ptaszek Napisano 3 Październik 2009 Napisano 3 Październik 2009 (edytowane) Witam. Postanowilem, ze sie podziele wip'em mojej ostatniej pracy. Chcialem zrobic fajna scenke z postacia jakas, w celu szkoleniowym :) Praca bazuje na (zapewne wszystkim znanym) obrazie Jana Matejki. Chce sie zbliżyć do oryginału, ale w granicach rozsadku :P Planuje scenke zrobic pod okulary 3D w duzej rozdzielczosci (1680). Mysle, ze moze byc fajnie biorac pod uwage uklad obiektow, stad koniecznosc zrobienia maksymalnie 3d bez podmalowek itp. model postaci na bazie darmowego modelu z sieci. Wiem ze jeszcze sporo pracy, ale wszelkie komentarze mile widziane. Pozdrawiam. dodaje testowa wersje stereo.. jest to moj pierwszy eksperyment z anaglifem, wiec bede tu poruszal problemy zwiazane z produkcja takich grafik :) i refka: i siatka: to co czerwone to sss. Edytowane 22 Październik 2009 przez ptaszek
adam_m Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 (edytowane) Zapowiada się ciekawie. W czym dłubiesz i renderujesz? Zainspirowała Cię "Gwiazda Kopernika?" ;) Będe tu zaglądał. Powodzenia. Edytowane 4 Październik 2009 przez adam_m
ptaszek Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 Heh :) nie.. z ta gwiazda kopernika to zbieg okolicznosci :) Soft to Maya
Faun Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Ciekawie się zapowiada. Dodaj obraz Matejki, żeby można było porównać;)
Eddy__ Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 świetne! znane i lubiane :D chcę zobaczyć final :) tu oryginał: http://www.torun.webd.pl/kopernik/kopernikd.jpg
dac77 Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Powiem Ci szczerze że się porwałeś z motyką na księżyc. Ilość szczegułów konieczna do odtworzenia to rok pracy i 8 GB pamięci nie mówiąc już o karcie i procesorze. Podejrzewam że chcesz poćwiczyć. Kiedyś też próbowałem robić iltraszczególy i kończyło się w połowie z brakiem pamięci.
ptaszek Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 ee tam.. nie bede bardziej detalowal niz tak jak zaczalem. To co jest zajelo mi kilka dni, wiec mysle ze zostaly mi tydzien do konca bo nie wiem jak pojdzie ze stereoskopia :)
khatake Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Powiem Ci szczerze że się porwałeś z motyką na księżyc. Ilość szczegułów konieczna do odtworzenia to rok pracy i 8 GB pamięci nie mówiąc już o karcie i procesorze. Podejrzewam że chcesz poćwiczyć. Kiedyś też próbowałem robić iltraszczególy i kończyło się w połowie z brakiem pamięci. 8GB ram ? jak nie umiesz zoptymalizować sceny to może i tak. Osobiście uważam że spokojnie możesz tą prackę pchać do przodu. Narazie wygląda nieźle. Trzymam kciuki i nie słuchaj pana demotywatora ;]
dac77 Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 @khatake: Widać że nigdy nie przekroczyłeś bariery 3 mln poly. Nie jestem demotywatorem, tylko realnie patrzę na możliwości techniki którą stosujemy. Zużycie pamięci to cena jaką płacimy za to że komputer za nas oblicza ostateczny obrazek i nie musimy się uczyć 20 lat jak realistycznie namalować rozpraszanie światła w powiedzmy pokoju. Jeśli Pan zacietrzewiony twierdzi że może wszystko odtworzyć na swoich superkomputerze to zapraszam do wymodelowania lasu, albo chociaż 20-stu drzew, coś co artmalarze robią od wieków. Facet pociągnie specjalnym pędzelkiem i ma gotowych dziesięć gałęzi a na komputerze to 30min pracy i 20 tyś poly. Trafił się cheerleader.
ptaszek Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 E dac bez przesady :) nie bede modelowal ksiedza z kielichem, ktory moglby rzekomo dawac rozblysk przez witraz z tego kosciola w tle :P Narazie w poly sie spokojnie mieszczE :) futro mnie troche martwi ale jakos poszlo (tylko narazie w stereo widac :P)
Hynol Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Nie wiem czy masz dobrze ustawione kamery do renderu - słabo widać głębie.
kamil.ochel Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 a ja Ci dam radę :) odnośnie 3d :D bo widzę że tak chamsko sklonowałeś warstwę :D przy updacie zrob dwa renderki z minimalnie przesuniętą kamerą lecz targetem w tym samym miejscu (kamerę powinieneś przesunąć o rozstaw oczu) o tak:
Johny Napisano 4 Październik 2009 Napisano 4 Październik 2009 Rzeczywiscie, wyglada to tak jakbys wzial jeden render i przesunal go wzgledem drugiego zmianiajac kolor, a powinno to wygladac mniej wiecej tak ze obiekty (czerwony/zielon) znajdujace sie blizej kamery powinny byc wzgledem siebie bardziej rozsuniete niz te ktore sa bardzeij oddalone
ptaszek Napisano 4 Październik 2009 Autor Napisano 4 Październik 2009 Oki pomecze z tym.. wczesniejsza wersja miala lepszy efekt, ale zeby zostac przy tym kadrze to troche tak wyszlo. Co do kamerek to w Mayi jest specjalna do stereo. Oczywiscie ma ustawienia swoje i sie na nich skupie w takim razie :) dzieki!
ptaszek Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Dobra chlopaki :) Dzieki za rady! zaktualizowalem kamerke w anaglifie i jest o niebo lepiej :))) jaram sie :) wiedzialem ze co fachowa pomoc to fachowa pomoc :)) Wiem ze jeszcze sporo przede mna ale idzie dobrze! :)
norden Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 @khatake: Widać że nigdy nie przekroczyłeś bariery 3 mln poly. Nie jestem demotywatorem, tylko realnie patrzę na możliwości techniki którą stosujemy. Zużycie pamięci to cena jaką płacimy za to że komputer za nas oblicza ostateczny obrazek i nie musimy się uczyć 20 lat jak realistycznie namalować rozpraszanie światła w powiedzmy pokoju. Jeśli Pan zacietrzewiony twierdzi że może wszystko odtworzyć na swoich superkomputerze to zapraszam do wymodelowania lasu, albo chociaż 20-stu drzew, coś co artmalarze robią od wieków. Facet pociągnie specjalnym pędzelkiem i ma gotowych dziesięć gałęzi a na komputerze to 30min pracy i 20 tyś poly. Trafił się cheerleader. są instacje przecież a poza tym kto umi ten da rade zrobić taką pracę z podmalówką w photoshopie żaden problem. 20 drzew to pierd ; ] zrób 1000 i żeby się ruszały i żeby render był poniżej 10 minut na ramkę w małym HD. Co jeszcze instnieje do optymimalizacji??? layery/ visible not visible for camera/ dzielenie na sceny ? po zakonczeniu fragmentów które bezpośrednio na siebie nie wpływają...
Kris_R Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Zaowiada się kawał fajnej pracki... optymalizacja i kompromisy to rzecz oczywista.. ale głównej postaci nie odpuszczaj za mocno - szkoda by było. Oryginał ma bardzo fajną tkaninę i włosy - spróbuj odwzorować trochę lepiej te fałdy na jego szacie. Doda smaku.
Ania Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Co do sceny, tego 3d nie mogę ocenić bo nie mam pod ręką okularów. Fałdy na ubraniu jeszcze nie układają się zbyt dobrze (ogólny zarys jest, ale brakuje ostrzejszego zgięcia w odpowiednich miejscach) Twarz w oryginale ma bardziej płaski nos, usta węższe i wyższe. dac77 - w tej pracy nie widzę tych 20 drzew, myślę że nie będzie problemu. (robiłam sceny z podobną ilością szczegułów na 1gb ramu i dało się) O ile oczywiście mpta dobrze zagospodaruje siatkami - czego, przyznam, na razie nie wszędzie widać - np. mur bym załatwiła teksturą a nie pojedyncze cegiełki.
ptaszek Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Norden masz bardzo duzo racji, ale niestety jesli chodzi o okulary 3d to posprodukcja odpada niestety. Mysle ze zrobie wersje 2D z podmalowka taka ladna a 3d efektowna :) jesli sie uda :))) Kris no jak zwykle masz racje. Zaraz sie biore za szate. O wlosach jeszcze nie mysle bo mnie dreszcz przechodzi :P Ania nad twarza tez dzis popracuje. Co do faldek to bede testowal dzis ile normal mapa mnie w tym wspomoze. Dzieki za rady - jak zwykle bezcenne :)
khatake Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 @khatake: Widać że nigdy nie przekroczyłeś bariery 3 mln poly. Nie jestem demotywatorem, tylko realnie patrzę na możliwości techniki którą stosujemy. Zużycie pamięci to cena jaką płacimy za to że komputer za nas oblicza ostateczny obrazek i nie musimy się uczyć 20 lat jak realistycznie namalować rozpraszanie światła w powiedzmy pokoju. Jeśli Pan zacietrzewiony twierdzi że może wszystko odtworzyć na swoich superkomputerze to zapraszam do wymodelowania lasu, albo chociaż 20-stu drzew, coś co artmalarze robią od wieków. Facet pociągnie specjalnym pędzelkiem i ma gotowych dziesięć gałęzi a na komputerze to 30min pracy i 20 tyś poly. Trafił się cheerleader. Jasne że widać że nie przekroczyłem. Mam to w profilu wpisane w nazwisko a wogóle to zupełnie nie wiem o czym piszę :D I nie jestem cheerleaderem tylko narazie idzie naprawdę nieźle a co do sprzętu to uważam że się poprostu mylisz. Nie ma w tej scenie niczego czego dzisiejszy komputer spokojnie nie pociągnie biorąc pod uwagę kilka zabiegów jak instance itp. itd. A teraz koniec offtopa , AMEN. Cegiełki zdecydowanie jako disp albo normalka. Przecież spokojnie trzymasz taką jakość jak teraz a ilość poly drastycznie spadnie.
sly Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Bardzo fajny pomysł. Kibicuję. (jeśli możesz - obliczaj czas poświęcony na poszczególne etapy - pomoże Ci to przeanalizować Workflow i nanieść ewentualne poprawki, a przydadzą się takie informacje również nam) pozdrawiam, powodzenia.
tweety Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Z tym anaglifem: dwie rzeczy się za mocno rozjechały: kościół (o wiele za mocno) i ta belka po prawej stronie Kopernika (po lewej stronie kadru na dole biegnie w stronę kamery). Zbyt mocny rozstaw. Tak to póki co jest ok, przynajmniej dla mnie.
KLICEK Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 tak jak wyzej zbyt mocny rozstaw, bo w okularkach widzisz wszystkie obiekty 3 razy ;)
SereCk Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 hie hie hie.. przetestowalem na okularkach:) kosciol i deska z przodu sie rozjezdzaja za bardzo... Reszta wyglada kozacko :)
ptaszek Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 Khatake - no tak chcialem zrobic, ale krawedz budynku jest nierowna przez cegly przy czym bump /normal odpada a disp tez nie wiem jak by sie zachowal. Pomysle jeszcze nad tym jak mi zacznie brakowac poly .. narazie maja 2000 facow cegly. zawsze jakas rezerwa na wszelki wypadek :) Sly - dzieki man :) postaram sie na koniec napisac co ile zajelo i z czym byly problemy :) Tweety, Klicek, SereCk - dzieki. Na pewno bede to poprawial, narazie testowo.. co do belek 100% racji, ale z kosciolem nie wiem o co chodzi.. czy za daleko jest w calosci, czy wiezyczka po prawej jest za daleko w stosunku do tej z przodu? Bo to chyba kosciol w ukladzie krzyza z nawami bocznymi, ale jeszcze to przeanalizuje dobrze :P :) a i wrzucam maly up plaszcza. Teraz bede konczyl wszystko pod 2D z postpro i na koniec zrobie render pod okularki :0
SereCk Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 wydaje mi sie ze kanaly sa jednak za bardzo przesuniete wzgledem siebie... imho zwezenie ich, powinno to naprawic
tweety Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 Chodzi o to, że kanał lewy jest za bardzo rozstrzelony względem kanału prawego. Pzrez co nie można złapać całej formy tylko oko gubi się w dwóch kanałach. Przesuń go po prostu nieco bliżej i zeskaluj do odpowiednich proporcji, żeby zniwelować efekt robienia zeza.
Ania Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 krawedz budynku jest nierowna przez cegly przy czym bump /normal odpadaNa wypadek gdybyś chciał wykorzystać tą rezerwę - w postprodukcji można zniekształcić równą krawędź, przy w miarę jednokolorowym tle żaden problem (clone tool, smudge itp - zajeżdżasz niebem w szpary między cegłami, albo cegłami na niebo), a ten większy wystający u góry wymodelować.
ptaszek Napisano 5 Październik 2009 Autor Napisano 5 Październik 2009 SereCk, Tweety - czaje:) na bank to poprawie. Dzieki! Ania - No chyba bede musial bo jeszcze mnie czekaja dachowki, ktore juz musza byc poly :/ A w ramach poprawek zmienilem plaszcz, poprawilem futro - jest teraz bardziej puszyste ;) i zaczalem cos z twarza kombinowac, ale juz widze ze np nos jest jeszcze za malo "garbaty". Natomiast w ramach "zabierania sie do czegos od zlej strony" pobawilem sie troszke kolorami i dorysowalem gwiazdki :P
Eden-3d Napisano 5 Październik 2009 Napisano 5 Październik 2009 ciekawy i ambitny temat,bardzo mi sie podoba,pozdro
Hynol Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Wygląda lepiej, ale setup kamer czasami trzeba oszukać - nie rób wszystkiego w skali bo będziesz miał za bardzo kanały rozjechane. Kościół możesz zrobić mniejszy i dać go bliżej (w każdym razie można sprawdzić czy będzie wyglądał ok). Scenka zapowiada się ciekawie i fajnie :). Następny "Grunwald"? ;)
ptaszek Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 Dzieki chlopaki :) ee tam grunwald. Myslalem o Panoramie Raclawickiej, tylko nie wiem w czym to skladac.. PS przerabia do 300 000px a to by wyszlo 1 346 454 x 177 165px :P A tak serio ciesze sie ze sie podoba :) postaram sie nie zawiesc waszych oczekiwan.
kamil.ochel Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 ciekaw jestem jak Ci hery wyjdą :) będziesz je robił w 3d czy jakaś podmalówka?
ptaszek Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 (edytowane) Mowisz i masz :) wiem ze jeszcze sa do dopracowania zwlaszcza gloss i kolor, ale ide w tym kierunku. Te mayowe hairs to za duzo roboty :) zrobilem jeszcze ten bud w tle - dachowki inne cegly (tutaj bump) Pozdrawiam :) Edit.. no wlasnie jesli chodzi o podmalowki to niestety jestem tu mocno ograniczony bo finalnie ma byc takze dostepna wersja pod okularki i tu juz podmalowki odpadaja. Oczywiscie ta wersja 2D bedzie bardziej "dopieszczona" :) pod okularkami i tak jest strata duza na kolorkach. i jeszcze maly update twarzy. Edytowane 6 Październik 2009 przez ptaszek
kamil.ochel Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 zaczyna się robić podobny ^^ w ogole to na tym apdejcie twarzy wygląda jakby miał tiszerta
ptaszek Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 Hehe bo ma :P Poprawilem jeszcze wlosy zeby z prawej mial wiecej :) ale juz nie bede spamowal. wrzuce z czyms wiekszym juz. Jesli dzis nic nie dodam to dopiero w piatek bo mnie nie bedzie jutro :)
tweety Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Edit.. no wlasnie jesli chodzi o podmalowki to niestety jestem tu mocno ograniczony bo finalnie ma byc takze dostepna wersja pod okularki i tu juz podmalowki odpadaja dlaczego? robisz podmalówkę, camera projection (camera mapping) i po problemie. będzie kilka problemów technicznych z rozjadem podmalówek ale jak siępostarasz to będzie bez problemu.
ptaszek Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 hmmm nie pomyslalem o tym :) no nic zobaczymy :) tak czy inaczej wlosy juz prawie done.
ArTooRo Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Bardzo fajnie się to zapowiada :D (jak nic nie zmienisz względem oryginału to Ci kuper obrobią jak mi niegdyś za "Vampire's Kiss" Vallejo :P ). Jestem ciekaw, które z elementów postaci to aktualnie WIP, a które uważasz za ukończone.
ptaszek Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 Dzieki :) Cholera trudne pytanie. Mysle ze jeszcze nic nie moge uznac za skonczone, bo zazwyczaj jest to zgubne dla mnie podejscie. Zawsze z forum ktos cos wypatrzy, co warto poprawic, z ogromnym zyskiem dla pracy. Takze wszystko otwarte jak dotad. Jedyne co moge powiedziec to futra juz nie bede tykal bo jestem zadowolony z niego :)
adam_m Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 A mówiłeś, że się nie wzorujesz na "Gwieżdzie Kopernika" ;) Budynki w tle (tekstura) wyglądają jakby były z kartonu.
Gość kakaku Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Dobrze idzie. Myślę że nie powinieneś narazie martwić się o tekstury, narazie wymodeluj scene ze wszystkimi detalami a potem materiały i tekstury.
ptaszek Napisano 6 Październik 2009 Autor Napisano 6 Październik 2009 Adam - mialem olac juz dzis robienie, ale faktycznie wygladal jakos mlodzienczo i musialem to ogarnac :)) budynki poprawie bo wiem juz w czym rzecz. Kakaku - Dzieki.. no wiem ze powinienem w sumie na samym koncu teksturowac itp, ale lubie na poczatku pracy miec swiatlo mniej wiecej a pozniej jak sie prace dluza z modelowaniem to odmulam sie teksturami.. a jak to meczy to postpro :) wiem ze nie jest to pro, ale tak mi sie dobrze robi. Czasami nawet taki podzial prac mi pomaga. Zauwazylem ze mam calosc rozciagnieta za bardzo :) w sumie nie wiem jak to sie stalo. Poprawilem troche Kopernika.. lekki zarost i troche modyfikacji twarzy. Daje juz ostatniego upa przed piatkiem :) Pozdrawiam
cojots Napisano 6 Październik 2009 Napisano 6 Październik 2009 Ten projekt to konkretna kobyłka. Zaczekam na koniec żeby nie zasypywac Cię teraz bzdetami, tak jak napisał kakaku. Fajnie jest i oby tak dalej.
peter_f Napisano 8 Październik 2009 Napisano 8 Październik 2009 Świetny projekt i pomysł :) Gorąco kibicuję! Idzie super! Piękne te rzeźbienia drewna, ubranie, włosy. Super detalik!
ZJAWA Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Coś z tą noga pod płaszczem nie gra. Ona tam jest ? Na obrazie jest a tutaj coś nie bardzo. Poza tym gitarka. Fajnie idzie czekam na finał. Pozdrawiam
Sibu Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 wygląda jakby znajdował się bardzo wysoko nad poziomem morza bo miedzy nogami nie widać lądu tylko niebo
ptaszek Napisano 9 Październik 2009 Autor Napisano 9 Październik 2009 cojots - Dzieki, ale dawaj uwagi jak masz bo to pomaga :) peter_f - Dzieki stary.. staram sie i mam nadzieje ze nie spartole nic i pocisne detal do konca. ZJAWA - To tylko bryla pod sculpt przygotowana :) Dzieki :) Sibu - To jest plane ziemi, ale ma narazie ten sam radial gradient co sfera z niebem. :) Sorrki chlopaki ze nie ma jeszcze obiecanego update'a, ale dochodze do siebie po nieoczekiwanym nagrodzeniu mojego pana kromki na cs4ideas :) Niemniej jednak zaraz sie biore do roboty :) POZDRAWIAM!
Noe Napisano 10 Październik 2009 Napisano 10 Październik 2009 super ale z abberacja to nawet ja tak nie przesadzam:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się