Posted September 16, 200915 yr Postanowiłem wziąć udział w Blender World Cup 2009, temat: "The other world" (http://bwc.blenderartists.org/2009/index.php) Mam zamiar zrobić latające okręty podwodne. Prawdopodobnie główny okręt, ten co go tu pokazuje będzie mixem okręt+samolot tzn. dodam mu skrzydła. Uzbrojenie w stylu broni z 2 WŚ. W tle mam zamiar zrobić wielki mur, wystający ponad chmury, a za nim miasto. Wszelkie pomysły mile widziane, linki inspiracje itd xD 2 bomby little boy and fat man + początki okrętu: Edited October 24, 200915 yr by kubeczek77
September 16, 200915 yr Bardzo ciekawy projekt. Idzie jak na razie super. Fat man i little boy wyszły extra! Powodzenia dalej. Będę zaglądał! Pozdrawiam
September 16, 200915 yr hehe, cikawy pomysł. Dobra rada na start: Zrób sobie jakiś koncept, obojętnie czy 2d czy 3d (mi z reguły jest łatwiej robić koncepty na prostych modelach 3d (nawet boxach), potem dopiero po nich maluje, jeżeli czuje taką potrzebę. Generalnie chodzi o rozkład obiektów w scenie, co będzie widoczne, co nie, co na drugim planie itp. To pomaga szczędzić masę pracy. Powodzenia. Pozdrawiam
September 17, 200915 yr no to powodzenia może być ciekawie;) w łodzi może to co idzie z przodu do wieżyczki na środku czy jak to się nazywa zrób z przejściem gładkim tak jak masz z tyłu
September 19, 200915 yr Author peter_f: danke xD Vorek: no więc pokazuje ostatni pomysł, ale jak już mi się podobał to dzisiaj jednak już nie jestem taki przekonany jeśli macie jakieś fantazje dot. tej pracy to bardzo proszę xD mrkrzysiek: tam planuje jakieś schodki czy coś, jako przejście. ------- Apdejtos:
September 19, 200915 yr domyslam sie ze to ma byc w klimacie sky kapitana, van helsinga i ligi niezwyklych dzentelmenow.... nawet fajnie, ale powinienes stworzyc znacznie wiecej roznych modeli okretow
September 20, 200915 yr Myślę że łączenia blachy dużo zrobią, bo w tej chwili kadłub to jedna masa i nie wygląda efektownie. Brzydko też wygląda garb za kioskiem. Co zabawne, na bitwę na max3d miałem zrobić antytemat twojego; podwodny Focke-Wulf ;o Pozdrawiam i życzę powodzenia ;) PS. okręty podwodne Urra!
September 20, 200915 yr Mały comment. Jakkolwiek fantastykowate by nie był fakt latającego łUbota, to troche dziwne jest, ze skoro to coś lata i nosi znamiona czegoś co tłucze po ziemi z dział, to właśnie te działa zwrócone są w górę ;)
September 22, 200915 yr Ja bym proponował skrzydła w stylu tych samolotów pionowego startu najlepiej wbudowane śmigło w skrzydło poziomo i całość obraca się na danej wysokości bo tak to teraz wygląda jakby startował 'air bus', a one się mają wynużać z wody prawda, i unosić w powietrze. Pomysł b.ciekawy 3mam kciuki.
October 1, 200915 yr Author M4cus: łoooo, gdybym wcześniej te filmy obczaił :) Dzięki. Kr3tz: dzięki, łączenia postaram się jakoś technicznie ogarnąć. WaKi: e no bez przesady :p Po prostu ustawione ma działa na daleki zasięg. bbandi: ale one mają tylko latać, nie pływać :) -------- Mniej więcej kompozycja: Model samolotu za pozwoleniem Witolda Jaworskiego pożyczony. http://www.samoloty3d.pl/wm-000_p.xml
October 2, 200915 yr Mi tam się najbardziej podoba Fat Man :) Chyba po prostu lubię post-apokaliptykę... Czekam na tekstury :)
October 2, 200915 yr Author Prawie zakończony model głównego statku. Zostaje jeszcze tylko ustawić jakieś małe działka na przodzie górze, ludzi oraz zrobić łączenia kadłuba, żeby nie był z jednego kawałka.
October 3, 200915 yr Hej. Nie wiem jak na końcu to będzie wyglądać, ale wg mnie kompozycja mogłaby być lepsza. Teraz to wygląda jak rzut aksonometryczny, Gdybyś np ustawił kamerę bliżej dzioba statku, dał jej krótszą ogniskową żeby podkreślić ogrom łodzi, i w tle w róznych planach inne elementy, myślę że byłoby duzo lepiej. Więcej przestrzeni , dynamiki i jakaś hierarchia. Teraz to wyglada jak garść modeli sypniętych przypadkowo.
October 4, 200915 yr fajne, fajne >> tylko mi te baraki ( czy co to) i łuki nad nimi trochę nie pasują ro reszty wehikułu
October 6, 200915 yr Author Dzięki za komentarze. Zastanawiam się więc nad zmianą kadru. Mam tu 2 podobne propozycje + chmury. Która lepsza i czy coś w ten deseń lepsze byłoby od tamtego? Doszłyby do tego jeszcze reszta okrętów gdzieś tam lecących. 1) ---- 2)
October 6, 200915 yr Mnie osobiscie bardziej pasuje druga wersja... A ogolnie model statku bardzo przyjemny, podoba mi sie... Bede zagladac :)
October 6, 200915 yr 2+ przesunąć sterowiec wyżej. A może kamera z góry, odsunięta trochę do tyłu, w stosunku do kierunku w którym armia zmierza, obrazująca szyk bojowy? A w oddali cel lotu?
October 9, 200915 yr Author Daję jeszcze raz te kadry już z resztą obiektów. Jeszcze na koniec dodam tu i tam, na razie nie obciążam kompa. incorect: dzięki Kr3tz: za mało czasu już zostało na cel lotu itd. Muszę cisnąć to co mam już. 1) 2) Edited October 9, 200915 yr by kubeczek77
October 10, 200915 yr Ładne.Te chmurki to może afterburnem robione?czy jakoś inaczej?.//w sumie to nie wiem czy AB współpracuje z blenderem...
October 18, 200915 yr Author No to materiały prawie skończone. Jest trochę błędów które jednak podmaluje w postprodukcji. Chmury to po prostu background z modyfikowanego zdjęcia. Zostało dodać więcej okrętów i sterowców i jak czas pozwoli to również samoloty, które mam nadzieję ożywią bardziej całą scene.
October 18, 200915 yr super, ma klimat:) podchodzi ciut pod SkyKaptian:P dojda jakies inne okrety? bo mam wraqzenie ze roznorodnosc jest troche za mala
October 18, 200915 yr Fajny pomysł i w ogóle ale tego "czegoś" brakuje i chyba....to jest to że ten "Statek" jest za duży w porównaniu do innych poszperałem trochę i znalazłem zdjęcia z nalotów http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Heinkel_He_111_during_the_Battle_of_Britain.jpg http://www.konflikty.pl/photos/nalot1.jpg spróbuj dać te "statki" trochę bliżej siebie i żeby leciały na jednym poziomie i żeby przybrały jakiś szyk
October 18, 200915 yr Fajne. Propozycja MPta kolorystyki też jest ciekawa. Rzeczywiście czegoś brakuje jakoś pusto. Nie podoba mi się do końca kompozycja pozostałych statków, zwłaszcza ten po lewej ucięty. Myślę że dobrze byłoby zrobić tak, że ten statek na pierwszym planie prowadzi nalot. Poza tym brakuje czegoś więcej. Jakiejś "opowieści". Teraz światło jest takie jakie jest ale np można by spróbować coś z tle zrobić z niebem, np zmienić kolor na czerwony i pokazać z tyłu zachodzące słońce. Taki luźny pomysł coś wprowadzic więcej żeby nie było tak "sucho". Żeby jakaś historia się opowiadała.
October 19, 200915 yr Przyjemne, tylko nie pasuje mi ta kanciasta "stodoła" ze spadzistym dachem . No i te silniczki, ala boeing po bokach, nie wiem, jaką mają pełnić funkcję, ale strasznie wątłe jak na tak potężną jednostkę. Poza tym te dwa działa, jedno nad drugim raczej mało praktyczne. Raz, że mogą strzelać tylko do góry, poza tym nietrudno o krzyżowy ogień. Chociaż nie, do góry nie mogą bo nie widzę, żeby mogły przemieszczać się w pionie. A zatem mogą walić tylko w pokład...
October 21, 200915 yr to w sumie nie bylo by za duzo roboty wiec proponuje ta eskadre "zaatakowac" -wywal pare statkow -podpal jeden lub dwa i zmien ich pozycje, niech pod wplywem zniszczen spadaja w dol -dadaj male samolociki (jakby strzelaly byloby super) -dodaj jeden samolot ktory wlatuje w ekran, tylko mocnym motionblurem go potraktuj (czyli samolociki nie musza byc "super" bo albo wsadzisz je daleko ze nie bedzie dokladnie ich widac albo blurem je zamaskujesz) a jak sobie radzisz z photoshopem i troche dymu i ognia potrafisz domalowac to calkiem bajer a jak ci sie nie chce tego az tak diametralnie zmieniac to chociarz popraw ta kompozycje, zmien lekko ulozenie statkow wokol siebie, bo widac ze masz "eskadre" zbudowana z raptem 2 rodzajow statkow, a to ze wszystkie leca doslownie tak samo (w tym samym kierunkiem i pod tym samym kontem) wcale ci nie pomaga... i kompozycji tez nie...
October 21, 200915 yr Moim skromnym ma to wszystkopotencjał ale tym bardziej powinienes jeszcze docisnąć Kompozycja cos w sobie ma. Robi wrażenie jakiejś armi która spokojnie sobie zmierza gdzieś do miejsca w którym komuśmocno dowali. I w sumie ok ale rozkład statków w przestrzeni jest jakoś niezręcznie równomierny. Poza tym przez to że są tylko dwa rodzaje, że widać koniec tej eskadry tzn ostatnie okręty są w sumie niedaleko to troche jak w polskim filmie.. wielka armia w scenariuszu tylko pieniedzy było za mało na statystów No i dość ubogi jednak detal na okręcie na pierwszym planie. Jak dla mnie zdecydowanie za ubogi. Na małym obrazku ledwie daje rade w większej rozdzielczości bedzie to wyraźnie widać
October 24, 200915 yr Author M4rcus: niestety z braku czasu nie będzie już więcej. Tylko samoloty doszły. psdmag: nie idealnie, ale może teraz lepiej troszki ?:pp mpta: hmm, no nie wiem trochę gubi się detal przy takich zmianach. Może coś jeszcze pobawię się. Na razie postępy w updacie. Bez zmian kolorystycznych cucsoniuss: dzięki za zdjęcia, ale już nie zdąże nic zmieniać. Muszę brnąć w to co mam :p Maestro101: hmm, no cóż niestety już wielkich zmian nie dokonam. Historia pozostanie taka jaka jest teraz :p cicho się opowiada, ale cóż, heh. Faun: to takie wrażenie. Te działa są bardzo szeroko wykorzystywane, i dobrze się spisują. Duży zasięg i celność mają :p rozpruwacz: niestety teraz nie dam rady już zrobić tak radykalnych zmian xD Ale również o tym myślałem, jakaś walka byłaby też spoko. pabulo: dobra zwiększyłem budżet trochę, wystarczy ?:p Co do rozdzielczości to ta co ją pokazuje jest docelowa. --- Zastanawiam się nad zmianą tytułu na jakiś bardziej klimatyczny, dodający historii tej pracy. Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły to byłoby miło :) --- Update: highres: http://images6.fotosik.pl/556/e6ff1a839459ab2f.jpg Prawie ostateczna wersja: Edited October 24, 200915 yr by kubeczek77
October 25, 200915 yr pabulo ma sporo racji, pisząc o wielkim scenariuszu i niskim budżecie. Kadr może i mógłby być ciekawszy, przy czym jego atrakcyjność nie powinna zależeć jedynie od ilości obiektów na scenie (teraz jest ich już zdecydowanie za dużo, poza tym wydają się być tutaj umieszczone bez żadnego ładu i składu). Mi najbardziej w oczy rzuca się jednak ubogość tekstur; poza gwiazdkami i napisami mamy chyba wyłącznie tekstury proceduralne, jest szaro i monotonie... Chmur niby bez liku, ale każda jednostka jest bardzo dobrze widoczna. Armia wydaje się stać w miejscu, zamiast pruć naprzód, śmigła są nieruchome, żadnego dymu z silników... Oświetlenie jest raczej nudne, może poeksperymentuj z kolorowymi lampami, spróbuj podretuszować obrazek nawet tak, jak mpta ze swojego postu. Jakoś nie przemawia do mnie również gładka powierzchnia łodzi podwodnej... zero spawów, otworów, bumpa... a coś takiego podniosłoby atrakcyjność modelu (http://webplaza.pt.lu/public/lx1un/india%20russian%20submarine.jpg).
October 27, 200915 yr Całkiem przyjemna praca z tego wyszła! Bardzo fajny pomysł. Jeśli chodzi o crit: kadr troszkę bym poprawił, bo ściąłeś dół razem z dziobem statku, a z góry są chmury, na których nic się nie dzieje. Wygląda to jakby Ci się kadr przesunął. Sprawdź też mapowanie okrętów bo tekstury wyglądają jakby się rozjechały (patrz: gwiazda). Ponadto wszystko mogłoby być nieco brudniejsze (choć to kwestia upodobań). Oświetlenie mogłoby być jakieś konkretniejsze, teraz jest zenitalne i jakieś takie nijakie przez to, ale to też kwestia upodobań. W każdym razie dobra robota.
October 31, 200915 yr Author Mookie: pewnie masz rację, w każdym razie już niestety ostatni dzień, i nie bd miał w dodatku dostępu do sprzętu więc już raczej nic nie ulegnie zmianie. peter_f: dzięki:), mówiłeś o za wysokim kadrze, a teraz przy tych efektach może już lepiej bo coś tam się dzieje. Który efekt lepszy? Doradźcie :p
October 31, 200915 yr Pierwszy mi się bardziej podoba:): Mógłbyś w PS-ie zrobić efekt "motion" czyli poruszenie, zaznaczyć połowę statku (tylną część) i nadać ten efekt (możesz w połowie skrzydła i silników tez tak zrobić) tylko ważne jeszcze wyregulować ten efekt w osi kadłuba.
October 31, 200915 yr Author Ostateczna wersja: (jutro rano wysyłam) Highres: http://images8.fotosik.pl/119/20604c20cca0e9ec.jpg
October 31, 200915 yr Jeśli ta flara to słońce, to cienie się nie zgadzają. IMO powinieneś iść w kierunku, który podrzucił Mpta, nadaje klimacik. Tak jak jak już ktoś powiedział, przydałby się dym z silników, coś dodającego dynamiki. Pracy dużo już nie zostało, nie poddawaj się :)
November 1, 200915 yr Author No cóż, termin gonił, gonił i w końcu dogonił. -- Dzięki za wszystkie, bardzo pomocne komentarze. Zapraszam do wątku z ukończoną pracą:) http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=860640#post860640
Create an account or sign in to comment