Napisano 3 Sierpień 200915 l W końcu w sieci pojawiły się pierwsze informacje na temat nowej wersji mudboxa. Oceńcie sami: http://area.autodesk.com/tutorials/autodesk_mudbox_2010_features (trzeba się zalogować).
Napisano 3 Sierpień 200915 l Probuja jak moga:) I dobrze, konkurencja sprzyja:) Mudbox ma kilka bardzo przydatnych ficzerow, ktorych konkurencja moze pozazdroscic, trzymam kciuki za obu :)
Napisano 3 Sierpień 200915 l Z tym malowaniem, to trochę w kulki lecą. Czym tu się chwalić. Bez Mudbox'a pipeline wygląda niemal tak samo. Postaraliby się i napisali kilkadziesiąt podstawowych funkcji usprawniających mazianie tekstur w programie. Robią pierdoły, jakby konkurencja nie istniała. A szkoda, bo ten program jest dużo bardziej user friendly w porównaniu do zbrush'a. :) Tak w ogóle, to cały ten koncept corocznych update'ów jest poroniony.
Napisano 3 Sierpień 200915 l Tak w ogóle, to cały ten koncept corocznych update'ów jest poroniony. Poroniony może dla nas, bo to my płacimy, a nie nam płacą... I roczny powiadasz ? Bo XSI w ciągu pół roku zdążyli 2 wersje wydać, w lutym 7.5, teraz 2010, a licząc od wcześniejszej 7 jest właśnie rok, ale za upgrade zedrą pewnie jak za dwie wersje (7->2010) A z kolei nie biorąc update'u pozbawisz się możliwości późniejszego zaktualizowania... ktoś jeszcze chce bronić polityki autodesku ? Edytowane 3 Sierpień 200915 l przez streaker
Napisano 3 Sierpień 200915 l A znasz kogoś kto broni tej polityki? ;) Można ją zrozumieć (z ich punktu widzenia), bo chodzi o kasę, ale chyba żaden użytkownik nie będzie jej bronił.
Napisano 4 Sierpień 200915 l RA - nie będę z nicków wymieniał fanboyów autodesku, ale jest takich parę osób ;)
Napisano 4 Sierpień 200915 l Od tej wersji można pisać własne narzędzia :) Pierwsze przykłady pokazuje Wayne Robson aka DarthWayne :) http://area.autodesk.com/forum/autodesk-mudbox/general-discussion/mudwalker---relight-plug-ins-for-mudbox-2010/ Brzydki Zbrushu żegnaj :)
Napisano 4 Sierpień 200915 l ok, obaczylem te łideos. Moze mi ktos powiedziec, po jaka cholere komus jest potrzebny non realistic rendering w mudboxie? O,o Ogolnie malo, ale ze wzgledu na zbrushowstret pozostaje sie cieszyc ze mudbox istnieje :)
Napisano 4 Sierpień 200915 l wow, mati, dzieki za linka! Mega. Moze dzieki temu ludzie zaczna dopisywac do mudboxa to, czego brakuje. Zbrush juz na tym zyskal :)
Napisano 4 Sierpień 200915 l Po zachwytach przy zapowiedzi nowej wersji Muda zobaczymy na forum w ciągu roku 1-2 prace wykonane w tym programie i tak do następnej wersji :)
Napisano 4 Sierpień 200915 l zeet - ale tyle dobrze, że MB jest i się powoli rozwija, niech w pixologic czują ich oddech na plecach, to będą bardziej zmotywowani do pracy nad ZB :D
Napisano 4 Sierpień 200915 l zeet: No i co z tego? :) Chyba zaden fanboy Zbrusha nie osmieli sie chocby sprobowac Mudboxa, wiec nie ma sie co dziwic;)
Napisano 4 Sierpień 200915 l Z drugiej strony zeecie, ja byłem zbyt leniwy, żeby uczyć się ZBrusha, a Mudbox wydał mi się mega prosty i zacząłem się bawić, więc może będzie więcej takich osób jak ja :) Dla jasności - trzeba powiedzieć jedno - ZBrush nadal wiedzie prym ogromem swoich opcji, ale Autodesk zaimplementował w końcu to, o co ludzie prosili w wishlist, więc myślę, że stanie w równe szranki z kolegą na Z. Niestety brakuje wciąż narzędzi do pozowania i wbudowanych do retopologii, pewnie nie usunięto wszystkich bugów z 2009, ale pierwsze dwa problemy pewnie załatwią pluginy pisane przez przez userów.
Napisano 4 Sierpień 200915 l 2010 troche zbliza Muda do Zbrusha, a z MudWalkerem to juz ho ho. Nie mowiac juz o tym, ze sam w sobie ma pare rzeczy, o ktorych zbrushowcy moga snic poki co ;)
Napisano 4 Sierpień 200915 l Właściwie to oceniam program nie po funkcjach i nowinkach ale po tym ile problemów stwarza no i Mudbox , jak na razie ma ich więcej w porównaniu z ZB , przynajmniej dla mnie . :)
Napisano 4 Sierpień 200915 l Te które mnie najbardziej ruszyły :) - zwałki przy obrabianiu ciężkich modeli powyżej 1mln poly - crashe podczas wypalania normalek - mało wygodne obracanie obiektu podczas edycji - dość toporne brushe podstawowe tzn. trzeba brusha ustawić po swojemu żeby działał przyzwoicie . Dla wyjaśnienia na tym samym sprzęcie ZB bez zadyszki obrabia kilka subtooli , "ważących" od 3 do 6 mln. Edytowane 4 Sierpień 200915 l przez zeet
Napisano 4 Sierpień 200915 l Wydaje mi się, że jestes uprzedzony, albo korzystałeś z Muda 2009 bez SP. - zwałki zdarzają mi się rzadko, generalnie tylko na słabszych kompach - przy normalkach wcale - można się przyzwyczaić, choć to ZBrushowe IMHO to przy nim totalna tragedia (choć z 2giej strony ZBrush ma fajnego snapa przy obracaniu viewporta) - wszystkiego się trzeba nauczyć - w ZBrushu zanim znalazłem sposób, żeby uzyć jakiegokolwiek Brusha, minęło z 30 minut, więc nie jest tak źle ;)
Napisano 4 Sierpień 200915 l Nie wiem ktora wersje softu uzywales, ani jaki masz sprzet, ale ja ostatnio dlubalem pory w glowce 15 000 000 poly :) Nie pamietam w tym momencie jak sie obraca, ale nie przypominam sobie problemow. Roznica jest taka, ze w Mudboxie mozna obracac nawet, jezeli obiekt wypelnia caly viewport. Natomiast cholernie brakuje mi w nim Zbrushowego chowania czesc modelu i polygrup. Pewnie z tego wlasnie wzgledu uzywam obu programow ;) Mudboxa glownie do malowania tekstur i bumpa. Ten ostatni ficzer jest nie do wyj*****.
Napisano 4 Sierpień 200915 l Ostatni trial Muda bez service packa , komp Q 6600, 8GB RAM , GF 8800 GT. System Viśta- wio :)
Napisano 4 Sierpień 200915 l Coz, nie potrafie Ci odpowiedziec. Faktem jest, ze w pracy instalowalem triala i mialem jakies przedziwne efekty wizualne, a w domu smiga az milo. Technicality ;)
Napisano 4 Sierpień 200915 l Jeśli instalowałeś dość dawno to były z nim problemy. Od tamtego czasu sporo uległo poprawie (niestety 2009 nawet z SP2 jest wciąż dość mocno zabugowany). 2010, z tego, co widzę, poprawia te błędy.
Napisano 4 Sierpień 200915 l Umowmy sie, Zbrushowi tez zdarzaja sie wypierdzielki. Slysze, jak czasem leci jakas k**** zza szklanej sciany ;)
Napisano 4 Sierpień 200915 l Roznica jest taka, ze w Mudboxie mozna obracac nawet, jezeli obiekt wypelnia caly viewport.Jak mocno przyzoomujesz to pojawiają ci się po bokach takie żółte paski, dzięki którym można obracać model. Akurat model interakcji w ZB mi bardzo odpowiada, wygodnie się pracuje piórkiem, gdy nie trzeba zbyt często sięgać po boczne przyciski.
Napisano 4 Sierpień 200915 l Obraca sie tak jak w mayi, czyli bardzo wygodnie;). Z tego co pamietam Reanimator mowiles ze wszystko robisz tabletem wiec przejscie z mayi do mudboxa bylo gladkie i dlatego o tym zapomniales;). Mnie sie ten update bardzo podoba, zwlaszcza od strone texturowania. Co do wydajnosci to mudbox nie jest pod tym katem rowny jak zbrush, ale w tym sensie ze rozne modele roznie w nim chodza, gdziestam to zalezy chyba od gestosci base mesha, byl tu chyba watek na ten temat.
Napisano 4 Sierpień 200915 l Jak mocno przyzoomujesz to pojawiają ci się po bokach takie żółte paski, dzięki którym można obracać model. Yhm. Taki polsrodek w stylu Pixologica :) Ale dobrze wiedziec, zapamietam.
Napisano 4 Sierpień 200915 l Luki> z tego, co wyczytałem Mudbox najlepiej radzi sobie, jeśli basemesh ma siatkę podzieloną na w miarę równe części (pod względem powierzchni polygonów).
Napisano 4 Sierpień 200915 l Co się będą wysilać na Mudboxa, jak kupią ZBrusha i będą mieli super program. "Patrzcie, jakie Autodesk świetne oprogramowanie robi!" -- zobaczymy wkrótce w Internecie w różnych serwisach. ;)
Napisano 4 Sierpień 200915 l Jak mocno przyzoomujesz to pojawiają ci się po bokach takie żółte paski, dzięki którym można obracać model. Ramki wokół viewporu są cały czas właśnie na wypadek gdyby model zajął cały obszar roboczy.
Napisano 6 Sierpień 200915 l Kolejny smaczek: http://area.autodesk.com/blogs/davec/mudbox_2010_turntable_plug_in_preview :)
Napisano 6 Sierpień 200915 l Ja sie nieznam ale w mudboxie mi się scultowalo do bani , wszystko toporne , po co mi jakies bajery w viewporcie , do tego mam inny soft zeby to ladnie zrobic, dla mnie 0 konkurencji do zbrush któy + tablet to niepojęty komfort pracy :)
Napisano 7 Sierpień 200915 l Ja tylko zastanawiam gdzie sa ci fanboye autodesku? przeciez tu wszyscy narzekaj tylko na AD. Jest roznica pomiedzy wielbieniem autodesku a bycie betonem i wieczne narzekanie z przytaczaniem dziwacznych arguementow. Kazdy robi kase i kazdy robi tyle by przytrzymac klientow. Skoro autodesk ma taka zlewke na ludzi i gowno robi to czemu ktos wogole kupuje ich produkty? Wciaz wiekszosc pierniczy o monopolu a zaraz zaprzecza ta teze wymieniajac softy z innych firm ktore niby sa lepsze i dbaja o klienta. To jak to wrescie jest? Co do samego muda to wedlug mnie lepiej sie sprawdza w malowaniu niz zbrush ale to pewnie przez to ze jestesm fanboyem autodesku. Zbrush jest najlepszy we wszystkich i nie ma sie co spierac wkoncu jesli jest dobry w wiekszosci rzeczy to mozna podciagnac go tak z rozpedu do statusu ze pod kazdym wzgledem jest wypasny. Kurde ale fajnie pisze sie te posty teraz tylko czekac na reakcje i dobra zabawa gwarantowana :D.
Napisano 7 Sierpień 200915 l Nowe opcje z obrazkami: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?siteID=123112&id=13565928
Napisano 7 Sierpień 200915 l racja w mudboxie strasznie nie wygodnie sie pracuje lepiej jakby poprawili to a nie dodawali nowe ficzery ;)
Napisano 7 Sierpień 200915 l W Mudboxie do teraz szukam move brush'a :D Testuję go od dzisiaj i już mi się nie podoba. Do tego pracuje się ciężko (według mnie). ZBrush jest lepszy dla początkujących. Tak mi się wydaje ponieważ sam jestem początkujący :D
Napisano 7 Sierpień 200915 l mudbox ma ta sama nawigacje co maya, wiec dla mayowcow zdecydowanie lepiej sie w mudzie zaczyna.
Napisano 8 Sierpień 200915 l VegA92> Widać słabo szukasz - do przesuwania jest grab. Mudbox bazuje bardzo na rozmiarze, więc trzeba pamiętać, żeby base był w miarę proporcjonalny (defaultowe base meshe są dobrym odniesieniem).
Napisano 12 Sierpień 200915 l Nowa wersja jest już do pobrania, jeśli ktoś ma wykupioną subskrypcję. pzdro
Napisano 12 Sierpień 200915 l ZBrush jest lepszy dla początkujących what?? interface zbrusha to dzielo szatana na heroinie ktory ostatnio miewa depresje maniakalną. Co jak co ale interface Muda jest do poznania w 5 min.
Napisano 12 Sierpień 200915 l M@ti, masz pełną rację, zgadzam się z Tobą w zupełności: nikt poza Tobą na tym forum i poza tym forum też - tak nie myśli.
Napisano 12 Sierpień 200915 l Shogun> widać różne fora czytamy ..pewnie nawet różne wątki na tym forum. Chociaż pewnie masz rację - mało siedzę na innych forach, bo średnio mnie obchodzi co myślą inni - kieruję się raczej własnym zdaniem. Edytowane 12 Sierpień 200915 l przez User190
Napisano 12 Sierpień 200915 l M@ti, jak się już jakiś soft zna, to wszystko jest jasne i oczywiste, ale z punktu kogoś, kto dopiero zaczyna, Twoje zdanie może być troszkę niezrozumiałe...
Napisano 12 Sierpień 200915 l Ech,aż z ciekawości triala ściągnąłem z sp 2-niestety nawigacja w viewporcie mnie odrzuciła:(Da się jakoś ustawić nawigację bez używania przycisków piórka?Bo jak nie to porażka -strasznie niewygodne na tablecie...
Napisano 12 Sierpień 200915 l Shogun> ok, może to moje wrażenie, ale w przypadku Muda rzadko kiedy szukam na necie solucji jak coś zrobić. W ZBrushu żeby zacząć trzeba było obejrzeć tutki. Z tego, co widziałem w nowych wersjach interface jest już lepszy niż na początku, ale mimo wszystko jak mam zrobić tam po kimś jakąś małą poprawkę to nie bardzo wiem co i jak. Po prostu mam wrażenie, że autorzy na siłę poukrywali przede mną opcje, których szukam :) mafida> możesz bez problemu przekonfigurować skróty. Windows > hotkeys Niemniej jednak poczekałbym aż wyjdzie trial Mudboxa 2010 (kwestia dni), bo tam wiele bugów (w tym działanie pędzli [np. Wax]) zostało poprawione. Poruszanie się w viewporcie mudboxa jest zrobione tak samo jak w mayce (wg mnie, jest całkiem wygodnie, bo palucha trzyma się cały czas na alcie i shifcie, a resztę robi manewrującą ręką). Jeszcze jedna rzecz, na koniec mojej wypowiedzi. Mudbox to nie kombajn - to sculpter - nie znajdziecie tam narzędzi do animacji, modelowania, itp., za to jest sporo do sculptowania i malowania w 3d (zwłaszcza w 2010 jest to dość dobrze rozwiązane).
Napisano 12 Sierpień 200915 l Przysiedziałem przy Mudboxie 2009 trochę dłużej ok. 1h i wydaje się być w porządku :D Nie jest taki zły jak się wydaje. Trochę zmian w Hotkeys (przyzwyczajony trochę do ZBrusha i musiałem pozmieniać) i pracuje w nim się dobrze. Do viewporta trzeba się przyzwyczaić :D Kilka godzin i viewport wchodzi w krew :P M@ti ma racje co do Mudbox'a.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto