Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie taka cartoonowa ta główka. popracuj nad uszami. nie rób tych "zmarszczek" na ustach takich wyraźistych bo "rażą" w oczy i na Twoim miejscu zdecydowanie podarowałbym sobie w tym miejscu symetrię. nie wiem czy nos u nasady nie powinien być szerszy,ale to szczegół i pewnie są tacy , którzy mają w ten sposób, więc to żaden problem chyba :) pozdrawiam.

Napisano
nie taka cartoonowa ta główka. popracuj nad uszami. nie rób tych "zmarszczek" na ustach takich wyraźistych bo "rażą" w oczy i na Twoim miejscu zdecydowanie podarowałbym sobie w tym miejscu symetrię. nie wiem czy nos u nasady nie powinien być szerszy,ale to szczegół i pewnie są tacy , którzy mają w ten sposób, więc to żaden problem chyba :) pozdrawiam.

 

Cool story: Jak byłem mały to prawie nigdy nie dodawałem postaciom które rysowałem uszu. Zazwyczaj rysowałem je od przodu, uważałem że uszy to detal którego i tak nie będzie widać, poza tym jakieś takie krzywe to i skomplikowane.

Dopiero dzień po oddaniu projektu skapnąłem się że żadna z 6 postaci które modelowałem przez bity tydzień nie ma uszu. ;)

 

Dzięki za rady. Za 2 tygodnie zaczynam dłubać z anatomią na full poważnie. ;)

Napisano

Fajny diabeł, te drobne nierówności to sculpt czy bump mapa, w czym render?

 

Robię takiego stwora. Być może zrobię z nim animację. Na razie, co jakiś czas, jak wpadnie mi pomysł robię kolejnego stwora, mam już kilka, nad którymi co jakiś czas popracuję. Ten był jednym z pierwszych.

Co o nim myślicie?

 

Pzdr.

Napisano
Fajny diabeł, te drobne nierówności to sculpt czy bump mapa, w czym render?

 

Robię takiego stwora. Być może zrobię z nim animację. Na razie, co jakiś czas, jak wpadnie mi pomysł robię kolejnego stwora, mam już kilka, nad którymi co jakiś czas popracuję. Ten był jednym z pierwszych.

Co o nim myślicie?

 

Pzdr.

 

Bryła do bani ;p Wszedłeś w detal bez konkretnego pomysłu nań. Jeśli model wygląda ciekawie bez detalu to znaczy że detal mu tylko pomoże. Ważna jest bryła. Bez fajnych proporcji i zarysowanego kształtu to tylko glut ;p

Napisano

Klicek kiedyś w swoim wideo tutorialu powiedział, że bez pomysłu niema po co uruchamiać ZBrush'a :) Coś w tym jest.

 

Poszukaj jakieś referki i rzeźbij na niskim lvl. Wiem, że to trudne, ale wtedy wszystko pięknie wyjdzie.

Napisano

Taki bonusik poradzany przez wielu prosów. Jak sculptujesz to co jakiś czas zmień materiał na białego Flata, poobracaj sobie i tam patrz czy główna bryła jest okej.

Gość fishinthewater
Napisano

hey. Skoro sie tu ozywilo to mam pytanko, moze szybko dostane jaks odpowiedz. Robilem prosiaka, sama glowe, wszedlem na 5 subdiv i cos kliknalem ze nagle z 500k poly zrobilo mi sie ponad 5,5mln i nawet zwykly ctrl+z nie działa a sava ostatniego mam z samej bazy. Probowalem schodzic na nizszy subdiv i kasowac wyzszy ale za kazdym razem to samo. Dopiero jak zszedlem na 1-2 sd i skasowalem wyzsze, pomazialem wszedlem na 5 bylo wszytko ok. tyle ze nie chce mi sie na nowo tego prosiaka zaczynac. Masakra jakas. W sumie w zb da sie jakos na tym pracowac ale po exporcie do maxa to juz jakas porazka.

 

prosiak z 5mln poly ponizej: jak widac duzo detalu nie ma a wazy sporawo.

 

01sm.jpg

 

Pozdrawiam

Gość fishinthewater
Napisano (edytowane)

wyskakuje taki komunikat:

1_apsppa.jpg

Edytowane przez fishinthewater
Napisano

Widocznie coś zupełnie ci zmasakrowało siatkę, muszą tam być jakieś trójkąty albo pozawijane loopy.

Projekcje zrób. Wsadź tą starą bazę jako subtool i zwiększając kolejno sub divy rób na niej projekcje, możesz też movem sobie pomóc. Za długo by to opisywać, znajdź jakiegoś tutka, na bank przyda się to w przyszłości. Gugle: Retopology, Projection

Napisano

To co mi się nie podoba najbardziej to ta ciemna kreska nad okiem. Jak to zobaczyłem to pierwsze do mi przyszło do głowy to ten filmik:

Musiałem, no offence. ;)

 

Sama skóra jest świetna, szczególnie broda mi się podoba. Uszom w sumie niewiele brakuje tylko całe zaczerwień, ewentualnie z maskowaniem na AO się pobaw. Linia zakończenia ust w dolnej wardze na bokach i przy kącikach ust jest bardzo ostra, trochę rozmyj. Brwi dodajesz?

Napisano

Lukanus: użyłem zapplinka i teksturowałem w photoshopie z kilku fot ostro podmalowanych tu i ówdzie.

Monio: Fajny filmik:] Ta ciemna kreska to chyba wina "szajdingu" z viewporta, z bryłą wokół ust ciągle się męczę sprawia mi najwięcej kłopotu, to na razie rzucam i bede robił kolejny test, brwi w tym przypadku są na teksturze, ale nie podrzeźbiłem wiec wyszło płasko.

 

Dopiero teraz wygląda mi on na Karola Strasburgera. :)

Gość fishinthewater
Napisano

@Monio dzieki za pomoc. Cos pokombinuje.

Napisano

Tym razem dużo mniej realizmu ode mnie ;) chciałem troszkę podłubać 'jak przy drewnie'. Model jeszcze popoprawiam zapewne, chociaż na razie poczekam na świeższe oko.

 

lowresrogacz1.jpg

 

Inne ujęcia (większy rozmiar ):

http://img688.imageshack.us/img688/3263/rogacz1.png

http://img840.imageshack.us/img840/2484/rogacz2.png

http://img695.imageshack.us/img695/9868/rogacz3.png

http://img837.imageshack.us/img837/9970/rogacz4.png

http://img808.imageshack.us/img808/3291/rogacz5.png

Napisano

Indian, mam wrażenie ,że od początku tego wątku masz cały czas jedną i tą samą bazę. Trochę się pozmieniają proporcje, coś tam pogmerasz niby, ale cały czas sculpt ma to samo spojrzenie i wyraz twarzy.

Napisano (edytowane)

szybki, nudny, sculptrisowy nibyłeb

 

doodle.jpg

 

i sculptrisowy dymon przed snem (jakieś 1,5- max 2 h; render w zetce).

 

dymon.jpg

Edytowane przez lukanus
Napisano

@No]2 sculptris jest póki co w fazie alpha i zbyt wiele nie potrafi. można w nim dłubać i malować,a także renderować (zapisując do obrazka; można ustawić mgłę i DOF). Są maski. Jako subtoole można do modelu dodawać kolejne sfery lub płaszczyzny i z nich tworzyć to co ci potrzebne (włosy, zęby, oczy, ciuchy, itd.). To co mi się nie podoba to, to że nie można wyłączać i włączać symetrii bez wpływu na model, tj. jeśli wyłączysz symetrię i coś pozmieniasz,a potem dalej będziesz chciał dłubać z symetrią, to model zrobi się w pełni symetryczny/ nie zachowa asymetrycznych szczegółów. Dlatego ja robię to co mogę w Scuptrisie, na końcu wyłączam symetrię i ją "łamię", a potem zazwyczaj "szlifuję" w zbrushu. Bardzo kiepsko też z obsługą alpha brushy.Samo rzeźbienie jest za to fantastyczne, jest bardzo "płynne", głównie dzięki temu całemu dynamicznemu, adaptacyjnemu zagęszczaniu siatki. Malowanie też oferuje sporo opcji, ale ja z tego nie korzystam póki co,wiec nie za wiele mogę powiedzieć. Przydałaby się opcja ekstrakcji jak w zetce, lepsza obsługa pędzli alpha, a w przyszłości na pewno pojawią się narzędzia do retopo (prawdopodobnie z opcją autoretopologii), co zapowiedział sam autor programu.

 

@Kirian

Materiał jest autorstwa Fredericka Storma. Odnośnik znajdziesz w jego wątku (post #238):

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=83384&page=16&pp=15

Napisano

Lukanus zachęciłeś mnie do działania, poprałem sculptrisa i zacząłem integrację. Muszę przyznać, że pracuje się bardzo przyjemnie i czekam na up'y bo faktycznie może się z tego coś fajnego rozwinąć. Bazowałem na dostępnej bazie. Czasem na siatce coś mi wywalało wieć gdzieniegdzie wygląda to tak jak wygląda. Oto rezultaty zabawy :

lowres.jpglowres.jpglowres.jpg

I pozostałe ujęcia w wyższej rozdziałce :

http://img837.imageshack.us/img837/3952/76422098.png

http://img522.imageshack.us/img522/2193/12531576.png

http://img513.imageshack.us/img513/9792/32749110.png

http://img585.imageshack.us/img585/4056/74592983.png

http://img577.imageshack.us/img577/6340/89777781.png

 

PS : szyja za gruba, wiem, ale czasu już mało, pozdro.

Napisano

No]2 jak ci się pojawiają jakieś dziwne rzeczy na siatce, to najlepiej zredukować ją lokalnie lub globalnie i wygładzić.

 

Kolejna "skrobanka" na szybko :) (sculptris + render w zbrushu)

 

toon.jpg

Gość fishinthewater
Napisano

No @lukanus dajesz czadu ostatnio. Wypasne te twoje skuplty. Tez tak chce :)

Napisano

@lukanus jedne z lepszych sculptów jakie na forum widziałem ostatnio, dzięki wielkie że można sobie popatrzeć :)

szybki glutek ode mnie, uszka dopiero będę zaczynał :)

szybcior.jpg

salut.

Napisano

mam wrażenie że im więcej będę robił główek to kiedyś mi to zacznie to wychodzić, podobne są, no nie wiem dlaczego robione są zazwyczaj z innych baz.

salut.

Napisano

Indian : Dawaj więcej ujęć to można będzie Ci dać jakieś wskazówki, poza tym wygląda to nieźle, ale tak jak napisał Ola-f - bardzo powtarzalnie. Spróbuj zdziałać coś na podstawie zdjęć itd, nadać jakiejś innej mimiki czy coś w tym kierunku. Z tej ostatniej pracki to nosek mi troszkę nie pasuje, ale tak jak mówiłem - jest nieźle. Czekam na kolejne prace. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności