Skocz do zawartości

Zbrush4 Animation Feature


xmass

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

A czy mozna prosic o feature zeby interface mial sens, modele nie nazywaly sie "narzedzie" a poruszanie sie w viewporcie nie stanowilo udreki?

To takie moje wnioski po tygodniowej mece z zbushem :) Jak dla mnie moze i mudbox ma 10krotnie mniejsze mozliwosi, ale jest 20 razy bardziej user friendly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co mi sie wydaje ze mogloby sie poprawicto ze lepsze bedzie pozowanie, jakies wagi bedzie mozna robic, czy cos... Ale nadal-nie wydaje mi sie to specjalnie potrzebne.

 

mirach- nie bede sie klocil, mud jest 20 razy bardziej user friendly, ale nawigacja w zbrushowym viewporcie jest mega dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietnie to narzekanie na interface skomentowal Michael Pavlovich przy okazji tutoriali do Z3.5. Kiedy pokazywal retopo wspomnial o tych wiecznych narzekaniach i stwierdzil "is it natural to have retopologizing tools under 'rigging'? Well - no. But you know - its just a menu. Its just a couple buttons you need to learn". I do tego to sie sprowadza. W 100% sie z nim zgadzam - dlaczego mielibysmy oczekiwac ze wszystkie programy beda takie same? Czy Maya ma modeling taki jak Max? Czy XSI ma czasteczki takie jak Maya? Wszystko sie rozni i wszystkiego sie trzeba nauczyc. Po jakims czasie smigasz bez zastanawiania sie "czy ma to sens". Jesli 150 raz robisz retopo masz juz gleboko gdzies czy przycisk sie nazywa "retopology", "rigging" czy "green tomato". Jesli w ogole jeszcze uzywasz przyciskow do czegos czemu nie przypisales skrotow...

To po prostu programik ktorego obslugi trzeba sie nauczyc jak kazdego innego. W razie czego macie przeciez ortodoksyjnego mudboxa w ktorym nie ma tych wszystkich "niepotrzebnych opcji".

Sluchanie tego samego po raz kwadrylionowy przypomina mi sluchanie wielbicieli pingwina o tym jaki to ten windows jest do niczego.

 

Czy animacja w Zbrushu potrzebna? Nie wiem - na pierwszy rzut oka nie - ale moze bedzie mozna cos fajnego z tego wyciagnac. Co maja jeszcze dodac do sculptu? Alternatywnie mogliby chyba tylko zatrzymac sie w rozwoju jak Silo i czekac az mudbox powoli doda tez wszystkie "zbedne" opcje. Pamietam jak wczesniej mudboxowcy mowili ze pozowanie im nie potrzebne do niczego, ze to sculpter, ze w razie czego moga szybko w Mayi zmienic poze itd. Potem jak w koncu dodali to do mudboxa to nagle okazalo sie ze jest to "wow! really nice feature!". Dadza narzedzie to znajdzie sie i zastosowanie. Poza tym szczerze watpie zeby animacja byla glownym dodanym motywem do 4ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie dadzą wersji 64bitowej w zb4 to będzie skandal! :D

Kto robi animację w zbrushu? Przecież tam się nie da tego fajnie wyrenderować a wątpię żeby się to dało jakoś wyexportować. Jedynie do zabawy się może przydać. Rigging do usprawnienia pozowania postaci owszem ale animacja?

I niech naprawią to cholerne kropkowanie wreszcie albo tego buga z lazy mouse :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe fajnie się czyta takie psioczenie na program, którego prawie każdy używa :P No ale tak to już jest z „nowościami” – pamiętam gdy zbrush wchodził – jedni widzieli nowe możliwości, a inni oburzali się, że co to ma być, że zbyt mało wydajne, że stary dobry sposób z malowaniem map (nawet displacment) jest jedynym właściwym :P Cóż życie już tyle razy pokazało, że ludzie potrafią „wbijać gwoździe nawet kamieniem”, że i tym razem się nie obawiam o przyszłość tego rozwiązania (zwłaszcza, że jest w tak wczesnej fazie). Oczywiście bez przyzwoitego graphu, będzie to dodatkowe narzędzie do pozowania tylko, ale jeżeli da się to podłączyć pod mocap… Imo może być fajnie jeżeli chcemy zobaczyć jak się siatka deformuje podczas animacji :) (coś jak aminowane meshe dla strechingu textur w Mari)

Edytowane przez andy_a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi, drogi antymalkontencie, marudze bo po raz chyba 4 proboje podejsc do tego programu bo bardzo podobaja mi sie jego ficzursy, ale za kazdym razem to jak jest zrobiony interface uzytkownika oraz dzialanie viewportu powoduje ze szybciej dostane zawalu niz naucze sie w tym dzialac naturalnie. A ten tekst:

 

"is it natural to have retopologizing tools under 'rigging'? Well - no. But you know - its just a menu. Its just a couple buttons you need to learn"

 

to mozna skomentowac w zasadzie: "czy to naturalne ze zeby skrecic w lewo zmieniasz bieg na wsteczny? nie, ale to tylko przekladnia i mozna sie tego nauczyc"

 

milej nocy wszystkim wielbicielą i anty zbrusha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietnie to narzekanie na interface skomentowal Michael Pavlovich przy okazji tutoriali do Z3.5. Kiedy pokazywal retopo wspomnial o tych wiecznych narzekaniach i stwierdzil "is it natural to have retopologizing tools under 'rigging'? Well - no. But you know - its just a menu. Its just a couple buttons you need to learn". I do tego to sie sprowadza. W 100% sie z nim zgadzam - dlaczego mielibysmy oczekiwac ze wszystkie programy beda takie same? Czy Maya ma modeling taki jak Max? Czy XSI ma czasteczki takie jak Maya? Wszystko sie rozni i wszystkiego sie trzeba nauczyc. Po jakims czasie smigasz bez zastanawiania sie "czy ma to sens". Jesli 150 raz robisz retopo masz juz gleboko gdzies czy przycisk sie nazywa "retopology", "rigging" czy "green tomato". Jesli w ogole jeszcze uzywasz przyciskow do czegos czemu nie przypisales skrotow...

.

 

 

eh nie znalem tej wczesniej wypowiedzi ale todowodzi jak kolesie sa w siebie zaparzeni i maja gdzies sugestie urzytkownikow. A argumentacja godna rasowych programistow. Pozatem wydaje mi sie ze oni poprostu juz nie panuja nad tym softem i nie sa w stanie napisac cos porzadnie od a do z tylko przedluzaja w nieskonczonosc wydanie kolejnych wersji .Pozyjemy zobaczyy co wymodza z 4.0 , ale ciemnosc widze jak narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirach - Jakos nie slysze zeby Rick Baker mowil, ze mu brush kropkuje, zeby Julianna Kolakis narzekala ze lazy mouse jest zabugowane czy Magdalena Dadela rozkladala rece mowiac ze interface jest nie do ogarniecia. Zamiast tego praca po pracy wgniataja mnie w ziemie znakomitoscia swoich tworow...

 

Moze pchnij im maila, jaki to ten Zbrush jest beznadziejny. W koncu juz 4 razy podchodziles i nic, wiec musowo jest to prawda.

 

 

A swoja droga to zabawne - Zbrusha wielu czepia sie bo jest inny niz cala reszta. To najwyrazniej w ich oczach wada. W przypadku Houdiniego, ktory tez jest inny niz cala reszta softu niemal nikt sie nie czepia. Stwierdza sie po prostu "nie umiem w nim nic zrobic, ale soft - widzac efekty - jest super!". Wystarczy spojrzec na Zbrusha przez pryzmat rzeczy ktore da sie tym narzedziem zrobic. A jak juz ktos dostaje biegunki, kiedy nie musi przyciskac ALTa zeby obrocic obiekt... Coz - wciaz nie wiem co go powstrzymuje przed przesiadka na calkiem fajnego mudboxa.

 

Osobiscie nie trawie maxa, ale nie uwazam za punkt honoru za kazda nowa wersja manifestowac publicznie mojej niecheci. No bo niby co to do cholery mialoby zmienic? ;)

 

jacenty - cytowalem wypowiedz osoby ktora robila wideo tutoriale dla Eat3D. To jeden z tych gosci ktory po prostu swietnie zna program. Jeden z tych wybrancow ktorzy pokazuja cos fajnego zamiast poddac sie histerycznym narzekaniom. Nie ma nic wspolnego z Pixologic - zdaje sie ze pracuje dla Sony jako Senior Character Artist.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie nie trawie maxa, ale nie uwazam za punkt honoru za kazda nowa wersja manifestowac publicznie mojej niecheci. No bo niby co to do cholery mialoby zmienic? ;)

 

ale osobiscie uwazasz za punk honoru zeby bronic zbrusha, co to zmeinia?.

Nie chce mi sie wdawac w przepychanke slowna, wiec tylko w ramach wyjasnienia:

tak, wiem ludzie cuda robia w zbrushu, z tego powodu miedzy innymi sie nim zajolem. Jestem absolutnie pewien tez ze jak wysle list do tworcow i powiem im ze taki wielki artysta jak ja nie moze opanowac ich softu to z pewnoscia zmienia wszystko dla mnie.

aha, i sraczki nie dostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kij niech se bedzie kim tam chce byc sory ale napisanie takiej nawigacji viewportami jak w mayi i danie ich jako opcjonalne to dla przecietnego programisty pare godzin roboty .Kiedys to bylo zapowiadane ale jakos umilklo i nadal jest to gejowate obracanie i zoomowanie obiektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirach - To zmienia, ze obrona jest czyms pozytywnym, pokazuje ze mozna cos wiecej niz tylko siedziec i plakac. A narzekactwo prowadzi do jalowej negacji i usprawiedliwiania sie - w koncu to nie nasza wina, ze nie umiemy nic w sofcie zrobic, tylko dziwnego interface'u. Albo kropkowania. Albo burzy na Sloncu - w kazdym razie nie nasza.

Oczywiscie ze nie zmiania niczego dla ciebie fakt, ze nie nalezysz do grupy wymiataczy. Tylko z jednej strony mozna przeczytac opinie o sofcie osob, ktorym w nim najzwyczajniej w swiecie nie idzie a z drugiej ludzi ktorzy robia cuda na patyku. Ci pierwsi przypominaja baletnice, ktorej rabek spodnicy uniemozliwia udany wystep. Ci drudzy to Prima Ballerina, ktora w obcislych, niewygodnych dzinsach zachowuje pelnie gracji.

 

Tu sie nie ma co obrazac - fakty sa jakie sa. Jeszcze nie widzialem powiedzmy zawodnika MMA ktory by po przegranej walce skomentowal "no taaaak, ale ta arena taka bezsensowna, ogrodzona.. I krwi nikt nie sprzatnal po ostatniej walce to sie posliznalem..." :D Napierac, nie narzekac. Albo na mudboxa sie przesiadac. Bo zdradze wam pewien sekret - nikt nie zmieni calego softu tylko dlatego ze jakiejs grupce w nim nie idzie. Ja bym sie na przyklad smiertelnie obrazil na Pixologic gdyby ten zmienil nagle BARDZO WYGODNA nawigacje na ta tradycyjna, mudboxowa. I wierzcie lub nie - z pewnoscia nie jestem w tym osamotniony.

 

jacenty - maya to nie program do rzezbienia. Rozwiazania z niej nie pasuja WSZEDZIE. To "gejowate" obracanie obiektem jest o niebo wygodniejsze niz to z przyciskaniem alt. Po grzyba sobie utrudniac?

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież jest alternatywna nawigacja w Z 3.5 pod prawym myszy+alt.Jeszcze by mogli dołożyć możliwość wyłączenia starej nawigacji żeby model sie nie obracał jak chcę zacząć stoke od samej krawedzi.

Co do animacji w Z to mi to do niczego niepotrzebne ale pewnie znajdą się fachowcy i wymyślą zastosowania które mi prostaczkowi nawet do głowy nie przychodzą:)

Edytowane przez mafida
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha :) śmiesznie się czyta takie mini wątki narzekackie :) może rzućcie sobie okiem na wypowiedzi ludzi, którzy pracują w Ubisofcie w Montralu i robią Asassins Creedy i inne cuda, wypowiedzi ludzi siedzących w branży 3d po same zakichane dziurki od nosa. Zapraszam na CGtalk i na ZBrushcentral. Żałosne trochę jak się czyta takie narzekanie.

 

Z mojej strony.. poczekajmy - nie ma co pochopnie oceniać - na prawdę. Ja myślę, że wielu artystów pracujących z ZB na codzień znajdzie zastosowanie produkcyjne dla tego typu ficzersów. Jeśli komuś nie będą potrzebne to nie będzie używał. Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi zapewniam Cię że Twoi cudowni wymiatacze którymi popierasz każde swoje wywody również nie raz zaklnęli kiedy zamiast gładkiej linii namazali rząd kropek. Nie raz zaklnęli kiedy próbując przywrócić dawne(czytaj normalne) działanie brusha włączając lazy mouse zawiesili zbrusha. Wejdź sobie do działu qestions&troubleshooting na zbc to znajdziesz niejeden wątek na temat "usprawnień" zbrusha. I nie spodziewaj się że ludzie którzy są autoryzowanymi testerami i oficjalnie promują zbrusha powiedzą coś na temat jego wad. To że "wgniatają Cię w ziemię swoją znakomitością"(omg) nie znaczy że zbrush nie ma wad o których my szarzy userzy nie możemy napisać.

Kiedyś znaleźliśmy z Levusem pewien bug w polypaintingu i po założeniu tematu na zbc i przedstawieniu dowodów na istnienie tego buga aurick najzwyczajniej w świecie stwierdził że nam się zdaje. Jeszcze brakowało żeby napisał "co wy pier... przecież Magda Dadela takie cuda w zb robi".

Czaisz o co mi chodzi? Co mnie obchodzi że ktoś zrobił mega rzeczy skoro widzę że coś jest nie tak. Kiedyś jakiś kolo przepisał Pana Tadeusza i co mam z tego powodu wyrzucić drukarkę bo on się nie skarżył?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zb imho najgorsza rzecz to jednoprzyciskowe, niepowracalne wyjscie z edycji(modelowania) elementu, i potem mozemy sobie tylko rozciagac nowe takie same elementy, na fazie ktorej skonczylismy, to jest bardzo nieprzemyslane, i stalo sie powodem dla ktorego baaardzo sporadycznie uzywam zbrusha, praktycznie wcale,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zb imho najgorsza rzecz to jednoprzyciskowe, niepowracalne wyjscie z edycji(modelowania) elementu, i potem mozemy sobie tylko rozciagac nowe takie same elementy, na fazie ktorej skonczylismy, to jest bardzo nieprzemyslane, i stalo sie powodem dla ktorego baaardzo sporadycznie uzywam zbrusha, praktycznie wcale,

Jak niepowracalne,wystarczy nacisnąć jeszcze raz i powracasz do trybu edycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomala - nie wgniataja mnie w ziemie SWOJA znakomitoscia, a znakomitoscia SWOICH PRAC. Spora roznica. Bugi oczywiscie sa - jak w kazdym sofcie a przy okazji - Pixologic prezentuje mega aroganckie podejscie do uzytkownikow swojego softu. Bez dwoch zdan.

 

Tym niemniej narzekanie na soft dlatego, ze jest inny niz reszta jest glupkowate. Spojrzmy obiektywnie - programisci z Pixologic maja wielkie cojones - nie boja sie byc na prawde innowacyjni i tworza soft po ktorego nowej wersji (jak juz sie jej doczekasz po 40 zapowiedziach i zmianach numeracji ;)) mozesz spodziewac sie czegos, czego nie widziales nigdzie indziej.

W przypadku nowej wersji Mudboxa zastanawiasz sie co dorzuca z tego, co jest juz w Zbrushu.

W przypadku 3D-Coat zastanawiasz sie dlaczego nie wyrzuca wszystkiego poza retopo.

 

Jesli ktos tak jak Ty i Levus znajduje konkretny bug to wszystko gra (reakcja auricka nie gra ale to osobny rozdzial. Sam mialem bana na ZBC za zbytnie drazenie niewygodnej dyskusji ;)). Mnie trafia szlag kiedy czytam takie kawalki jak jacentego "a bo tu gejowskie obracanie jest a nie takie jak w mayi", albo ten niekonczacy sie watek kropkowania. Najwyrazniej to kropkowanie nie przeszkodzilo wielu w tworzeniu na potrzeby gier, cinematikow i fimow. Czytajac watki dotyczace powstajacych (przy poruszeniu piorkiem z predkoscia swiatla) kropek moznaby pomyslec ze gdyby nie to, to narzekajacy robiliby prace mogace wpedzic w kompleksy Michala Aniola. No ale wiesz... Kropkowanie... Wiec sie nie da...

 

A ci zadowoleni to nie zawsze jest grono przyjaciol i znajomych auricka ani nawet beta testerzy. Dlaczego podaje przyklady tych znanych wszem i wobec artystow? No bo jak powiem, ze ja, Nezumi, dlubiacy sobie zlecenia tu i tam, uwielbiam Zbrusha (co jest zgodne z prawda) to zawsze mozna powiedziec "a ty to kto niby jestes, zeby sie autorytatywnie wypowiadac". I bedzie to racja. Jednak juz ciezej zanegowac prace szeroko znanych postaci, prawda?

A co do tego ze betatesterzy nie powiedza zlego slowa na Zbrusha to wiecej nawet - nie powiedza slowa o nowym Zbrushu.

 

Co do twojego porownania to troszke nie tak - wszyscy tu dysponujemy tym samym narzedziem o takich samych mozliwosciach. Jedni robia fajne arty, drudzy pisza smutki o niewygodnym UI. Po owocach ich czynow poznacie ich ;).

 

PS.

A animowac w ZB da sie juz teraz:

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?p=678132#post678132

 

I dla takich ludzi respekt - ktorzy zamiast nudzic to samo o bugach wynajduja takie nowosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nezumi, alez ty normalnie rozbisz dokladnie to samo co Jacenty tylko przeginka w druga strone... Rzucasz jakimis nazwiskami - rozmawiales z tymi ludzmi ze wiesz ze nie narzekaja, tylko robia dobre rzeczy?

 

Nawigacja jedno, mozna sie nauczyc i zgadzam sie ze narzekanie na to jest glupie, czy interfejs(szczegolnie ze Zbrush miecie pod wzgledem customizacji interfejsu) jest glupie.

 

Ale narzekanie na kropkowanie, czy wysypywanie sie zbrusha to nie jest cos czego mozna sie nauczyc... Pozatym najezdzasz mi troche na ego i na moj szacunek dla innych tu uzytkownikow zbrusha. Tomala to niejest gosciu ktory siedzi i placze ze jego prace nie sa dobre bo mu kropkowanie przeszkadza. To jest gosciu ktory tez robi zarabiste rzeczy i wlasnie o to chodzi, ze on robi i te bugi mu w trakcie roboty przeszkadzaja. Ma prawo do narzekania i racje ze pixologic powinien cos z tym zrobic niz bawic sie w animacje... A jak uwazasz, ze Tomala, Levus i inni to tacy tam sculpterzy bylejacy, co sie nie znaja, to faktycznie nie mamy o czym gadac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morte - musze isc sie troche poruszac zeby nie skostniec calkiem przy kompie - dlatego bedzie krotko i tresciwie.

 

- z niektorymi rozmawialem, z niektorymi mailowalem, jeszcze inni to za wysokie progi na moje nogi. Odnosze sie do wypowiedzi forumowych.

 

- cieszy mnie ze zgadzamy sie w kwestii narzekactwa na interface i nawigacje

 

- mnie sie zbrush nie wysypuje czesciej niz jakis inny soft. Podobnie jak Photoshop CS4 dziala mi jak rakieta pomimo ze wielu twierdzi iz sie slimaczy i nie da sie na nim pracowac w porownaniu z cs3. Ciezko mi sie wiec odniesc do zarzutow z ktorymi nie mialem do czynienia, ale rozumiem ze moga stanowic powod do frustracji.

 

- Nie wpisywalem w tych bolejaco narzekajacych Tomali i Levusa. Myslalem ze widac to wyraznie kiedy napisalem w odpowiedzi do Tomali "Jesli ktos tak jak Ty i Levus znajduje konkretny bug to wszystko gra". I tym co bylo pozniej a juz nie odnosilo sie do niego. Macie absolutna racje co do tego ze z realnymi bugami nalezy cos zrobic. Jednak chcialbym zeby zachowac jakies zdrowe proporcje w tym narzekaniu. Czytanie o tych problemach z zbrushem jest rownie pasjonujace jak czytanie watkow "jaki tablet?" oraz "Maya czy Max"?

Wszyscy wiemy ze NIESTETY Pixologic ma w duzej mierze gdzies opinie uzytkownikow (nie wiem jak z betatesterami...) i ze - niczym szaleni naukowcy pochlonieci swoimi wynalazkami - nie przejma sie krytyka jaka by ona nie byla. To raz, a dwa - skad juz wiadomo ze nie pozbyli sie tego nieszczesnego kropkowania??? Bo juz sie pojawiaja glosy ze bez sensu animacja jak sa bugi - pomimo ze nikt tutaj nie widzial bety 4ki i nie wie jakie zaszly zmiany w istniejacych opcjach plus jakie bugfixy zawiera Z4. Nie uwazasz tego za glupie? A jak w moim cytacie z ZBC - chyba nikt nie oczekuje ze Pixologic zrobi filmik na ktorym zamiast zaprezentowac nowosci - zaprezentuje... bugfixy FFS ;)

 

Lece bo mnie zona zabije i bede mial realny problem a nie jakies wydumane ...

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierniczcie że interface nielogiczny i niepoukładany. Przecież w każdym filmiku pixologic mówi że to program robiony "przez artystów dla artystów". Nie możne być logiczny i poukładany z zasady w takim razie jakby był robiony przez rasowych programistów.

 

Średniawy ten feature ale może tak myślę dlatego bo nigdy nie udało mi się nic zanimować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie zbędny feature. Możnaby się spodziewać że w takim "trailerze" pokażą że daje to efekty przynajmniej takie jak w softach przeznaczonych do takich rzeczy a tu klops. Oczywiście może innym się uda wycisnąć z tego o wiele więcej...tylko po co w ZB? No ale czas pokaże.

 

A po przeczytaniu tej wielkiej dyskusji nie wiem czego tak naprawdę bronisz Nezumi. Większość ludzi wolałaby żeby naprawili bugi a nie dodawali animację. To jest fakt a nie narzekanie. Sam sobie wygenerowałeś większy (wydumany) problem w bronieniu tego niż inni przez "narzekanie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

khatake - to teraz powiedz mi skad "wiekszosc ludzi" wie juz, co zostalo a co nie zostalo naprawione? Magicznie odkryli przyszlosc? Wywnioskowali z filmiku o animacji ze bugi sa nie naprawione? Jak to dziala bo nie wiem.. Dla mnie to narzekanie w ciemno (moze sie okazac ze beda mieli racje ale tu i teraz to tylko zwyczajowe smutki). Zas narzekania dotyczace interface'u i nawigacji maja dluzsza brode niz Bin Laden. Zbrush to Zbrush - nie Maya. Koncze bo w sumie to taki offtop. Niech sobie narzekacze upuszcza pary - ja z ocena sie wstrzymam do momentu kiedy sam odpale Z4.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh skoro sa narzekania wiec musi byc cos na rzeczy sorry ale nie wszyscy siedza na codzien w tym sofcie .Ja np odpalam go raz na ruski rok i ok znam go ale to tej pory nie nauczylem sie zoomowania za pomoca klawiszy tylko uzywam ikonek do tego.Pozatem sory ale mi sie wydaje ze krecenie i zoomowanie vieportami najlpesze i najbardziej precyzyjne jest w mayi i wiele softow enginow i tp poprostu dodaje takie alternatywne ustawienia w opcjach albo przynajmniej daje opcje zeby samemu sobie mozna bylo to ustawic .Kolesie z pixologic to obiecywali kiedys ale zlali niewiadomo czemu. No ale coz brak konkurencji i to ze ludzie sie przyzwyczaili do zbrusha robi swoje.I na koniec dodam ze bylbym 1ooo razy bardziej happy jak bym dostal to co ja chce cos co mozna w pare godzin napisac niz jakies mozliwosci animacji. A o bugach w zb3,5 to nie wspomne nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nezumi, żeby było jasne, ja nigdy na interface zbrusha nie narzekałem. Może dla tego że podjarałem się możliwościami zbrusha 2 i za wszelką cenę chciałem się go nauczyć. Może też dlatego że nie znałem wtedy mudboxa, chyba nawet go jeszcze nie było. Obracanie toola bardzo mi pasuje a funkcja przyciągania do konkretnych widoków(front, bok...) jest po prostu zajefajnista i brakuje mi tego np w maxie.

I wyjaśnijmy raz na zawsze sprawę kropkowania. Pixologic ograniczył sampling brushy i stwierdził że tak będzie wszystkim lepiej a jak jest każdy widzi. Przepraszam, nie każdy, tylko ci którzy używają, wyłączając oczywiście Magdę.

Dlaczego nie mogli dać ludziom możliwości ustawienia tego samplingu tak jak było wcześniej? Przecież to jest maluteńka pierdoła wobec wszystkich mega ficzersów które ten program oferuje. To mnie najbardziej wkurza.

A używałeś kiedyś może plugina image plane? Do texturowania z fotek świetny bajer i nie do zastąpienia w innym sofcie przynajmniej na takim poziomie. No to w zb3.5r3 użycie tego pluginu w celu do którego został on stworzony wymaga wykonania szeregu czynności co czyni go praktycznie bezużytecznym i to nie tylko ja tak twierdze bo na zbc była z tego powodu lekka afera. Boję się że jak pixologic będzie tak usprawniał rzeczy które do tej pory działały wyśmienicie to zrobi się z niego program do animacji i cholera wie czego jeszcze. Niech dodają ficzersów ale przecież to sculpter a nie kombajn.

A tak w ogóle to uwielbiam zbrusha i poleciłbym go każdemu żebyście nie myśleli że tylko narzekam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawienie sie zbrusha naprawde pomoglo rozwinac sie modelerom, wydaje mi sie nawet, ze wczesniej bylo ich bardzo niewielu, a potem sporo osob zaczelo robic swietne prace. Warto to docenic.

 

Zgadzam sie z Nezumim, poniewaz mam wrazenie, ze chodzi mu o pewien szacunek i odpowiedzialnosc.

Panuje przekonanie, ze krytyka jest sposobem na ulepszanie swiata. Owszem jest, ale gownianym.

Sa lepsze sposoby.Nie zwalczajmy negatywnego negatywnym.

Dlaczego pixologic olewa uzytkownikow? Moze dlatego, ze sa zawiedzeni...dali duzo od siebie, wypuscili przelomowy program, a na forach nie widza wdziecznosci. Czasem slowa sa wazniejsze od kasy.

 

Wszystkie spostrzezenia uzytkownikow sa wartosciowe i kazda opinia pozwala sie rozwijac. Tu po prostu chodzi o forme.

Bywa, ze kazdemu puszcza nerwy i wkurzenie jest ok...ale moze, gdyby nad nami nie stal klient pospieszajac co chwile, wtedy nie byloby frustracji za kazdym razem, gdy program nam nie ulatwia.

 

Moze warto odwrocic troche uwage? Narzedzia sa co raz lepsze, ale wymagania jakosciowe, czasy realizacji i place nie zawsze ida w parze.

Czy ta cala technologia, usprawnianie i przyspieszanie tak naprawde kogos zrelaksowaly?

Funkcje softu beda ulepszane co chwile, ale kazdy czuje presje na karku i nowa funkcja, nowy skill wcale nie oddalaja od tego uczucia.

W momencie jak to pisze kilku nastolatkow jedzie teraz po beverly hills swoim pickupem za milion dolcow i narzekaja jak fatalne i nudne jest zycie.

Moze pomocne jest wyobrazenie sobie, ze zarabiamy 2 razy wiecej, robimy 2 razy mniej...owszem, moze tylko po to aby pomarzyc;) ale tez by przekonac sie, ze moze to nie funkcje zbrusha sa problemem mimo, ze pozornie tak wyglada...podobnie jak, gdy zupa jest za slona.

Edytowane przez Pawel Lipka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł nie narzekałbym gdyby nie fakt że podstawowa funkcja zbrusha zawsze spoko działała a do wersji 3.5 została ograniczona i tyle. Jeszcze jak ktoś się na forum zbc zapytał dlaczego to nie działa to moderator związany oczywiście z pixologic odpowiada że to tak ma być bo tak jest lepiej.

 

Napisałeś że pixologic olewa użytkowników za brak wdzięczności. W marketingu nie ma miejsca na obrażanie się i robienie komuś na złość to po pierwsze. A po drugie chyba na żaden soft nie spłynęło tyle pochwał i zachwytów co na zbrusha.

Przy okazji każdego update'u czy pojawieniu się jakiegoś pluginu na forum zbc możesz zobaczyć setki postów pod rząd w stylu: "awsome", "I love You pixologic", "fantastic", "spectacular" i tak do obrzydzenia.

Tak więc na brak aprobaty kto jak kto ale pixologic narzekać nie może :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bomba. Podoba mi sie ta opcja. Gdyby mozliwosc animacji byla tam wczesniej to sprawniej i szybciej zrobilbym modele do zeotropu nad ktorym pracowalem w zeszlym roku.

(

).

Poza tym projektem, nie widze szczegolnie innego zastosowania dla animacji w zbrushu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomala: dzieki za opis sytuacji z forum zbc. Ja zbrusha to raczej z doskoku widuje i to u kogos.

Rozumiem, ze pewne niedociagniecia moga denerwowac, tak bywa.

A co do "marketingu" to on niewiele znaczy jako slowo...za wszystkim stoja ludzie, a ludzie kieruja sie tylko emocjami, czasem myslac, ze rozumem.

Problemem ludzi jest raczej to, ze za wszelka cene chca oddzielic biznes od zycia. Slychac to dobrze na zabawnych rozmowach tel. jak sfrustrowany klient dzwoni do tpsa, a pani z obslugi mowi tylko chlodnym glosem "takie mamy przepisy" hehe ludzie sobie wymyslili ten swiat przepisow i udaja, ze cos kontroluja liczbami, a potem dzieje sie taki "psikus" jak ostatnia katastrofa lotnicza.

 

Zbrush naprawde git....dzieki niemu modelowanie stalo sie nawet zbyt latwe.

Narzekac zawsze mozna, ale dla strony, ktora slucha sa w tym dwie wkurzajace rzeczy: narzekanie i narzekajacy.

Lepiej zamienic to na cos przyjemniejszego.

Przeciez jak sie komus cos kaze, narzeka, wytyka to tylko opoznia proces, bo wlacza sie "maly buntownik" ktory tylko dla zasady bedzie odpieral zarzuty, albo udawal, ze ma je gdzies.

 

Moze jakby 1/3 osob niezadowolonych z jakiejs funkcji napisala maila do pixologic podzialoby to szybciej.

A jesli juz mimo masy protestow na forach pixologic nie zmienia podejscia to po co tracic moc na walke z tym co oczywiste?

Nie zmienili to nie zmienia..opinie widzieli, wiecej tych samych nie potrzebuja.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności