Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 95
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzieki za linka! ano ladnie to wyglada. Zeby jeszcze sie pojawil ten GIMP z normalniejszym interfacem :D Zmiana UI wyszla Blenderowi zdecydowanie na dobre - ciekawe jak to bedzie z GIMPem. I kiedy.

Gość Morte
Napisano (edytowane)

huh troszke jak zapp link... blender znowu dostaje niezlego kopcia. Ale na moje to powinni to integrowac z photoshopem tez.

Edytowane przez Morte
Napisano (edytowane)

Campbell napisał że w preferences można wybrać swoją aplikacje 2D tak samo jak można wybrać odtwarzacz do animacji :) Więc wsparcie dla PSa na pewno będzie i nie tylko.

 

@Lasse R. Bruntse: Image editor can now be selected in the user preferences: build (r27310), on windows and mac it should open with the default application if the preference isn’t set, but I couldn’t test if this worked.

 

W Sintel używają Gimpa wiec to był priorytet :P

 

Dzieki za linka! ano ladnie to wyglada. Zeby jeszcze sie pojawil ten GIMP z normalniejszym interfacem :D Zmiana UI wyszla Blenderowi zdecydowanie na dobre - ciekawe jak to bedzie z GIMPem. I kiedy.

 

Nad Gimpem pracują :) widzę codziennie nowe commity na ich GITcie Niestety trochę to potrwa ponieważ na razie nad UI pracuje jedynie 2 programistów, reszta prawdopodobnie pracuję nad GEGLem. Może jak wyjdzie 2.8 to więcej programistów się Gimpem zainteresuje. Po za tym jeszcze jest kilku programistów którzy pracują nad jakimiś narzędziami np nowym brush enginem tylko nie publikują jeszcze swoich commitów bo pracują na własnych kopiach.

Edytowane przez n-pigeon
Napisano (edytowane)
Dzieki za linka! ano ladnie to wyglada. Zeby jeszcze sie pojawil ten GIMP z normalniejszym interfacem :D Zmiana UI wyszla Blenderowi zdecydowanie na dobre - ciekawe jak to bedzie z GIMPem. I kiedy.

Jednookienkowy Gimp już jest gotowy http://www.linuxzone.es/wp-content/uploads/2009/10/gimp-single-window-mode.png (2.7 - gałąź developerska tak jak 2.5 blendera), a oficjalnie pojawi się w 2.8 (z wieloma innymi usprawnieniami (m.in. obsługi tabletów), które już są w 2.7).

Mnie bardziej interesuje to czy zintegrują gimpa z gimp paint studio, czy dalej trzeba będzie go dociągać osobno (http://code.google.com/p/gps-gimp-paint-studio/)... pewnie dlatego bardziej mnie to interesuje bo na linuksie nie przeszkadza tak bardzo wielo-okienkowy interface, bo lepiej można zarządzać okienkami ;p (dopiero kiedy próbowałem użyć gimpa na windowsie to zrozumiałem dlaczego tyle osób narzeka ;p).

 

Fajna sprawa, będzie też wsparcie dla Corela, ktoś wie?

Pewnie w ustawieniach będzie po prostu trzeba wpisać ścieżkę do programu i tyle - blender po prostu zapisuje w temp plik i otwiera za pomocą jakiegoś programu - plik możesz otworzyć nawet za pomocą paint - a po kliknięciu ładuje ją i robi normalne rzutowanie tekstury z kamery - nic wielkiego, a cieszy ;p

Edytowane przez Skoti
  • Like 1
Gość Morte
Napisano

chodzi pewnie o ten filmik, ale co i jak z tym dalej to nie wiem, testowalem nawet kiedys jakiegos builda, ale wtedy jeszcze strasznie toporne to bylo i krzaczylo niemilosiernie...

Napisano

Co do tego ZSpheres, czy robi wrażenie to bym polemizował, ale może kiedyś będzie :)

 

PS

 

Campbell do 2.5 wprowadził tyle nowości i usprawnień, że zaczynam się zastanawiać czy on jest czlowiekiem xD

Napisano (edytowane)

Zgadzam się świetne to jest :D

 

Wiele nowości w tym togodniu :)

 

http://www.blendernation.com/blender-developer-meeting-minutes-march-7-2010/

 

Dobra wiadomość nowe nurbsy szykują się do wcielenia do trunka, zła to że poczekamy na to do 2.60

Dodali też per render-tile subdivision do renderera.

 

Kolejna dobra wiadomość to, to że przygotowują się na GSoC 2010, już nie mogę się doczekać co studenciaki nam wysmażą :)

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

Hmm zauważyłem pewien nieciekawy brak w alpha. Chodzi o to, że jak się wcisnęło 2xB to włączało się narzędzie zaznaczania ale działające jak pędzel. A teraz zostało tylko 1xB czyli zaznaczanie prostokątem. A może ta opcja jest gdzieś ukryta?

Napisano

teraz jest to pod klawiszem C :)

 

A i ja sie o cos zapytam... W 2.49b w editing\mesh w trybie editmode pojawial sie cudowny przycisk retopo - jest to cudo w 2.52 zaimplementowane juz i jesli tak to gdzie to znalezc? dzieki z gory:)

no a i te nowosci smakowicie wygladaja

Napisano
teraz jest to pod klawiszem C :)

 

A i ja sie o cos zapytam... W 2.49b w editing\mesh w trybie editmode pojawial sie cudowny przycisk retopo - jest to cudo w 2.52 zaimplementowane juz i jesli tak to gdzie to znalezc? dzieki z gory:)

no a i te nowosci smakowicie wygladaja

 

 

Retopo przeszło poważne zmiany, na razie nie ma funkcji rysowania siatki, ale za to tworzenie siatki w normalny sposób jest znacznie lepsze.

 

Teraz wszystko jest w snap (magnes na pasku), dajesz by snapowało do ścianki i wciskasz guzik obok (project vertices on surface bla bla bla). To jest stare retopo z lepszym algorytmem znajdowania powierzchni.

 

Wciskając magnes będzie snapować wszystko co ruszysz, ale możesz też mieć to odznaczone i wciskać CTRL kiedy potrzebujesz umieścić zaznaczenie na powierzchni innego obiektu.

Napisano

Mega! Dzieki, nie wiedzialem:D rysowanie siatki akurat bylo ble dla mnie zawsze ale mozliwosc retopologii przyuzyciu blenderowego modelera bylo bezcenne. migruje na 2.5 w takim wypadku juz ostatecznie, rep dla ciebie:)

Napisano

Witam. Mam problem z nowym Blendkiem (2.5) ... strasznie mi zamula. Szczególnie obsługa różnego rodzaju menu. Praca w viewportach jeszcze daje radę. Czy ktoś z was miał podobny problem? Blender 4.9 śmiga elegancko. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną? Pozdrawiam

Napisano
Witam. Mam problem z nowym Blendkiem (2.5) ... strasznie mi zamula. Szczególnie obsługa różnego rodzaju menu. Praca w viewportach jeszcze daje radę. Czy ktoś z was miał podobny problem? Blender 4.9 śmiga elegancko. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną? Pozdrawiam

 

Przyczyną jest to że to wersja Alfa :) Ja też co jakiś czas mam problem z wydajnością, często się zdarza że następny build działa, poczekaj i po testuj kilka następnych wersji buildów, jeśli problem będzie się powtarzał napisz raport do bug trackera.

Napisano

... no cóż poczekam. Choć mam nadzieje, że długo czekać nie będę musiał. Zacząłem bawić się blendkiem od niedawna i strasznie mnie wciągną, aż mi głupio, że go kiedyś tak nie doceniałem.

Napisano

...mam Pythona 2.6 wczoraj zainstalowałem też Pythona 3.1 myśląc, że może z tym obecnym kiepsko współpracuje ale zabieg ten sytuacji nie poprawił. Zainstalowałem także tę wtyczkę C++ z godnie z zaleceniami i dalej bez zmian. Pozostaje chyba poczekać

Napisano

Czy móglbym poprosić o przetestowanie Blender 2.5 Alpha 2

na waszych komputerach?

 

Stawiamy "UVSpere",

ikonka "World" tam zaznaczyc "real sky",

 

następnie ikonka "texture" i "new" oraz przycisk "world",

zamiast "clouds" wybrac "image or movie", "open",

wybieramy dowolną .jpg i "open",

 

na dole dać ptaszka na "Hori" (jest pod "Blend")...

 

Po "F12" Blendek 2.5 Alpha 2 mi się zwija

czy u Was też?

 

Andrzej.

 

--------------------------------------------------

Sprzęt:

Notebook ASUS F7

Intel Pentuim® Dual CPU T2390 @ 1.86GHz 1.87GHz

RAM 3GB

Display 17" WXGA+ wspomagany przez programowy akcelerator

"Splendid"

 

System:

Vista Home Premium Service Pack 2

Indeks wydajnosci 3.1

-----------

 

Bonus: praktyczny test komputera w sklepie:

 

Uruchamiam Blendera 2.49 (32/64bit) na pendrive,

w trybie "EditMode" robię "Subdivide" na domyślnej kostce,

 

test: we viewporcie Alt+LMB obracam obiektem,

 

po 7 razie "subdivide" zaczynają się opory w manipulacji

po 11 razie już trzeba już sporo odczekać na rekację.

 

To dziwne ale mój lapek lepiej chodzi od quada 2.66

z kartą radka Asus 5850 i systemem Win7 64bity.

 

Porównywalne opory są już po siódmym subdividzie w piecyku

a po 11 w lapku.

 

(indeks wydajności Win 64 w piecyku to 5.2)

Napisano
Bez przesady - akurat ta płynna zmiana widoku była do ustawienia w zakładce User Preferences (Smooth View), to żaden nowy feature.

 

jakoś w 2.49 nie działa ... możesz opisać jak to włączyć ? znalazłem w opcjach Smoth View i mogę usatwić od 0 do .... nie ważne ile ustawię widok ciągle zmienia się skokowo jak na początku .. więc raczej to nie działa ...

 

tak samo K (knife) jakaś porażka w tym nowym ... nie da się pociąć jednej ścianki od razu tnie całość ...

Napisano
jakoś w 2.49 nie działa ... możesz opisać jak to włączyć ? znalazłem w opcjach Smoth View i mogę usatwić od 0 do .... nie ważne ile ustawię widok ciągle zmienia się skokowo jak na początku .. więc raczej to nie działa ...

Działa - ustawiasz Smooth View w milisekundach (1000 to jedna sekunda) i przy przechodzeniu z front do top, etc... masz płynne przejście.

 

Ja wolę do orientacji włączyć sobie View Name, który napisze mi która to kamera, zamiast tracić czas na oglądanie animacji, ale jak najbardziej działa (i to od dawna, a nie od wersji 2.49).

Napisano
Działa - ustawiasz Smooth View w milisekundach (1000 to jedna sekunda) i przy przechodzeniu z front do top, etc... masz płynne przejście.

 

 

aaa :) .. działa ... pytanko jak dodać background image bo nie widzę takiej opcji ?

Napisano
wciskasz N i tam taka opcja jest

 

 

ok

 

 

a da się ciąć płaszczyzny pojedyncze ? bo mi tnie wszystko i sam sobie łączy vertexy

używałem shift+k i lpm = porażka :)

ctr+r = spoko ale tnie wszystkie ścianki

Napisano
nie kombinuj póki nie wejdzie bmesh, ponieważ narzędzia modelarski obecnie nie są implementowane do obecnych wersji.

 

aaaa no to spoko czyli trza siedzieć dalej na v2.49b :)

 

ok dzięki za pomoc

 

pozdro

Napisano

dokładniej wytłumacz bo nawet nie wiem o co chodzi, jeśli chcesz mieć dwa typy manipulatora to klikasz z Shift na te 2 co chcesz i masz ale czy o to ci chodzi to nie wiem

Napisano

heh, chodzi mi o to, ze chce, zeby wlaczaly mi sie manipulatory, potocznie nazywane "strzalkami":) jaki jest do nich skrot. Rotate niby R, ale jak go klikam, to zaczyna mi obracac w starym stylu, nie widac manipulatora.

 

W ogole to bardzo mi sie podoba ta nowa wersja i postanowilem w koncu mocniej przysiasc. Takze bede pytal co i jak, jakby co;)

 

Nota bene jest juz moze jakis tutorial w temacie nowego interfejsu?

Napisano (edytowane)

Kurde, odkrylem, ze w 2.49 skroty sa:

 

ctrl+alt+g

ctrl+alt+r

 

W 2.5 nie dzialaja z jakiegos powodu, ale nie wierze, ze to wywalili, bo nie mieli chyba powodu utrudniac ludziom.

 

Eh, moze jednak powinienem sie przemoc i ogarnac "bezmanipulatorowo" :/

Edytowane przez Reanimator
Napisano

o a jednak są :) to może i będą w 2.5 jak już podepną wszystko

a "bezmanipulatorowo" wg mnie jest szybciej :) choć manipulatory też się przydają :)

Napisano

Reanimator, ale na filmiku z tutorialami ktore ktos podal na poprzedniej stronie po najechaniu kursorem na skroty do manipulatorow pojawial sie skrot ctrl+alt + g,r,s wiec powinno dzialac

Napisano

Dobra, chyba mnie olsnilo z tym bezmanipulatorowym sposobem;) Za bardzo kombinowalem, a to dosyc proste. Trzeba tylko przywyknac. Calosc robi sie bardzo intuicyjna, gdy uzywam tabletu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności