DonJakub Napisano 26 Grudzień 2009 Napisano 26 Grudzień 2009 (edytowane) Witam! Dawno nic nie wystawiałem ale to nie znaczy, że się obijałem :) Przedstawiam wam rekonstrukcję obrazu holenderskiego malarza Pietera Claesza - Breakfast with ham z 1647r. Jest to praca na zaliczenie semestru. Jak na razie same modele, teraz przystępuję do texturowania a potem ustawianie wszelkich materiałów i świateł na scenie. Zastanawiam się w czym to lepiej wyrenderować, lecz doszedłem do wniosku, że zostanę przy mentalu. Nie opanowałem go dobrze więc nie będę się brał za vraya. Jeśli chodzi o siatkę to za dużo nie zobaczycie, gdyż modele są aż białe od ilości poly a dokładnie po turbo smoothu. Chyba, że raczycie sobie bym go wyłączył ? Oczywiście jeśli chodzi o światło i cienie na renderze to tylko taka tymczasowa próbka. Co do całości, wiadomo jednym będzie się bardziej podobało innym mniej... z resztą jak wszędzie :) prosił bym o przemyślane i konkretne komentarze, gdyż niestety a może i stety czas mnie goni ale... nie mówię, że ma to być zrobione na odwal się. Chcę by wyglądała ta scena jak najbardziej realistycznie w stosunku do przedstawionego obrazu. Większe rozdzielczości zrobię w finalnym renderze. Soft: max 8 a texturki będą w PSie Edytowane 30 Styczeń 2010 przez DonJakub
kellyq Napisano 26 Grudzień 2009 Napisano 26 Grudzień 2009 Bardzo fajnie, tak się przyglądam i przyglądam i wydaje mi się że to zielsko w tle to winorośl, c Ciebie to trochę dziwnie wygląda bo ma kwiaty zamiast liści reszta bez zastrzeżeń, powodzenia
DonJakub Napisano 26 Grudzień 2009 Autor Napisano 26 Grudzień 2009 Tak, jak je zrobiłem przez chwilę przewinęła mi się taka sama myśl, zobaczymy jak wyjdą z texturą a jak nie to trochę je spłaszczę i myślę, że będzie ok.
krzyhhh Napisano 26 Grudzień 2009 Napisano 26 Grudzień 2009 kant kufla niepotrzebnie wywinięty... chyba . Bardzo ciekawie to wygląda i czekam z ciekawością na finisz.
dac77 Napisano 26 Grudzień 2009 Napisano 26 Grudzień 2009 Ciekawe. Wszystko będzie zależało od materiałów i oświetlenia.
DonJakub Napisano 27 Grudzień 2009 Autor Napisano 27 Grudzień 2009 Zastanawiam się jak zrobić dobrze textury. Ogólnie jest problem by znaleźć ten obraz w większej rozdzielczości, niż ta co przedstawiłem wyżej. Próbowałem wyciągnąć texturę tego mięsa i przyznam, że wygląda to dość dziwnie i sztucznie. Nie chce tu używać realizmu zbliżonego do rzeczywistości, tylko zbliżonego do obrazu. Orzeszek czy ta szmatka na mięsie jest spoko ale samo mięso staje się problemem. Nie wiem czy wykorzystać tu zabieg połączenia zdjęcia prawdziwej szynki w dobrej rozdzielczość + oryginalny obraz + wiadomo jakiś retusz, czy może jednak coś innego ? Tak samo zastanawiam się nad materiałami noża i talerzyków - na obrazie są one jakby trochę brudne. I teraz czy tu mam też robić texture przypominającą brudny metal czy po prostu użyć materiału metalicznego + jakiś dodatkowy zabieg powodujący złudzenie brudu. Może trochę źle się wyraziłem nie tyle brudu co nieczystego metalicznego odbicia w niektórych miejscach.
gientekwl Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 Bardzo dobry modeling, ciekawe jak to będzie wyglądało z texturami :)
DonJakub Napisano 29 Grudzień 2009 Autor Napisano 29 Grudzień 2009 Widzę, że nic się nie dzieje, więc wrzucam 2 rendery otexturowanej szmatki i mięsa. Proszę śmiało komentować co poprawić ? 1 render - kilka świateł omni + skylight 2 render - bez świateł
Ania Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Szmatce brakuje przezroczystości w dziurach, szynce brakuje mapy odbić lub przynajmniej specular (mocniejszych na białym tłuszczu), tekstura diffuse jest zbyt niedokładna - zrób zdjęcie prawdziwej szynki. Modele ładne ale miejscami zbyt regularne. Zwłaszcza szklany kielich - kiedyś jak się to robiło ręcznie nie wychodziły tak idealnie okrągłe, tak samo talerz - zobacz jak na oryginale odbicie tamtego orzecha faluje - u ciebie z tak regularnym brzegiem nie będzie, no chyba że dasz jeszcze odpowiednie bumpy lub normale na to.
DonJakub Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 OK będę miał to na uwadze i postaram się poprawić. Daje kolejnego up'a bułka i kość Zapomniał bym... Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego 2010 roku :) calość trochę doświetlona na szybko więc nie wyszło tak jak powinno
PICsell Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 (edytowane) Ciekawy temat wybrałeś na zaliczenie. Jaki efekt chcesz uzyskać? Jeśli kopię obrazu to pamiętaj że fizyczne światła, materiały itp zachowują się inaczej. Jeśli fotoreal to nie trzymaj się za bardzo referki. Ania piszę pewnie o wersji realistycznej, jeżeli chcesz jednak robić wizualizacje w stylu pierwowzoru, pokaż to też w innej wersji, z innego ujęcia, żeby to 3d nabrało jakiegoś sensu. Edit: Mam na myśli w dwóch ujęciach. Czeka cię też sporo teksturowania. Odbicia itp. jeśli mają być zbliżone do refki pewnie podmalujesz w postpro. Camera mapping będzie ci też pomocny. Edit: Tu masz swoją refkę w nieco większej rozzielczości link Edytowane 31 Grudzień 2009 przez PICsell
gientekwl Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Generalnie zmierzasz w dobrym kierunku, tylko po co jak kolega wyżej napisał masz robić 2 kadr? zrób jeden a porządnie... Ciekaw jestem progressu ;) Powodzenia
DonJakub Napisano 3 Styczeń 2010 Autor Napisano 3 Styczeń 2010 (edytowane) PICsell - trochę mnie dziwi, że temat się podoba, no ale może dla tego, że to coś zupełnie innego niż dotychczas. Wszystko opisałem w pierwszym poście tzn efekt ma być taki jak na obrazie. Jeśli chodzi o inne ujęcie to nie trzeba tego robić, po za tym było mi trudno ułożyć i wykadrować całą scenę względem obrazu. Będę tu używał materiałów szkła oraz różnych metali. Kilka tutków już sobie znalazłem ale jakoś boje się, że te materiały będą wyglądać sztucznie i zbyt czystko. Jak na razie postaram się dokończyć wszystkie textury. Ostateczny render nie może być poprawiany np w PS czy tam innym programiku. (chodź pewnie i tak dla siebie to zrobię ) EDIT - w linku co przesłałeś obraz o większj rozdzielczości niestety nie wyświetla się. gientekwl - nie dziękuję i też jestem sam ciekaw co mi z tego wyjdzie :) Edytowane 3 Styczeń 2010 przez DonJakub
PICsell Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 (edytowane) http://www.wga.hu/art/c/claesz/stillife.jpg W tamtym linku trzeba było kliknąć na fragment i zoom. Co do drugiego kadru to widziałem gdzieś Mona Lisę widzianą po innym kątem i tak mi się jakoś skojarzyło. Edytowane 3 Styczeń 2010 przez PICsell
Areien Napisano 4 Styczeń 2010 Napisano 4 Styczeń 2010 bede uwaznie spogladal bo sam zabieram sie za modelowanie martwej natury, wlasciwie modele mam juz zrobione, boje sie o render :((((( i to trafi do wipa :/ ale poki co trzymam kciuki za final i czekam na progress ^^
DonJakub Napisano 4 Styczeń 2010 Autor Napisano 4 Styczeń 2010 no to dajesz, wrzucaj swoje modele i zobaczymy co tam ciekawego powstało. O render też się boję, bez postprodukcji wyjdzie to trochę dziwnie ale i tak postaram się zrobić w 2ch wersjach.
qbaqbaMAX3D Napisano 4 Styczeń 2010 Napisano 4 Styczeń 2010 (edytowane) poszukaj moze reprodukcji i zeskanuj, swego czasu Ermitaz byl dosc popularny w naszych ksiegarniach. Rewelacyjnie gdybys oddal klimat obrazu + zmienil kadr i dodal puszke Coca-Coli Light (zart), a moze qtv360 z całą pracownią artysty powodzenia, rewelacyjny pomysl Edytowane 4 Styczeń 2010 przez qbaqbaMAX3D
DonJakub Napisano 6 Styczeń 2010 Autor Napisano 6 Styczeń 2010 Taka mała prośba do was (oczywiście sam też szukam) ale jeśli byście mieli jakś stronkę z materiałami metali do mentala to chętnie przyjmę każdego linka :) Robić texture talerza to chyba nie najlepszy pomysł.
Ferdkowaty Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Stronka z materiałami: http://www.mrmaterials.com/
PICsell Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Jeśli ma być jak na obrazie, bez map odbić raczej nie załatwisz sprawy.
DonJakub Napisano 6 Styczeń 2010 Autor Napisano 6 Styczeń 2010 Wszedłem sobie na tę stronkę (http://www.mrmaterials.com/) w dział max materials, wybrałem jakiś materiał metalu, następnie wrzuciłem go do folderu w maxie "matlibs" ale po włączeniu i wciśnięciu M wybraniu Mltl Liblary - open lub morge i zaznaczeniu wcześniej ściągnietego materiału wychodzi mi błąd. Tzn Missing Dlls - open - i Error Loading ParamBlock2 - ok - Invalid file only partially loaded. Jak mam dalej załadować ten materiał ? Materiał chyba dobry wybrałem tzn do maxa. Nie wiem czy to ma znaczenie ale używam maxa 8 z SP3 oraz standardowego mentala.
PICsell Napisano 7 Styczeń 2010 Napisano 7 Styczeń 2010 (edytowane) Strzelam, ale może być konflikt wersji. Mniejsza o to bo cała zabawa z takimi tematami to teksturowanie i to niemal dosłownie wszystkiego. Nie znajdziesz gotowych materiałów do tej pracy. Tego jestem pewien. Właśnie dlatego temat jest ciekawy, nie ze względu na wybrany obraz. Pisałem o tym w jakimś poście wyżej. Edytowane 7 Styczeń 2010 przez PICsell
DonJakub Napisano 8 Styczeń 2010 Autor Napisano 8 Styczeń 2010 Fajnie, że temacik sie podoba i ogólnie tu zaglądacie :) Jeśli chodzi o materiały to fakt niezgodność. Ogólnie to chcę wrzucić materiał metalu na te talerzyki (ewentualnie gotowy materiał trochę poprawić) chodź tutaj racja mogę zrobić texturę ale tak czy siak nie zrobię jej na ten kielich, który widać, że jest szklany :)
dzudzu Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 E, nie ma co się szarpać. Szewczyka nie ma, każdy ma w nosie.
DonJakub Napisano 8 Styczeń 2010 Autor Napisano 8 Styczeń 2010 (edytowane) dzudzu - hahhHAhahA takkk.... ooo widzę, że ktoś chyba z wyższego roku tu mnie podgląda ? Albo sie mylę.. Z jednej strony racja ale z 2ej to nie robię tego tylko na zaliczenie, robię to też dla siebie. Jak miałbym to robić na zaliczenie to nawet tematu bym tu nie wrzucał. aaa prawda jest taka, że żadne studia i tak nie pomogą puki samemu się nie usiądzie. Edytowane 30 Styczeń 2010 przez DonJakub
DonJakub Napisano 30 Styczeń 2010 Autor Napisano 30 Styczeń 2010 up: Ogólnie wszystko PRAWIE gotowe. Jeszcze tylko muszę dopracować i poprawić kilka detali. Na pewno textura stołu (to brązowe po lewej) będzie zmienione, poprawię metal noża na mniej błyszczący, oraz dodam texture tła tzn ściany. Na koniec zrobię wersje w postprodukcji. Komentarze mile widziane :)
PICsell Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 No fajnie idzie. Przydałyby się mocniejsze cienie pod obiektami. Szczególnie pod szynką i morelami bo lewitują.
DonJakub Napisano 31 Styczeń 2010 Autor Napisano 31 Styczeń 2010 Tak, cienie pod szynką dodam + te morele ? brzoskwinie chyba ;] a co myślicie o Vrayu ? Jest sens bawić się w to teraz przy tej scenie ?
KLICEK Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 peweni ze jest sens bo render wyszedl sucho jak 150 ;)
JunioR Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 Modele spoko, ogólnie odwzorowanie spoko ale render i materiały kiepsko wyszły. Najpierw może popracuj nad shaderami, potestuj, wszystkie oddzielnie i pokazuj.
DonJakub Napisano 31 Styczeń 2010 Autor Napisano 31 Styczeń 2010 Chyba mi czasu nie starczy na oddzielne testowanie wszystkiego. Ogólnie wrzuciłem jedno główne światło mr area spot + kilkanaście doświetlających mr area omni (bez cieni). Brakuje mi czegoś takiego jak skylight, który daje na scanlinie ładne miękkie cieniowanie. Niby ten spot daje coś podobnego ale to nie to samo. Myślę, że zostawię to tak jak jest a resztę w postprodukcji sie poprawi i już, najwyżej przy własnej scenie realnej będę próbował się uczył dobrze imitować oświetlenie.
Ania Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 Większość tekstur zdaje się mieć zbyt małą rozdzielczość, brakuje map refleksji i bumpa an szynce, bułce. W szkle na tych kuleczkach brakuje ostrzejszych refleksów (porównaj z oryginałem), nóż też ok, inne shadery średnie. Dzbanek ma bardzo nienaturalne to odbicie.
DonJakub Napisano 31 Styczeń 2010 Autor Napisano 31 Styczeń 2010 dzudzu - tak ale to nic nie daje w przypadku mentala, gdyż cienie sa automatycznie wyłączone jedynie może FG coś więcej pomoże. Ania - hmm możliwe przeważnie 1024 dawałem i możliwe, że za bardzo pędzlem rozmywałem w shopie. Refleksje na szynce ? Mogę trochę z bumpem podciągnąć. Szkło jeszcze postaram się poprawić a co do dzbanka to nie wiem jak lepiej go poprawić.
dzudzu Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 Cienie rzucane przez jakie światło są wyłączane? Nie bardzo zrozumiałem. Przykład: Zawsze też możesz zrobić osobny pass z Ambient Occlusion. W postpro przestaną ci garnki lewitować.
pabulo Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 jak masz kilkanaście dodatkowych śiwateł z wyłączonymi cieniami to perwnie dlatego wyszło wszystko takie niezdecydowane. Nie wygląda źle ale ciebie od obiektów cą zdecydowanie zbyt blade i jeśli miałbym zgadywać to właśnie przez te dodatkowe śiwatła. inna sprawa że na oryginale też jest blado. Ale tam gdzie powinno być to jest troche kontrastu.
ptaszek Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 Ahh trudna sprawa z takim obrazem :) tez to przerabialem z Kopernikiem. U ciebie pierwsze co rzuca sie w oczy to brak tekstury na scianie. Modelowanie fajne, ale nad teksturami dobrze jakbys jeszcze popracowal. Winogrona po lewej powinny byc bardziej (szkliste), bo teraz wygladaja jak oliwki. I co najwazniejsze popracuj nad swiatlem. Troche niebieskiego gdzies daj. To co rzuca sie w oczy troszke to tak jakby odbicia byly malowane a nie rzeczywiste od swiatla (np sciegna na szynce powinny byc mokre). Ale to takie uwagi do doczepienia sie. Rozumiem ze czas nagli :)
DonJakub Napisano 2 Luty 2010 Autor Napisano 2 Luty 2010 Mniej więcej coś takiego. Jeszcze postaram sie poprawić nóż, wazon w tle oraz ten czerwony kawałek stolika. Reszta to post pro i end.
adam_m Napisano 2 Luty 2010 Napisano 2 Luty 2010 Witam, podoba mi się ta martwa natura. Praca ma potencjał. Popracowałbym jeszcze nad oswietleniem. W oryginale to właśnie oświetlenie daje ten wspaniały efekt. Zobacz jak światło rozchodzi się po kielichu. Talerz z pierwszego planu, mam wrażenie, ze zaraz spadnie. Powodzenia.
Faun Napisano 2 Luty 2010 Napisano 2 Luty 2010 (edytowane) Brawo za wierne odwzorowanie oryginału, ale render taki za bardzo CG;) Brakuje tego efektu malarskości, miękkości i lekko spranych kolorów - nie wiem, może to kwestia świateł, tekstur, a może po prostu brakuje jeszcze postprodukcji. Nie podoba mi się szkło i ta zielona ciecz w nim, w oryginale to bardziej zacny trunek, białe wino albo miód. Materiał (czerwony) stołu za bardzo ceratowy, w oryginale to chyba drewno (wiśnia jakaś). Tekstury trochę zbyt ubogie, spójrz np na tę piękną cynową zaśniedziałą misę, sporo jeszcze można wyciągnąć z samych materiałów Edytowane 2 Luty 2010 przez Faun
KLICEK Napisano 2 Luty 2010 Napisano 2 Luty 2010 (edytowane) wsadziles mase prace w modelowanie a lezy swiatlo i materialy, popatrz na kieliszek jak jest oswietlony ile blikow lapie itp. Twoje swiatlo nie zgadza sie z tym na obrazie, wiesz to niby detal, ale zwroc rowniez uwage na reflexy jak leca, to pomaga ustalic miejsce pochodzacego swiatla Edytowane 2 Luty 2010 przez KLICEK
kamil.ochel Napisano 2 Luty 2010 Napisano 2 Luty 2010 więcej bumpa na dzbanku, winogronka z lewej bardziej jak szkło, zaswiec hdrka z jakims oknem zeby odbicie sie zgadzalo, po prawej stronie stołu nie powinno być tak niebiesko, przybrudź szkło w tym czymś do picia, widać koniec tła na dole po prawej, daj jakąś mapkę glossinesa i bumpa na szynkę, w bułce tam u góry gdzie są dziury u Ciebie są plamki, szkło na tym czymś do picia powino miec foga jakiegoś chyba a stół nie powinien mieć glossiness (chodzi mi o ta jasna kreske), no i postpro z brudzeniem ;) dobrze Ci idzie ;) keep it up edit: jak powtórzyłem coś z postów powyzej to dlatego że nie odświeżałem strony od rana :)
DonJakub Napisano 2 Luty 2010 Autor Napisano 2 Luty 2010 adam_m - dzięki, ale może jakiś rada w jaki sposób poprawić te światło ? Wrażenie talerzyka dobre a to zapewne od silnego cienia. Co do kielicha to też jakś rada by mi się przydała odnośnie ustawień bo nie wiem jak poprawić a właściwie zniwelować czy rozmyć te refleksy. (materiał szkła z arch&design) Faun - również dzięki, zapewne postprodukcja rozwiąże pewne wątpliwości :) Ciecz w szkle - może bardziej zrobić by kolor wchodził w odcień miodowy ? Czerwoną ceratę poprawię a jeśłi chodzi o textury to nie wiem... czego by więcej im nadać by było lepiej ? godzio - tak też mi to gdzieś przemknęło. KLICEK kicek.. - racja sporo czasu zajęło mi wymodelowanie i ogółem ustawienie wszystkiego tak by było dobrze. Co do reszty też proszę o głębszą rade. kamil.ochel - dzbanek poprawię z winogronami zobaczę ;] co do szynki jak dam więcej glossines to ta noga z tyłu będzie się bardziej świecić/odbijać. Ze szkłem tak samo jak uzyskać tego foga ? Resztę w miarę możliwości poprawię. Dziękuję wszystkim za komentarze.
KLICEK Napisano 2 Luty 2010 Napisano 2 Luty 2010 nie wiem, moze po prostu jak juz nie masz sily z tym walczyc to zrob projekcje czesci obiektow, bo masz troche uproszczone modele dobre pod projekcje, a niektore masz bardzo fajne moglbys w szopie przygotowac kilka fajnych tekstur a pozniej zrobic texture plutna i wrzucic na calosc i troche podrasowac w shopie. A jak chcesz to zrobic w 3d, to musisz kazdy obiekt renderowac tyle az wyjdzie cos w miare fajnego i podciagnac to w shopie, po pierwsze ustal z kad leci dajrekt lajt i ustaw je tak zeby swiatlo mialo podobny kolor do tego na obrazie, pozniej po refleksach szukasz zrodel odbic ... wstawiasz tam biale plany, zobacz na talerz i na jego refleksy dosc duzo zdradzaja tutaj na szybko przygotowalem Ci cos w shopie cudow nie ma, no ale porpbouj moze cos z tego bedzie :)
DonJakub Napisano 4 Luty 2010 Autor Napisano 4 Luty 2010 KLICEK i indian + dzięki za pomoc i ciekawe naprowadzenie w postpro :) Od siebie dodaję surowy render, poprawiłem textury oraz reflexy na kielichu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się