khatake Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Lukasz_D...no narazie jedynie baza wygląda dobrze ;] Ciuchy u ciebie nie zachowują się jak ciuchy więc cięzko je jako tkaie uznać
Lukasz_D Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 to moj pierwszy raz :) chcialem sprawdzic czy to trudne - TRUDNE :)
Monio Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 Cartoonowa główka. 2 godziny dłubania z kjuba. Czuć jakiś progress?
lukanus Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 nie taka cartoonowa ta główka. popracuj nad uszami. nie rób tych "zmarszczek" na ustach takich wyraźistych bo "rażą" w oczy i na Twoim miejscu zdecydowanie podarowałbym sobie w tym miejscu symetrię. nie wiem czy nos u nasady nie powinien być szerszy,ale to szczegół i pewnie są tacy , którzy mają w ten sposób, więc to żaden problem chyba :) pozdrawiam.
Tamyl91 Napisano 22 Październik 2010 Napisano 22 Październik 2010 Mój pierwszy sculpt, wykonałem go w sculptrisie, w zbrushu nie mogę się połapać
Monio Napisano 22 Październik 2010 Napisano 22 Październik 2010 nie taka cartoonowa ta główka. popracuj nad uszami. nie rób tych "zmarszczek" na ustach takich wyraźistych bo "rażą" w oczy i na Twoim miejscu zdecydowanie podarowałbym sobie w tym miejscu symetrię. nie wiem czy nos u nasady nie powinien być szerszy,ale to szczegół i pewnie są tacy , którzy mają w ten sposób, więc to żaden problem chyba :) pozdrawiam. Cool story: Jak byłem mały to prawie nigdy nie dodawałem postaciom które rysowałem uszu. Zazwyczaj rysowałem je od przodu, uważałem że uszy to detal którego i tak nie będzie widać, poza tym jakieś takie krzywe to i skomplikowane. Dopiero dzień po oddaniu projektu skapnąłem się że żadna z 6 postaci które modelowałem przez bity tydzień nie ma uszu. ;) Dzięki za rady. Za 2 tygodnie zaczynam dłubać z anatomią na full poważnie. ;)
Tamyl91 Napisano 23 Październik 2010 Napisano 23 Październik 2010 Kolejny sculpt z sculptrisa, zaczyna mnie wciągać te rzeźbienie :)
ludzik_3d Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Fajny diabeł, te drobne nierówności to sculpt czy bump mapa, w czym render? Robię takiego stwora. Być może zrobię z nim animację. Na razie, co jakiś czas, jak wpadnie mi pomysł robię kolejnego stwora, mam już kilka, nad którymi co jakiś czas popracuję. Ten był jednym z pierwszych. Co o nim myślicie? Pzdr.
khatake Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Fajny diabeł, te drobne nierówności to sculpt czy bump mapa, w czym render? Robię takiego stwora. Być może zrobię z nim animację. Na razie, co jakiś czas, jak wpadnie mi pomysł robię kolejnego stwora, mam już kilka, nad którymi co jakiś czas popracuję. Ten był jednym z pierwszych. Co o nim myślicie? Pzdr. Bryła do bani ;p Wszedłeś w detal bez konkretnego pomysłu nań. Jeśli model wygląda ciekawie bez detalu to znaczy że detal mu tylko pomoże. Ważna jest bryła. Bez fajnych proporcji i zarysowanego kształtu to tylko glut ;p
Vega Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Klicek kiedyś w swoim wideo tutorialu powiedział, że bez pomysłu niema po co uruchamiać ZBrush'a :) Coś w tym jest. Poszukaj jakieś referki i rzeźbij na niskim lvl. Wiem, że to trudne, ale wtedy wszystko pięknie wyjdzie.
Monio Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Taki bonusik poradzany przez wielu prosów. Jak sculptujesz to co jakiś czas zmień materiał na białego Flata, poobracaj sobie i tam patrz czy główna bryła jest okej.
Tamyl91 Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 te drobne nierówności to sculpt czy bump mapa, w czym render? bump, render w vray
Gość fishinthewater Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 hey. Skoro sie tu ozywilo to mam pytanko, moze szybko dostane jaks odpowiedz. Robilem prosiaka, sama glowe, wszedlem na 5 subdiv i cos kliknalem ze nagle z 500k poly zrobilo mi sie ponad 5,5mln i nawet zwykly ctrl+z nie działa a sava ostatniego mam z samej bazy. Probowalem schodzic na nizszy subdiv i kasowac wyzszy ale za kazdym razem to samo. Dopiero jak zszedlem na 1-2 sd i skasowalem wyzsze, pomazialem wszedlem na 5 bylo wszytko ok. tyle ze nie chce mi sie na nowo tego prosiaka zaczynac. Masakra jakas. W sumie w zb da sie jakos na tym pracowac ale po exporcie do maxa to juz jakas porazka. prosiak z 5mln poly ponizej: jak widac duzo detalu nie ma a wazy sporawo. Pozdrawiam
Gość fishinthewater Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 (edytowane) wyskakuje taki komunikat: Edytowane 25 Październik 2010 przez fishinthewater
Vega Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Z tego co mi kiedyś powiedziano to on ładnie stworzy niższe levele jak niema trójkątów :)
Monio Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Widocznie coś zupełnie ci zmasakrowało siatkę, muszą tam być jakieś trójkąty albo pozawijane loopy. Projekcje zrób. Wsadź tą starą bazę jako subtool i zwiększając kolejno sub divy rób na niej projekcje, możesz też movem sobie pomóc. Za długo by to opisywać, znajdź jakiegoś tutka, na bank przyda się to w przyszłości. Gugle: Retopology, Projection
vrocker Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 Takie pierwsze teksturowanie główki odemnie jest dużo baboli i ucho nieskończone, ale ćwiczenie uważam za pouczające ;)
lukanus Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 przyzwoita ta skóra. sam malowałeś, czy to z fotki (projekcja, czy co to tam jest i jak to się tam nazywa)?
Monio Napisano 25 Październik 2010 Napisano 25 Październik 2010 To co mi się nie podoba najbardziej to ta ciemna kreska nad okiem. Jak to zobaczyłem to pierwsze do mi przyszło do głowy to ten filmik: Musiałem, no offence. ;) Sama skóra jest świetna, szczególnie broda mi się podoba. Uszom w sumie niewiele brakuje tylko całe zaczerwień, ewentualnie z maskowaniem na AO się pobaw. Linia zakończenia ust w dolnej wardze na bokach i przy kącikach ust jest bardzo ostra, trochę rozmyj. Brwi dodajesz?
No]2 Napisano 26 Październik 2010 Napisano 26 Październik 2010 To i ja coś zarzucę, taki mój sculpt, czuję, że jeszcze go będę ruszał kiedyś ;d Tutaj pozostałe ujęcia : http://img697.imageshack.us/img697/7979/show1u.jpg http://img179.imageshack.us/img179/8593/show3x.jpg http://img839.imageshack.us/img839/1026/show4.jpg PS : sorry za wielkość obrazka, na następny raz poprawię. Pozdro.
vrocker Napisano 26 Październik 2010 Napisano 26 Październik 2010 Lukanus: użyłem zapplinka i teksturowałem w photoshopie z kilku fot ostro podmalowanych tu i ówdzie. Monio: Fajny filmik:] Ta ciemna kreska to chyba wina "szajdingu" z viewporta, z bryłą wokół ust ciągle się męczę sprawia mi najwięcej kłopotu, to na razie rzucam i bede robił kolejny test, brwi w tym przypadku są na teksturze, ale nie podrzeźbiłem wiec wyszło płasko. Dopiero teraz wygląda mi on na Karola Strasburgera. :)
Gość fishinthewater Napisano 26 Październik 2010 Napisano 26 Październik 2010 @Monio dzieki za pomoc. Cos pokombinuje.
Lucek Napisano 31 Październik 2010 Napisano 31 Październik 2010 Indianinie nie czuć w tym człowieka. W okolicach nosa improwizacja niewskazana.
No]2 Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 Tym razem dużo mniej realizmu ode mnie ;) chciałem troszkę podłubać 'jak przy drewnie'. Model jeszcze popoprawiam zapewne, chociaż na razie poczekam na świeższe oko. Inne ujęcia (większy rozmiar ): http://img688.imageshack.us/img688/3263/rogacz1.png http://img840.imageshack.us/img840/2484/rogacz2.png http://img695.imageshack.us/img695/9868/rogacz3.png http://img837.imageshack.us/img837/9970/rogacz4.png http://img808.imageshack.us/img808/3291/rogacz5.png
Marqson Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 Indian, mam wrażenie ,że od początku tego wątku masz cały czas jedną i tą samą bazę. Trochę się pozmieniają proporcje, coś tam pogmerasz niby, ale cały czas sculpt ma to samo spojrzenie i wyraz twarzy.
indian Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 Marqson, ostatnie prace robię z tego: http://img841.imageshack.us/img841/118/36008181.png inne przeważnie z boxa :) salut.
No]2 Napisano 1 Listopad 2010 Napisano 1 Listopad 2010 (edytowane) Jakiś taki emo ten basemesh ;d Edytowane 2 Listopad 2010 przez No]2
lukanus Napisano 2 Listopad 2010 Napisano 2 Listopad 2010 (edytowane) szybki, nudny, sculptrisowy nibyłeb i sculptrisowy dymon przed snem (jakieś 1,5- max 2 h; render w zetce). Edytowane 3 Listopad 2010 przez lukanus
No]2 Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 To sculptris nadaje się już do jakiegoś szerszego zastosowania ;) ?ta 2 mordka całkiem fajnie CI wyszła.
Kirian Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 luka drugi modelik fajniutki :) coto za material? podzielisz sie z nami:*..
lukanus Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 @No]2 sculptris jest póki co w fazie alpha i zbyt wiele nie potrafi. można w nim dłubać i malować,a także renderować (zapisując do obrazka; można ustawić mgłę i DOF). Są maski. Jako subtoole można do modelu dodawać kolejne sfery lub płaszczyzny i z nich tworzyć to co ci potrzebne (włosy, zęby, oczy, ciuchy, itd.). To co mi się nie podoba to, to że nie można wyłączać i włączać symetrii bez wpływu na model, tj. jeśli wyłączysz symetrię i coś pozmieniasz,a potem dalej będziesz chciał dłubać z symetrią, to model zrobi się w pełni symetryczny/ nie zachowa asymetrycznych szczegółów. Dlatego ja robię to co mogę w Scuptrisie, na końcu wyłączam symetrię i ją "łamię", a potem zazwyczaj "szlifuję" w zbrushu. Bardzo kiepsko też z obsługą alpha brushy.Samo rzeźbienie jest za to fantastyczne, jest bardzo "płynne", głównie dzięki temu całemu dynamicznemu, adaptacyjnemu zagęszczaniu siatki. Malowanie też oferuje sporo opcji, ale ja z tego nie korzystam póki co,wiec nie za wiele mogę powiedzieć. Przydałaby się opcja ekstrakcji jak w zetce, lepsza obsługa pędzli alpha, a w przyszłości na pewno pojawią się narzędzia do retopo (prawdopodobnie z opcją autoretopologii), co zapowiedział sam autor programu. @Kirian Materiał jest autorstwa Fredericka Storma. Odnośnik znajdziesz w jego wątku (post #238): http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=83384&page=16&pp=15
No]2 Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 Lukanus zachęciłeś mnie do działania, poprałem sculptrisa i zacząłem integrację. Muszę przyznać, że pracuje się bardzo przyjemnie i czekam na up'y bo faktycznie może się z tego coś fajnego rozwinąć. Bazowałem na dostępnej bazie. Czasem na siatce coś mi wywalało wieć gdzieniegdzie wygląda to tak jak wygląda. Oto rezultaty zabawy : I pozostałe ujęcia w wyższej rozdziałce : http://img837.imageshack.us/img837/3952/76422098.png http://img522.imageshack.us/img522/2193/12531576.png http://img513.imageshack.us/img513/9792/32749110.png http://img585.imageshack.us/img585/4056/74592983.png http://img577.imageshack.us/img577/6340/89777781.png PS : szyja za gruba, wiem, ale czasu już mało, pozdro.
lukanus Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 No]2 jak ci się pojawiają jakieś dziwne rzeczy na siatce, to najlepiej zredukować ją lokalnie lub globalnie i wygładzić. Kolejna "skrobanka" na szybko :) (sculptris + render w zbrushu)
lukanus Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 z głowy, na zasadzie: wyjdzie, co wyjdzie, z tym, że miało być "kreskówkowo".
Gość fishinthewater Napisano 3 Listopad 2010 Napisano 3 Listopad 2010 No @lukanus dajesz czadu ostatnio. Wypasne te twoje skuplty. Tez tak chce :)
indian Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 @lukanus jedne z lepszych sculptów jakie na forum widziałem ostatnio, dzięki wielkie że można sobie popatrzeć :) szybki glutek ode mnie, uszka dopiero będę zaczynał :) salut.
No]2 Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 Na koniec dnia, skończę jak będzie czas w tygodniu.
olaf Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 mam wrażenie ze wklejasz ciągle tą samą głowę tylko czekasz aż strona się zmieni na forum ;)
indian Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 mam wrażenie że im więcej będę robił główek to kiedyś mi to zacznie to wychodzić, podobne są, no nie wiem dlaczego robione są zazwyczaj z innych baz. salut.
olaf Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 mysle ze wychodzi ale są bardzo charakterystyczne - bryła, osadzenie oczu, nos itp.
No]2 Napisano 4 Listopad 2010 Napisano 4 Listopad 2010 Indian : Dawaj więcej ujęć to można będzie Ci dać jakieś wskazówki, poza tym wygląda to nieźle, ale tak jak napisał Ola-f - bardzo powtarzalnie. Spróbuj zdziałać coś na podstawie zdjęć itd, nadać jakiejś innej mimiki czy coś w tym kierunku. Z tej ostatniej pracki to nosek mi troszkę nie pasuje, ale tak jak mówiłem - jest nieźle. Czekam na kolejne prace. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się