J.Wrona Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 (edytowane) Witam Od jakiegos czasu pracuje nad animacja z gatunku sci-fi. Progres wykonany jest juz w 80%. Chcialbym w tym watku umieszczac na razie prevki ujec oczekujac waszych opinii. Animacja robiona w tzw czasie wolnym :) Edytowane 9 Grudzień 2009 przez J.Wrona
J.Wrona Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Napisano 9 Grudzień 2009 (edytowane) Edytowane 9 Grudzień 2009 przez J.Wrona 1
J.Wrona Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Napisano 9 Grudzień 2009 (edytowane) Edytowane 9 Grudzień 2009 przez J.Wrona
Leru Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 A jakaś animacja czy tylko stillkami nas raczysz? ;)
J.Wrona Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Napisano 9 Grudzień 2009 Narazie wrzucam stile ;) Cala animacja bedzie trwała okolo dwoch minut beda postacie - maszyny, bedzie tez ujecie na ziemi. Narazie wszystko jest w trakcie montazu i liczenia - w niedługim czasie bede wrzucal fragmenty animacji. :) pozdro jacek
Gość User190 Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Oj, to 80% to tak naciągane trochę :) przyłóż się do postpro, bo narazie miejscami wygląda plastikowo,a w tym etapie łatwo to można poprawić.
ttaaddeekk Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 miazga ile Ci się klatka liczy, na czym, ile pasów i jaki? to są klatki z animacji czy przed "optymalizacja"
Lucek Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Następny szaleniec... A tak na serio To fajnie to wygląda. Chciałbym zobaczyć coś w ruchu.
sly Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Gratulacje. Ja to kupuję - jeśli to stylizacja. Jeśli ma być hiperrealistycznie to jak napisał M@TI - potrzeba jeszcze przysiąść (może przy oświetleniu). Ale nawet w tej formie jest Bajecznie. Te stille mogą być już gotowymi pracami. Ciężko ocenić w jaką stronę to podciągać nie znając przynajmniej fabuły, czy dynamiki, tak więc podobnie jak reszta, nie mogę się doczekać ruchomych obrazków. pozdrawiam.
Idaho Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 Połączenie matrixa z 3d Markiem (postać + stylizacja korytarzy) tak mi się skojarzyło. Czekam na jakiś trailer, na razie fajnie się zapowiada. Pozdrawiam
J.Wrona Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Napisano 10 Grudzień 2009 M@Ti nad posprodukcja jeszcze nie siedziałem, faktycznie musze sie przyłozyc do tego robie tyle na ile mnie stac czyli jak mam czas poza praca ale napewno sie przyloze duzo bedzie dymow i wybuchow ale miło ze zwruciles na to uwage dzieki za opinie w scenie sa 34 swiatła jest calkowicie liczona bez gi jest poprostu sztucznie roswietlona omiaczami klatka liczy sie 45 minut to taki sredni czas oczywiscie pozdrowko Jacek
sly Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Obawiam się że bez optymalizacji się nie obędzie. klatka - 45 minut. sekunda - 18 godzin 45 minut 5 sekund ujęcie - 4 dni Zjedź do 4 minut na ujęcie. Przemyśl jakie passy są potrzebne. klatka - 4 minuty sekunda - 100 minut 5 sekund ujęcie - 8 godzin 20 minut
soshka.cg Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Witam cie Jacus na forum :) Miazga to dobre slowo hehe. Mialem mozliwosc juz widziec troche wiecej i mowie wam bracia ze ogrom pracy mnie powalil - tym bardziej ze robi to jeden szaleniec hehe :) sly - mysle ze akurat w tym przypadku nie bedzie tak zle co do czasu liczenia. Jacek na szczescie bedzie liczyl na kilkunastu farmach ;) Wiec jak przestanie sie opieprzac i integrowac z sasiadami ;) to szybko pojdzie hehe daje Tobie 5* muerte pozdro
Scatmax Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Hey Pierwsze ujecie odrazu mnie zachwycilo.Wiadomo ze w ruchu bedzie to mniej wnikliwie analizowane jako jeden obrazek wiec jak dla mnie sie broni wszyskto. Robocik pod wzgledem designu mi osobiscie nie do konca lezy ale to troche przez pozy na stillach ktore nie maja takiego flow i sa troche kompozycyjnie rozkraczone ale to tez moze sie zmienic jak sie zacznie ruszac wiec sie zobaczy:) Ogolnie super oby tak dalej na pewno ma to klimat. pzdr Kuba
blinq Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Fajnie się zapowada :) Napisz może coś o scenariuszu ;)
J.Wrona Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 Wrzucam sekwencje z fotelem jest tam pare poprawek ale jak we wszystkim bywa sa to narazie tylko czyste klatki bez efektow, brakuje tam kilku. Co do scenariusza to narazie nie chcialbym pisac, ale mysle ze bedzie fajne. Taka mam nadzieje. A co do Ciebie sosiunia to niedawno razem sie integrowalismy. http://vimeo.com/8116598
claude Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 będzie miazga front i award pewnie też świetna robota Jeśli chodzi o klimat to pomieszanie Matrixa, Obcego, Quake i pewnie wielu innych... czy to bardzo starannie zaplanowane zapożyczenia?
J.Wrona Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 clude jakos z zapozyczeniami to nie mialem zamiaru porostu to z glowy robilem a to ze kiedys mi sie powiedzmy film matrixa przewinal to tak wyszlo.
Traitor Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 (edytowane) Obrazki bardzo kolorowe. Proponuje stonowac nasycenie i wyrownac barwy. Edytowane 11 Grudzień 2009 przez Traitor
J.Wrona Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 dzieki traitor. Na tym etapie mozna wszystko jeszcze pozmieniac , wszystko bedzie robione w koncowym etapie, dlatego wazna jest dla mnie kazda wypowiedz
mjasinski Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 (edytowane) Przyglądam się bardzo długo powstawaniu tej pracy z boku. Osobiście wróżę jej naprawdę niezły finał. Cieszę się, iż w końcu Jacula podzielił się z Wami chociaż zajadkami tego co robi, gdyż my widząc to na codzień tracimy poczucie co jest już dobre a co trzeba podciągnąć. Ale jak widać zapowiada się lepiej niż dobrze a konstruktywne uwagi mogą to tylko polepszyć. PS Moja nie była konstruktywna bo nic pomocnego mu nie powiedziałem ;) Edytowane 14 Grudzień 2009 przez mjasinski
Scatmax Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Hmm odnosnie filmiku: ja bym sie zastanowil nad ruchami kamery albo wogole ich potrzeba:)Tzn. np ujecie w ktorym otwiera sie ta klapa podlogowa to moim zdaniem niepotrzebnie kamera tak wodzi za tym bo wyglada jakby byla na smyczy.Prawdopodobnie jest podpieta pod targeta i to czuc.Moze fajniej by bylo miejscami statycznie a dopiero kiedy dzieje sie cos na prawde ekscytujacego i gwaltownego to mozna latac kamera:)(w statycznej wiadomo wiecej ciec i ujec:))Taka moja uwaga.:) pzdr Kuba
Gość i-riss Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Kurcze, nie podobają mi się proporcje scenografii. Odnoszę wrażenie że są to zabawki a a nie prawdziwa baza. Wynika to z tego, że wszystko jest za grube i masywne. Widać to zwłaszcza po fotelu, który proporcjami bardziej pasuje do plastikowego he-mana albo g.i. joe niż do człowieka. Chyba, że faktycznie taki miałeś zamysł.....Za mało materiału by cokolwiek więcej powiedzieć. Powodzenia.
J.Wrona Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 Czesc Wam. Dzieki za komentarze (w kazdym momencie sa i beda mile widziane). Zawsze to fajnie jak ktos sie wypowie. Czlowiek zaczyna wtedy myslec w roznych kierunkach, ktorych wczesniej nie koniecznie dostrzegal. Dzieki Scatmax za przypomnienie iz statyczne kamery tez istnieja. Zmienilem troche podejscie co do niektorych kamer. Pozdro jacek
J.Wrona Napisano 15 Grudzień 2009 Autor Napisano 15 Grudzień 2009 A tutaj taki fragmecik animaci http://vimeo.com/8182357
J.Wrona Napisano 15 Grudzień 2009 Autor Napisano 15 Grudzień 2009 Jest to wstepny zarys ruchu robota, który powstal niedawno. Zanim go dopracuje chcialem sprawdzic jakie niedociagniecia wam rzuca sie w oczy i czy sa zbierzne z moimi uwagami.
Gość i-riss Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 Najpierw wykasuj tą animację i zacznij od nowa. Za dużo choasu by się w tym połapać Następnie proponowałbym ci metodę blokowania. Najpierw przejdz się po pokoju udając takiego robota. Wyczuj które momenty są ekstremalne (wiesz, maksymalne wychylenia, momenty kiedy najbardziej kumulujesz energię) Następnie nie przejmując się tajmingiem odtwórz wszystkie pozy w sofcie. Ważne byś dał klucze na wszystkie elementy, nawet te które się nie poruszają. W xsi jest coś takiego jak character key set, dzięki któremu jednym kliknięciem dajesz klucze na wszystkich elementach rigu. W innych softach powinno być analogicznie. Kiedy ustawisz pozy ( a im lepiej to zrobisz, tym mniej roboty będzie później) możesz wtedy dopiero ustaiwać sobie tajming, rozsuwając klucze. Są rózne szkoły. Ja osobiście po tym etapie, krzywe animacji z poziomu constant przemieniam na spline. I wtedy w editorze przesuwam je w lewo i prawo, by zofsetować ruch, żeby wszystko nie ruszało się w tej samej chwili. Ale np. Bark ciągnie, ramię, przedramię trochę szybciej się obraca etc. Kiedy ładnie rozłożysz sobie pozy, w blokowaniu (bez płynnej animacji) to później prawie wcale nie musisz tykać modelu, cała robota już przebiega w editorze. Taką metodę sam stosuję i bardzo mi to usprawniło tok pracy, miałem podobne problemy z chaosem jak widoczny u Ciebie. Pozdrawiam, powodzenia.
J.Wrona Napisano 15 Grudzień 2009 Autor Napisano 15 Grudzień 2009 Dzieki i-riss i o takie uwagi wlasnie mi chodzilo
ptaszek Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 noooo miodzio sie zapowiada :) nrobiles smaka :P kiedy calosc?
J.Wrona Napisano 15 Grudzień 2009 Autor Napisano 15 Grudzień 2009 tutaj taka scenka mile widziane wypowiedzi pozdro Jacek http://vimeo.com/8201860
ttaaddeekk Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 daj to w planie amerykańskim albo średnim i gwarantuje 100x większy poziom wow
Lucek Napisano 15 Grudzień 2009 Napisano 15 Grudzień 2009 po pierwsze ttaaddeekk dobrze gada, a po drugie te ruchy (on strzela prawda?) za mało oddziałują na całość szkieletu. Nie wiem czy to miało małpować strzelającego człowieka, ale powinien być raczej sztywniejszy w klacie i ramionach a większość impetu amortyzować nogami. Bardzo podobają mnie się te pasy z nabojami latające.
ZbyszekLLL Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 Aaa fajnie wygladalo, jak pokazales stillki na poczatku. W ruchu, hmm, pracą kamery i operowaniem swiatlem strzeliles sobie w kolano z tym projektem, mysle.
J.Wrona Napisano 16 Grudzień 2009 Autor Napisano 16 Grudzień 2009 (edytowane) ZbyszekLLL to co narazie pokazalem to projekt w trakcie realizacji. Dojdzie jeszcze after; efekty wybuchow i dymow, a czy sobie strzelilem w kolano to nie wiem, zawsze sie cos nauczylem i nikt mi tego nie zabierze. Wiedz ze nie traktuje tego jako porazke, wystawilem to by uslyszec opinie i podpowiedzi. Ale dzieki za wypowiedz pozdro Jace Edytowane 16 Grudzień 2009 przez J.Wrona
mjasinski Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 po pierwsze ttaaddeekk dobrze gada, a po drugie te ruchy (on strzela prawda?) za mało oddziałują na całość szkieletu. Nie wiem czy to miało małpować strzelającego człowieka, ale powinien być raczej sztywniejszy w klacie i ramionach a większość impetu amortyzować nogami. Bardzo podobają mnie się te pasy z nabojami latające. Moja ulubiona scena. Co do planu to dopiero po postprodukcji i dodaniu efektu kurzu na podłodze, unoszącego się po kroku, plan pełny się ratuje, gdyż wtedy w każdym punkcie kadru coś się dzieje. Mi się podoba taki kadr z niskiego pułapu kamery, gdyż podkreśla monumentalizm/domiację postaci, ale myślę iż to kwestia gustu, gdyż plan średni czy też pełny, można stosować tu w pełni zasadnie i poprawnie. A co do oddziaływania przeciążeń na szkielet na pewno masz większe doświadczenie i nie będę tu za dużo dyskutował ale wydaje mi się aby faktycznie przenieść część na nogi, zdjąć trochę z klaty - zostawić np 30% tego co jest. I teraz jak patrzę na tego robocika to faktycznie "łokcie" powinny odskakiwać znacznie do tyłu, z kolei na ramionach ma tuleje, więc powinny sie analogicznie skręcać ku tyłowi. Lucek91 dzięki za zwrócenie uwagi na istotną rzecz.
ZbyszekLLL Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 Hej. No nie mowie, ze to porazka czy cos. Mysle, ze mozna by to lepiej sprzedac. ttaaddeekk slusznie napisal. Ale jesli to sa ujecia w wersji roboczej to ok.
matizlob Napisano 16 Grudzień 2009 Napisano 16 Grudzień 2009 popracuj wszędzie nad ruchami kamery, bo teraz przeszkadzają w odbiorze zamiast pomagać :)
belzebub Napisano 18 Grudzień 2009 Napisano 18 Grudzień 2009 Narazie wyglada jakby robot sie smial a n ie strzelal. Napewno dzwiek pomoze, ale przydaloby sie tez zeby pas z nabojami sie przewijal i zanimowac luski. Kolejna sprawa to balans. Taki chod jest fizycznie niemozliwy, przy podnoszeniu nogi maszyna musi przenosic ciezar. Pozdrawiam.
J.Wrona Napisano 11 Styczeń 2010 Autor Napisano 11 Styczeń 2010 Witam wszystkich w nowym roku i składam serdeczne życzenia . Z powodu braku czasu prace idą jak wół przy tym projekcie , wrzuciłem nieduży progres chodzącego robota myślę ze całkiem w miarę wyszedł nie patrzcie na klatki przeliczone bo tam robot bedzię przeliczany jeszcze raz . czekam na komentarze pozdrówko Jącek a tu link http://vimeo.com/8661000
Loopik Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 Jak dla mnie to dziwnie chodzi ten robot. Wydaje mi się, że nie ustał by na jednej nodze tak długo bez przechylania tułowia żeby zachować równowagę. Poza tym, taśma z nabojami fajnie się symuluje ale wygląda za lekko, tam jednak jest trochę ołowiu, a ona sobie powiewa jak jakaś wstążeczka.
ttaaddeekk Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 witam złamałeś os w tej scenie. zanim zaczniesz animować, żuć okiem na to http://www.sfx.com.pl/realizacja/montaz/montaz_podstawy.html a najlepiej zainwestuj w to http://www.w-wm.pl/tajniki.php , jest to absolutna podstawa jeżeli chcesz zrobić poprawny montaż skakania z lewej na prawa przy chodzie robota nie czuje. oprocz tego to animacja robota mi sie podoba, fajnie ramie odpada pozdro i powodzenia, są podstawy na kawał dobrej animy
MaxymilianMax Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 fajny styl oświetlenia i klimatu grafiki z ujęciach(stillach) ze zbliżeniami na masznerię... lubię taki styl 3D drugiej połowy lat 90ątych (w pozytywnym tego znaczeniu)
Ania Napisano 11 Styczeń 2010 Napisano 11 Styczeń 2010 W scenie z robotem z postu #42 nie jest dla mnie jasne gdzie względem robota znajduje się ta strzelająca kulka. Nie skakałabym między kadrami które są do siebie tak podobne (robot w podobnej wielkości i perspektywie, tylko lekkie przesunięcie kamery). Lepiej przejedź kamerą bez cięcia albo daj jakiś inny kadr pomiędzy te dwa podobne. Kadry z pierwszego postu wyglądają bardzo zachęcająco.
J.Wrona Napisano 13 Styczeń 2010 Autor Napisano 13 Styczeń 2010 Dzięki za informacje co do lektur na temat montażu i za ciekawe odpowiedzi tak naprawdę brakuje tu jeszcze kadrów kobiety która będzie walczyła z tym robotem i uciekała ale nie chciałbym więcej zdradzać .
skocu Napisano 14 Styczeń 2010 Napisano 14 Styczeń 2010 Stile zapowiadają się kozacko. Animacja robota już mniej mi się podoba. No ale pamięteam, że wcześniejsze modele też mi nie leżały a teraz całkiem spoko to wygląda, więc pewnie i animacje podciągniesz.
Mulholland Napisano 30 Styczeń 2010 Napisano 30 Styczeń 2010 To ujęcie na stopę robota mi nie pasuje. Trudno mi powiedzieć dlaczego, ale jakoś wygląda na jakoś dziwnie ucięte. Chyba po prostu treść jego nie ma żadnego znaczenia dla opowiadania. Poza tym ok, ciekawe filmik jak się skończy.
J.Wrona Napisano 24 Luty 2010 Autor Napisano 24 Luty 2010 (edytowane) Dzięki wszystkim za ciekawe komentarze . trochę wolnego czasu znalazłem na kontynuacje mojego tematu niebawem w włożę jakieś ubdejty pozdrawiam Jacek Edytowane 24 Luty 2010 przez J.Wrona
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się