Napisano 7 Marzec 201015 l Edycja tekstur w Gimpie i pozostałych, coś jak Tex Tools do Maxa http://durian.blender.org/development/image-re-projection/ Genialna sprawa :D Campbell rządzi :) Edytowane 7 Marzec 201015 l przez n-pigeon
Napisano 7 Marzec 201015 l Dzieki za linka! ano ladnie to wyglada. Zeby jeszcze sie pojawil ten GIMP z normalniejszym interfacem :D Zmiana UI wyszla Blenderowi zdecydowanie na dobre - ciekawe jak to bedzie z GIMPem. I kiedy.
Napisano 7 Marzec 201015 l huh troszke jak zapp link... blender znowu dostaje niezlego kopcia. Ale na moje to powinni to integrowac z photoshopem tez. Edytowane 7 Marzec 201015 l przez Morte
Napisano 7 Marzec 201015 l Campbell napisał że w preferences można wybrać swoją aplikacje 2D tak samo jak można wybrać odtwarzacz do animacji :) Więc wsparcie dla PSa na pewno będzie i nie tylko. @Lasse R. Bruntse: Image editor can now be selected in the user preferences: build (r27310), on windows and mac it should open with the default application if the preference isn’t set, but I couldn’t test if this worked. W Sintel używają Gimpa wiec to był priorytet :P Dzieki za linka! ano ladnie to wyglada. Zeby jeszcze sie pojawil ten GIMP z normalniejszym interfacem :D Zmiana UI wyszla Blenderowi zdecydowanie na dobre - ciekawe jak to bedzie z GIMPem. I kiedy. Nad Gimpem pracują :) widzę codziennie nowe commity na ich GITcie Niestety trochę to potrwa ponieważ na razie nad UI pracuje jedynie 2 programistów, reszta prawdopodobnie pracuję nad GEGLem. Może jak wyjdzie 2.8 to więcej programistów się Gimpem zainteresuje. Po za tym jeszcze jest kilku programistów którzy pracują nad jakimiś narzędziami np nowym brush enginem tylko nie publikują jeszcze swoich commitów bo pracują na własnych kopiach. Edytowane 7 Marzec 201015 l przez n-pigeon
Napisano 7 Marzec 201015 l Dzieki za linka! ano ladnie to wyglada. Zeby jeszcze sie pojawil ten GIMP z normalniejszym interfacem :D Zmiana UI wyszla Blenderowi zdecydowanie na dobre - ciekawe jak to bedzie z GIMPem. I kiedy. Jednookienkowy Gimp już jest gotowy http://www.linuxzone.es/wp-content/uploads/2009/10/gimp-single-window-mode.png (2.7 - gałąź developerska tak jak 2.5 blendera), a oficjalnie pojawi się w 2.8 (z wieloma innymi usprawnieniami (m.in. obsługi tabletów), które już są w 2.7). Mnie bardziej interesuje to czy zintegrują gimpa z gimp paint studio, czy dalej trzeba będzie go dociągać osobno (http://code.google.com/p/gps-gimp-paint-studio/)... pewnie dlatego bardziej mnie to interesuje bo na linuksie nie przeszkadza tak bardzo wielo-okienkowy interface, bo lepiej można zarządzać okienkami ;p (dopiero kiedy próbowałem użyć gimpa na windowsie to zrozumiałem dlaczego tyle osób narzeka ;p). Fajna sprawa, będzie też wsparcie dla Corela, ktoś wie? Pewnie w ustawieniach będzie po prostu trzeba wpisać ścieżkę do programu i tyle - blender po prostu zapisuje w temp plik i otwiera za pomocą jakiegoś programu - plik możesz otworzyć nawet za pomocą paint - a po kliknięciu ładuje ją i robi normalne rzutowanie tekstury z kamery - nic wielkiego, a cieszy ;p Edytowane 7 Marzec 201015 l przez Skoti
Napisano 7 Marzec 201015 l Campbell jest technical director? Nie tak dawno mookie pokazal jakis filmik z czyms co przypomina zsfery zbrushowe, ktos wiec cos o tym moze?
Napisano 7 Marzec 201015 l chodzi pewnie o ten filmik, ale co i jak z tym dalej to nie wiem, testowalem nawet kiedys jakiegos builda, ale wtedy jeszcze strasznie toporne to bylo i krzaczylo niemilosiernie...
Napisano 7 Marzec 201015 l OO dzieki Morte! Wlasnie o to chodzilo, wyglada to interesujaco bardzo, doprawdy robi wrazenie.
Napisano 7 Marzec 201015 l Co do tego ZSpheres, czy robi wrażenie to bym polemizował, ale może kiedyś będzie :) PS Campbell do 2.5 wprowadził tyle nowości i usprawnień, że zaczynam się zastanawiać czy on jest czlowiekiem xD
Napisano 7 Marzec 201015 l Ooo działa mi, jakie fajne! (tylko trzeba kasować tło w corelu, w gimpie nie trzeba było)
Napisano 8 Marzec 201015 l Zgadzam się świetne to jest :D Wiele nowości w tym togodniu :) http://www.blendernation.com/blender-developer-meeting-minutes-march-7-2010/ Dobra wiadomość nowe nurbsy szykują się do wcielenia do trunka, zła to że poczekamy na to do 2.60 Dodali też per render-tile subdivision do renderera. Kolejna dobra wiadomość to, to że przygotowują się na GSoC 2010, już nie mogę się doczekać co studenciaki nam wysmażą :) Edytowane 8 Marzec 201015 l przez n-pigeon
Napisano 8 Marzec 201015 l Aniu - u mnie działa bez problemów w Photoshopie CS4 pod Windowsa 64bit. Bardzo fajny feature! Propozycje na GSoC prezentowane są tutaj (aczkolwiek to taka lista życzeń, a nie konkretne projekty). http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=180887
Napisano 9 Marzec 201015 l Nowości w rendererze :) http://durian.blender.org/news/render-development-update/
Napisano 14 Marzec 201015 l Hmm zauważyłem pewien nieciekawy brak w alpha. Chodzi o to, że jak się wcisnęło 2xB to włączało się narzędzie zaznaczania ale działające jak pędzel. A teraz zostało tylko 1xB czyli zaznaczanie prostokątem. A może ta opcja jest gdzieś ukryta?
Napisano 14 Marzec 201015 l teraz jest to pod klawiszem C :) A i ja sie o cos zapytam... W 2.49b w editing\mesh w trybie editmode pojawial sie cudowny przycisk retopo - jest to cudo w 2.52 zaimplementowane juz i jesli tak to gdzie to znalezc? dzieki z gory:) no a i te nowosci smakowicie wygladaja
Napisano 14 Marzec 201015 l teraz jest to pod klawiszem C :) A i ja sie o cos zapytam... W 2.49b w editing\mesh w trybie editmode pojawial sie cudowny przycisk retopo - jest to cudo w 2.52 zaimplementowane juz i jesli tak to gdzie to znalezc? dzieki z gory:) no a i te nowosci smakowicie wygladaja Retopo przeszło poważne zmiany, na razie nie ma funkcji rysowania siatki, ale za to tworzenie siatki w normalny sposób jest znacznie lepsze. Teraz wszystko jest w snap (magnes na pasku), dajesz by snapowało do ścianki i wciskasz guzik obok (project vertices on surface bla bla bla). To jest stare retopo z lepszym algorytmem znajdowania powierzchni. Wciskając magnes będzie snapować wszystko co ruszysz, ale możesz też mieć to odznaczone i wciskać CTRL kiedy potrzebujesz umieścić zaznaczenie na powierzchni innego obiektu.
Napisano 14 Marzec 201015 l Mega! Dzieki, nie wiedzialem:D rysowanie siatki akurat bylo ble dla mnie zawsze ale mozliwosc retopologii przyuzyciu blenderowego modelera bylo bezcenne. migruje na 2.5 w takim wypadku juz ostatecznie, rep dla ciebie:)
Napisano 16 Marzec 201015 l Witam. Mam problem z nowym Blendkiem (2.5) ... strasznie mi zamula. Szczególnie obsługa różnego rodzaju menu. Praca w viewportach jeszcze daje radę. Czy ktoś z was miał podobny problem? Blender 4.9 śmiga elegancko. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną? Pozdrawiam
Napisano 16 Marzec 201015 l Witam. Mam problem z nowym Blendkiem (2.5) ... strasznie mi zamula. Szczególnie obsługa różnego rodzaju menu. Praca w viewportach jeszcze daje radę. Czy ktoś z was miał podobny problem? Blender 4.9 śmiga elegancko. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną? Pozdrawiam Przyczyną jest to że to wersja Alfa :) Ja też co jakiś czas mam problem z wydajnością, często się zdarza że następny build działa, poczekaj i po testuj kilka następnych wersji buildów, jeśli problem będzie się powtarzał napisz raport do bug trackera.
Napisano 17 Marzec 201015 l ... no cóż poczekam. Choć mam nadzieje, że długo czekać nie będę musiał. Zacząłem bawić się blendkiem od niedawna i strasznie mnie wciągną, aż mi głupio, że go kiedyś tak nie doceniałem.
Napisano 17 Marzec 201015 l ...mam Pythona 2.6 wczoraj zainstalowałem też Pythona 3.1 myśląc, że może z tym obecnym kiepsko współpracuje ale zabieg ten sytuacji nie poprawił. Zainstalowałem także tę wtyczkę C++ z godnie z zaleceniami i dalej bez zmian. Pozostaje chyba poczekać
Napisano 18 Marzec 201015 l Czy móglbym poprosić o przetestowanie Blender 2.5 Alpha 2 na waszych komputerach? Stawiamy "UVSpere", ikonka "World" tam zaznaczyc "real sky", następnie ikonka "texture" i "new" oraz przycisk "world", zamiast "clouds" wybrac "image or movie", "open", wybieramy dowolną .jpg i "open", na dole dać ptaszka na "Hori" (jest pod "Blend")... Po "F12" Blendek 2.5 Alpha 2 mi się zwija czy u Was też? Andrzej. -------------------------------------------------- Sprzęt: Notebook ASUS F7 Intel Pentuim® Dual CPU T2390 @ 1.86GHz 1.87GHz RAM 3GB Display 17" WXGA+ wspomagany przez programowy akcelerator "Splendid" System: Vista Home Premium Service Pack 2 Indeks wydajnosci 3.1 ----------- Bonus: praktyczny test komputera w sklepie: Uruchamiam Blendera 2.49 (32/64bit) na pendrive, w trybie "EditMode" robię "Subdivide" na domyślnej kostce, test: we viewporcie Alt+LMB obracam obiektem, po 7 razie "subdivide" zaczynają się opory w manipulacji po 11 razie już trzeba już sporo odczekać na rekację. To dziwne ale mój lapek lepiej chodzi od quada 2.66 z kartą radka Asus 5850 i systemem Win7 64bity. Porównywalne opory są już po siódmym subdividzie w piecyku a po 11 w lapku. (indeks wydajności Win 64 w piecyku to 5.2)
Napisano 20 Marzec 201015 l Bez przesady - akurat ta płynna zmiana widoku była do ustawienia w zakładce User Preferences (Smooth View), to żaden nowy feature. jakoś w 2.49 nie działa ... możesz opisać jak to włączyć ? znalazłem w opcjach Smoth View i mogę usatwić od 0 do .... nie ważne ile ustawię widok ciągle zmienia się skokowo jak na początku .. więc raczej to nie działa ... tak samo K (knife) jakaś porażka w tym nowym ... nie da się pociąć jednej ścianki od razu tnie całość ...
Napisano 20 Marzec 201015 l jakoś w 2.49 nie działa ... możesz opisać jak to włączyć ? znalazłem w opcjach Smoth View i mogę usatwić od 0 do .... nie ważne ile ustawię widok ciągle zmienia się skokowo jak na początku .. więc raczej to nie działa ... Działa - ustawiasz Smooth View w milisekundach (1000 to jedna sekunda) i przy przechodzeniu z front do top, etc... masz płynne przejście. Ja wolę do orientacji włączyć sobie View Name, który napisze mi która to kamera, zamiast tracić czas na oglądanie animacji, ale jak najbardziej działa (i to od dawna, a nie od wersji 2.49).
Napisano 20 Marzec 201015 l Działa - ustawiasz Smooth View w milisekundach (1000 to jedna sekunda) i przy przechodzeniu z front do top, etc... masz płynne przejście. aaa :) .. działa ... pytanko jak dodać background image bo nie widzę takiej opcji ?
Napisano 20 Marzec 201015 l wciskasz N i tam taka opcja jest ok a da się ciąć płaszczyzny pojedyncze ? bo mi tnie wszystko i sam sobie łączy vertexy używałem shift+k i lpm = porażka :) ctr+r = spoko ale tnie wszystkie ścianki
Napisano 20 Marzec 201015 l nie kombinuj póki nie wejdzie bmesh, ponieważ narzędzia modelarski obecnie nie są implementowane do obecnych wersji.
Napisano 20 Marzec 201015 l nie kombinuj póki nie wejdzie bmesh, ponieważ narzędzia modelarski obecnie nie są implementowane do obecnych wersji. aaaa no to spoko czyli trza siedzieć dalej na v2.49b :) ok dzięki za pomoc pozdro
Napisano 25 Marzec 201015 l jak sie wlacza Translate/Rotate Manipulation Tool? CHodzi mi o skrot, bo jak wcisne G i R mam stary sposob.
Napisano 25 Marzec 201015 l dokładniej wytłumacz bo nawet nie wiem o co chodzi, jeśli chcesz mieć dwa typy manipulatora to klikasz z Shift na te 2 co chcesz i masz ale czy o to ci chodzi to nie wiem
Napisano 25 Marzec 201015 l heh, chodzi mi o to, ze chce, zeby wlaczaly mi sie manipulatory, potocznie nazywane "strzalkami":) jaki jest do nich skrot. Rotate niby R, ale jak go klikam, to zaczyna mi obracac w starym stylu, nie widac manipulatora. W ogole to bardzo mi sie podoba ta nowa wersja i postanowilem w koncu mocniej przysiasc. Takze bede pytal co i jak, jakby co;) Nota bene jest juz moze jakis tutorial w temacie nowego interfejsu?
Napisano 25 Marzec 201015 l Nie wiem czy to ci pomoze jakos ale co tam: http://www.blendercookie.com/getting-started-with-blender/
Napisano 27 Marzec 201015 l Heh, dzieki, ale to wiem! :) Pytam o skrot na klawiaturze!:) "G" i "R" nimi nie sa :P
Napisano 27 Marzec 201015 l Aj, to sory za zamieszanie, szczerze wątpię ,czy jest do tej funkcji skrót.
Napisano 27 Marzec 201015 l no raczej nie ma skrótu włącz/wyłącz manipulator możesz włączyć wszystkie z shiftem, ewnetualnie możesz po nacisnąć x y z albo shift x y z aby ograniczyć do osi albo płaszczyny http://www.youtube.com/user/szczur0#p/c/D50236694ECE45BA/4/Nbj_O5DV1S8
Napisano 27 Marzec 201015 l Kurde, odkrylem, ze w 2.49 skroty sa: ctrl+alt+g ctrl+alt+r W 2.5 nie dzialaja z jakiegos powodu, ale nie wierze, ze to wywalili, bo nie mieli chyba powodu utrudniac ludziom. Eh, moze jednak powinienem sie przemoc i ogarnac "bezmanipulatorowo" :/ Edytowane 27 Marzec 201015 l przez Reanimator
Napisano 27 Marzec 201015 l o a jednak są :) to może i będą w 2.5 jak już podepną wszystko a "bezmanipulatorowo" wg mnie jest szybciej :) choć manipulatory też się przydają :)
Napisano 27 Marzec 201015 l Reanimator, ale na filmiku z tutorialami ktore ktos podal na poprzedniej stronie po najechaniu kursorem na skroty do manipulatorow pojawial sie skrot ctrl+alt + g,r,s wiec powinno dzialac
Napisano 27 Marzec 201015 l No wlasnie z jakiegos powodu mi nawet tego nie wyswietla. Nie podaje tez pythonowej metody :/ Dziwne.
Napisano 27 Marzec 201015 l Dobra, chyba mnie olsnilo z tym bezmanipulatorowym sposobem;) Za bardzo kombinowalem, a to dosyc proste. Trzeba tylko przywyknac. Calosc robi sie bardzo intuicyjna, gdy uzywam tabletu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto