Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hahha widzę zasłoniłeś tatuażem ;p detal trochę nie równomierny,

trochę za dużo w jednym miejscu, a w reszcie pusto,detal też trzeba kompozycyjnie układać.

Może zbyt się skupiłeś na bajerach i zgubiłeś globalne spojrzenie na pracke.

Rimlight na ramieniu to jakiś nie prawdziwy ;/ No i te oświetlenie takie niezdecydowane, niby tu masz fleszera z aparatu i jakiegoś direct lighta hen daleko i tak tworzy to jednak jakieś niezdecydowane oświetlenie, lepiej zrobić krok w tył do podstaw o świetle i cieniu na prostych bryłkach z określonym światłem.

Na + że kombinujesz dalej i nie zostawiasz.

3maj tak dalej ;)

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@Coyote Tak, z refek - biorę zazwyczaj pozę modela i paletę wyjściową. Resztę eksperymentuję i się bawię :D Rim jak widać nie wychodzi mi w ogóle, chociaż kusi jak cholera. Dzięki za komentarz! Spróbuję najpierw przestudiować rima zanim go użyję.

 

@Swiezy - no jakiś schizowy pomysł załapałem, żeby przerobić ją na azteka xD Powienem zostawić i cisnąć coś innego, no ale cóż. Odnośnie bryłek i rysowania z natury - dzień w dzień trzepię conajmniej 3h na zajęciach właśnie podstawowych brył, martwych etc. Te codzienne maluny w szopie to takie odreagowanie po trochu :) Dzięki za uwagę o różnicowaniu detalu, będę pamiętał, bo całkowicie ostatnio nie zwracałem na to uwagi a czułem, że coś jest nie tak.

 

Piękne ryjki zostawiam już i zasiadam do studiowania enviro i zabawy z silhouette. Dzięki za wsparcie Panowie :)

Napisano

Miejscami nie przypilnowałeś anatomii jak chociażby stopa równoległa do nas, jak i udo tej samej nogi.

Na ramieniu i boku jak i szyi błędnie spostrzegłeś kompozycję plam, brakuje światła odbitego.

Nie konsekwentnie zlokalizowane światło na dolnej powiece bliższego oka, to chyba jeszcze choróbsko po fotografiach, staraj się określać źródło światła, i myśl o tym jak te światło może spływać na formy, w którym miejscu nie może go być a w którym logiczne że by było to nie dasz się oszukać, będziesz dociekać i nawet fota Cie nie okłamie, poza tym przypatrz się różnicom między zwykłym światłem a światłem odbitym(pod kątem waloru), od czego ono się odbija, jakie daje światło czy ciepłe, czy zimne.

Pomiędzy światłem padającym ze źródła światła i światłem odbitym przecież jest cień i to wszystko idzie po formie, dalej będę się upierał przy oświetlanych białych walcach i prostopadłościanach. ;)

Pozdrawiam dawaj więcej

Napisano

Superszybki WiP na CG hubowy challenge - Future Humans. Żeby nie było, że dziura w kompo - Pani będzie miała na zakończeniu dłoni dość jasny elemnt, więc wydaje mi się, że będzie działało. No. Wskazówki mile widziane :)

 

wip.gif?t=1312049714

Napisano

Drugi WIP do Future Humans. Nie wyrobiłem się na bitwę, ale spróbuję doszlifować obrazek jak się da, dlatego proszę o krytykę :D Teraz muszę poszukać refek i zająć się trudniejszymi dla mnie partiami - dłoniami i twarzami.

 

future-humans-wip2.jpg?t=1312387773

Napisano (edytowane)

jak malujesz to mrużysz oczy? pomaga wyłapać jak wygląda uproszczona kompozycja obrazka. U ciebie najbardziej "świeci" kryształ który jest mocno z prawej i tam ci leci kompozycja, jak bede przy tablecie to może coś skrobne. :)

 

editos overos :P

 

smokg.jpg

Edytowane przez Coyote
Napisano

@Mellon - Dzięki! Wziąłem sobie do serca uwagi :D

 

@emmilius - W zasadzie ja też za nimi nie przepadam. Wyszło jakoś w praniu chyba. Cała pracka raczej improwizowana niż planowana.

 

@Coyote - WIELKIE dzięki za overa. O mrużeniu zapominam i gubię się po dordze. Dzięki za nakierowanie jeszcze raz :)

 

Po wyciągnięciu wniosków (chyba przesadziłem ze światłem na głowie):

 

smoooczyyychoooo.jpg?t=1312487022

Napisano

wrenderowane całkiem niepowiem ;)

 

a teraz ulubione przez wszystkich, uwaga...

 

ale:

-chyba ci elipsa poleciała u góry

-kadr! obienie ćwiczeń z natury nie zwalnia cie to od tego żeby to wszystko jakoś zakomponować. Powinieneś układać przedmioty w większe grupy, myśleć nad kompozycją :)

 

Dobrze że różnicujesz sobie dietę w tak potrzebne substancje odżywcze jak postawy ;)

 

na koniec gejowski cgtalkowy komentarz

 

good job man keep it up!!

Napisano

A tam, to proste cwiczenie, jesli sie czlowiek skupia na jednym to nie musi od razu na 10 innych tak wiec na kompo przyjdzie czas.

Ciesze sie, ze ctrl+ paint pomaga wielu osobom, ale troche zastanawia mnie dlaczego wszyscy maja takie same walory, jak Kohr, hm.

 

Ja tez troche przycieple, good job.

Napisano

@Coyote - Dzięki jak zawsze za feedback i ciepłe słowa :D Tym razem starałem się pomyśleć nad kompozycją przedmiotów, które ukłądam i maluję i nad kadrem. Dzięki za zwrócenie uwagi :)

 

@ICE - Dzięki bardzo :D Co masz na myśli mówiąc, że wszyscy mają takie same walory jak Kohr? Staram się mocno oświetlić martwą, żebym miał wyraźne przejścia tonalne i wszystkie relacje były bardziej widoczne ;) Może stąd podobieństwo.

 

No i kolejna martwa. Chyba sobie zrobię od nich odpoczynek.

 

martwa2.jpg?t=1312811538

Napisano

Pełen wypas. Oczywiście musi też byc jakieś ale :] Moje brzmi tak: jak już zachwycasz (tak, tak) jakością modelowania, to po całości i bez wyjątków. A tu ucho od czajniczka zostało w tyle. Oraz: mogłyby te przedmioty być ustawione tak, aby ich kształty nachodziły na siebie. inaczej sa akcje typu "butelka sie wygła, bo się boi że ją czajnik zmaca". Oczywiście ja rozumiem, że ona ma taki kształt, ale skojarzenia już se ze łba nie wybiję. Ale to tak tylko se marudzę, klepnij się w plery za dobrej jakości martwą, należy Ci się.

Napisano

Przekozacki rendering, ale kompo takie sobie. Obiekt lewy, obiekt środkowy, obiekt prawy. Nuuuda. Nic niczego nie zasłania, nic nie jest przewrócone, nic nie stoi na czym innym. Jak pracujesz nad kompozycję to pokombinuj z jakimiś mniej statycznymi rozwiązaniami.

Nie żebym marudził. Malujesz ekstra, ale jesteś w stanie zrobić to jeszcze lepiej.

Napisano

super Ci idzie ostatnio :) kompozycja może faktycznie taka "na styk" ale co z tego, kiedy render jest taki super :D a rączka czajniczka dobrze że została w tyle. jak wszystko jest wymuskane, to nie wiadomo na co patrzeć :D

Napisano

@EthicallyChallenged, tr3buh, KarolGniazdowski, telthona, Swiezy - Dzięki, dzięki! Motywujecie jak cholera :D

 

Szkicuny węglem z pamięci, z dziś. Format B2, co by można było się zamachnąć.

 

2-13.jpg

 

1-9.jpg

Napisano (edytowane)

z pamięci to samo życie zdąży Cię jeszcze wyprostować...ale wyobraźnie to ty masz i ręka potrafi ją utożsamiać, szacunek

Edytowane przez Thx
Napisano
z pamięci to jeszcze samo życie zdąży Cię jeszcze wyprostować...ale wyobraźnie to ty masz i ręka potrafi ją utożsamiać, szacunek

 

No racja :D Ale subtelnie to ująłeś

Napisano

Ja raczej jestem z tych co predzej jakaraja sie mechem czy smerfem, niz dzbankiem i czajnikiem, ale martwa z ostatniego posta bardzo bardzo dobrze mi zrobila, dajnamajt, az bym zobaczyl jeszcze niejedna taka od Ciebie ;)

Napisano

@KarolGniazdowski - Hm, powiem tak - na początku też miałem z tym węglem problem, to chyba jest kwestia rozrysowania i tego, że na większej powierzchni można się zamachnąć i swobodniej przycisnąć. Korzystam z takiego sprasowanego, niebrudzącego węgla Koh-i-noora. Wiem, że jest jeszcze taki węgiel organiczny chyba, strasznie sypki i kruchy, znaleźć można w plastycznym, ale z kolei jest cholernie delikatny.

@CUKIERASS - Miło mi bardzo, dzięki! :) Maluj, maluj! Martwej nigdy za wiele, a każda daje naprawdę mnóstwo, nawet jeżeli ją spartaczysz.

 

@Mocnek - Cholera. Dzięki. Wiesz, też nie jestem fanem tego typu rzeczy, ale wiem, że są potrzebne, bo bez nich nie zrobię nawet nędznego smerfa czy epickiego mecha - czas pokory i dzbanków nadszedł dla mnie :D Na razie martwych mam dość, bo na zajęciach mam ich od cholery, ale digitalową może w niedługim czasie walnę dla odświeżenia. Ale tym razem raczej z czymść organicznym dla zróżnicowania materiałów.

 

Dzisiejsze węglowe. Mało bo praca i latanie po urzędach. B2.

 

SAM_1044.jpg

Napisano

wygląda sympatycznie. Kuleczka z drewna przypomina mi nieco orzech włoski, ale to chyba na plus w tym wypadku, Widzę że założyłeś podobne warunki oświetleniowe dla każdego materiału, pracowałeś z wyobraźni czy na bazie 3d, fotki ?

Napisano

@tr3buh Dzięki :)

 

@SBT77 Pracowałem, patrząc na różne fotki materiałów i starałem się przeanalizować jak pada na nie światło i spróbować opisać to na sferze. Bez 3d.

Napisano

No no widzę postęp, w ciekawą stronę to zmierza ;) powiem Ci jeszcze takich kulek to jeszcze nie widziałem.

Z chęcią zobaczę jakąś wyrenderowaną przekozacką prackę w Twojej teczce ;)

Napisano

@Swiezy - Dzięki serdeczne :) To dobrego renderingu mi jeszcze daleko. Kolor przede mną. Może dopiero wtedy da radę coś zdziałać.

 

Ćwiczenia twarzy. Studium czaszki z refek i studium modelu 'planes of the head'.

 

czaszki.jpg

 

plany-gowy.jpg

Napisano

Mnie to się wszystko bardzo podoba, wyczucia waloru faktycznie pozazdrościć. No i fajnie że wrzucasz regularnie upy... Ostatnio mamy jakiś mały kryzys w dziale 2d. Jak sięgam pamięcią, kiedyś po wrzucie postu do swojego wątku na drugi dzień zwykle lądowało się na drugiej stronie działu. Dzisiaj w teczkach rzuciłem okiem i ostatnia teczka z pierwszej strony jest sprzed tygodnia. Oj, ciemność widzę, ciemość...

Napisano

@KarolGniazdowski - dziękuję :)

 

@SBT77 - Dzięki. I tu odnośnie kryzysu, przynam rację. Całe szczęście, że my się nie dajemy.

 

 

Crap ze szkicownika - węgle/ołówki.

 

szkive.jpg

Napisano

właściwie to już ją wziąłem tylko drugi profil :P

 

 

btw2. mam dziwne wrażenie że tamte czaszki się śmieją 0_o

Napisano

Czaszki jakieś strasznie linijne jak komiksowe, ich przestrzenność całości jest wyczuwalna ale same elementy bardzo spłaszczone i zniekształcone. Takie ćwiczenie jest jak najbardziej ok, ale przydałaby się lepsza znajomość na żywca, bo z refek to niestety będą nadal tak wyglądały.

Co do "planes of the head" to konstrukcja wyszła całkiem fajnie, nie wiem czy to wina monitora w bibliotece w której właśnie siedzę, ale okrutnie przepalony walor jest, między oślepiającą bielą a totalną czernią praktycznie nie istnieją tony pośrednie ;/ mało subtelnie wyglądają.

No ale będzie mój up to i mi powiesz parę słów od siebie ;d

Napisano (edytowane)

@Swiezy - Dzięki za wskazówki i przyznaję rację :) A jeżeli chodzi o 'planes of the head' to starałem się odzwierciedlić przepaloną fotografię - stąd takie wrażenie. Lubię takie dramatyczne oświetlenie :D

Edytowane przez WojtekFus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności