Napisano 30 Sierpień 201014 l Hej, jest taki projekcik nad którym siedzę od jakiegoś czasu i powoli kończę, niestety ślamazarnie i bez świeżego oka - pomyślałem, że zamieszczę tu po kolei paczki stron do skrytykowania (no a jakże mógłbym nie korzystać z legendarnej max3d'owej krytyki) Z grubsza chodzi o to, że mamy postać, która zgrywa Indianę Jones/Larę Croft :) i wędruje po przeróżniaście różnych miejscach. Zero fabuły i dialogu, głównie design i ilustratorstwo. Niestety, ze mnie jest antytalent literacki :-( Byłoby też miło, gdyby ktoś wyłapał błędy językowe. Mój angielski nie jest podręcznikowy, więc na pewno będą jakieś. Nazwy plików są odpowiednie ponumerowane, jakby ktoś chciał odwoływać się do którejś strony. P.S. Nie wiem czy fotki będą działać ok - wgrałem na Picasa i musiałem kombinować z bezpośrednimi linkami - Google może tego nie aprobować i coś namieszać :) EDIT: Gdyby tak się stało - jest zapasowy adres z listą plików: http://tonic-art.com/acleuch/volume1/wips/ P.S.S. Fotki łącznie ważą 6MB - więc otworzenie ich wszystkich może trochę potrwać, za co przepraszam. Na dziś rozdział 1: Edytowane 30 Sierpień 201014 l przez Tonic
Napisano 30 Sierpień 201014 l No cóż... :( EDIT Złapałem oddech..bardzo fajne rzeczy..Nie wiem co więcej napisać, nic mi nie przychodzi.
Napisano 30 Sierpień 201014 l Autor Spoko :) Dodałem zapasowy adres w pierwszym poście w razie czego.
Napisano 30 Sierpień 201014 l te filterki z seri "depth of field" czasem mi sie podobają a czasem strasznie drażnią. dużo dobrego.... przy tych perspektywicznych podpierałeś sie 3d czy wszystko wyrysowane :) ? edit 12 i 13 zgasił bym tył zeby lepiej było czuć przestrzeń bo wszystko jakies takie zsharpowane :) edit2 drazni mnie 7 i 10 Edytowane 30 Sierpień 201014 l przez Coyote
Napisano 30 Sierpień 201014 l Autor W których stronach drażnią? Perspektywiczne to różnie, 13 strona z pionowymi budynkami zrobiłem na podstawie szybkiego renderu, resztę wykonałem ręcznie.
Napisano 30 Sierpień 201014 l Mając Feng Zhu w ekipie daleko zajdziecie, to pewne :D Dziwna sprawa, ale niektóre obrazki bardzo przypominają mi styl Farvusa, a koncept tej postaci w masce już bezdyskusyjnie przypomina mi jeden jego projekt. Nie wiem jak sobie to racjonalnie wytłumaczyć :) Ogólnie to super wszystko wygląda, ale przy przynajmniej połowie mam wrażenie że już gdzieś to widziałem. Prawdopodobnie przez odwołania do pewnych typowych, klasycznych rozwiązań i kadrów.
Napisano 30 Sierpień 201014 l Doprawdy nie pojmuje jak RaVirr dal rade po tym zlapac oddech ;P Ale refleksje mam identyczne jak on.
Napisano 30 Sierpień 201014 l Autor Dzięki za uwagi i miłe słowa, pomagają :) SBT77 - to muszę przejrzeć prace Farvusa, a motyw z maską to raczej jest popularny - np. mnie postać bardzo się kojarzy z jednym kolesiem z mangi Naruto. Kadry - fakt, bieda. Myślę, że niektóre w kolejnych stronach powinny być ciekawsze, ale tylko niektóre :( Rzecz do popracowania! Coyote - hehe, też mi się nie podobają w tych stronach - pokombinuję :)
Napisano 31 Sierpień 201014 l Zastrzelcie kolesia ktory wali dofa i aberracje chromatyczne wszedzie i bedzie git :P Jak na razie ilustracje bardzo dobre w porywach do rewelacjnych ;] Czekam na wiecej!
Napisano 31 Sierpień 201014 l Autor Oto zmartwychwstałem i zostawiam kolejne postępówki, 16 z 47 stron drugiego rozdziału :) Dorzucę później kolejne jak je trochę poprawię. W tych poniższych stronach są dwa ołówkowe komiksy Grzesia Korniluka, tego co zrobił rysunek do okładki :)
Napisano 31 Sierpień 201014 l Bardzo ładnie, pogratulować wyobraźni i tak na marginesie - w pierwszym rozdziale z początku (przynajmniej ja) miałem lekkie problemy ze skojarzeniem o co chodzi, dopiero potem widzę tą lecącą postać, a tak to same widoczki, natomiast tutaj widać już wszystko jak na dłoni. Super. ;>
Napisano 31 Sierpień 201014 l Autor Bardzo ładnie, pogratulować wyobraźni i tak na marginesie - w pierwszym rozdziale z początku (przynajmniej ja) miałem lekkie problemy ze skojarzeniem o co chodzi, dopiero potem widzę tą lecącą postać, a tak to same widoczki, natomiast tutaj widać już wszystko jak na dłoni. Super. ;> Słuszna uwaga, dzięki.
Napisano 31 Sierpień 201014 l fajna sprawka, ciekawa i wciągająca buduje sie opowiesc. Spytaj sie kumpli czy mozesz wrzucic rowniez ich smarowidła, bo chetnie zobaczylbym jak to wyglada w calosci;]
Napisano 31 Sierpień 201014 l Autor fajna sprawka, ciekawa i wciągająca buduje sie opowiesc. Spytaj sie kumpli czy mozesz wrzucic rowniez ich smarowidła, bo chetnie zobaczylbym jak to wyglada w calosci;] Ich rysunki będą, na stronach koncepcyjnych tego rozdziału. Chociaż nie wszystkie, bo niektóre zostały odłożone do kolejnych tomików - w szczególności pyszne rysunki Łukasza Mużacza w formacie 50x70 - strasznie mnie korci żeby popstrykać i pokazać zdjęcia ;-) Tymczasem, kolejne 4 strony:
Napisano 31 Sierpień 201014 l Hej. Fajny projekcik. Widze że ciebie też inspirują takie inicjatywy jak Exodyssey. Niby zaczeli się od artbooka a ostatecznie kto wie czy nie powstanie z tego gierka :) Podoba mi się szczególnie koncept ruin miasta. Ciekawe kolorki i tekstury.
Napisano 31 Sierpień 201014 l Autor Hej. Fajny projekcik. Widze że ciebie też inspirują takie inicjatywy jak Exodyssey. Niby zaczeli się od artbooka a ostatecznie kto wie czy nie powstanie z tego gierka :) No właśnie, jeśli znajdą sponsorów, to z pewnością będzie to więcej niż artbook. Sam trzymam kciuki, bo z takimi mocarnymi designerami to może być naprawdę ciekawa gra. Podoba mi się szczególnie koncept ruin miasta. Ciekawe kolorki i tekstury. Jeśli chodzi o szkic jednego budynku, to styl podpatrzyłem u japońskich braci Yoshinari (Kou i You) Coyote - dobsz, dobsz, postaram się subtelniej :P No ale popatrz, lubisz prace Toma Scholes'a? Na koniec wszystkie pozostałe strony 2 rozdziału - na dziś mam troszkę dosyć dziubdziania igłą detali ;) (też trochę do ściągnięcia, 19 stron, razem 6.5MB) EDIT: Wkradł się błąd, na 52 stronie chodziło mi o ilustrację z lewej, nie z dołu. Edytowane 31 Sierpień 201014 l przez Tonic
Napisano 1 Wrzesień 201014 l Jak dobrze że jestem astmatykiem i posiadam leki rozszerzające oskrzela i ogólnie poprawiające oddychanie bo bym chyba nie złapał bez nich oddechu. Po prostu masakra. Świetny klimat, a to z rysowaniem na modelach 3d, cholerka że ja na to nie wpadłem ;) Dżungla wygląda super. Zmiażdżyłeś mnie. pzd. Daniel //edit: Chcę więcej. PS. Co do gry to jak by ktoś umiał obsługiwać jakiś silnik... i miałby chęci... to mogę pomóc przy modelowaniu :)
Napisano 1 Wrzesień 201014 l Wow, that surely took a while. Chopie niektóre arty są wręcz kosmiczne 0_0. pozdrawiam
Napisano 1 Wrzesień 201014 l gigantyczne i mocne rzeczy.Chętnie bym to obejrzał fizycznie trzymając duży artbook w dłoniach jak np do Wiedzmina.
Napisano 3 Wrzesień 201014 l Autor Jedidan12 - pomysły można przenieść na 3D, ale z klimatem byłoby ciężko :( Osobiście czekam, aż technologia 3D dojdzie do punktu, w którym będzie można w miarę łatwo przenieść 2D do 3D/symulować 2D (alias pseudo 2D, 2.5D). W tej chwili to chyba można zrobić przygodówkę z lat 90-95 typu 'point&click' :) Joel, xmichalinx, serio, Fusman, dzięki :) Dziś wrzucam wszystkie szkicowe strony trzeciego rozdziału, choć jest krótki bo jest tylko 8 stron. P.S. Krytyka, proszę :) Serio, nie cackajcie się z nią - jestem pewien że można mnóstwo rzeczy poprawić. Edytowane 3 Wrzesień 201014 l przez Tonic
Napisano 3 Wrzesień 201014 l Trzecia bardzo fajna w reszcie brakuje mi szczegółów. Poza tym jedna z moich ulubionych teczek. ;) Jak byś pozwolił to chciałbym sobie niektóre spróbować zaadaptować do 3d :) Chcę więcej (uzależniasz mnie), Daniel.
Napisano 3 Wrzesień 201014 l Autor Hehe, proszę, spróbuj :) Ciekaw jestem jak Ci to wyjdzie :) Został jeszcze ostatni rozdział, 14 stron (w tym 12 z rysunkami) i koniec pierwszego tomiku :)
Napisano 5 Wrzesień 201014 l wszystko przekot edit: mi tez, mi tez, ale nie razi Edytowane 5 Wrzesień 201014 l przez Bedyk ed
Napisano 5 Wrzesień 201014 l miejscami tyłek rwie, a miejscami nie ; ] ale dwie ostatnie pracki to juz cos!
Napisano 5 Wrzesień 201014 l jak reszta, myślę że poziom strasznie różny, niektóre kopią pupę, w innych trochę zbyt bezczelnie z teksturami i filtrami ale za ilość się należy ogromny niskoskłon
Napisano 6 Wrzesień 201014 l Autor ola-fie i Bedyku, a które prace wam się skojarzyły? nicponim, ;) Varmer - jednym z założeń przy tworzeniu tomiku było zastosowanie różnych stylów i technik. Chciałem się nauczyć nowych rzeczy, więc eksperymentowałem - jak widać, z różnymi efektami, ale jedno mogę z pewnością powiedzieć - mnóstwa rzeczy się nauczyłem, o niebo więcej niż gdybym się trzymał jednego stylu. I na dziś pozostałymi stronami zamykam szkicowy pierwszy tomik. Wszystkich "kartek" jest łącznie 87. Widzę, że wielu z Was się podobało, cieszy mnie to ;) Ale przede wszystkim dziękuję za krytykę, chociaż cicho liczyłem na porządne biczowanie :-P O, i prosiłbym Was o jedno - powiedzcie mi, które ilustracje lub/i ramka komiksu były najciekawsze? Po doszlifowaniu stron chcę je wrzucić na stronę i będę chciał wykorzystać niektóre z nich w celach promocyjnych, stąd pytanie. (tę stronę chyba kompletnie przeprojektuję, bo kadr nijaki i nie widać funkcjonalności altany) P.S. Zawsze chciałem powiedzieć wredne "to be continued.." X-D
Napisano 6 Wrzesień 201014 l Świetne prace, dobry klimat, Ciekawe fabularnie, Dobry warsztat. Bardzo przyjemnie się to ogląda.
Napisano 7 Wrzesień 201014 l Ja się przyczepię teraz w kwestii językowej (żebyś się nie musiał wstydzić w materiałach promocyjnych ;) ). Jeśli rzeczownik zaczyna się samogłoską, to stawiasz rodzajnik an, jeśli spółgłoską, wtedy jest a. For instance: An interior, a creature. O i chciałem powiedzieć, że wyjątkowo wygląda woda na ostatnich, podoba mi się, w ogóle wszystko mjut, daj jakieś make-of'y. pozdrawiam
Napisano 7 Wrzesień 201014 l Autor Ja się przyczepię teraz w kwestii językowej (żebyś się nie musiał wstydzić w materiałach promocyjnych ;) ). Jeśli rzeczownik zaczyna się samogłoską, to stawiasz rodzajnik an, jeśli spółgłoską, wtedy jest a. For instance: An interior, a creature. O i chciałem powiedzieć, że wyjątkowo wygląda woda na ostatnich, podoba mi się, w ogóle wszystko mjut, daj jakieś make-of'y. pozdrawiam O, dzięki za przytoczenie zasady - rodzajniki stosowałem na wyczucie. Poprawione, będę o tym pamiętać :) Co do make-of'ów, to obawiam się, że tego prawie nic nie ma - zapominałem o postępówkach w trakcie malowań :-P Zmienię to w kolejnym tomiku (w końcu było założenie, że projekt będzie głównie dla rysowników, a sam wiem jak miłą rzeczą są postępówki). Poszperam, może znajdę wcześniejsze wersje niektórych prac plus jakieś niewykorzystane rysunki.
Napisano 7 Wrzesień 201014 l poza 1 rysunkiem to potrochu wszystkie chyba w ostatnim albumie thorgala, wystepuje podobna postac z takim zakutym łbem=] no i troche sam sposob kładzenia plamy ale podkreslam nie bylko to negatywne odczucie pozatym co jak co ale Rosinski to dobra szkola
Napisano 7 Wrzesień 201014 l Co do make-of'ów, to obawiam się, że tego prawie nic nie ma - zapominałem o postępówkach w trakcie malowań :-P Jak mogłeś? ';P W każdym razie czekam na wszystko co masz :)
Napisano 7 Wrzesień 201014 l o chłopie nie ma co tu pisać przychodzi człowiek ze szkoły i myśli sobie że coś narysuje i siada i włańcza to i ja pier papier zeby nie mówić brzydko;p kawał dobrej roboty
Napisano 7 Wrzesień 201014 l nie odpowiedziałem: ten sepiowy mi od razu przypomniał rosińskiego, moze dlatego, ze on zawsze pamiętał że postaci w kadrze nie są cześcią kadru tylko opowieści, a te wygladaja jakby wlasnie toczyla sie jakaś fabuła. Nie wiem czy zauwazyles, ale przestrzen budujesz niemal wyłacznie planami - bardzo mało światłocienia i przez to masz w wielu ujęciach niemal ten sam kadr i pozycje obserwatora. Takie moje wrażenie. Aha i w tych jak i w teczce masz bardzo dobrą kompozycję zawsze. pozazdrościć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto