Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp - 2019


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kobiece oczy ma i bardzo szerokie usta. Ogólnie taką manierę można w twoich główkach zobaczyć. Powinieneś poeksperymentować mocniej z kształtami, zrobić intencjonalnie coś inaczej niż wiesz że robisz. Jak człowiek nie wychodzi ze swojej strefy komfortu to się nie rozwija.

Tak cz siak skillujesz szybciutko i masz zajebisty zapał. Tak trzymaj! :)

Napisano

Wygląda bardziej męsko niż kobieco. Dosyć szerokie masywne usta i spory nos. Kształt oczu trochę starszej osoby też odbiera modelowi kobiecość. Mi model pasuje do rocmana z lat 90. Jak na faceta to bardzo dobry. ;)

 

UKZ4g.jpg

 

;)

Napisano

Sculpt fajny, ale zgodzę się tutaj z kolegą Monio, troszkę bardziej męska jest niż być powinna. Do tego dodał bym, że szyja jest za długa, ucho do poprawy, chyba Ci się go (ucha) nie chciało sculptać. Nie jestem pewien, ale te mięśnie odchodzące od ust w dół, nie wiem jak się nazywają ale je zarysowałeś, sądzę, że kobiecie powinieneś je mniej uwidocznić. Kobiecości ujmuje chyba także kształt szczęki, i zmniejszyłbym szerokość podbródka.

Sam nie potrafię wyrzeźbić kobiecej twarzy, troszkę to dla mnie nie pojęte, ale chyba jak skończę tą figurkę, którą zacząłem i skrobne coś na speed sculpting to się wezmę za jakieś babeczki.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Indian: Dla własnego dobra zostaw te swoje bazy i rzeźb z kulki. Nie trzymasz proporcji - widziałeś kiedyś taką szyję długaśną?:) Takie rzeczy dzieją się często kidy rzeźbi się na dużym przybliżeniu. Staraj się widzieć cały czas całość modelu i na bieżąco sprawdzać proporcje na każdym etapie sculptu.

Napisano

Z pewnością bardziej kobieco niż poprzednio. Nadal byłbym za subtelniejszym podbródkiem, chociaż to musisz poeksperymentować we własnym zakresie, popróbuj też z szerokością szczeki, bo na końcu chyba nadal za szeroko, albo spróbuj podnieść tam przy żwaczach do góry. Obojczyki ma nierówno :p.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

"popróbuj też z szerokością szczeki, bo na końcu chyba nadal za szeroko, albo spróbuj podnieść tam przy żwaczach do góry. " gdybyś mógł to trochę rozwinąć, bo teraz nie do końca wiem o co Ci chodzi :)

 

salut.

Napisano

Jak chodzi o szczękę to warto zacząć sobie od wycięcia uproszczonego kształtu czaszki za pomocą clipping brushy. Robiąc to clayem często można niezauważenie przegiąć i zabić kobiecość.

Napisano

Hah, rzeczywiście napisałem to tak, że... Chodziło mi o to żebyś przy miejscu gdzie są żwacze (te mięśnie przy zgięciu szczęki - nie wiem czy dobrze je nazywam) spróbował zmniejszyć szerokość, ewentualnie podnieść nieco do góry tamtą partię. Tak mi wyobraźnia podpowiada a czy moje rady są słuszne zweryfikujesz sam próbując tych sposobów.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

  • Like 1
Napisano

dzięki panowie, postaram się zastosować rady w nowym sculpcie :)

repy lecą :)

Lucek You must spread some Reputation around before giving it to Lucek again. następnym razem :)

 

salut.

Napisano

Bardzo fajnie wyszło. Mam jedno ale i to takie którego sam pewien nie jestem. Na środkowym widoku wydaje się, że tu pod uchem gdzie widać też kawałek włosów jest jakoś dziwnie, tak jakby tamto miejsce było zbyt wklęsłe. I może powiększyłbym tylną część czaszki bo pod tymi włosami wygląda jakby była zbyt mała.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Coś nowego, całkiem spoko. Czoło ma dosyć płaskie, wcięcia koło nosa trochę za głębokie a tak to jest spoko.

Goblin bardzo zacny. szczególnie oczy. Dola warga niepotrzebnie pociągnięta do dołu na bokach, jakby dotykała kłów to by było bardziej wiarygodne. Tak swoją drogą to te kły nie powinny wychodzić z żuchwy zamiast szczęki? Teraz wygląda jakby wystawały mu dokładnie z gardła. ;)

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Cyanide dzięki bardzo, błędy dopiero teraz widzę, znaczoną zbyt dużo czasu i nerwów poszło na ten sculpt, 4h na jedno popiersie, bez średniego ani drobnego detalu to całkiem sporo, pewnie będę niedługo jeszcze raz podchodził do mojego ukochanego Johnnego i mam nadz że wyjdzie mi to znacznie lepiej :)

Monio no z tymi kłami masz w 100% rację, przy następnym trollu na pewno o tym nie zapomnę :)

 

salut.

Edytowane przez indian
Napisano

Taka mała prośba, jak wrzucasz sculpty, to dawaj persp (znaczy jakiś pod kątem czy coś) side i front view chociaż, będzie łatwiej wyłapać błędy, tak za mało widać.

Uszy trochę źle osadzone, przesuń je może troszkę do wewnątrz, nosa wydaję mi się zbyt długi i usta troszkę za małe w porównaniu do nosa. Czaszka nad uchem ma jakieś dziwne wklęśnięcie. nie jestem także pewien czy kształt szczęki jest dobry, na widokuz boku byłoby lepiej widać. Zapodaj inne widoczki to może coś więcej wyłapię.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

O teraz lepiej. Zmniejsz ucho, i wyciągnij trochę tylną część czaszki oczywiście do tyłu. Troszkę mi nie pasuje kształt kości jarzmowej. Może spróbuj ją trochę uwypuklić w miejscu gdzie skręca w stronę ucha.

Napisano

Hmm indian, niby jest ok, ale w każdym modelu powtarzasz te same błędy. Nosy wszędzie wyglądają tak samo, czegoś w nich brakuje. Czoło jest za szerokie i spłaszczone. Łuki brwiowe są zbyt masywne i za szeroko rozstawione. Popatrz sobie też na jakieś refki z profilu, bo on też nie wygląda za bardzo tak jak powinien. Spróbuj też porobić bardziej przymknięte powieki, żeby ta mina wyglądała bardziej naturalnie. Ogólnie znajdź sobie jakąś dobrą refkę i próbuj się b. dokładnie wzorować. Bo teraz albo rzeźbisz z jednej bazy i dlatego wszędzie się te błędy powtarzają, albo zły nawyk sobie wyrobiłeś.

Napisano

Quentin nie mam pojęcia z ktorej strony ta baza narzuca jakiekolwiek proporcje.

4ken8.jpg

 

Co do całej reszty się zgadzam w 100%, dzięki za wskazówki :)

 

salut.

Napisano

Kolejny wip tamtej głowy co wcześniej. Tym razem spróbowałem trochę detalu dodać. Np szyi i uszu praktycznie jeszcze nie ruszałem, więc jeszcze nad tym posiedzę.

 

headsculpt8wip2comp1.jpg

 

headsculpt8wip2comp2.jpg

Napisano (edytowane)

Kozackie! Coś mi tylko jego Zygomatic i przejście do temporial bone nie pasuje - takie jakby tam kości nie było.

Edytowane przez beny
Napisano (edytowane)

główka, którą męczyłem cały dzisiejszy dzień, tym razem bazą były zspherki :)

 

1xXgd.jpg

 

salut.

Edytowane przez indian

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności