Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 595
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@jjasiukiewicz

Już dawno nie widziałem takiego fajnego projektu.

Programista może nieźle się wykazać w nim. Szkoda, ze nie znam się na openTSPS.

Powodzenia w realizacji.

 

Coraz bliżej do wydania mojego chatu 3d v2:

http://www.islandchat.pl

login: a

hasło: a

 

Niestety muszę chwilowo siedzieć na darmowym hoście, więc ping jest spory.

Napisano (edytowane)

Chcialbym Was zachecic do czytania nowopowstalego bloga o unity 3d. Mam nadzieje, że prowadzac go, chociaz troche sie przyczynie do rozpowszechnienia w naszym kraju tego silniczka :)

link: www.coldcubegames.com/blog

Jezeli macie jakies ciekawe tematy do opisania, to chetnie wyslucham propozycji :)

Edytowane przez coldzik
Napisano

pytanie takie mam, jest w tym unity 3 pro trial możliwość otoworzenia jakiejes demo mapy tak jak we wczesniejszej wersji ? jesli tak to co tam trzeba popstrykać lub gdzie nakierować ? modele widze ze tam jakies są w tym jakiś wojak ale demo mapy nie mogę sie doszukać a standartowo otwiera mi się z pustą sceną

Napisano

Szkoda :( bo interface edytora i całej reszty Unity jest świetny... a wiec muszę poszukać jakiegoś innego silnika w którym nie jest potrzebna umiejętność programowania, 1100 € - to nie na moją kieszeń jeśli chce tylko hobbistycznie kombinować real-time demos. itp).

 

A używał ktoś z was ShiVe? i czy jest podobna w możliwościach do Unity 3D Pro?

 

Pozdr.

Napisano

mara - dzięki udało mi sie uruchomic tą demo mape, szkoda że tylko jest jedna i nie dali tej z miejskim terenem tylko sam las ale ogólnie spox

Napisano (edytowane)

Po pracy z wersją 2.6 pro, darmowa wersja 3.0 wydaje się dość uboga, ale to raczej wina przyzwyczajenia, więc na razie nie przerzucę się na 3.0, no chyba znajdę 1500$ na wersję pro.

 

Widzę, że dodano kolejne platformy jak planowano co jest największym plusem w porównaniu z wersjami 2.x

A tak poza tym pojawił się:

-ulepszony lightmapping (dość realistyczny, wcześniejszy był tragiczny)

-kilka Lens Effects (naprawdę dobrze to wygląda na scenie)

-kreator drzew (wyniki pracy z kreatorem średnio mi się podobają, ale to kwestia gustu)

-miniaturka podglądu kamery(bardzo przydatna przy pracy)

-zmieniło się trochę menu z komponentami(inny układ i kilka drobnych dodatków)

-łatwiej zarządzać jest materiałami (widać ich podgląd w osobnym oknie)

-dodano kilka skyboxów (podobno z kanałami alpha, ale nie testowałem)

-rozbudowano audio(więcej ustawień i kilka efektów takich jak echo, chór)

-do fizyki dodano fizykę cloth (materiał może się zachowywać jak ubranie na wietrze)

-prędkość generowania sceny zwiększyła się o 20-30% (przynajmniej według testerów Unity)

-podobno w standardowym kontrolerze dodano ulepszony skrypt sterowania postacią (CharacterMotor)

-nieznacznie ulepszono komunikację z przeglądarką

-dodano 100 shaderów

-dodano dodatkowe obsługiwane formaty muzyczne

 

Brakuje mi nadal generatora ruchu takiego jak w serii gier GTA.

Najbardziej martwią mnie niewielkie zmiany w sieci z którą dość dużo pracowałem, ale tak ogólnie Unity podąża w dobrym kierunku.

 

Z standardowej sceny przyda się model żołnierza, który jest dość niezły. Poćwiczę z nim animację z którą u mnie nie najlepiej.

Z terenu odzyska się budynki, most, beczki i siatkę ogrodzeniową. Zobaczę co da się zrobić z wodospadem.

Roślinność jest marnej jakości, więc dam sobie z nią spokój, tak samo tekstury terenu.

Edytowane przez sztacheta28
Napisano
Po pracy z wersją 2.6 pro, darmowa wersja 3.0 wydaje się dość uboga, ale to raczej wina przyzwyczajenia, więc na razie nie przerzucę się na 3.0, no chyba znajdę 1500$ na wersję pro.

 

też zostaję na 2.6 pro, update kosztuje $750

 

Widzę, że dodano kolejne platformy programistyczne jak planowano co jest największym plusem w porównaniu z wersjami 2.x

 

nie zauważyłem, jakie dodali?

 

A tak poza tym pojawił się:

-ulepszony lightmapping (dość realistyczny, wcześniejszy był tragiczny)

 

nie było wcale

Napisano
też zostaję na 2.6 pro, update kosztuje $750

To i tak na razie za drogo, lepiej będzie raczej poczekać na 4.0.

nie zauważyłem, jakie dodali?

Źle się wysłowiłem. Nie chodziło mi o platformy programistyczne tylko o możliwość publikacji na XBOX 360 i PS3.

nie było wcale

Nigdy nie korzystałem z lightmappingu w projektach, bo pamiętałem, że miałem słabe efekty w Unity na scenie jeszcze podczas nauki. Lightmapping wykonywałem podczas nauki za pomocą link, ale coś mi nie wychodziło. Obecny lightmapping bez porównania z tym z tutoriala jest świetny.

Napisano

Troszkę ostatnio poblogowałem po Polsku o tworzeniu gier na iPhone. Bawię się w unity od pół roku (zaczynałem od rotacji objektów....cóż to była za zabawa :D) i nie wiem ile z tego co wymyśliłem da się zrobić lepiej ale dobre i to. Czasami się zastanawiam czy jest sens robić tutoriale do unity po polsku. Chyba nic nie przebije oficjalnego forum gdzie jest cała chmara ekspertów i twórców unity więc najlepiej znać angielski :D

 

http://unitediphone.blogspot.com

Napisano

Witam wszystkich,

Jestem nowy i mam problem z Unity. Zainstalowałem Unity i gdy uruchomię wyskakuje okienko i są dwa przyciski Register i Quit i jakiś tekst po angielsku. Jak mam go uruchomić? Próbowałęm i nie udało mi się go uruchomić.

Proszę o odpowiedz.

Pozdrawiam

Napisano

musisz aktywować jedną z wersji - Free lub Pro Trial, jak klikniesz Register to będziesz mógł dokonać wyboru na stronie Unity

 

albo coś w tym stylu, nie pamiętam dokładnie

Napisano

Tylko że jak klikne Register to jest jakis tekst po angielsku i są dwie opcje albo Internet activation lub Manual activation. Gdy chcę tą pierwszą to wyskakuje błąd.

Napisano

bardzo fajna technologia, nie ukrywam się troche podjarałem i nawet chciałem troche liznąć skryptowania ale na szczęście wychodzi Flash Molehill (pełne wsparcie GPU), choć nie ukrywam ze tech demo z komandosem robi bardzo pozytywne wrażenie.

Napisano
bardzo fajna technologia, nie ukrywam się troche podjarałem i nawet chciałem troche liznąć skryptowania ale na szczęście wychodzi Flash Molehill (pełne wsparcie GPU), choć nie ukrywam ze tech demo z komandosem robi bardzo pozytywne wrażenie.

 

Jobs powiedział, że Flash jest passe.

 

A poważnie, to Unity ma jednak trochę inny target niż flash.

Napisano

bo Jobs dostał nerke narkomana i gada od rzeczy. Chodziło mi o aplikacje 3d. głównie gry jako uzupełnienie flasha ale widziałem tech demo Molehill (w scenie na max 500tys tri) i jestem gotów zgodzić się na taką jakość technologii jaką daje flash mimo ze jeszcze dobrych shaderów i map nie widziałem w nim ale obszerność instrukcji we flashu i dobry tryb stand alone bez dodatkowego licencjonowania mnie póki co przekonuje. Anyway dobrze wiedzieć co powstaje w unity bo dzieją się bardzo pozytywne rzeczy.

Napisano

odzwyczaiłem się oceniać technologię poprzez jej możliwości, to oczywiście kluczowa sprawa ale wiele silników oferuję imponujące ficzersy, a dla mnie ważniejsze są toole, organizacja pracy, coś co ogólnie określa się mianem wokrflow

 

mam do tej pory bardzo złe doświadczenie z Flashem, np w Papervision wydajność była bardzo słaba, a brak tooli był baaardzo bolesny

 

jeżeli faktycznie obyłoby się bez instalacji dodatkowych pluginów to Molehill miałby silną kartę przetargową przy produkcjach przeglądarkowych z racji tego, że Flash zainstalowany jest na 90% komputerów, ale wątpie w to, że powalczy również jako stand alone

Napisano

DOFUS MMORPG miał w 2008 10mln aktywnych graczy - standalone flash player. Ale nie spamuje więcej. Powstanie nowy fplayer to wymienie 2czerwone kartki na dział flasha w gamearcie - jedna jest kolekcjonerska od samego admina :)

Napisano

no ja tam sceptycznie podchodzę, chociaż, kto wie, może niesłusznie

 

przyklejony wątek Flashowy w Game Arcie - czemu nie? sam chętnie bym odwiedział, żeby zobaczyć co się dzieje

 

a jeszcze jedno - w czym się piszę do tego Molehilla? Action Script?

Napisano

molehill to nazwa kodowa playera. dalej skryptuje sie w as3.0. Silnik 3d jest po prostu grupą klas napisanych we flashu tak jak papervision ale jest komercyjny (alternativa 3d obecnie jest dostępna wersja 7 free, v.8 wejdzie z nowym playerem) i znacznie bardziej dopracowany.

Mi stand alone (adobe air) się podoba, bo rynek widgetów desktopowych dla agencji interaktywnej to raj. a najprostsze aplikacje pisze się kilka godzin - wystarczy obrandowac zwykły timer kuchenny na pulpit czy kiwającego się Elvisa i sprzedać ;)

 

ok sorry znikam z wątku :P

Napisano

jak bedzie wiecej wiary od tego to czemuby nie zalozyc, pomyslimy wtedy nad przeniesieniem tych wszystkich sliników do "projekty niekomercyjne" no ale troche to potrwa pewnie jeszzcze:P

Napisano

Qrde tak długo mi się ładowało a to tylko chodzenie po jakimś czymś.. ehh

 

mara: Głupotą byłoby robić ten kawałek 5 trójkątów na fizyce... przecież widać że animowane Panie kolego.

Napisano

świeże niusy:

 

UT udostępniło Asset Store oraz Union, pierwsze tłumaczy się samo a drugie to opcja pośredniczenia w publikacji gier (prowizja 20%) http://unity3d.com/union/

 

poza tym zauważyłem, że jest juz gotowy graficzny edytor szaderów - ShaderFusion

 

ciągne wersje 3.1 i patrzę co w środku...

Napisano

Cześć, jest tu ktoś kto używał Unity 2.6 i potrafi jakieś fajne, ciekawe i użyteczne rzeczy wymienić, które się zmieniły/jest coś nowego? Dlaczego lepiej 3? Nigdzie nie znalazłem konkretnych argumentów, a w featursach nie potrafię jakoś się doszukać.

Jak to jest teraz z tą ceną? Widziałem posty, że bo 200~ dolarów chodzi, a teraz widzę 1100 Euro? Aż tak się zmieniło? Czy to jakoś inaczej się kupuje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności