Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Z pewnym opóźnieniem prezentujemy wywiad jaki udało nam się przeprowadzić z Marcinem Filipkiem z firmy Platige Image. Wywiad dotyczy filmu "Bieg" (pierwszego polskiego filmu stworzonego w całości w "3D"). Dosyć duża część artykułu poświęcona jest stereoskopii. Oczywiście wywiad wzbogacony jest o pewne elementy "making of" filmu. Zachęcamy do lektury.

 

Przeczytaj artykuł: Film "Bieg 3D" - wywiad z Marcinem Filipkiem

Edytowane przez Adek
  • Odpowiedzi 114
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

"Czerwony kolor w okularach wygasza czerwony na ekranie (...)a dla drugiego oka odwrotnie - cyjanowy kolor w okularach wygasza cyjan w obrazie..." Może mi ktoś to wytłumaczyć, bo nie zrozumiałem chyba?

Napisano

śmiem twierdzi, że to nie jest pierwszy film w Polsce film w całości w 3d tylko po prostu stoją za nim większe nazwiska oraz bardziej znana firma, co przekłada się na skuteczniejszy marketing. Firma i3d produkuje takie filmy, niestety marketingowo wypada gorzej niż Platige Image.

 

Pozdr

Napisano

jedno co mnie zastanawia to to czemu taka produkcja taka firma a postacie wygladaja (modele) jak do gry ktora by byla w "kaszanka zone" w cda :) ciekawi mnie to, przeciez to widac, ze one sa slabe :)

jak jest wyjasnione w wywiadzie to sorki ale jeszcze czytalem :)

Napisano

nielot 007 jak za modele placi sie po 1000 zeta to tak wygladaja:P Szczerze to nie wiem ile samo platige placi ale wiem ile podobne firmeki placa za cos takiego .Tam jest wazne ze model ma powstac w 2 dni etc... Texturki tez zasysaja na maxa :P ale w ruchu tego w sumie nie widac :)

Napisano (edytowane)

po pierwsze zalozeniem bylo zeby wygladaly jak z gierki, no moze nie z kaszanka zone, ale po prostu czas drogi nielocie, byl tak ciasny ze az rozrywalo odbyt:)

 

ed:

fajny making off :)

Edytowane przez KLICEK
Napisano

Nie wiem w jakie gry grają w platiżach, ale chyba w niezbyt dobre. Widzieliscie Uncharted 1 i 2, Heavenly Sword, Heavy Rain, God of War 3, Call of Juarez 2, Crysis? To już któryś raz słyszę z tamtej strony, że cośtam miało wyglądać jak z gry dlatego wygląda jak wygląda. Rozumiem, że większość z was nie pracowała nigdy przy grach ale kaman, grać chyba gracie?

Wiem, że część tych gier pojawiła się już po powstaniu biegu, ale tendencje i cel w którym zmierza grafa w grach są dosyć jasne nie od wczoraj.

 

Edit: Dlatego rozumiem tylko argument o czasie, ten drugi jest wyjęty z takiego jednego miejsca o którym zapewne na tym grzecznym forum pisać nie wolno.

Napisano

a słyszałeś kiedyś o budżecie? o timingu? jak się grę wydaje przez 3 lata to można podziubać te modele... ale jak się spot robi w 2 miesiące to już trochę ciężko z szaleństwem. I nie ważne ile ludzi jest w PI, bo zazwyczaj budżet na reklamę nie wystarczy, żeby jeden modeler pracował nad postacią dłużej niż tydzień...

a film mi się nie podoba. no i nie jest to pierwszy film w całości w 3D (chyba że chodzi o to że 3D w stereo?) . Dawno temu jakiś browar miał film w stereo - kostiumowy i 20 minutowy chyba, ale nie pamiętam.

Napisano

bartolomeo - słyszałem, przeczytaj to co napisałem w edicie. Co do reszty nikt mnie nie przekona, postaciw grach tak nie wygladają. I właściwie tylko o to mi chodzi, o używanie argumentu "to miało być jak z gry" dla legitymizacji pewnych niedociągnięć.

Napisano

no coz, wyglada na to ze reklama to tylko kasa i kasa i nie ma czasu na fajne modeliki postaci .Czekam na hardcore 44 i ciekaw jestem jak tamte postacie wam wyjada. Koncetpy postaci sa fachowe i chyba czasu tez sporo ,wiec ciekawe jak ten filmik sie zaprezentuje. Bo to co robicie w reklamach to w sumie jedno i to samo trzepiecie kapuste i tyle...

Na ludziach przestaje to robic wrazenie....

Napisano
...a film mi się nie podoba. no i nie jest to pierwszy film w całości w 3D (chyba że chodzi o to że 3D w stereo?) . Dawno temu jakiś browar miał film w stereo - kostiumowy i 20 minutowy chyba, ale nie pamiętam.

 

3D w stereo rowniez nie. Pamietam co najmniej dwa inne filmy w 3d (i stereo). Pierwszy byl dla Gillette sprzed bodajze 6 lat, drugi dla Kenta sprzed 3. Kolacze mi sie w pamieci jeszcze krociutka animacja dla Aristona sprzed lat 8, ale jako ze nie byla najwyzszych lotow to jej nie policze. W kazdym razie "Bieg" na pewno byl pierwszym w Polsce filmem 3d w stereo robionym przez PI.;)

Napisano

... KLICEK przyznał, że mu rozrywało odbyt... BARTOLOMEO ... że w 2 miesiące to już trochę ciężko z szaleństwem.... dlaczego mam im nie wirzyć .....widać chłopaki wiedzą co mówią...:)))

Napisano

Witam!!

hmmmmm no nie wiem czy sa podstawy zeby zwalac na brak czasu :)

gdyz sorki ale przyczepie sie glownej postcie :D zamiast modelowac w zbrushu faldki ktore swoja droga sa kaszanka jak to pewna osoba mowi sa z ciasta ;) trzebabylo posiedziec nad krztaltami i porpocjami ogolnie nad bryla bo te takie jakies hmmm, dziwne ? ;)

 

a jak moge spytac, Klicek jaki byl czas na glowna postac ? ;)

 

pozdrawiam :) i sorki, ze sie czepilem :)

Napisano (edytowane)
... KLICEK przyznał, że mu rozrywało odbyt... BARTOLOMEO ... że w 2 miesiące to już trochę ciężko z szaleństwem.... dlaczego mam im nie wirzyć .....widać chłopaki wiedzą co mówią...:)))

 

wybacz. ale nie rozumiem co piszesz.

Edytowane przez bartolomeo
Napisano

oj, ciezko tutaj o czymkolwiek dyskutowac :) ludzie widze pracuja tu nie w polskich realiach :)

 

ciesze sie ze projekt jest za nami:) o czasach na poszczegolne rzeczy nie bede mowil, nie ma sensu wszysstko zostanie i tak odebrane jako usprawiedliwianie sie :)

 

chociaz mam ochote na kilka docinek;) a nie ochoty leczyc kompleksow innych

Napisano

oj Klicek pewnie ty modelowales glownego bohatera i dlatego takie zdenerwowanie ale wyluzuj po to to wrzuciliscie zebysmy oceniali :)

a jak chcesz sie odgrywać za to ze ktos twoja prace zbeształ to juz twoj problem ;)

wiem, ze pewnie liczyles na komentarze w stylu och ach ale hmmm za co ?

jak chcesz mozesz zapodac kilka docinek bardzo Cie prosze, ja sie pewnie nie obraze a ty sie bedziesz lepiej czul hehe

 

jedziesz Klicku.... :D

 

sam przyznaj, ze modele sa slabe przeciez znasz sie na modelowaniu postaci siedzisz w tym dluuuuuugo wiec chyba widzisz, ze sa slabe :)

 

dobra juz nic nie pisze bo widze, ze nie warto bo wszyscy sie po obrażali hehe

 

pozdrawiam

Napisano

po pierwsze modele sa slabe, mowilem o tym w poprzednim watku, nie ukrywalem tego poczytaj :)

 

po 2gie bohater jest nie moj :) wiec sie nie wypowiadam, osobiscie uwazam ze robila to 5 razy lepsza osobe odemnie, dlatego troszke dziwia mnie niedociagniacia w proporcjach ktore dosc mocno rzucaja sie w oczy

 

mam jeszcze sie biczowac?

Napisano
po pierwsze modele sa slabe, mowilem o tym w poprzednim watku, nie ukrywalem tego poczytaj :)

 

po 2gie bohater jest nie moj :) wiec sie nie wypowiadam, osobiscie uwazam ze robila to 5 razy lepsza osobe odemnie, dlatego troszke dziwia mnie niedociagniacia w proporcjach ktore dosc mocno rzucaja sie w oczy

 

mam jeszcze sie biczowac?

 

 

tak na margginesie zrobienie pierwszoplanowej postaci ala uncharted lub tej z filmu final fantasy ala Gray to nie taki hop siup i osobiscie sam widzialem ze nie jeden "wymiatacz" na tym zeby zjadl...

 

Edit : zrobcie cos z tym forum bo mi same bledy sie wywalaja przy wpisywaniu postow!!!

Napisano

..reklama jak reklama.... mimo coraz doskonalszych technologii, z roku na rok reklamy są coraz gorsze pod każdym względem... terminów realizacji jak widać tez....:)))

Napisano

Pisałem już w wątku filmu. Wszystko co złe to moja wina. Modele były robione do etapu, kiedy byłyby do zaakceptowania przez zwyklego widza w tej konwencji i nie dlubane dalej, bo korzyści z tego byłyby właściwie żadne.

 

Film byl robiony przez 3 miesiace od etapu czystej kartki papieru i uważam, że nawet bez HD i 3D byłby to mega wyczyn. No i OK może to był wyczyn raczej z gatunku zawodów Strongmanów niż baletu klasycznego, ale na otarcie artystycznych łez mamy wyniki oglądalności, które okazały się dobrze ponad dwa razy wyższe niż przewidywane.;-)

 

salut

t.

Napisano
troszke dziwia mnie niedociagniacia w proporcjach ktore dosc mocno rzucaja sie w oczy

 

Wiem że przywykliśmy do kanonu z gierek i komiksów, ale proporcje tego gostka są realistyczne.

 

@tiger

Sith pija dużo Plusssza

Napisano
Pisałem już w wątku filmu. Wszystko co złe to moja wina. Modele były robione do etapu, kiedy byłyby do zaakceptowania przez zwyklego widza w tej konwencji i nie dlubane dalej, bo korzyści z tego byłyby właściwie żadne.

 

Film byl robiony przez 3 miesiace od etapu czystej kartki papieru i uważam, że nawet bez HD i 3D byłby to mega wyczyn. No i OK może to był wyczyn raczej z gatunku zawodów Strongmanów niż baletu klasycznego, ale na otarcie artystycznych łez mamy wyniki oglądalności, które okazały się dobrze ponad dwa razy wyższe niż przewidywane.;-)

 

salut

t.

 

zawsze mozna by wrzucic to do portfolio fakt w polsce pewnie na przecietnych ludziach to zrobi wrazenie ale na zachodzie no coz ...Skansenem zalatuje ostro

Napisano

Formularz do wątków na max3d.pl

 

x - oznaczamy istnienie postu o podanej treści

 

[x] "jednozdaniowy post pochwalający"

[x] "ktoś już to zrobił wcześniej/lepiej"

[_] "soft do bani"

[_] "inny soft jest lepszy"

[x] "ataki osobiste"

[x] "zrób lepiej"

[x] "nie będę atakował, a mógłbym"

[x] "post o czekaniu na Hardkor 44"

[x] "tłumaczenie, że mało czasu było"

[x] "tłumaczenie, że za mały budżet"

[x] "tłumaczenie, że jak na Poland i tak dobrze"

[x] "tłumaczenie, że to i tak komercha i po co lepiej robić"

[x] "post moralizatorski w stylu: "nie znasz się na realiach""

 

 

 

Napisano

Pandemia dekadencji w taki slicny, wiosenny dzionek? Ej, no luda, nie jestem fanem Biegu, ale do skansenu to mu trochę daleko.

 

Mamoulian, pięknie to streściłeś:) Trzeba popracować nad odświeżeniem konwencji.

Napisano (edytowane)

mialem napisac ze torche przegiolem ale spojrzalem jeszcze raz na te postacie i sorry winetu :P

z pozera 2 z sprzed 10 lat sa o niebo lepsze modele

Edytowane przez jacenty
Napisano

Przepraszam, ale chciałem się tylko zapytać, czy studiach reklamowych mają specjalnego „normalnego człowieka”, na którym się sprawdza dokąd sięga normalność...:))... i czy może ma na imię Referencjusz.

Napisano

Wywiad czyta się powoli i brakuje w nim zapowiadanego making-of'a - Marcin stosuje bardzo rozległe, ale ogólnikowe odpowiedzi - to mnie najbardziej zawiodło, miałem nadzieję na "prawdziwe kulisy" typu:

"dzień przed Premierą jedna z taśm wypadła z furgonetki kuriera i wpadła prosto do wentylacji metra. Po 15minutowej akcji komandosów, udało się odzyskać część materiału, wspólnie z cała ekipą spędziliśmy resztę dnia na dorenderowanie i naświetlenie 2 ujęć. Udało się."

 

Szkoda że artykuł merytorycznie jest bardziej skierowany do "lub czasopisma" i szerszej publiki, niż do ludzi z branży. (takie odczucie)

 

Pozdrowienia i gratulacje dla wszystkich odpowiedzialnych.

Napisano

Ja też jestem karmiony ciastkami a mimo to lekko nie było. Sam projekt wyszedł zacnie i faktycznie jak na takie tempo to mamy złoto w zawodach strongmenów 3d. Brakuje finezji? Może trochę. Ja też nie mam nic na swoje usprawiedliwienie i wiadomo, że mogło by być lepiej. Ale mam wrażenie, że piszemy szczerze... Sith napisał sporo, Klicek trochę o modelach.. nikt tu nie próbuje się jakoś na siłę usprawiedliwiać. Po prostu - taki projekt - takie realia a nie inne i w takich ramach czasowych się musieliśmy zmieścić. Dla Cpt. Obvious'a, który też już niejedno w świecie widział, może się to wydać nieludzkie i dziwić, że w takim czasie da się pocisnąć taką ilość ujęć w HD w Stereo. Inni napiszą, że to żaden argument...

Jednego nie podaruję: moja żona jak zobaczyła głównego herosa po raz pierwszy powiedziała: "Dlaczego on ma za krótkie ręce?" - i najgorsze, że miała rację ;)

Napisano (edytowane)

kurcze, nawet nie obejrzałem, ale już zazdrosze chłopakom kasy jaką zarobili.

Po co się sprzeczać, praca zrobiona, kasa wzięta... chałupe sobie postawicie i o co kaman?

Ważne, że klient zapłacił. Są prace na pokaz i są takie za które jeść trzeba.

Edytowane przez Chrupek
Napisano

eh przestancie sie tak chwalic tymi czasami ze niby jacy to prze.. jestescie zrobiliscie jedna rzecz tak szybko to teraz bedziecie robic wszystko w takich terminach za ta sama kase:P

Napisano

@dziadek:

Dla przyjaciół Refek.

"Normalny" człowiek ma właśnie łepetynę wielkości mniej lub bardziej 1/7 całego ciała, nie trzeba być tu specem, wystarczy zazwyczaj trochę obserwacji. Zresztą znając pana który to robił jestem pewien że nie wyszło mu tak przypadkiem. O ile się nie mylę, może Bagin albo ktoś inny z teamu skorygują, model był robiony na podstawie fot prawdziwego osobnika.

 

 

 

Napisano

biglebowski

...ale ja nie mam nic do modelu... ja tylko chcę wiedzieć ...skoro Baggins pisze że postać była doprowadzona tylko do poziomu normalnego widza .... to jak to się sprawdza czy już jest doprowadzona czy tez jeszcze trochę brakuje...:))... bo jak rozumiem robią to ludzie nadnormalni to mogą mieć zachwianą ocenę...:))

Napisano

nie chce byc zabardzo nadaktywny ale robiac bohaterow to chyba wszystko sie idealizuje wiec wziecie przecietnego kowalskiego do refek bylo zlym pomyslem ;)

Napisano

@Cpt.

Mogę ci wysłać paczkę, dorzucę pomarańcze :)

 

@dziadek

A to oki, to siem nie zrozumieliśmy. Niewątpliwie "normalny", czyli taki który nie jest spaczony paraniem się grafiką i animacją postrzega świat zdziebko inaczej niż my tutaj i wielu niuansów wciskanych w film nie dostrzega. A jak się to mierzy? obawiam się że wyłącznie własnym mniemaniem o "normalnym" widzu. Nie wiem czy normalny to taki bardziej spod monopolowego czy z filharmonii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności