ci fanboye autodesku? przeciez tu wszyscy narzekaj tylko na AD. Jest roznica pomiedzy wielbieniem autodesku a bycie betonem i wieczne narzekanie z przytaczaniem dziwacznych arguementow. Kazdy robi kase i kazdy robi tyle by przytrzymac klientow. Skoro autodesk ma taka zlewke na ludzi i gowno robi to czemu ktos wogole kupuje ich produkty? Wciaz wiekszosc pierniczy o monopolu a zaraz zaprzecza ta teze wymieniajac softy z innych firm ktore niby sa lepsze i dbaja o klienta. To jak to wrescie jest?

 

Co do samego muda to wedlug mnie lepiej sie sprawdza w malowaniu niz zbrush ale to pewnie przez to ze jestesm fanboyem autodesku. Zbrush jest najlepszy we wszystkich i nie ma sie co spierac wkoncu jesli jest dobry w wiekszosci rzeczy to mozna podciagnac go tak z rozpedu do statusu ze pod kazdym wzgledem jest wypasny.

 

Kurde ale fajnie pisze sie te posty teraz tylko czekac na reakcje i dobra zabawa gwarantowana :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mudboxie do teraz szukam move brush'a :D Testuję go od dzisiaj i już mi się nie podoba. Do tego pracuje się ciężko (według mnie). ZBrush jest lepszy dla początkujących. Tak mi się wydaje ponieważ sam jestem początkujący :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

VegA92> Widać słabo szukasz - do przesuwania jest grab. Mudbox bazuje bardzo na rozmiarze, więc trzeba pamiętać, żeby base był w miarę proporcjonalny (defaultowe base meshe są dobrym odniesieniem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shogun> widać różne fora czytamy ..pewnie nawet różne wątki na tym forum.

 

Chociaż pewnie masz rację - mało siedzę na innych forach, bo średnio mnie obchodzi co myślą inni - kieruję się raczej własnym zdaniem.

Edytowane przez User190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shogun> ok, może to moje wrażenie, ale w przypadku Muda rzadko kiedy szukam na necie solucji jak coś zrobić. W ZBrushu żeby zacząć trzeba było obejrzeć tutki. Z tego, co widziałem w nowych wersjach interface jest już lepszy niż na początku, ale mimo wszystko jak mam zrobić tam po kimś jakąś małą poprawkę to nie bardzo wiem co i jak. Po prostu mam wrażenie, że autorzy na siłę poukrywali przede mną opcje, których szukam :)

 

mafida> możesz bez problemu przekonfigurować skróty. Windows > hotkeys

Niemniej jednak poczekałbym aż wyjdzie trial Mudboxa 2010 (kwestia dni), bo tam wiele bugów (w tym działanie pędzli [np. Wax]) zostało poprawione. Poruszanie się w viewporcie mudboxa jest zrobione tak samo jak w mayce (wg mnie, jest całkiem wygodnie, bo palucha trzyma się cały czas na alcie i shifcie, a resztę robi manewrującą ręką).

 

Jeszcze jedna rzecz, na koniec mojej wypowiedzi. Mudbox to nie kombajn - to sculpter - nie znajdziecie tam narzędzi do animacji, modelowania, itp., za to jest sporo do sculptowania i malowania w 3d (zwłaszcza w 2010 jest to dość dobrze rozwiązane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysiedziałem przy Mudboxie 2009 trochę dłużej ok. 1h i wydaje się być w porządku :D Nie jest taki zły jak się wydaje. Trochę zmian w Hotkeys (przyzwyczajony trochę do ZBrusha i musiałem pozmieniać) i pracuje w nim się dobrze. Do viewporta trzeba się przyzwyczaić :D Kilka godzin i viewport wchodzi w krew :P

 

M@ti ma racje co do Mudbox'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności