Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nie taka cartoonowa ta główka. popracuj nad uszami. nie rób tych "zmarszczek" na ustach takich wyraźistych bo "rażą" w oczy i na Twoim miejscu zdecydowanie podarowałbym sobie w tym miejscu symetrię. nie wiem czy nos u nasady nie powinien być szerszy,ale to szczegół i pewnie są tacy , którzy mają w ten sposób, więc to żaden problem chyba :) pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie taka cartoonowa ta główka. popracuj nad uszami. nie rób tych "zmarszczek" na ustach takich wyraźistych bo "rażą" w oczy i na Twoim miejscu zdecydowanie podarowałbym sobie w tym miejscu symetrię. nie wiem czy nos u nasady nie powinien być szerszy,ale to szczegół i pewnie są tacy , którzy mają w ten sposób, więc to żaden problem chyba :) pozdrawiam.

 

Cool story: Jak byłem mały to prawie nigdy nie dodawałem postaciom które rysowałem uszu. Zazwyczaj rysowałem je od przodu, uważałem że uszy to detal którego i tak nie będzie widać, poza tym jakieś takie krzywe to i skomplikowane.

Dopiero dzień po oddaniu projektu skapnąłem się że żadna z 6 postaci które modelowałem przez bity tydzień nie ma uszu. ;)

 

Dzięki za rady. Za 2 tygodnie zaczynam dłubać z anatomią na full poważnie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny diabeł, te drobne nierówności to sculpt czy bump mapa, w czym render?

 

Robię takiego stwora. Być może zrobię z nim animację. Na razie, co jakiś czas, jak wpadnie mi pomysł robię kolejnego stwora, mam już kilka, nad którymi co jakiś czas popracuję. Ten był jednym z pierwszych.

Co o nim myślicie?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny diabeł, te drobne nierówności to sculpt czy bump mapa, w czym render?

 

Robię takiego stwora. Być może zrobię z nim animację. Na razie, co jakiś czas, jak wpadnie mi pomysł robię kolejnego stwora, mam już kilka, nad którymi co jakiś czas popracuję. Ten był jednym z pierwszych.

Co o nim myślicie?

 

Pzdr.

 

Bryła do bani ;p Wszedłeś w detal bez konkretnego pomysłu nań. Jeśli model wygląda ciekawie bez detalu to znaczy że detal mu tylko pomoże. Ważna jest bryła. Bez fajnych proporcji i zarysowanego kształtu to tylko glut ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość fishinthewater

hey. Skoro sie tu ozywilo to mam pytanko, moze szybko dostane jaks odpowiedz. Robilem prosiaka, sama glowe, wszedlem na 5 subdiv i cos kliknalem ze nagle z 500k poly zrobilo mi sie ponad 5,5mln i nawet zwykly ctrl+z nie działa a sava ostatniego mam z samej bazy. Probowalem schodzic na nizszy subdiv i kasowac wyzszy ale za kazdym razem to samo. Dopiero jak zszedlem na 1-2 sd i skasowalem wyzsze, pomazialem wszedlem na 5 bylo wszytko ok. tyle ze nie chce mi sie na nowo tego prosiaka zaczynac. Masakra jakas. W sumie w zb da sie jakos na tym pracowac ale po exporcie do maxa to juz jakas porazka.

 

prosiak z 5mln poly ponizej: jak widac duzo detalu nie ma a wazy sporawo.

 

01sm.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie coś zupełnie ci zmasakrowało siatkę, muszą tam być jakieś trójkąty albo pozawijane loopy.

Projekcje zrób. Wsadź tą starą bazę jako subtool i zwiększając kolejno sub divy rób na niej projekcje, możesz też movem sobie pomóc. Za długo by to opisywać, znajdź jakiegoś tutka, na bank przyda się to w przyszłości. Gugle: Retopology, Projection

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mi się nie podoba najbardziej to ta ciemna kreska nad okiem. Jak to zobaczyłem to pierwsze do mi przyszło do głowy to ten filmik:

Musiałem, no offence. ;)

 

Sama skóra jest świetna, szczególnie broda mi się podoba. Uszom w sumie niewiele brakuje tylko całe zaczerwień, ewentualnie z maskowaniem na AO się pobaw. Linia zakończenia ust w dolnej wardze na bokach i przy kącikach ust jest bardzo ostra, trochę rozmyj. Brwi dodajesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja coś zarzucę, taki mój sculpt, czuję, że jeszcze go będę ruszał kiedyś ;d

show2k.jpg

Tutaj pozostałe ujęcia :

http://img697.imageshack.us/img697/7979/show1u.jpg

http://img179.imageshack.us/img179/8593/show3x.jpg

http://img839.imageshack.us/img839/1026/show4.jpg

 

 

PS : sorry za wielkość obrazka, na następny raz poprawię. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukanus: użyłem zapplinka i teksturowałem w photoshopie z kilku fot ostro podmalowanych tu i ówdzie.

Monio: Fajny filmik:] Ta ciemna kreska to chyba wina "szajdingu" z viewporta, z bryłą wokół ust ciągle się męczę sprawia mi najwięcej kłopotu, to na razie rzucam i bede robił kolejny test, brwi w tym przypadku są na teksturze, ale nie podrzeźbiłem wiec wyszło płasko.

 

Dopiero teraz wygląda mi on na Karola Strasburgera. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem dużo mniej realizmu ode mnie ;) chciałem troszkę podłubać 'jak przy drewnie'. Model jeszcze popoprawiam zapewne, chociaż na razie poczekam na świeższe oko.

 

lowresrogacz1.jpg

 

Inne ujęcia (większy rozmiar ):

http://img688.imageshack.us/img688/3263/rogacz1.png

http://img840.imageshack.us/img840/2484/rogacz2.png

http://img695.imageshack.us/img695/9868/rogacz3.png

http://img837.imageshack.us/img837/9970/rogacz4.png

http://img808.imageshack.us/img808/3291/rogacz5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@No]2 sculptris jest póki co w fazie alpha i zbyt wiele nie potrafi. można w nim dłubać i malować,a także renderować (zapisując do obrazka; można ustawić mgłę i DOF). Są maski. Jako subtoole można do modelu dodawać kolejne sfery lub płaszczyzny i z nich tworzyć to co ci potrzebne (włosy, zęby, oczy, ciuchy, itd.). To co mi się nie podoba to, to że nie można wyłączać i włączać symetrii bez wpływu na model, tj. jeśli wyłączysz symetrię i coś pozmieniasz,a potem dalej będziesz chciał dłubać z symetrią, to model zrobi się w pełni symetryczny/ nie zachowa asymetrycznych szczegółów. Dlatego ja robię to co mogę w Scuptrisie, na końcu wyłączam symetrię i ją "łamię", a potem zazwyczaj "szlifuję" w zbrushu. Bardzo kiepsko też z obsługą alpha brushy.Samo rzeźbienie jest za to fantastyczne, jest bardzo "płynne", głównie dzięki temu całemu dynamicznemu, adaptacyjnemu zagęszczaniu siatki. Malowanie też oferuje sporo opcji, ale ja z tego nie korzystam póki co,wiec nie za wiele mogę powiedzieć. Przydałaby się opcja ekstrakcji jak w zetce, lepsza obsługa pędzli alpha, a w przyszłości na pewno pojawią się narzędzia do retopo (prawdopodobnie z opcją autoretopologii), co zapowiedział sam autor programu.

 

@Kirian

Materiał jest autorstwa Fredericka Storma. Odnośnik znajdziesz w jego wątku (post #238):

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=83384&page=16&pp=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukanus zachęciłeś mnie do działania, poprałem sculptrisa i zacząłem integrację. Muszę przyznać, że pracuje się bardzo przyjemnie i czekam na up'y bo faktycznie może się z tego coś fajnego rozwinąć. Bazowałem na dostępnej bazie. Czasem na siatce coś mi wywalało wieć gdzieniegdzie wygląda to tak jak wygląda. Oto rezultaty zabawy :

lowres.jpglowres.jpglowres.jpg

I pozostałe ujęcia w wyższej rozdziałce :

http://img837.imageshack.us/img837/3952/76422098.png

http://img522.imageshack.us/img522/2193/12531576.png

http://img513.imageshack.us/img513/9792/32749110.png

http://img585.imageshack.us/img585/4056/74592983.png

http://img577.imageshack.us/img577/6340/89777781.png

 

PS : szyja za gruba, wiem, ale czasu już mało, pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Indian : Dawaj więcej ujęć to można będzie Ci dać jakieś wskazówki, poza tym wygląda to nieźle, ale tak jak napisał Ola-f - bardzo powtarzalnie. Spróbuj zdziałać coś na podstawie zdjęć itd, nadać jakiejś innej mimiki czy coś w tym kierunku. Z tej ostatniej pracki to nosek mi troszkę nie pasuje, ale tak jak mówiłem - jest nieźle. Czekam na kolejne prace. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności