Skocz do zawartości

Animacja3d: 11.45 wip


J.Wrona

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegos czasu pracuje nad animacja z gatunku sci-fi. Progres wykonany jest juz w 80%. Chcialbym w tym watku umieszczac na razie prevki ujec oczekujac waszych opinii.

Animacja robiona w tzw czasie wolnym :)

 

403038_1260375253_large.jpg

 

403038_1260375195_large.jpg

 

403038_1260375304_large.jpg

 

403038_1260375385_large.jpg

 

403038_1260375445_large.jpg

Edytowane przez J.Wrona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Narazie wrzucam stile ;) Cala animacja bedzie trwała okolo dwoch minut

beda postacie - maszyny, bedzie tez ujecie na ziemi. Narazie wszystko jest w trakcie montazu i liczenia - w niedługim czasie bede wrzucal fragmenty animacji. :)

pozdro jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Oj, to 80% to tak naciągane trochę :) przyłóż się do postpro, bo narazie miejscami wygląda plastikowo,a w tym etapie łatwo to można poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje. Ja to kupuję - jeśli to stylizacja. Jeśli ma być hiperrealistycznie to jak napisał M@TI - potrzeba jeszcze przysiąść (może przy oświetleniu). Ale nawet w tej formie jest Bajecznie. Te stille mogą być już gotowymi pracami.

Ciężko ocenić w jaką stronę to podciągać nie znając przynajmniej fabuły, czy dynamiki, tak więc podobnie jak reszta, nie mogę się doczekać ruchomych obrazków.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M@Ti nad posprodukcja jeszcze nie siedziałem, faktycznie musze sie przyłozyc do tego robie tyle na ile mnie stac czyli jak mam czas poza praca ale napewno sie przyloze duzo bedzie dymow i wybuchow ale miło ze zwruciles na to uwage dzieki za opinie w scenie sa 34 swiatła jest calkowicie liczona bez gi

jest poprostu sztucznie roswietlona omiaczami klatka liczy sie 45 minut

to taki sredni czas oczywiscie pozdrowko Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że bez optymalizacji się nie obędzie.

klatka - 45 minut.

sekunda - 18 godzin 45 minut

5 sekund ujęcie - 4 dni

 

Zjedź do 4 minut na ujęcie. Przemyśl jakie passy są potrzebne.

klatka - 4 minuty

sekunda - 100 minut

5 sekund ujęcie - 8 godzin 20 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cie Jacus na forum :)

Miazga to dobre slowo hehe. Mialem mozliwosc juz widziec troche wiecej i mowie wam bracia ze ogrom pracy mnie powalil - tym bardziej ze robi to jeden szaleniec hehe :)

sly - mysle ze akurat w tym przypadku nie bedzie tak zle co do czasu liczenia. Jacek na szczescie bedzie liczyl na kilkunastu farmach ;) Wiec jak przestanie sie opieprzac i integrowac z sasiadami ;) to szybko pojdzie hehe

daje Tobie 5* muerte

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

Pierwsze ujecie odrazu mnie zachwycilo.Wiadomo ze w ruchu bedzie to mniej wnikliwie analizowane jako jeden obrazek wiec jak dla mnie sie broni wszyskto.

Robocik pod wzgledem designu mi osobiscie nie do konca lezy ale to troche przez pozy na stillach ktore nie maja takiego flow i sa troche kompozycyjnie rozkraczone ale to tez moze sie zmienic jak sie zacznie ruszac wiec sie zobaczy:)

Ogolnie super oby tak dalej na pewno ma to klimat.

pzdr

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam sekwencje z fotelem jest tam pare poprawek ale jak we wszystkim bywa sa to narazie tylko czyste klatki bez efektow, brakuje tam kilku.

Co do scenariusza to narazie nie chcialbym pisac, ale mysle ze bedzie fajne.

Taka mam nadzieje. A co do Ciebie sosiunia to niedawno razem sie integrowalismy.

 

http://vimeo.com/8116598

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyglądam się bardzo długo powstawaniu tej pracy z boku. Osobiście wróżę jej naprawdę niezły finał. Cieszę się, iż w końcu Jacula podzielił się z Wami chociaż zajadkami tego co robi, gdyż my widząc to na codzień tracimy poczucie co jest już dobre a co trzeba podciągnąć.

Ale jak widać zapowiada się lepiej niż dobrze a konstruktywne uwagi mogą to tylko polepszyć.

PS Moja nie była konstruktywna bo nic pomocnego mu nie powiedziałem ;)

Edytowane przez mjasinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm odnosnie filmiku: ja bym sie zastanowil nad ruchami kamery albo wogole ich potrzeba:)Tzn. np ujecie w ktorym otwiera sie ta klapa podlogowa to moim zdaniem niepotrzebnie kamera tak wodzi za tym bo wyglada jakby byla na smyczy.Prawdopodobnie jest podpieta pod targeta i to czuc.Moze fajniej by bylo miejscami statycznie a dopiero kiedy dzieje sie cos na prawde ekscytujacego i gwaltownego to mozna latac kamera:)(w statycznej wiadomo wiecej ciec i ujec:))Taka moja uwaga.:)

pzdr

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, nie podobają mi się proporcje scenografii. Odnoszę wrażenie że są to zabawki a a nie prawdziwa baza. Wynika to z tego, że wszystko jest za grube i masywne. Widać to zwłaszcza po fotelu, który proporcjami bardziej pasuje do plastikowego he-mana albo g.i. joe niż do człowieka. Chyba, że faktycznie taki miałeś zamysł.....Za mało materiału by cokolwiek więcej powiedzieć. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Wam. Dzieki za komentarze (w kazdym momencie sa i beda mile widziane). Zawsze to fajnie jak ktos sie wypowie. Czlowiek zaczyna wtedy myslec w roznych kierunkach, ktorych wczesniej nie koniecznie dostrzegal. Dzieki Scatmax za przypomnienie iz statyczne kamery tez istnieja. Zmienilem troche podejscie co do niektorych kamer. Pozdro jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wykasuj tą animację i zacznij od nowa. Za dużo choasu by się w tym połapać

Następnie proponowałbym ci metodę blokowania. Najpierw przejdz się po pokoju udając takiego robota. Wyczuj które momenty są ekstremalne (wiesz, maksymalne wychylenia, momenty kiedy najbardziej kumulujesz energię) Następnie nie przejmując się tajmingiem odtwórz wszystkie pozy w sofcie. Ważne byś dał klucze na wszystkie elementy, nawet te które się nie poruszają. W xsi jest coś takiego jak character key set, dzięki któremu jednym kliknięciem dajesz klucze na wszystkich elementach rigu. W innych softach powinno być analogicznie. Kiedy ustawisz pozy ( a im lepiej to zrobisz, tym mniej roboty będzie później) możesz wtedy dopiero ustaiwać sobie tajming, rozsuwając klucze. Są rózne szkoły. Ja osobiście po tym etapie, krzywe animacji z poziomu constant przemieniam na spline. I wtedy w editorze przesuwam je w lewo i prawo, by zofsetować ruch, żeby wszystko nie ruszało się w tej samej chwili. Ale np. Bark ciągnie, ramię, przedramię trochę szybciej się obraca etc.

Kiedy ładnie rozłożysz sobie pozy, w blokowaniu (bez płynnej animacji) to później prawie wcale nie musisz tykać modelu, cała robota już przebiega w editorze.

 

Taką metodę sam stosuję i bardzo mi to usprawniło tok pracy, miałem podobne problemy z chaosem jak widoczny u Ciebie.

 

Pozdrawiam, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze ttaaddeekk dobrze gada, a po drugie te ruchy (on strzela prawda?) za mało oddziałują na całość szkieletu. Nie wiem czy to miało małpować strzelającego człowieka, ale powinien być raczej sztywniejszy w klacie i ramionach a większość impetu amortyzować nogami. Bardzo podobają mnie się te pasy z nabojami latające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZbyszekLLL to co narazie pokazalem to projekt w trakcie realizacji. Dojdzie jeszcze after; efekty wybuchow i dymow, a czy sobie strzelilem w kolano to nie wiem, zawsze sie cos nauczylem i nikt mi tego nie zabierze. Wiedz ze nie traktuje tego jako porazke, wystawilem to by uslyszec opinie i podpowiedzi. Ale dzieki za wypowiedz pozdro Jace

Edytowane przez J.Wrona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze ttaaddeekk dobrze gada, a po drugie te ruchy (on strzela prawda?) za mało oddziałują na całość szkieletu. Nie wiem czy to miało małpować strzelającego człowieka, ale powinien być raczej sztywniejszy w klacie i ramionach a większość impetu amortyzować nogami. Bardzo podobają mnie się te pasy z nabojami latające.

 

Moja ulubiona scena. Co do planu to dopiero po postprodukcji i dodaniu efektu kurzu na podłodze, unoszącego się po kroku, plan pełny się ratuje, gdyż wtedy w każdym punkcie kadru coś się dzieje.

Mi się podoba taki kadr z niskiego pułapu kamery, gdyż podkreśla monumentalizm/domiację postaci, ale myślę iż to kwestia gustu, gdyż plan średni czy też pełny, można stosować tu w pełni zasadnie i poprawnie.

A co do oddziaływania przeciążeń na szkielet na pewno masz większe doświadczenie i nie będę tu za dużo dyskutował ale wydaje mi się aby faktycznie przenieść część na nogi, zdjąć trochę z klaty - zostawić np 30% tego co jest. I teraz jak patrzę na tego robocika to faktycznie "łokcie" powinny odskakiwać znacznie do tyłu, z kolei na ramionach ma tuleje, więc powinny sie analogicznie skręcać ku tyłowi. Lucek91 dzięki za zwrócenie uwagi na istotną rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie wyglada jakby robot sie smial a n ie strzelal. Napewno dzwiek pomoze, ale przydaloby sie tez zeby pas z nabojami sie przewijal i zanimowac luski.

Kolejna sprawa to balans. Taki chod jest fizycznie niemozliwy, przy podnoszeniu nogi maszyna musi przenosic ciezar.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich w nowym roku i składam serdeczne życzenia .

Z powodu braku czasu prace idą jak wół przy tym projekcie ,

wrzuciłem nieduży progres chodzącego robota

myślę ze całkiem w miarę wyszedł nie patrzcie na klatki przeliczone

bo tam robot bedzię przeliczany jeszcze raz .

czekam na komentarze pozdrówko Jącek

 

a tu link

http://vimeo.com/8661000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to dziwnie chodzi ten robot. Wydaje mi się, że nie ustał by na jednej nodze tak długo bez przechylania tułowia żeby zachować równowagę.

Poza tym, taśma z nabojami fajnie się symuluje ale wygląda za lekko, tam jednak jest trochę ołowiu, a ona sobie powiewa jak jakaś wstążeczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

złamałeś os w tej scenie. zanim zaczniesz animować, żuć okiem na to

http://www.sfx.com.pl/realizacja/montaz/montaz_podstawy.html

a najlepiej zainwestuj w to http://www.w-wm.pl/tajniki.php , jest to absolutna podstawa jeżeli chcesz zrobić poprawny montaż

 

skakania z lewej na prawa przy chodzie robota nie czuje.

 

oprocz tego to animacja robota mi sie podoba, fajnie ramie odpada

pozdro i powodzenia, są podstawy na kawał dobrej animy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W scenie z robotem z postu #42 nie jest dla mnie jasne gdzie względem robota znajduje się ta strzelająca kulka.

Nie skakałabym między kadrami które są do siebie tak podobne (robot w podobnej wielkości i perspektywie, tylko lekkie przesunięcie kamery). Lepiej przejedź kamerą bez cięcia albo daj jakiś inny kadr pomiędzy te dwa podobne.

 

Kadry z pierwszego postu wyglądają bardzo zachęcająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki wszystkim za ciekawe komentarze .

trochę wolnego czasu znalazłem na kontynuacje mojego tematu niebawem w włożę jakieś ubdejty pozdrawiam Jacek

Edytowane przez J.Wrona
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności