Skocz do zawartości

Przejście z mentala na Vray, KUCHNIA.


jahred6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od jakiegoś czasu walcze w Maxie by to co robie jakoś dokumentować, głównie wnętrza i arch.

Cały czas pracowałem w Mental Rayu, ostatnio po zmianie sprzętu przerzuciłem się na Vray'a,

by uskutecznić pracę. Zrobiłem prosty rendering sceny którą kiedyś tutaj też publikowałem

(zrobiona w mentalu) Chciałbym od Was usłyszeć naknajwięcej porad które polepszą efekt

i umiejętności :-) Zrobiłem tą scenke na podstawie kilku tutoriali - ustawienia świateł

i renderingu - ale jak wiadomo nie ma nic takiego jak uniwersalne ustawienia. Przy każdej

scenie trzeba się namęczyć, by osiągnąć maksymalny efekt. Przez to że jest to MOJA

PIERWSZA PRACA W VRAYU dlatego proszę o bardzo rzeczowe tłumaczenie - krok po kroku.

W scenie zastosowałem światło Direct i w oknach Vraylight, poza tym enviroment na 1.5.

Materiały plastik, szkło i chrom - na podstawie tutków - reszta na wyczucie.

Camera standardowa - maxowa. Tej vraya nie czaje.

Czekam na jakieś cenne porady!!

 

TUTAJ RENDER Z VRAYA :

 

8jpgz.jpg

 

TUTAJ RENDER Z MENTALA - końcowy - czas - kilka dobrych godzin...

 

widok01kuchnia.jpg

 

TU USTAWIENIA :

 

renderervray1.png

 

wiatavray.png

Edytowane przez jahred6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

lekka przesada DMC na 1/6 .. proponuję 1/4 noise threshold na 0,05-0,09 a adaptive amount 0,85. Sprawdziłbyś propozycje, jestem ciekaw czy szybciej i lepiej wyjdzie.

 

DMC sampler - przykłady

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_qmc.htm

 

kamera vRayowa czyli vRay Physical Cam

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_vrayphysicalcamera.htm

 

Shading dobry ale miejscami ciulowy. Zacznij od IRR na presecie Medium. ( nie wykluczam możliwości, zależnie od Ciebie, użycia AO do poprawienia szadingu xD ) ( przypomniałem sobie zasady przyjęte od innych, że ogólny odbiór może być znacznie ważniejszy niż czepianie się szadingu a niektóre rzeczy można popełnić photoshopem :) )

 

edit: Loki, to może być eksperymentalna przesiadka. Ciekawe czy się osiągnie na drugim coś na tyle dobrego jak w pierwszym enginie :)

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loki chodzi mi o przyspieszenie efektów. Vray w niewielkim nakładzie czasu daje dobre efekty, jak się zarabia na projektowaniu i poniekąt robieniu obrazków to jest to lepsza opcja. Mentala nie porzucam przecież to nie małżeństwo :-) Chcę się nauczyć też Vraya!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze starałem się w jakiś inny sposób oświetlić w miarę przyzwoicie to wnętrze, ale nie wychodzi. Kiedy ustawiam VraySun to pomieszczenie ma przepalenie w miejscu gdzie pada słońce, reszta ciemna. Brak rozproszonego światła - próbuje coś z Kamerą Vrayowską, ale efekt nie jest zadowalający. Dodawałem VrayLight w oknie jako SkyPortal, dalej kiepsko. Czyli jedno co w miarę mi wychodzi to DirectLight plus vraylight jako plane w oknie. Jutro wrzucę jakieś obrazki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie miałem ostanio czasu by coś wrzucić. Teraz wrzucam obrazek na podobnych nastawach co poprzedni, różni się brakiem aktywnego enviromentu i kilkoma mnożnikami. Dwa Vray Lighty w oknach i Direkct IRR i LC. Z Vray Sun sobie nie poradziłem... Jakby był ktoś miły przybliżyć mi temat z Vray'owskim Sunem, z czym go mieszać :-) ?

 

47107830.tif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajesz suna i potwierdzasz wyskakujący monit, że chcesz niebo.

Potem to niebo spod "8" przeciągasz do GI w vrayu (pod F10)

Kolorystykę i moc słońca/nieba możesz regulować przeciągając je do edytora materiałów.

 

Ale uwaga:

Niektórzy mówią, że kręcenie słońcem jest niepoprawne (no bo czy ktoś przykręca moc słońca jak robi zdjęcie?), do regulacji czasu naświetlenia należy zatem używać kamery fizycznej vraya z jej czasem migawki, F-numberem i balansem bieli (działa trochę odwrotnie)

Do regulacji przepaleń, niedoświetleń itepe służy color maping - nie wiem czy ma odpowiednik w mentalu.

Ja np używam Reinharda, tam kręcę burnem i multiplierem, nie potrzebuję wtedy żadnych plajnów w oknach (pokaż mi szybę która świeci), najwyżej wstawiam je jako portale żeby szumów nie było.

 

Zresztą wszystko dokladnie to samo jest na spot3d

Edytowane przez mkeruj
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. W tym obrazku dodałem Kamerę Vrayowską,Color Maping zmieniony na Rainhard, dodana szyba w okno. Vray light zmieniony na skyportal. Enviroment na 1.0 i Direct na 4.0. Ogólnie lepiej, ale lekko chłodno...

 

79251379.tif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodno, bo ci niebo wali na niebiesko jak w realu.

Jak chcesz to zredukować, wypróbkuj w PSie albo vfb miejsce które powinno być wg ciebie białe, a jest niebieskie i takie samo RGB (niebieskie) daj w balansie bieli (w kamerze)

 

W mentalowej wersji miałeś cieplejsze odcienie materiałów i bardziej żółte światło, dlatego jest inaczej.

Materiał podłogi zmień, na roletę daj 2-sided, na matowe szkło nie ma rady - musi sie liczyć długo.

 

Masz parę przepaleń - pokombinuj z burnem i multi w color mapingu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Vrayowski czas jest nieporównywalny z mentalowskim... Sprzęt też mam przyzwoity więc tym się nie martwie... Poprawiłem Color Maping - rainhard i kolor światła direct - bardziej żółty. Wygląda lepiej i przepalenia na oknie są mniejsze.

 

19049670.tif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie osiągnąłem w miare zadowalający mnie świetlny efekt (bez postprodukcji) Zamieniłem Direct na VraySun ustawiony : turbidity : 3,0 ,

ozne 1,0 , intensity multiplier 0,027, size 5,0 , shadow subdivs 15, shadow bias 0,5 , photon emit radius 50,0. Do tego Vray Light jako plane w oknie - ze skyportalem się finalnie nie dogadałem... - Vray Light mnożnik na 16,0 kolor lekko żółty, ptaszki przy :) : cast shadow, invisible, ignore light normals, affect diffuse , specular i reflections. Color Maping to Reinhard : multiplier 3,0, burn 0,2 gamma 1,0 - ptaszki przy - sub-pixel, vlamp output i przy affect background (ale szczerze nie wiem co powinno być zaznaczone) GI Enviroment na 1.0, Adaptive DMC na 1/10. Irradiance map na medium, Light cache na 1500, sample 0,005. Pre-filter 100 Interp. samples 15. No i tyle... Rozdziałka treningowa to 800x600, sprzęt to quad i7 i 8 giga ramu.

 

Materiały jeszcze są mi nieco obce to co zrobiłem do tej sceny to rękodzieła wynikające z przeczytania kilku tutoriali no i tekstury z mojej kolekcji. Dlatego zmienią się co chwilę i różnią od mentalowskich - wynika to z moich testów. Dodałem do drewna trochę subdivs'ów 20 reflect i 15 refract - też nie mam pojęcia czy słusznie... Dopiero tydzień się znam z vrayem, więc proszę o kolejne porady!!!

 

 

22298955.tif

12782222.tif

Edytowane przez jahred6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie troche za bardzo ograniczyłeś niebieskie sianie zza okna, ale to tylko mój gust.

zmieniłeś multiply słońca, czyli to o czym pisałem wcześniej - przygasiłeś światło do robienia zdjęcia - niektórzy mówią że to niedobrze, ja zlewam.

Suby w materiałach podbijam, jak mam na nich szum. W większości wystarcza 8, w błyszczących 12, w przezroczystych czasami i 20 to mało. Po to m.in służy portal, żeby nie było szumów, w jakiś sposób "filtruje" światło, nie wnikałem w teorię.

LC 1500 sporo, sampel też mały, ale jeśli ci to nie podbija aż tak czasu to zostaw.

Co do IRR - w "vray complete guide" jest dość dobrze wytłumaczone jak ustawiać, ponieważ jego dokładność ściśle zależy od rozdzielczości rendu - im większy tym bardziej trzeba zaniżyć jakość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hcpiter narazie raczkuje, sam mnie kiedyś namawiałeś na Vraya - teraz ucz ! Napisz co jeszcze robić :-)

mkeruj powiedz mi jak niebieskie zza okna nieprzesadnie zaprosić do środka ? Co do Sun'a to postawiłem go lekko patrząc na http://www.spot3d no i po kilku testach zmieniłem mnożniki. Na czas ustawienia LC i IRR narazie nie rzutują - 22 minuty na 800x600 to spoko - jestem mental rayowcem - dla mnie czas to inna sprawa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli widok za oknem masz na plajnie, on może zasłaniać niebieskie niebo, daj go PPM, vray properties i odchacz visible to GI.

Balans bieli w kamerze odpowiada za redukcje koloru. Jak jest niebieski - ogranicza niebieski kolor. Daj go biały albo lekko żółty, to ci zaniebieszczy

 

Czas jest spoko bardzo na razie, może to potęga i7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hcpiter narazie raczkuje, sam mnie kiedyś namawiałeś na Vraya - teraz ucz ! Napisz co jeszcze robić :-)

 

Napisz czego nie wiesz, a Ja jak będę wiedział to ci pomogę.

Ogólnie co do oświetlenia to staraj się używać miękkich i ciepłych kolorów, u Ciebie żółty wygląda bardziej blady cytrynowy. Vray light im mniejszy tym większy cień daje, jednak w dużych oknach trzeba używać dużych wiec zawsze podbijaj sbdvs by zmniejszyć ziarno. Jeżeli chodzi o ustawienia rendera to przede wszystkim 2nd bounce nie może być tej samej wartości co 1st bounce (zawsze mniej np 0.9) bo 2nd bounce to drugie odbicie promienia przez co musi być wygaszane. AA na początek możesz pobawić się z fixed np 5 przez co zyskasz czasu na testowanie innych ostawień np irr. U ciebie jest preset na low. Zawsze używaj wyjściowego medium i później na custom i tam baw się w szczegóły. ( Duzo ważnych informacji na ten temat napisał SWRSC w jednym z moich wątków wiec warto przekopać parę tematów) Ogolnie polecam help`a vraya na spot3d z przykładami, duzo można z tamtad ważnych informacji wychwycić.

 

No to się rozpisałem troszkę, nie jestem pro jeżeli o vraya wiec mogą się gdzie nigdzie pojawić nieścisłości :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie informacje. Puściłem render z cieplejszym światłem dodałem więcej niebieskości w otoczniu (nie wiem czy jest to widoczne) Poprawiłem troche ustawienia i na 100% przesadziłem z IRR :) Dlatego renderowało aż godzinę. Bardzo proszę o dalsze podpowiedzi jak ulepszyć to światło, następnie będę próbował ten widok pokazać w nocy ze sztucznym oświetleniem.

 

kuchnia01.jpg

Edytowane przez jahred6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkeruj no to fajnie, nawet ten obrezek mnie sadysfakcjonuje. AO w mentalu masz namyśli ten sam widok w mentalu materiałem AO i w szopie multiply ?

ledman jest jakaś tendencja że ludzie lubią mieć zlew przy oknie (ten klient tak chciał) i jest to fajna sprawa. Natomiast w tym przypadku dużo lepiej byłoby gdyby koło płyty grzewczej wylądowało trochę blatu - ale klient tak chciał to dostał :) Tak samo decyzja o pozostawieniu starego kaflowego pieca - widocznego obok płyty grzewczej. Nie zawsze wszystko jest po myśli projektanta :)

 

Teraz zaczynam pracę nad nocnym widokiem :-) Tutaj też mam pytanie, czy zostawić Vray Sun do nocnego widoku ? Tylko ściągnąć go do horyzontu ? Nie spotkałem się z żadnym nocnym tutkiem do światła... ale popróbuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój postpro - taki delikatny tylko w szopie :

 

23ppjpg.jpg

 

Tutaj obrazek ze światłem sztucznym - również pierwsze starcie - IESY - enviroment na 0.4 kolor ciemny niebieski, CM reinhard. Efekt kiepski i liczyło się bardzo długo. Nie wiem jak najlepiej i czym wczucać IESY do vraya, przez photometric czy vrayIES ? Ja wrzuciłem fotometryczne w kolorze cool halogen ok. 110% -moc. Cienie Vray area shadow, bias 0.5.

Słońce na horyzoncie. Czekam na kolejne cenne porady !

 

Nie fajnie wyszło, widok za oknem ciut za jasny, ale to łatwa sprawa by to zmienic. Światła ich źródka i cienie nie fajne...

 

 

 

24jpg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwy plików wynikają z tego że - nie wiem czy to wina WINDOWSA 7 czy innego felera - ale gdy używam pana (łapki) w viewporcie to mi wywala maxa, lub inne dynamiczne ruchy po scenie zoomami itd. Pressenter lubię Twoje prace więc liczę na podpowiedzi co do oświetlenia sztucznego ;) Jeśli chodzi o post pro to również mogłoby jej nie być w tym dziennym widoku, lekko jedynie skontrastować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra żeby nie było że zaniechałem ten wątek na rzecz innego (łazienki) Tutaj mam więcej problemów ze sztucznym oświetleniem, liczę w dalszym ciągu na jakieś porady odnośnie typu IES'ow - do danego wnętrza, oraz Color Mapingu , ustawień kamery Vraya. Oto ostani test z oświetleniem sztucznym :

 

26i.tif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się za bardzo na Vray więc tu się nie będę na ten temat wypowiadał, natomiast powiem o Windows 7 x64 i Maxie x64 :) U mnie też wywala jak łapką ruszę :/ Ale ten sam plik obrabiany na Win XP i 32 bitach chodzi aż miło....radzę sobie tak, że modeluję i wstępnie teksturuję + światła na gorszym kompie z XP potem porzucam na Windows 7 i jadę dalej.... ale i tak czasem jakiś błąd wyskoczy... Ogólnie widać duży postęp :) Ja też muszę powalczyć trochę ze swoimi pracami i Vrayem bo zadowolony nie jestem...

Pozdrawiam,

Ps. Studiujesz na PW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwy plików wynikają z tego że - nie wiem czy to wina WINDOWSA 7 czy innego felera - ale gdy używam pana (łapki) w viewporcie to mi wywala maxa, lub inne dynamiczne ruchy po scenie zoomami itd. Pressenter lubię Twoje prace więc liczę na podpowiedzi co do oświetlenia sztucznego ;) Jeśli chodzi o post pro to również mogłoby jej nie być w tym dziennym widoku, lekko jedynie skontrastować.

 

Jak Ci się sypie max w takich przypadkach to wyłącz cudo zwące się ViewCube. Musisz to zrobić permanentnie - w folderze maxa znajdziesz katalog 'stdplugs' a w nim pliczek 'AutoCamMax.gup'. Skasuj go albo lepiej zmień nazwę na 'AutoCamMax.gup.bak'. Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ustawienia rendera to przede wszystkim 2nd bounce nie może być tej samej wartości co 1st bounce (zawsze mniej np 0.9) bo 2nd bounce to drugie odbicie promienia przez co musi być wygaszane.

 

Ło! a gdzie Ty to wyczytałeś HC ?

Na spot3d piszą aby nie ruszać tych ustawień jeżeli chcesz mieć fizyczną poprawność.

 

Wygaszanie energii światła następuje zawsze i zależy to (uogólniając) od koloru materiału, im mniejsze RGB tym więcej światła wysysa ze sceny. Czyli każdy kolejny bounce będzie miał mniej energii bez przestawiania tych ogólnych ustawień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety bzdura, zdeno. Nie wiem czy używasz Vray`a i jak długo ponieważ jezeli zapuścił byś kilka testów i 1st 2nd bounce takie samo render bedzie blady w kazdym miejscu a zaciemnionych miejsc raczej nie zobaczysz tak jak ma być to w realu. Poza tym jak możesz wygaszać wnętrze ciemniejszymi materialami ? Zawsze masz takie same materiały i kolory w scenie ? Nigdy nie miałeś jasnych wnętrz do wykonania ?

Kilka prostych testów tak dla podparcia oczywiście bez PS`a i VFB:

11b.th.jpginnyb.th.jpg

 

11av.th.jpginnya.th.jpg

 

Oczywiście pierwsze maja ustawione oba silniki GI na 1. Drugie mniej :)

Poza tym nie musisz robić tak jak pisze, ale nie wprowadzaj innych w błąd pisząc o wygaszaniu 2nd bounce przez materiały, bo scena wyjdzie ci plaska. bez kontrastu itp.(Poza tym ja tego sposobu nie wymyśliłem tylko dowiedziałem się od chaosow kiedy to miałem dobry dostęp do informacji z pierwszej reki od samego twórcy tegoż programu)

Real w renderach uzyskuj raczej dobrym światłem i materiałami ;]

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności