Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej ho,

 

Nie wiem czy to pasuje do tego działu, ale skończyłem grafiki do gry. Niedługo zostanie wydana i podrzucę linka :)

 

Trailerka możecie zobaczyć tutaj

a jak ktoś chce kopnąć go na wykopie to tu ma okazję.

 

Później wrzucę graficzki z niej :D

Edytowane przez prrrszalony
  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Gierka jest prosta i jak dla mnie gra się przyjemnie. Jednak ciężko mi to ocenić, bo pierwszy raz grałem w nią w październiku, gdy postacią był jakiś szary dwuklatkowy gotowiec, zastąpiony z czasem moim szarym, dwuklatkowcem, który wyglądał tak attachment.php?attachmentid=72179&stc=1&d=1274821796

Z czasem wyładniał i nabrał kondycji i wdzięku attachment.php?attachmentid=72180&stc=1&d=1274821883

Po długich bojach nabrał ostatecznego wyglądu attachment.php?attachmentid=72181&stc=1&d=1274822085

brakowało mu już tylko mejkapu attachment.php?attachmentid=72182&stc=1&d=1274822594

 

Trochę te gify rwą, nie wiem czy czegoś nie skopałem przy nich :D

 

Gra powstawała gdzieś z pół roku, więc miałem też sporo czasu by do niej przywyknąć, ale to miła odmiana po entym mmo, który nie miał końca ;)

Robiliśmy grę we dwóch plus muzyk. Trzech Piotrków, heh...

 

Wciąż czekamy na finalne gry "opchnięcie" więc na linka z samą grą trzeba jeszcze chwilę zaczekać (mam nadzieje, że bardziej kilka dni, niż kilka tygodni ;).

 

Dzięki za miłe słowa. Mam nadzieję, że będą też takie, gdy sama gra się pojawi :D

attachment.php?attachmentid=72183&stc=1&d=1274823284

Edytowane przez prrrszalony
Napisano

hej, fajnie ze takie mini rzeczy powstają, też chętnie powrzucam swoje wypociny ze speed game-dev'u w przyszłości. trzymam kciuki.

Napisano

kozak! wyglada na calkiem niezle grywalna :) no to pozostaje czekac, zastanawialiscie sie nad wypuszczeniem jej na iphona? mozecie niezle zarobic ;)

Napisano

To gra przeglądarkowa, więc na kompie się w nią będzie grać :)

 

Co do iphona, to ja się nie znam (przyznam, że nawet nie wiem jak wygląda). Wiem tylko tyle, że Piotrek Iwanicki, który programował do gry pisał, że nie wie jak przenieś sterowanie na niego o tu http://forum.gamedev.pl/index.php/topic,17133.0.html

 

ola-f podrzuć co masz. Chętnie zobaczę. Ostatnio zasmakowałem w tego typu drobnych graficzkach :D

 

Dzięki ludzie za miłe słowa. Trochę się obawiam, ze w praniu gra nie będzie tak efektowna jak na filmiku (ale podobne obawy miałem do samego filmiku...) xD Zobaczymy. Podrzucę link jak już będzie 'PO' :)

Napisano

No elegancko to wygląda :) Pixel-art czysty?

Fajny styl. Troche bardziej retro, ale to miła odskocznia od otaczających gierek.

 

Na iPhona ciężko zrobić gierke. Musicie dostać od Apple jakieś pozwolenie na trzaskanie pod ich platforme, zakupić soft, Maca (bo na niczym innym tego nie napiszecie)...no i potem oczywiście zgłaszać gre do AppStora i takie tam :P

Napisano

Spoko wygląda na filmiku, dynamicznie, jeszcze nie widziałem chyba takiego gameplayu,

więc ciekawie się zapowiada:)

Gratki!

 

A o iphonie...

Gra z pewnością musi spełniać jakieś wymogi jakościowe żeby mogła zostać wydana,

ale na sprzęt i soft raczej fortuny nie trzeba.

 

Unity Free z opcją Iphone to 300$

Unity Pro z opcją Iphone Pro to 2400$

 

lub

 

Torque for IPhone Indie 750$ (również komercyjne, do 250k$ obrotu firmy bodajże)

Torque for IPhone Commercial 2250$

 

Siakiśtam komputer apple mini ~2000zł nówka na allegro

 

Czyli w najdroższej opcji wychodzi ~10k na Was trzech, w najtańszej ~3k na trzech;)

Myślę, że warto się zainteresować.

 

pozdrawiam!

Napisano

CzAk1, pixel art nieczysty ;) Sporo miejsc jest odpuszczonych i po prostu malowanych. Tylko drobne elementy są tak na prawdę wedle pixelowych reguł :)

 

Co do iphona to chyba odpada. Za duża inwestycja jak na kogoś, kogo znam przez internet. Nie wiadomo czy po tym się po prostu nie rozejdziemy itd. Różnie to bywa.

 

Dzięki za odpowiedzi :)

Napisano

To mnie zaskoczyłeś pytaniem, prawie tak, jak zaskoczył mnie czas, jaki musi minąć, nim gra gdzieś ostatecznie się pojawi :) Napisałbym, że już niedługo będzie, ale to pisałem, i jak wyszło to wiadomo, pozostaje mi jedynie mieć nadzieję, że tym razem na prawdę wyjdzie "niedługo". Tak to jest, jak się coś pierwszy raz robi i romantyczne wyobrażenia na temat świata zaczynają wkraczać w bezduszną sferę rzeczywistości ;) Na pewno wrzucę tu link, jak tylko sam go dostanę, choć z dnia na dzień z grafiki jestem coraz mniej zadowolony (albo coraz bardziej nie jestem).

Napisano

oni to chyba we flash robili. daj znac szalony pozniej w jakich kanałach dystrybucji się to pojawiło. Jakieś płatki albo happy meal ;) anyway gratuluje pierwszej wydanej gry.

 

Nie pytam o kase, bo to Twoja sprawa, ale mam nadzieje ze dalo przynajmniej satysfakcje, jak rozmawiałem jakiś czas temu z "wydawcą obecnym na forum" to dali takie warunki prawno/ekonomiczne w których bym się nie odnalazł raczej.

Napisano

O kasie na razie nic nie napiszę, jak wszystko wyjdzie, to dam znać (nie wiemy też ile nam skapnie z reklam i wszelakich bonusów). Nie są to kokosy, szczególnie, że długo to robiliśmy (wiadomo, poznaliśmy się przy tworzeniu tej gry i cały czas pracowaliśmy kontaktując się drogą mailową, więc dużo czasu zajęło samo dopracowywanie komunikacji. Do tego studia i inne zajęcia i... ;) ).

 

Gra będzie przez pierwszych kilka tygodni tylko na playbay.net . Nie robiliśmy wersji na iphona.

Napisano

Już po jabłkach pewnie ale jaki pixelartowy purysta muszę to z siebie wykrztusić. ;) Animacja ludzika jest świetna ale za pixelwork i paletę kolorów powinny spaść na ciebie gromy.

 

Tutaj twoje gromy, przyjmij na klatę z pokorą:

http://img87.imageshack.us/img87/20/132307.jpg

 

A teraz krytyka. Wiem że nie robiłeś tego czysto pixelartowo a chyba by się przydało. Użyłeś ponad sto kolorów co na taką grafikę jest jakieś 6 razy za dużo. ;) 16 czy nawet 32 to aż nadto na takiego sprajta. Przy takich grafikach powinno się redukować paletę do niezbędnego minimum, nie dlatego że mniej zajmuje w pamięci czy przez jakieś ograniczenia sprzętu ale dlatego że to lepiej i czytelniej wygląda, niemal zawsze. Ręcznie dobierane kolory ogromnie zwiększają estetykę pracy. Mniejsza ilość kolorów przekłada się sprawniejszą prace przy animacji i sama animacja jest bardziej przejrzysta. Kontur postaci powinien być raczej jednego koloru i nigdy czysto czarny, żeby postać wyświetlana na czarnym/ ciemnym tle się z nim nie zlewała. Jak już tyle kolorów użyłeś to miło by było żeby ludzik miał wewnątrz wygładzone krawędzi, przy kółkach to szczególnie ważne.

Zrobiłem edit twojego ludzika. Mój ma 11 kolorów z alfą a twój 132. Popatrz który prezentuje się lepiej, paleta kolorów included. ;)

 

ludzikpaleta.gif

ludzikedit.gif

 

Jeśli chciałbyś w przyszłości robić jeszcze jakieś pixelarty to polecam ci programik Graphics Gale, ma świetny edytor palet. No i możesz zaczerpnąć krytyki na pix.art.pl.

Pozdro.

  • Like 1
Napisano

respect za zmieszczenie 132 kolorów. szczerze gdyby nie temperatura barw ktora nijak ma sie do tego czy ręcznie czy czy nie ustawiana, to wolałbym szalonego.

Napisano
O kasie na razie nic nie napiszę, jak wszystko wyjdzie, to dam znać (nie wiemy też ile nam skapnie z reklam i wszelakich bonusów). Nie są to kokosy, szczególnie, że długo to robiliśmy (wiadomo, poznaliśmy się przy tworzeniu tej gry i cały czas pracowaliśmy kontaktując się drogą mailową, więc dużo czasu zajęło samo dopracowywanie komunikacji. Do tego studia i inne zajęcia i... ;) ).

 

Gra będzie przez pierwszych kilka tygodni tylko na playbay.net . Nie robiliśmy wersji na iphona.

 

 

na iphonie to glownie 3d geirki schodza z 2d ponoc lipa na maxa...

Napisano

monio. Na początku miał to być czysty pixelart, ale jako, że robię to "niesam", więc i decyzja nie zależy tylko ode mnie. Gdzieś już mamy w głowach plany na cześć drugą, i jednym z pewników jest pójście jeszcze bardziej w pixelart (teraz, to była taka jego imitacja, zero oszczędzania kolorów na przykład :D). Bez wątpienia i tak najważneijsze będzie skończyć, i żeby nie raziło wyglądem ;) To nei takie proste przy pracy przez net, co pewnie wielu niestety sprawdziło na sobie :P

Z tym co napisałeś to się zgodzę, ale musisz wziąć poprawkę na kilka kwestii. Jeśli grafika jest czytelna, to po co robić ją czytelniejsza kosztem czasu? Kontur, tu się zgodzę, ale co w przypadku, gdy nie będzie czarnego tła? Jednolity kontur dla całej, nawet kilkuelementowej postaci to nie najlepszy pomysł. Co prawda robiłem głównie na czuja, ale trochę poczytałem i ten jeden z dogmatów mnie nie przekonał. Ale co do ogólnej treści to się zgodzę. Dzięki za bardzo przydatną odpowiedź :]

 

a z tym iphonem to piszecie jak uparci :P Ja nic nie wiem o tym rynku i prędko się nie dowiem. Nie da się ukryć, że grę trzeba przystosować do specyficznego sterowania co takie proste być nie musi ;)

Dla osłody mogę wam podrzucić inną grę Piotrka Iwanickiego, z którym robiłem tetra

http://www.kongregate.com/games/yfan/quadrupong

Napisano

No ten jednolity kontur na sprajcie to nie żaden dogmat a jedna ze sprawdzonych szkól. Ostatnimi czasy całkiem nieźle spisuje też SelOut czyli kontur cieniowany względem kierunku światła. Na pewno w środku kontury nie warto na siłę robić ciemne, często to jest błąd przy małych pixelach. Odnośnie czarnego, chodzi też o to że czysta czerń czy biel kompletnie inaczej się wyświetla na ekranie niż nawet ciemny szary, na takim ekraniku do GBA czy DS zabiłoby to całego sprajta, kontrast tak silny że zaburza formę, szczególnie przy pixelach wielkości 16x16.

Co do czasu. Wiesz... to zależy ile masz doświadczenia w pixelowaniu. Ja szybciej bym wypixelował całą postać niż zrobił do niej niepixelowe elementy żeby pasowały. ;)

Napisano

No "szkoła" nie wyklucza dogmatu ;) mi nie podoba się w tym to, że np moja postać ma różnokolorowe, luźno umieszczone elementy, brązowy słabo pasuje do niebieskiego kadłubka i psuje go. Gdyby to była jednolita postać o podobnych barwach, to wtedy na pewno dałbym jeden, ciemny kolor.

 

btw ja nie dałem mu czarnego, jest tylko w szarej wersji, a ta byłą testowa :D

Co do czasów, to się zgadzam. Dla mnie to był start z pixelkami, i właściwie jedyny epizod. Jakbym planował regularnie w tym działać to może i efekty byłyby lepsze i bardziej "poprawne" względem jakiegoś nauczania.

Mimo wszystko miło się czyta Twoją odpowiedzi. Nie chcę zabrzmieć jak ktoś, kto się wykręca od krytyki. Przy następnym razie na pewno "pochwalę się" grafikami wcześniej i zastosuję się do rad :] Teraz mogę jedynie popisać o tym :]

Napisano
Ostatnimi czasy całkiem nieźle spisuje też SelOut czyli kontur

 

no taki kontur to się sprawdzął też jak robiłem gry na amigę 15lat temu, nie tylko ostatnio. Ogolnie jezeli nie ma miejsca a tło jest niejednolite warto cieniować do okolic 128:128:128 plus barwa bo daje to ładny efekt wtapiania w tło, ale to juz nie jest czysty pixelart tylko zabawa w wyciąganie jakości na małych obiektach - sprawdzało się jeszcze kilka lat temu na komórkach gdzie i kolory i wymiary wymuszały operowanie każdym pikselem bez możliwości oddania 2px na kontur. szczególnie jak robiło się na kilka platform jednocześnie.

Napisano (edytowane)

prrrszalony- Jak coś to zawsze służę pomocą. Trochę doświadczenia mam. Jak byłem mały to zamiast grać w piłkę z kumplami jadłem chrupki i robiłem ludziki w paincie (nie wiedząc że robię pixelart). ;)

 

Olaf- No w pixelarcie 15 lat to "ostatnio". :D A tak na serio to od jakiś 4 lat jest na niego ogromny boom jeśli chodzi o stylistykę pixelków niekomercyjnych.

Edytowane przez Monio
Napisano

Tetra i ten drugi skrypcik z linka maja ciekawy gameplay i to chyba największy plus. Mysle ze grafikę moznaby robić w wersji bardziej deluxe, bo to samo w wersji dla dzieciaków (a wybierają zwykle rodzice opierajac sie na stereotypach) bylaby popularniejsza. Tracicie troche rynku.

Ciekaw jestem ile powstawała gra takich zsumowanych roboczogodzin, po obmyśleniu gameplay'a. Ja co prawda mam spaczone timingami branzy reklamowej spojżenie na czas realizacji ale jakby Ci się chciało odpowiedzieć to byłoby super.

Napisano

Zajęło to gdzieś pół roku, ale to była taka stereotypowa "internetowa" współpraca przy grze przez większość czasu. Czyli zdarzył się nawet miesiąc, w którym się do siebie właściwie nie odzywaliśmy. Do tego ciężko ocenić ile to zajęło godzin przy czymś robionym po godzinach, między studiami. Na pewno dużo, bo co jakiś czas zmieniała się w jakimś stopniu koncepcja na samą rozgrywkę, grafikę itp. Później był powrót, kolejna rewolucja itd. To dosyć popularne zjawisko, gdy ludzie dochodzą do wniosku po jakimś czasie, że warto dać coś nowego. Jak ktoś pracował przy amatorskich projektach rpg, to pewnie doświadczył tego nie jeden raz ;) (Tym większe wrażenie robi na mnie planowanie gry z trzyletnim wyprzedzeniem i takie zarządzanie zespołem, by ci do końca dotrwali jako tako)

W przeliczeniu pieniądze na czas realizacji, to bardziej opłacałoby się nam wykładać w sklepie towar na półki, ale kończymy drugą grę, która zajęła nam już z dwa, trzy miesiące. Mamy też kilka na prawdę ciekawych, oryginalnych pomysłów na kolejne proste gierki. Więc wypłatę, o którą niektórzy tu się dopytywali otrzymałem w $ i doświadczeniu :P

 

Jakby ktoś znał kogoś, kto działa we flashu i chciałby zrobić podobnego formatu grę, to ja chętnie podrzucę kilka pomysłów i zajmę się grafiką. Dla wielu pewnie nie będą to kokosy, ale prawie 20k zł za tego typu projekt do podziału może kusić :] (plus to niemierzalne doświadczenie :P)

 

Nie rozumiem w jakim znaczeniu użyłeś określenia deluxe? Że bardziej luksusowe? Dla dzieci? ;)

Wydaje mi się, że tą drogą należałoby tworzyć po dwie wersje gier, dla dzieci i dla starszych. Tutaj jest taka grzeczna średnia. Dzieci nie wystraszy, starszych nie zniechęci. Tak w uogólnieniu. A rynek tracimy też ze względu na rodzaj gry, miejsce jej umieszczenia itd. Nie ma złotego środka ;) Musiałbyś jakoś rozwinąć myśl, bo nei wiem nawet jak mam rozumieć do końca Twoją myśl :]

Napisano

nawiązałem do pixel artu, gdzie deluxe wychodziły rzeczy będące konwersją z 8bitów na 16 itp. mam na mysli wiecej teł, graficzki, animacji i innych serpentynek. Wtedy w dwóch wersjach dajesz ten sam silnik i masz dwa rynki zbytu. CHyba ze umowa przenosi prawa do gameplay'u na wydawcę.

Tak patrze ostatnio na gierki na miniclip i playbay.net i silniki do nich pisze się raczej, kilka-kilkanaście godzin na opisanym już dobrze gameplayu, więc w sumie można ludziom spokojnie polecić taką pracę jak mieli doświadczenie z grami, bo to specyficzne kodowanie i nie każdy lubi. Moze na emeryturze też porobie sobie takie rzeczy ;)

Napisano (edytowane)

455,2. Z początku jest dość nudno, ale tak przy 300 metrze zaczyna się świetna zabawa. Świetny gameplay i świetny pomysł. Przypomina mi się IcyTower, gra ma potencjał by stać się podobnym przebojem.

 

EDIT : Brakuje mi highscore'a wg liczby pięter.

Edytowane przez imprecis
Napisano

Okropny badziew... dygasz się trochę? ;)

 

Tak serio to świetna gierka. Oryginalny gameplay. Przydałby się jakiś tutorial i tekstowe wprowadzenie o co cho na samym początku, nie że trudno się domyślić ale poprawiłoby odbiór.

Napisano

Hej,

 

Postanowiłem przerobić temat na coś teczkopodobnego (lubię mieć wszystko w jednym miejscu). Ostatnio miałem przyjemność pracować przy czymś zupełnie z przypadku. W wakacje szukałem czegoś na prawdę fajnego i zarazem prostego. Odrzucałem masę propozycji do gier za free lub z szansą na jakąś kasę, ale minimalna, ale tutaj, nie wiedzieć czemu, się zgodziłem i bardzo dobrze na tym wyszedłem :D Fajnie jest dostać maila kilka miesięcy po wszystkim z informacją, że zajęło się jakieś tam miejsce ze sporym grantem :D

http://www.samsungapps.com/topApps/topAppsDetail.as?productId=G00000259453

Sam nie wiem jak w to zagrać. Grafiki na stronie są spaskudzone. Nie wiem, czy można je zamienić na te prawdziwsze :D Będę musiał zapytać, bo to trochę lipa na oficjalnej stronie żałować miejsca na skrinszoty, skoro to one w głównej mierze mają zachęcać. Gra jest dostępna za free.

 

Zacząłem kilka dni temu nowy projekcik. Zrobiłem gifa, coby programista mógł się wczuć w klimat. Zawsze chciałem zrobić coś mocno uproszczonego i akurat nadarzyła się okazja :)

 

czarnobiale.gif

 

Co Wy na to?

 

O co chodzi w grze? Nie możesz skakać. Jedyny sposób, by wędrować dół-góra, to te nibywindy. Celem jest zebranie wszystkich 'spaysów' (nazwa będzie inna :D).

 

 

Miłego dnia!

Napisano
trzeba było w prawo a ty w lewo poszedłeś

 

bez pojęcia

 

Nie rozumiem tego, co napisałeś. Ten gif miał demonstrować różne elementy gry i związane z tym animacje, w tym zgon robocika.

 

Bonusowo pierwszy model robota. Wtedy jeszcze był w kolorze.

 

robocik.gif

Napisano

Mega fajnie to wyglada, fajniutkie rzeczy tu robisz. I generalnie dobrze ze w epoce nextgenu przypominasz o uraokach schludnie wykonanego 2d:) Zarabista sprawa:)

Napisano

oj tam, prrrszalony, nie zalapales thora:P nvm!:P A gierka mi sie podoba, fajnie ze sie bawisz w takie rzeczy, archaiczne ale nadal IMO fajne jak sa grywalne. przypomnial mi sie DAVE z DOS'a jeszcze....ech...

Napisano

ermm jezeli ogladajac to wpadlem na pomysl gry to mnie pozwiesz ;)

a na poważnie czasem fajnie sie gra w proste rzeczy z lekką modyfikacją (cos jak jedzenie jablka na sznurku z zawiązanymi rękoma) więc czekam na up'y. Tylko grafikę taka mega oldskulowa robisz, odstajesz od obecnych app'sów mocno :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności