adek Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 Tomas Pettersson, 27-letni student ze Szwecji jest autorem projektu o nazwie "Sculptris". Jest to narzędzie do sculptingu, które rozwija. Autor udostępnia publiczne wersje testowe swojej aplikacji i jeśli kogoś zainteresuje ten projekt, na pewno będzie wdzięczny za wszelkie zgłoszone błędy i uwagi dotyczące programu. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1021
dac77 Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 To chyba jest komercyjny produkt. Generalnie jak ktoś lubi testować za darmo to czemu nie. 1
adek Napisano 15 Luty 2010 Autor Napisano 15 Luty 2010 To jeszcze nie jest komercyjny produkt bo od całkiem niedawna rozwijany jest.
plasti Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 cholera, zapowiada sie lepiej niz zbrush czy maya.... wielkie gratki dla studenta!!!!!
KLICEK Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 a ja po przetestowaniu powiem tyle, ale gowno! program niby prosty, ale pracuje sie okropnie ciagle przelaczanie sie pomiedzy brushem a smoothem wkurza w innych programach lepiej jest to zozwiazane ;) no i wydajnosc programiku slaba ;) do takiego low poly, jezeli miejscami trzeba zagescic siatke i dorobic detal to git
Nezumi Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 (edytowane) plasti - nawet lepiej sie zapowiada od Photoshopa i After Effects! Ale bzdury wypisujesz :D Edytowane 15 Luty 2010 przez Nezumi
adek Napisano 15 Luty 2010 Autor Napisano 15 Luty 2010 Jako ciekawostkę dodam, że program rozwijany jest zdaje się od grudnia 2009
plasti Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 wy chyba sarkazmu nie zrozumieliscie, pierwsze zdanie wysmiewa program, dlatego wielokropek i kolejne zupelnie inne zdanie gdzie pochwalam mimo wszystko zapal autora... jak przy zdrowych zmyslach mozna porownac swiatowy program do zabawki jakiegos studenta???... Nezumi - z kad tys sie zerwal??
Pawelkos Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 nie wiem skad sie zerwal Nezumi ale ty plasti chyba zerwales sie z lekcji polskiego ;P
plasti Napisano 15 Luty 2010 Napisano 15 Luty 2010 tak serio i na temat, to fajna sprawa ze komus chce sie w pojedynke robic takie rzeczy, super sprawa, zycze temu studencikowi, zeby super to opracowal i znalazl inwestora....
Tomala Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Może sobie być super ale i tak każdy będzie robił w zbrushu. Jedyna szansa to jakieś niespotykane ficzersy albo lepiej rozwiązane niż w innych programach. Np. taki 3dcoat ma fajne retopo i mapowanie i tylko dzięki temu ktokolwiek tego używa.
Creator Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Może sobie być super ale i tak każdy będzie robił w zbrushu. Jedyna szansa to jakieś niespotykane ficzersy albo lepiej rozwiązane niż w innych programach. Np. taki 3dcoat ma fajne retopo i mapowanie i tylko dzięki temu ktokolwiek tego używa.no i voxel sculpt, bardzo wygodne rozwiązanie
Nezumi Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 plasti - kamien z serca.. Stary, jakie ja juz brednie czytalem wypisywane na serio to glowa mala :D Czasami ciezko wyczuc jak sie nie zna piszacego. Bywa, ze chcialbym by co najmniej polowa z tego co czytam byla sarkazmem... W dobie dyslektykow, dysgrafikow, dyskalkulikow i innych "dysfunkcjonalikow" cholera wie kto co ma na mysli. Za stary juz na to jestem ;)
dac77 Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 @Nezumi: Tak najczęściej mają bardzo nietolerancyjne osoby.
Nezumi Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 (edytowane) dac77 - mylisz mnie z kims, kogo obchodzi twoje zdanie. Edytowane 16 Luty 2010 przez Nezumi
krzyhhh Napisano 16 Luty 2010 Napisano 16 Luty 2010 Może i nie przebije żadnego softu, ale zostanie szybko zauważony i za jakiś czas będzie klikać dla ZB czy MB.. ot taka autopromocja :) im więcej halo o tym projekcie tym lepszą 'rzecz' kolega będzie miał w pfolio ;)
rzuq Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 Przetestuje dopiero za jakis czas ale podoba mi sie idea kolejnego progu do sculptowania... szczegolnie w kontekscie ch... zbrusha.
Nezumi Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 szczegolnie w kontekscie ch... zbrusha. Rozwiniesz swoja gleboka mysl?
rzuq Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 narzedzie bogate majace rozlegle mozliwosci innnowacyjne zabugowane niedokonczone niestabilne i nielogiczne odstajace od schematow dzialania innych pokrewnych programow. przyklad: ostatnio (bo jestem nowicjuszem w temacie zbrusha, ale nie sculptingu :P) przerabialem tutoriale nt polypaintu w oparciu o zproject i transpose(szukalem zwyklego photoshopowego stampa do klonowania obszarow txt, po kilku godzinach przeklinania okazalo sie ze w najnowszej wersji funckja ktora zostala uzyta we wszystkich tutorialach jakie ogladalem zostala usunieta do czasu wyjscia zb4 - a nawet podam link do watku: http://www.pixolator.com/showthread.php?t=78357&page=1&pp=15 pracujac na tym progu mam odczucie ze musze z czyms walczyc. Glupi przyklad -> mudbox jest tak transparentny ze podczas pracy na nim w zasadzie zapominalem o toola alphach shaderach. prostota i logika. W zbrushu tego nie ma ( zakladajac ze pracuje sie nie od dzis i na innych programach). Wymyslanie kola od nowa.
Nezumi Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Zbrush wymyslil kolo jesli chodzi o rzezbienie w 3D :D W jednym z pewnoscia sie z Toba zgodze - Pixologic zachowuje sie w sposob dziwny, usuwa opcje by pozniej je dodac, za kazda niemal wersja zmienia sposob dzialania niektorych brushy i potem ludziska szukaja jak tu zrobic tak, zeby dzialalo jak wczesniej itd. Jako wisienke na torcie moge dodac moje ulubione olewanie przez nich terminow wydania nowych wersji - standardowa sytuacja to podanie jakiegos terminu, wrzucenie filmiku prezentujacego nowe opcje po czym olanie tego terminu zupelnie i nie odpowiadanie na zadne pytania zwiazane z tematem opoznienia. ALE Zbrush przy wszystkich swoich wadach jest swietnym programem. Jego niestandardowy interface i rozwiazania sa dla mnie - i dla wielu osob - bardziej intuicyjne jesli chodzi o sculpting. Siadajac do Zbrusha siadam do rzezbienia - nie oczekuje ze bedzie dzialal jak Maya na przyklad tylko dlatego ze to tez 3D. Probowalem Mudboxa ale po Zbrushu czulem sie jakby Mudbox byl wykastrowanym kuzynem pelnojajecznego krewniaka. Juz dziesiatki razy wymienialem funkcje Zbrusha ktorych nie ma u konkurencji. Osobiscie jestem fanem zspheres - to cholernie przyspiesza proces budowania bazy a zsketch odpowiednio wykorzystany potrafi zaskoczyc (na przyklad http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=79160&page=3&pp=15 ). Nie zawsze chodzi tylko o budowanie bazy - czasami chce stworzyc zarys sylwetki, ustalic proporcje, pobawic sie forma, poza (polecam tutorial Ryana Kingsliena 'ZSketching Workflow for Character Maquettes' ) - tutaj klekaja wszystkie softy. Zbrush oferuje mi tworcza wolnosc za cene niestandardowego UI do ktorego z reszta latwo przywyknac. Mudbox jest w porzadku ale ja na przyklad modelujac w nim mam wrazenie jakbym probowal biegac ze zwiazanymi nogami. 3dcoat jest obiecujacy ale nie ma tej lekkosci - zaden soft nie ma tego "feelingu" jesli chodzi o oddzialywanie brusha na material co Zbrush. Oczywiscie to wszystko sa odczucia subiektywne - zareagowalem tylko dlatego ze sprowadziles jeden z najlepszych softow do czegos "ch...." tylko dlatego ze tobie nie pasuje. Tak czy owak powodzenia. Czasami to, ze zbrush odstaje od schematow to dobra sprawa - zwlaszcza w takich przypadkach jak zspheres, zsketch, transpose... Wystarczy przestac udawac ze jest sie w innym sofcie i nauczys sie zbrusha a wszystko stanie sie prostsze. A jesli nie? No to zawsze zostaja alternatywy - tylko nie rzucajmy tak kategorycznych sadow na podstawie tego, ze nam akurat cos nie pasuje.
Luki Luki Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Nezumi, niby masz racje, ale to nie tak że zspheres wykluczają normalną obsługę reszty programu. Żadna z wyjątkowych funkcji zbrusha jej nie wyklucza. Być może już to gdzieś pisałem, ale mam wrażenie że pewnych narzędzia w ogóle nie zostały wymyślone do tego żeby używać ich w sposób w jaki robią to użytkownicy. Taka myśl mi się nasunęła gdy oglądałem stary tutorial Antropusa, w którym używa plane'a z teksturą w projection masterze do poteksturowania twarzy. To po prostu można zrobić normalnie. To co pisze rzuq to prawda, siadając do zbrusha musisz zapomnieć o przyzwyczajeniach z innych programów 3d. Ja oczekuję, że będe pracował w 3d, i to oczywiste że będę oczekiwał normalnej pracy kamery, normalnego zarządzania obiektami itp, itd... Absolutnie nic poza przeświadczeniem twórców zbrusha o tym że wiedzą lepiej, nie tłumaczy odmienności interfacu. Z resztą teraz to jest w ogóle git. Może nie pamiętasz, ale w zb2 nic nie dawało zmienianie profilu alfy pędzla, i chyba dopiero to że w mudboxie to normalnie działało wymusiło na pixologic wprowadzenie tego u siebie. Ale to nie wątek o tym;).
Nezumi Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Luki Luki - ja nie zaprzeczam ze trzeba zapomniec o przyzwyczajeniach z innych softow (przeciez juz sam fakt ze zapisanie dokumentu nie zapisze obiektu na ktorym pracujesz jest magicznym rozwiazaniem a la Pixologic :D). Nie przeszkadza mi ta wyjatkowosc - przywyklem do niej. Tak, zdecydowanie mi przeszkadza wydawanie kilku okulawionych wersji zanim panowie z Pixologic dojda do wersji finalnej, ktora zapowiedzieli na zeszly rok ;) Ale juz sama nawigacja, manipulowanie obiektem - wole wersje Zbrushowa. I tak - jest to dziwny soft - ale jest wyjatkowy nie tylko w tych dziwactwach. Jest wyjatkowy rowniez w tej wspomnianej juz wolnosci tworczej ktorej nie daje zaden inny soft do sculptu (na dzien dzisiejszy - zobaczymy co tam mudbox pokarze. Jakos nie sadze zeby doszly sensacje rewelacje. Obym sie mylil ale juz po ostatniej odslonie spodziewalem sie konkretnej alternatywy zbrusha a tu jest jak jest). Co do mudboxa - wprowadzil kilka nowosci i nie neguje tego softu. Wrecz mam nadzieje na zazarta walke miedzy ZB i Mudem :D Ale tej nie ma - na razie Zbrush za cene dziwactw oferuje ogrom mozliwosci ktorych nie daje inny soft. Nazywanie go "ch...." to absurd i tyle. Ale, mecze to samo w kolko wiec dam juz spokoj ;)
rzuq Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 Co do mojego "ch..." bo widze ze Ci siadlo na ambicje i poczules sie jakbym to Ciebie atakowal - pracuje na wiecej niz jednym programie i zalezy mi na tym aby jak najbardziej ujednolicic srodowisko pracy. Dlatego uzywam skrotow klawiszowych mozliwie podobnych we wszystkich aplikacjach i ich analogicznych narzedziach. Cenie sobie ich podobna logike badz mozliwosc zmodyfikowania jej dla moich potrzeb. Nie potrzebuje dziesiatek ikonek oraz suwakow by zmienic pojedynczy parametr. Nie lubie klikac, popup-ow, przyciskac puscic przyciskac przesunac :D przeciez to absurd - wystarczy troche szybciej wykonywac w zbrushu powyzsze czynnosci przy nawigacji a zdarza sie ze prog sie gubi a ty musisz powtarzac czynnosc od nowa. Logika pokazywania subtooli. Prawy guzik umozliwiajacy obracanie scena gdy kursor jest na obiekcie - fajnie ale jak jestes w trybie move/rot/scale to juz nie dziala - musze latac kursorem poza ramy pojektu. W 3.5 r1 prawy knefel +nawigacja umozliwiala np obrot z jednoczesnym skupieniu sie na miejscu polozniea kursora, w r3 juz to nie dziala (tak sorry musze zajrzec do dokumentacji, tylko ona ciagle jest przeterminowana). Czuje sie jak betatester a nie jak klient. Nie podwazam tego iz jest ociekajacy ciekawymi funkcjami o ktorych inne progi moga pomarzyc, sposob ich uzywania mnie odstrasza i obniza wydajnosc pracy. Jest ladny a to za malo bym go lubil.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się