Skocz do zawartości

Finished 2d:NASA towers site


Gość dekiel

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie!

wrzucam swój najnowszy matte zainspirowany wieżami "konstrukcyjnymi" w NASA. mam fioła na punkcie wszelkich wysoko detalicznych konstrukcji oraz obiektów - gdy byłem mały godzinami obserwowałem śmieciarki hehehe

 

 

nasaw.jpg

By pawelekturalski at 2009-12-20

Edytowane przez dekiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Bardzo solidna robota.

Nie wiem czy linia horyzontu nie powinna być ciut wyżej, ale skoro geometria pewnie jest z 3d to raczej mi się tylko zdaje :) Ta pusta przestrzeń pod konstrukcją pewnie jest zgodna z jej rzeczywistym wyglądem, ale trochę to tak dziwnie wygląda mimo wszystko.

W każdym razie bardzo pozytwne wrażenie to robi...

Dziwię się że nie założysz sobie stałej teczki ze swoimi pracami, bo raz że w tej działce jak widzę działa mało ludzi - a szkoda, dwa że masz się czym pochwalić...

No ale - jak uważasz...

 

EDIT: Szkoda że kontrowersyjny plakat wzbudził taki odzew, a taka fajna praca - póki co prawie żadnego. Nie podoba się wam ?

Edytowane przez SBT77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie jeszcze wielkodusznie przyczynie do zwiekszenia odzewu :> Jak dla mnie praca jest genialna, jesli mozna sie do czegos przyczepic, to tego, ze wieza w tle jest chyba pomniejszona wieza z pierwszego planu i poza paroma szczegolami (fajna zabawa! ;P) wydaje sie identyczna. Z drugiej strony nie wiem czy z technicznego punktu widzenia daloby sie ja potraktowac jakos inaczej, zeby troche urozmaicic obrazek trzeba by bylo pewnie raczej jakos sprytnie zagrac swiatlem i przydaloby sie moze troche perspektywy powietrznej. Podobne wrazenie odnosze patrzac na slady po oponach. Nie wiem nawet czy ta uwaga jest w ogole uzasadniona, po prostu tak mi sie to rzucilo w oczy :)

 

W pelni podzielam Twoja pasje do smieciarek! Pamietam ze moj tata byl nawet zmuszony przerobic moja cysterne-zabawke na smieciarke :) A potem byly jeszcze klocki lego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wyglada naprawde fajnie, troche zbyt sterylnie miejscami i jakos tak dziwnie przysadziście zamiast strzeliście (czytaj promy i wieze bym rozciągnął w pionie coby smuklej wygladaly :P) No i tu jest chyba tyle 3d ze wypadalo by dzial zmienic ;]

Edytowane przez OmeN2501
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu jest chyba tyle 3d ze wypadalo by dzial zmienic ;]

 

Uhm... A nie uważasz, że w tym rodzaju grafiki który się "produkuje" a nie "tworzy" takie podziały na 2d, 3d to czysty anachronizm ? Bo w sumie masz rację, ale z tego co widzę po różnych forach to mixy 3d, fot i malowania to dziś duża część grafiki komercyjnej i gdyby być konsekwentnym to trzeba by otworzyć dla nich osobny dział... Równie dobrze możnaby panu Marońskiemu powiedzieć - fajnie pan tworzy, ale sugerowałbym przenieść się do działu fotografia... Wybacz ale to chyba nie działa w ten sposób, a to czy coś jest sceną 3d, matte czy ilustracją to bardziej zależy od celu w jakim się coś robi a nie jakich używa środków, a podziały między jednym i drugim są dość płynne... :) Chyba...

Są przeciez matte malowane prawie całkiem ręcznie i nikt nie powie że to ilustracja tylko tło do jakiejś sceny filmowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa dosc plynne i to pewnie czysto subiektywne zdanie ale tu co pierwsze rzuca mi sie w oczy to to ze to render ;] I ogolnie mam feeling obrazka bardziej 3d niz 2d. Absolutnie nie neguje to dobrego efektu pracy Dekiela tylko mowie - sila obrazka sa dobre bryly i oswietlenie a ide o zaklad to elementy 3d. Oczywiscie tez je trzeba umiec zrobic umiejetnie (a wyszly calkiem spoko) wiec nie mowie ze malo tu osobistej pracy autora, tylko ze malo elementow 2d :P Jak dla mnie to bardziej 3d z podmalowkami niz malunek na bazie 3d ;]

Jakbysmy mieli na forum dzialy "Ilustracje", "Pure 3d" i "Animacje" to by nie bylo dyskusji ;]

 

A Maronskiemu na pewno nie mozna tak powiedziec :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=133&t=793781&page=2&pp=15

 

tutaj sa 2 WIPY

 

dzieki za komenty - a co to dyskusji to każdy ma swoje zdanie. choc szczerze powiedziawszy tego typu wymiany zawsze zdarzaja sie na polskich forach (or is it just me?:) czemu? dzieki za komenty pozdrawiam

 

PS: kto jeszcze lubił śmieciarki?:D

Edytowane przez dekiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zważ jaki wysoki poziom dyskusji osiągnęliśmy - kontemplujemy do jakiego działu cie wsadzić a nie czy tak można :P No i dostaniesz jakis lepszy feedback u nas niz tylko - "WoooW!!!1" "Osom" "Five Starzzzz" ;]

Edytowane przez OmeN2501
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Maronskiemu na pewno nie mozna tak powiedziec :P

 

Oczywiście że nie - i ja bym tak nie powiedział bo jakimś purystą w tym względzie nie jestem, a poza tym, one są poddawane mocnej obróbce a w połączeniu z 3d i malowaniem dają całkiem nową jakość. Określenie "lepienie" jest bardzo trafne, lepsze niż "klejenie" fot... Poza tym, tak na marginesie - ja bardzo lubię to co On robi :)

 

Jeszcze wczoraj błąkałem się po stronie gnomona przeglądając różne tutki i nie powiem - wyciągnąłem sporo wniosków z tego co tam jest... Myślę że zrozumiałem parę spraw.

 

dzieki za komenty - a co to dyskusji to każdy ma swoje zdanie. choc szczerze powiedziawszy tego typu wymiany zawsze zdarzaja sie na polskich forach (or is just me?:) czemu?

 

Izolacja naszych plastycznych uczelni wyższych od REALNEGO przemysłu rozrywkowego przez kilkadziesiąt lat realnego socjalizmu ? Niechęć do zmian w tych środowiskach ? To oni są środowiskami opinotwórczymi - a, co boli, w dużej części odwracają się od digitalu, do którego mogliby sporo wnieść - wiedzy, metodyki...

Skąd płyną pomysły że na komputerze to nie jest sztuka, że malowanie tabletem to już nie malarstwo itd. ?..

Mnie to boli i denerwuje, że ludzie którzy mają potężną wiedzę i mogliby wiele dobrego wnieść w świat grafiki komputerowej wolą zamykać się w swoich pracowniach i udawać że pewnych rzeczy nie ma...

A nawet patrząc na to w kategoriach sztuki - kolaż nie urodził się przecież ani wczoraj, ani wraz z erą komputerów - był, jest i będzie środkiem wyrazu, kwestia wyboru czy się go stosuje czy nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SBT77 - widze ze ostro wojujesz :) o uczelniach radze zapomniec choc jakies tip topy i otwartosc wykladowcow na taki digital jest juz np w PJWSTK w bytomiu gdzie studiuje i tego typu prace pokazywalem na zaliczenia semestru i bez problemu mozna isc w te strone. fakt faktem zadna uczelnie tego nie uczy i przez najblizsze kilka(nascie) lat nie bedzie ale nie ma co rozpaczac bowiem zasob wiedzy internetowej w tej kwestii jest wystarczajacy aby sie digitalu nauczyc (ot jak juz wspomniales genialny gnomon itd ) a i ciagle wzrasta zatem nie ma co psioczyc po przyszlosc jest nad wyraz optymistyczna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt faktem zadna uczelnie tego nie uczy i przez najblizsze kilka(nascie) lat nie bedzie ale nie ma co rozpaczac bowiem zasob wiedzy internetowej w tej kwestii jest wystarczajacy aby sie digitalu nauczyc (ot jak juz wspomniales genialny gnomon itd ) a i ciagle wzrasta zatem nie ma co psioczyc po przyszlosc jest nad wyraz optymistyczna :)

 

A bo ja lubię sobie popsioczyć, maruda ze mnie straszna :D Wiedza internetowa - ok. Nie jest tego mało. Ale czy w porównaniu z rzetelną wiedzą ludzi którzy chyba nie od parady są nazywani profesorami na uczelniach plastycznych ten cały nasz digital nie mógłby coś zyskać, nie być skazany na pewną... nie chcę użyć za mocnego słowa, ale - domorosłość ? Mam wrażenie że zbliżenie tych dwóch środowisk mogłoby dać nową jakość, poprawić też standardy samego przemysłu rozrywkowego - ale jak sam powiedziałeś póki co nie ma co o tym marzyć i wina niestety leży po obu stronach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: kto jeszcze lubił śmieciarki?:D

 

Miałem nie mówić nic o śmieciarkach ale skoro już sam zapytałeś to nie mogłem powstrzymać żeby nie opowiedzieć. Jak bylem mały i dopiero poznawałem świat i zapytałem mamę po co są te wielkie skrzynie i wtedy dowiedziałem się ze są to wielkie śmietniki do których wszyscy wyrzucają śmiecie i ze przyjeżdżają bardzo wczesnie rano takie wielkie samochody lądują to do środka, ubijają i wywożą za miasto MUSIAŁEM TO ZOBACZYĆ! :D Następnego dnia o 5 nad ranem obudziła mnie mama i powiedziała ze jest śmieciarka i mogę zobaczyć jak ląduje śmiecie (w zasadzie to tak glebo spałem ze dla mnie byl to jeden wielki bełkot z którego nic nie rozumiałem ale robilem co kali :P) po kilku sekundach po tym jak wstalem dopiero obudzilem i zrozumialem o co chodzi :D zachwytom nie było końca a Transformers przy tym jakis turceki niskobudżetowy film :P

 

Mam nadzieje że to zamiłowanie do śmieciarek to jakiś znak że też mam ukretego skilla :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaglebialem sie w cala dyskusje, ale powiem tylko ze praca robi duze wrazenie i jak najbardziej zasluzony front, gratuluje. A mnie zawsze jaral ciezki sprzet budowlany :) czyli betoniarki, koparki, spychacze, wywrotki zwlaszcza te na gasienicach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sie co oszukiwac - chlopaki otwieramy fanklub smieciarek i cięzkiego sprzętu! nawiasem mówiąc to na punkcie koparek tez dramatycznie szalałem jak bylem maly hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię śmieciarki =]. Miło się bardzo ogląda. Chciałbym zobaczyć taki sam obrazek ale ze startująca rakietą. W sumie i taki sam efekt można by uzyskać malując wszystko z refek w 2D, ale nie potępiam drogi tworzenia jaką ukończyłeś obrazek. Jak ktoś kiedyś powiedział liczy się efekt końcowy - byle bez oszustw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec wieńczy dzieło panowie. Nie ma się co rozwijąc na temat czy praca 2D, 3D...kolaż czy montaż ;D Wygląda fajnie. To najważniejsze zwłaszcza dla autora. Co prawda podzielam zdanie Omena, bo wydaje mi się, że jednak bardziej 3D z elementami 2D- mocną postprodukcją w Photoshopie. Przynajmniej tak to wygląda :D Więc albo dekielek jest geniuszem...albo mamy bardzo ładne 3D.

 

W każdym razie tak jak powiedziałem, nie ma to znaczenia. Praca wygląda świetnie, a jak autor zechce uchylić trochę rąbka tajemnicy jak uzyskało mu się uzyskać taki fajny efekt to chętnie poczytam :)

 

Świetnie to wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak autor zechce uchylić trochę rąbka tajemnicy jak uzyskało mu się uzyskać taki fajny efekt to chętnie poczytam :)

 

problem ze technika jakiej uzywam w ogóle nie klasyfikuje sie do 3d ani 2d. bo biorąc pod uwage efekt koncowy to wiecej tu 2d (do 70%) niz 3d. np całe niebo robione w photoshopie, mase tekstur i caly post process, swiatla, fog, depth itd. z kolei biorac pod uwage start to jest tu praktycznie 100% 3d. jaki z tego wniosek? wg mnie to moge to zamiescic do dzialo tak samo 2d jak i 3d - i tak w kazdym z nich kazdy by sie czepil techniki. zreszto ttak mam przez cale zycie :) bo strasznie mieszam - ale taki juz jestem. wrzucam WIP sky z photoshopa

skywip.jpg

By pawelekturalski at 2009-08-10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nieba to nie miałem wątpliwości.

Podobnie z światłami, dymem i tego typu rzeczami. Też bym robił to w PS niż męczył się z 3D.

Jednka np. prom jest tak świetnie "zrobiony", że pojawia się wątpliwość...czy jest malowany, czy teksturowany.

 

Jeśli to wszystko machasz pędzlami to wielki szacum. Nawet jeśli teksturowany...a tekstury napisałeś, że robisz sam...więc taż sespekcik :)

 

Pozdro.

 

...ale chmurki na prawdę fajne...Można wiedziec jakim będzelkiem je dziargałeś. Zawsze mam problem z doborem dobrego pędzla. Areograf, z ustawionymi dynamikami nacisku...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prom to modyfikowana tekstura (multiply, disort, wrap) plus malowanie reczne do osiagniecia odpowiedniego efektu. A co do nieba to tez zawsze mam ostre problemy z jego malowaniem - ale kiedys zobaczylem prace kolesia z digartu (http://mammoth.digart.pl/ - pozdro Mammoth :D) i zapytalem skad ma takie fajne brushe. a on powiedzial ze to jego wlasne i wrzucil mi je na jakis mirror zebym mogls sobie sciagnac:). no i z tej jednej szczotki korzystam po dzis dzien bo wydaje mi sie niezastopiona do rysowania chmur

 

mammothcopy.jpg

By pawelekturalski at 2009-08-10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale chmurki na prawdę fajne...Można wiedziec jakim będzelkiem je dziargałeś. Zawsze mam problem z doborem dobrego pędzla. Areograf, z ustawionymi dynamikami nacisku...?

 

Fota + custom brush, malowanie po focie, albo fota + smudge tool ? Ja tak stawiam - albo wszystko na raz ?..

Dla mnie to nie o to chodzi... Jak zielony bierze się za montażyk to nie rozumie że musi siedzieć perspektywa, światło powinno być spójne (o to chyba najtrudniej bez użycia 3d), generalnie to co się robi musi spełniać te same wymagania które stawia się dobremu obrazowi malowanemu ręcznie... Problem w tym, że często ciężko jest to osiągnąć, bo jednak fotografie rządzą się innymi prawami niż malarstwo. To wcale nie jest tak że weźmiesz parę byle jakich fot, dowalisz 3d i zrobisz udany montaż - najlepiej samemu spróbować się w to pobawić a dopiero potem oceniać...

A zwykle jest tak że pewne częsci najłatwiej jest załatwić fotą, pewne 3d a inne najlepiej namalować ręcznie.

Tu kryterium jest szybkość roboty, efektywność i czy efekt zadowala odbiorcę. To nie jest sztuka tylko taka przemysłowa robota - ja to tak rozumiem...

Więc rozważania o tym czy to jest godne, artystyczne itd nie mają sensu. Robi się tak żeby najłatwiej osiągnąć zamierzony cel...

 

Edit - a jednak brush - co nie zmienia generalnego sensu mojej wypowiedzi :D

Edit2: Jeszcze jedna rzecz - ciężko mi zaakceptować używanie fotografii przy malowaniu obrazu jeśli mówimy o sztuce, dla mnie to nie gra i raczej grać nie będzie. Nigdy też nie zaakceptuję kłamstwa, gdy ktoś w prymitywny sposób ukrywa sposób w jaki była wykonywana praca i szczyci się nieprawdą - ale nie ze względu na wartość wykonanej ilustracji, ale ze względu na wątpliwą moralność twórcy. Ale i tak to dotyczy głównie sztuki - a komercyjna grafika rzadko zachacza o te rewiry i używanie tekstur, wspomagania w różny sposób to jest chyba norma w tej działce.

Tak jak nie można mierzyć jedną miarą muzyki Pendereckiego i Dody, chociaż oboje są popularni w swoich "światach".

Edytowane przez SBT77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenka bardzo fajna.

 

mam fioła na punkcie wszelkich wysoko detalicznych konstrukcji oraz obiektów - gdy byłem mały godzinami obserwowałem śmieciarki hehehe

 

Już wiem czemu mi kiedyś w teczce pisałeś że scenki za mało rozbudowane . Jakoś jednak nie zamierzam dorównywać poziomowi detali wymodelowanym scenkom 3d, hehe :P.

 

Ja godzinami obserwowałem pociągi więc częściowo łącze się w fascynacji różnymi konstrukcjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uhm... A nie uważasz, że w tym rodzaju grafiki który się "produkuje" a nie "tworzy" takie podziały na 2d, 3d to czysty anachronizm ? Bo w sumie masz rację, ale z tego co widzę po różnych forach to mixy 3d, fot i malowania to dziś duża część grafiki komercyjnej i gdyby być konsekwentnym to trzeba by otworzyć dla nich osobny dział... Równie dobrze możnaby panu Marońskiemu powiedzieć - fajnie pan tworzy, ale sugerowałbym przenieść się do działu fotografia... Wybacz ale to chyba nie działa w ten sposób, a to czy coś jest sceną 3d, matte czy ilustracją to bardziej zależy od celu w jakim się coś robi a nie jakich używa środków, a podziały między jednym i drugim są dość płynne... :) Chyba...

Są przeciez matte malowane prawie całkiem ręcznie i nikt nie powie że to ilustracja tylko tło do jakiejś sceny filmowej...

 

Połączenie 2d i 3d w takim stopniu najbardziej siedzi mi w mattepaint (podając analizie sam proces), co prawda dopuszczałem się podobnego procederu, ale było to chyba bardziej na zasadzie wyciągania z brył 3d kształtów odmiennych, które swój stopień skomplikowania osiągały dopiero w procesie 2d. A sama znajomość 3d nie jest przecie minusem, wręcz odwrotnie. Może też, co istotne przy szukaniu pracy, zwiększać wartość rynkową delikwenta - i nie ważne że jest on "zawodnikiem 2d", bo chciał nie chciał otrze się o 3d czy to w gamedev czy w tv, kino itp. ;)

 

Sa dosc plynne i to pewnie czysto subiektywne zdanie ale tu co pierwsze rzuca mi sie w oczy to to ze to render ;] I ogolnie mam feeling obrazka bardziej 3d niz 2d. Absolutnie nie neguje to dobrego efektu pracy Dekiela tylko mowie - sila obrazka sa dobre bryly i oswietlenie a ide o zaklad to elementy 3d.

 

Tu nie sposób się nie zgodzić, gdyby dekiel próbował nam to sprzedać jako full 3d to kupilibyśmy to.

 

 

SBT77>> dokładine:) tu wiekszosci uzywalem brusha ale tez poprawialem texturami z fot itd itp

 

Brusza, który jest zrobiony z foty ;) Niemniej stary gratuluje bo wyglada to naprawde ostro.

 

 

na koniec przytoczę fajną sentencję Craiga Mullinsa (w tym miejscu wypada mi pozdrowić Damiana B. aka "mime", który mi ją dziś cisnął w oczy ;) ):

"The current method of working in concept/digital mattes is 3-d/photo composites with varying amounts of paint."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mayk - hehe - i tym cytatem wypadaloby zakonczyc niniejszą dyskusje na temat tej afery z granica 2d i 3d bo takiej nie ma:) rzekłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie kolorystycznie i technicznie, ale cholera, perspektywa siadla strasznie, wszystko wyglada jakby bylo renderowane z innego ustawniea kamery/wysokosci i zlozone na szybko w photoshopie, nie wiem czy ktos o tym pisal nie chce mi sie czytac;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie kolorystycznie i technicznie, ale cholera, perspektywa siadla strasznie, wszystko wyglada jakby bylo renderowane z innego ustawniea kamery/wysokosci i zlozone na szybko w photoshopie, nie wiem czy ktos o tym pisal nie chce mi sie czytac;)

 

coż, nie kazdego da sie usatysfakcjonowac :) a to ze perspektywa jest inna niz zwykle bylo dokladnie zamierzone. wszystko bylo wyrenderowane razem z jednej kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca jest boska. Trochę tylko razi mnie że ta stacja dalej wygląda prawie identycznie, taki copypaste. Cała reszta jest świetna. Chciałbym tak umieć.

 

Jak dla mnie to bardzo fajnie że tak miksujesz 3d i 2d, póki działa się świadomie i uczciwie łączenie mediów jest dobrą sprawą i ma swój klimat. Jak nie mamy faktycznych ograniczeń wyboru techniki to po co się mamy sami ograniczać. :)

Ja chciałbym kiedyś spłodzić jakiś modelik lowpoly i upiększyć go teksturą malowaną akrylami na kartonie, zobaczę. Chyba jedna praca pani z tego forum mnie zainspirowała, zgadnijcie jaka. ;)

 

Widok pracującej śmieciarki zawsze mnie hipnotyzował. Też je lubię. Miłośnicy śmieciarek klikać TUTAJ. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja juz jestem zapisany w fanklubie :) czekam na reszte ochotników - stara miłosc nie rdzewieje:) potem mozna zorganizowac darmowe talony na przejazd po osiedlu - oczywiscie z tyłu dla szpanu:)

Edytowane przez dekiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności