Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Postanowiłem wziąć udział w Blender World Cup 2009, temat: "The other world" (http://bwc.blenderartists.org/2009/index.php)

Mam zamiar zrobić latające okręty podwodne. Prawdopodobnie główny okręt, ten co go tu pokazuje będzie mixem okręt+samolot tzn. dodam mu skrzydła.

Uzbrojenie w stylu broni z 2 WŚ.

W tle mam zamiar zrobić wielki mur, wystający ponad chmury, a za nim miasto.

 

Wszelkie pomysły mile widziane, linki inspiracje itd xD

 

2 bomby little boy and fat man + początki okrętu:

c8df12940adfcf48.jpg

Edytowane przez kubeczek77
  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe, cikawy pomysł.

 

Dobra rada na start: Zrób sobie jakiś koncept, obojętnie czy 2d czy 3d (mi z reguły jest łatwiej robić koncepty na prostych modelach 3d (nawet boxach), potem dopiero po nich maluje, jeżeli czuje taką potrzebę.

Generalnie chodzi o rozkład obiektów w scenie, co będzie widoczne, co nie, co na drugim planie itp. To pomaga szczędzić masę pracy. Powodzenia.

 

Pozdrawiam

Napisano

peter_f: danke xD

Vorek: no więc pokazuje ostatni pomysł, ale jak już mi się podobał to dzisiaj jednak już nie jestem taki przekonany

jeśli macie jakieś fantazje dot. tej pracy to bardzo proszę xD

mrkrzysiek: tam planuje jakieś schodki czy coś, jako przejście.

-------

Apdejtos:

01355bc4989f1eee.jpg

 

93163b6dc416beda.jpg

Napisano

domyslam sie ze to ma byc w klimacie sky kapitana, van helsinga i ligi niezwyklych dzentelmenow....

nawet fajnie, ale powinienes stworzyc znacznie wiecej roznych modeli okretow

Napisano

Myślę że łączenia blachy dużo zrobią, bo w tej chwili kadłub to jedna masa i nie wygląda efektownie. Brzydko też wygląda garb za kioskiem. Co zabawne, na bitwę na max3d miałem zrobić antytemat twojego; podwodny Focke-Wulf ;o

Pozdrawiam i życzę powodzenia ;)

PS.

okręty podwodne
Urra!
Napisano

Mały comment. Jakkolwiek fantastykowate by nie był fakt latającego łUbota, to troche dziwne jest, ze skoro to coś lata i nosi znamiona czegoś co tłucze po ziemi z dział, to właśnie te działa zwrócone są w górę ;)

Napisano

Ja bym proponował skrzydła w stylu tych samolotów pionowego startu najlepiej wbudowane śmigło w skrzydło poziomo i całość obraca się na danej wysokości bo tak to teraz wygląda jakby startował 'air bus', a one się mają wynużać z wody prawda, i unosić w powietrze.

Pomysł b.ciekawy 3mam kciuki.

Napisano

M4cus: łoooo, gdybym wcześniej te filmy obczaił :) Dzięki.

Kr3tz: dzięki, łączenia postaram się jakoś technicznie ogarnąć.

WaKi: e no bez przesady :p Po prostu ustawione ma działa na daleki zasięg.

bbandi: ale one mają tylko latać, nie pływać :)

--------

Mniej więcej kompozycja:

b519159bd5763c62.jpg

Model samolotu za pozwoleniem Witolda Jaworskiego pożyczony. http://www.samoloty3d.pl/wm-000_p.xml

Napisano

Prawie zakończony model głównego statku. Zostaje jeszcze tylko ustawić jakieś małe działka na przodzie górze, ludzi oraz zrobić łączenia kadłuba, żeby nie był z jednego kawałka.

3dd64f2ede47b850.jpg

Napisano

Hej. Nie wiem jak na końcu to będzie wyglądać, ale wg mnie kompozycja mogłaby być lepsza. Teraz to wygląda jak rzut aksonometryczny, Gdybyś np ustawił kamerę bliżej dzioba statku, dał jej krótszą ogniskową żeby podkreślić ogrom łodzi, i w tle w róznych planach inne elementy, myślę że byłoby duzo lepiej. Więcej przestrzeni , dynamiki i jakaś hierarchia. Teraz to wyglada jak garść modeli sypniętych przypadkowo.

Napisano

Dzięki za komentarze.

Zastanawiam się więc nad zmianą kadru. Mam tu 2 podobne propozycje + chmury. Która lepsza i czy coś w ten deseń lepsze byłoby od tamtego? Doszłyby do tego jeszcze reszta okrętów gdzieś tam lecących.

1)dc8f0ee1d0a850c7.jpg

----

2)d72897be2216f936.jpg

Napisano

2+ przesunąć sterowiec wyżej.

A może kamera z góry, odsunięta trochę do tyłu, w stosunku do kierunku w którym armia zmierza, obrazująca szyk bojowy? A w oddali cel lotu?

Napisano (edytowane)

Daję jeszcze raz te kadry już z resztą obiektów. Jeszcze na koniec dodam tu i tam, na razie nie obciążam kompa.

incorect: dzięki

Kr3tz: za mało czasu już zostało na cel lotu itd. Muszę cisnąć to co mam już.

 

 

1)

84b30dd9d776dc86.jpg

2)facbc4dfb003cc17.jpg

Edytowane przez kubeczek77
Napisano

No to materiały prawie skończone. Jest trochę błędów które jednak podmaluje w postprodukcji. Chmury to po prostu background z modyfikowanego zdjęcia.

Zostało dodać więcej okrętów i sterowców i jak czas pozwoli to również samoloty, które mam nadzieję ożywią bardziej całą scene.

d7c3064c44266e47.jpg

Napisano

Fajny pomysł i w ogóle ale tego "czegoś" brakuje

i chyba....to jest to że ten "Statek" jest za duży w porównaniu do innych

poszperałem trochę i znalazłem zdjęcia z nalotów

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Heinkel_He_111_during_the_Battle_of_Britain.jpg

http://www.konflikty.pl/photos/nalot1.jpg

 

spróbuj dać te "statki" trochę bliżej siebie i żeby leciały na jednym poziomie i żeby przybrały jakiś szyk

Napisano

Fajne. Propozycja MPta kolorystyki też jest ciekawa.

 

Rzeczywiście czegoś brakuje jakoś pusto. Nie podoba mi się do końca kompozycja pozostałych statków, zwłaszcza ten po lewej ucięty. Myślę że dobrze byłoby zrobić tak, że ten statek na pierwszym planie prowadzi nalot. Poza tym brakuje czegoś więcej. Jakiejś "opowieści". Teraz światło jest takie jakie jest ale np można by spróbować coś z tle zrobić z niebem, np zmienić kolor na czerwony i pokazać z tyłu zachodzące słońce. Taki luźny pomysł coś wprowadzic więcej żeby nie było tak "sucho". Żeby jakaś historia się opowiadała.

Napisano

Przyjemne, tylko nie pasuje mi ta kanciasta "stodoła" ze spadzistym dachem . No i te silniczki, ala boeing po bokach, nie wiem, jaką mają pełnić funkcję, ale strasznie wątłe jak na tak potężną jednostkę. Poza tym te dwa działa, jedno nad drugim raczej mało praktyczne. Raz, że mogą strzelać tylko do góry, poza tym nietrudno o krzyżowy ogień. Chociaż nie, do góry nie mogą bo nie widzę, żeby mogły przemieszczać się w pionie. A zatem mogą walić tylko w pokład...

Napisano

to w sumie nie bylo by za duzo roboty wiec proponuje ta eskadre "zaatakowac"

-wywal pare statkow

-podpal jeden lub dwa i zmien ich pozycje, niech pod wplywem zniszczen spadaja w dol

-dadaj male samolociki (jakby strzelaly byloby super)

-dodaj jeden samolot ktory wlatuje w ekran, tylko mocnym motionblurem go potraktuj

(czyli samolociki nie musza byc "super" bo albo wsadzisz je daleko ze nie bedzie dokladnie ich widac albo blurem je zamaskujesz)

a jak sobie radzisz z photoshopem i troche dymu i ognia potrafisz domalowac to calkiem bajer

 

a jak ci sie nie chce tego az tak diametralnie zmieniac to chociarz popraw ta kompozycje, zmien lekko ulozenie statkow wokol siebie, bo widac ze masz "eskadre" zbudowana z raptem 2 rodzajow statkow, a to ze wszystkie leca doslownie tak samo (w tym samym kierunkiem i pod tym samym kontem) wcale ci nie pomaga... i kompozycji tez nie...

Napisano

Moim skromnym ma to wszystkopotencjał ale tym bardziej powinienes jeszcze docisnąć

Kompozycja cos w sobie ma. Robi wrażenie jakiejś armi która spokojnie sobie zmierza gdzieś do miejsca w którym komuśmocno dowali. I w sumie ok ale rozkład statków w przestrzeni jest jakoś niezręcznie równomierny. Poza tym przez to że są tylko dwa rodzaje, że widać koniec tej eskadry tzn ostatnie okręty są w sumie niedaleko to troche jak w polskim filmie.. wielka armia w scenariuszu tylko pieniedzy było za mało na statystów

No i dość ubogi jednak detal na okręcie na pierwszym planie. Jak dla mnie zdecydowanie za ubogi. Na małym obrazku ledwie daje rade w większej rozdzielczości bedzie to wyraźnie widać

Napisano (edytowane)

M4rcus: niestety z braku czasu nie będzie już więcej. Tylko samoloty doszły.

psdmag: nie idealnie, ale może teraz lepiej troszki ?:pp

mpta: hmm, no nie wiem trochę gubi się detal przy takich zmianach. Może coś jeszcze pobawię się. Na razie postępy w updacie. Bez zmian kolorystycznych

cucsoniuss: dzięki za zdjęcia, ale już nie zdąże nic zmieniać. Muszę brnąć w to co mam :p

Maestro101: hmm, no cóż niestety już wielkich zmian nie dokonam. Historia pozostanie taka jaka jest teraz :p cicho się opowiada, ale cóż, heh.

Faun: to takie wrażenie. Te działa są bardzo szeroko wykorzystywane, i dobrze się spisują. Duży zasięg i celność mają :p

rozpruwacz: niestety teraz nie dam rady już zrobić tak radykalnych zmian xD Ale również o tym myślałem, jakaś walka byłaby też spoko.

pabulo: dobra zwiększyłem budżet trochę, wystarczy ?:p Co do rozdzielczości to ta co ją pokazuje jest docelowa.

---

Zastanawiam się nad zmianą tytułu na jakiś bardziej klimatyczny, dodający historii tej pracy. Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły to byłoby miło :)

---

Update: highres: http://images6.fotosik.pl/556/e6ff1a839459ab2f.jpg

Prawie ostateczna wersja:

628cfbd3d6c69eae.jpg

Edytowane przez kubeczek77
Napisano

pabulo ma sporo racji, pisząc o wielkim scenariuszu i niskim budżecie. Kadr może i mógłby być ciekawszy, przy czym jego atrakcyjność nie powinna zależeć jedynie od ilości obiektów na scenie (teraz jest ich już zdecydowanie za dużo, poza tym wydają się być tutaj umieszczone bez żadnego ładu i składu). Mi najbardziej w oczy rzuca się jednak ubogość tekstur; poza gwiazdkami i napisami mamy chyba wyłącznie tekstury proceduralne, jest szaro i monotonie... Chmur niby bez liku, ale każda jednostka jest bardzo dobrze widoczna. Armia wydaje się stać w miejscu, zamiast pruć naprzód, śmigła są nieruchome, żadnego dymu z silników... Oświetlenie jest raczej nudne, może poeksperymentuj z kolorowymi lampami, spróbuj podretuszować obrazek nawet tak, jak mpta ze swojego postu. Jakoś nie przemawia do mnie również gładka powierzchnia łodzi podwodnej... zero spawów, otworów, bumpa... a coś takiego podniosłoby atrakcyjność modelu (http://webplaza.pt.lu/public/lx1un/india%20russian%20submarine.jpg).

Napisano

Całkiem przyjemna praca z tego wyszła! Bardzo fajny pomysł. Jeśli chodzi o crit: kadr troszkę bym poprawił, bo ściąłeś dół razem z dziobem statku, a z góry są chmury, na których nic się nie dzieje. Wygląda to jakby Ci się kadr przesunął. Sprawdź też mapowanie okrętów bo tekstury wyglądają jakby się rozjechały (patrz: gwiazda). Ponadto wszystko mogłoby być nieco brudniejsze (choć to kwestia upodobań). Oświetlenie mogłoby być jakieś konkretniejsze, teraz jest zenitalne i jakieś takie nijakie przez to, ale to też kwestia upodobań. W każdym razie dobra robota.

Napisano

Mookie: pewnie masz rację, w każdym razie już niestety ostatni dzień, i nie bd miał w dodatku dostępu do sprzętu więc już raczej nic nie ulegnie zmianie.

peter_f: dzięki:), mówiłeś o za wysokim kadrze, a teraz przy tych efektach może już lepiej bo coś tam się dzieje.

Który efekt lepszy? Doradźcie :p

2c1268b23ab6ac7d.jpg

 

65739a7c80f4250b.jpg

Napisano

Pierwszy mi się bardziej podoba:):

Mógłbyś w PS-ie zrobić efekt "motion" czyli poruszenie, zaznaczyć połowę statku (tylną część) i nadać ten efekt (możesz w połowie skrzydła i silników tez tak zrobić) tylko ważne jeszcze wyregulować ten efekt w osi kadłuba.

Napisano

Jeśli ta flara to słońce, to cienie się nie zgadzają.

IMO powinieneś iść w kierunku, który podrzucił Mpta, nadaje klimacik.

Tak jak jak już ktoś powiedział, przydałby się dym z silników, coś dodającego dynamiki.

Pracy dużo już nie zostało, nie poddawaj się :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności