NASTRASH Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 (edytowane) Witam wszystkich, w najbliższym czasie planuję popracować trochę nad poprawą skilla w sculptowaniu różnych rzeczy więc postanowiłem wrzucać wszystkie modele w jedno miejsce, zamiast spamować wszędzie dookoła ;). Chętnie wysłucham wszelkiej krytyki i rad. Edytowane 30 Styczeń 2011 przez NASTRASH 1
Smoku Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 Hej nie znam się na rzeźbieniu ale kolo chyba ma za małą dynkę, pomijając fakt iż jest napakowany. I w twarzy spaślaka jest coś nie realistycznego a tak po za tym To świetnie wygląda cała reszta:) Pozdr
dac77 Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 Szczerze pisząc to żaden nie jest podobny do refki.
Smoku Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 hehe ale moim zdaniem wygląda okej, myślałem że z głowy robisz :p tylko ten koleś jak mówiłem ma za małą dynkę a jakieś błędy modelarskie Ci ewentualnie zasugerują zbrushowcy czy tam mudboxowscy, nie znam się ale to chyba zbrush nie?
mafida Napisano 12 Październik 2010 Napisano 12 Październik 2010 Fajne modeliki,miejscami troche przegięty ten pierwszy ale i tak fajny. Jadziesz dalej:)
olaf Napisano 12 Październik 2010 Napisano 12 Październik 2010 jakbyś przetasował kolejność wyszłyby skutki stosowania metadonu. troche glutowate głowy poza ostatnią.
NASTRASH Napisano 13 Październik 2010 Autor Napisano 13 Październik 2010 @dac77: haha, uznam to za komplement ;-) @smoku132: Dzięki, ta mała głowa to akurat celowo, to tzw. kanon Lizypa czyli wzrost = 9 wysokości głowy, taka forma stylizacji. Dac77 chyba sobie tak zażartował ;-) tak jak przypuszczałeś wszystko było dłubane z głowy i w tych głowach z kulki (te bez uszu) nie chodziło mi o nadmierny realizm a raczej stylizację. @mafida: Dzięki. Postaram się wrzucać coś jak najczęściej więc zapraszam ;-). @ola-f: :-D . No to fakt te głowy "z kulki" to takie totalne speedy , poniżej 1h bez polerowania itd. tylko żeby wydobyć formę i wypróbować jakieś nowe rzeczy. Pewnie będę wrzucał trochę wypolerowanych i trochę takich speed-glutów na przemian ;-). Od dawna się zbierałem, żeby sobie zrobić takie pełne studium anatomii twarzy, może tym razem się uda. Na razie tyle:
Nezumi Napisano 13 Październik 2010 Napisano 13 Październik 2010 Bardzo bardzo - jeszcze jak w 1h to w ogole super. Dajesz dalej, ladna teczka sie zapowiada.
olaf Napisano 13 Październik 2010 Napisano 13 Październik 2010 tez sie musze przelamac do zrobienia prawdziwych rzeczy. Ładnie to wygląda.
Vega Napisano 13 Październik 2010 Napisano 13 Październik 2010 Kły nie są na małe? Przynajmniej mnie się tak wydaje :) U mnie to wystają ponad wszystkie :D i to nawet o grubość języka :D
Smoku Napisano 13 Październik 2010 Napisano 13 Październik 2010 Coś te pęknięcie dziwnie wyglądają, ale pewnie mi się coś przywiduję. Tak po za tym to racja, dobra teczuszka się zapowiada :) Good luck
mafida Napisano 13 Październik 2010 Napisano 13 Październik 2010 Czacha niezła. To nie pęknięcia to szwy czaszkowe;) Vega,w końcu się wydało,jesteś wampirem:D
Smoku Napisano 13 Październik 2010 Napisano 13 Październik 2010 Wiem :P jak zwał tak zwał, ale jest właśnie tak że wygląda jak ubytek a nie jak szew troszkę. ale może to tylko moje odczucie
Godzil Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 Vega zazdroszczę, zrób fotkę zębów i pokarz :] Świetna czacha, Quake mi się skojarzył...
NASTRASH Napisano 16 Październik 2010 Autor Napisano 16 Październik 2010 @Nezumi: Dzięki. @ola-f: e tam, stylizowane rzeczy i tak są fajniejsze niż hiperrealistyczne, tylko że ciężko o dobrą stylizację bez znajomości tych prawdziwych rzeczy, niestety. Dzieki ;-). @Vega: U Ciebie to chyba skutki przedawkowania "Zmierzchu" ;-D. Ale fakt wyciągnąłem je tak z 1-2mm, nie chciałem żeby wyglądała jak jakaś stylizacja a za długie kły od razu psują efekt. @smoku132: Dzięki. Hym no niestety nie wiem jak te szwy przedstawić w inny sposób, szczerze mówiąc to wydawało mi się że to generalnie są takie "pęknięcia", ale może ktoś mnie poprawi ? @mafida: Dzięki. @Godzil: Dzięki. Sam nie wiem czy to dobrze, te w Quake'u chyba były jakoś stylizowane, mi zależało na jak najnormalniejszym wyglądzie ;-). Nie wiele, ale zawsze coś tam.
Godzil Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 To tylko skojarzenie, render tez dołożył swoje, czacha wydaje mi się naprawdę bardzo realna, ale... oczodoły nie powinny mieć dziury do środka czaszki?
plasti Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 (edytowane) czolo za plaskie i szczeka ogromna imho, ale jest wypas jesli moge: Edytowane 16 Październik 2010 przez plasti
Godzil Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 O kurcze no... nie znam się na anatomii, ale ta wersja jakaś prawdziwsza, faktycznie korekta czoła chyba pomogła
NASTRASH Napisano 17 Październik 2010 Autor Napisano 17 Październik 2010 @plasti: Wielkie dzięki za tego liquify'a no tak to jest jak się człowiek na coś za długo gapi to przestaje dostrzegać najbardziej oczywiste rzeczy ;-D. @Godzil: Tak zgadza się powinny być dziury w oczodołach, w otworze nosowym i w tych kanałach od ucha, ale uznałem że nie ma to za bardzo wpływu na ogólną bryłę a tak było na pewno szybciej i łatwiej. Co do oceniania poprawności anatomii to wydaje mi się, że nie trzeba specjalnie jej znać żeby ocenić, że coś jest nie tak ;-). Wersja po korektach które zasugerował plasti a tu jeszcze takie porównanie starej i nowej czaszki z profilu
plasti Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 (edytowane) no i bomba!!! 5* tak to wlasnie jest, sam tak nieraz mam, ze model niby skonczony, ale jak sie budze na swiezo to zaraz widze wszystkie bledy:] a wlasnie, ja przesunalem jeszcze obszar nosa w okolicach oczu w dol, by troszke creepy dodac do czachy :] Edytowane 17 Październik 2010 przez plasti
Smoku Napisano 17 Październik 2010 Napisano 17 Październik 2010 Nie sądzisz tylko, że ząbki ma jakby szorował 10 razy dziennie i wybielał :>? tak deczko nie pasują do czaszki ale pewnie to jeszcze zmienisz, a sama czacha wygląda na łakomy kąsek dla archeologa lub pracownika prosektorium :D
KoMic Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 gites malina, jak tos ie stalo ze wczensiej tu nie wpadlem,,,.... nie wiem, ale zaluje. jest na czym powiesic oko. baaardzo ladnie Ci to wychodzi: ]
NASTRASH Napisano 9 Styczeń 2011 Autor Napisano 9 Styczeń 2011 @Smoku: Materiały są mocno umowne - zwykłe matcapy zbrushowe , także faktycznie do ideału trochę brakuje. Może jeszcze kiedyś się z nią pobawię i dorobię teksturki z prawdziwego zdarzenia. @KoMic: Dzięki ;-) Mały update, po przerwie. Demon zrobiony na dwutygodniowy speedsculpting i kolejna szybka głowa dla rozruszania ręki. i jeszcze ta sama głowa w wersji magneto:
F/X Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 Okolice oczy, policzki, czoło wyglądają bardzo fajnie. Usta wyglądają dosyć dziwnie. Obstawiałbym, że są za wysoko i żuchwa trochę za bardzo wsunięta do tyłu. Robiłeś z jakiejś referki?
NASTRASH Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Napisano 10 Styczeń 2011 @F/X: Mhm, racja sama szczęka jest dosyć mocno opuszczona. Myślę, że cofnięta jest jeszcze w granicach normy ale rzeczywiście ta odległość od podbródka do czubka nosa, mocno odbiega od kanonu. Raczej tutaj chodziło mi o pewną komiksową stylizację ale zrobiłem kilka szybkich tweaków żeby te proporcje sprawdzić. Mniej więcej o to chodziło ? Zazwyczaj mam na drugim monitorze sporo różnych fotek pootwieranych i na nie zerkam - żadnej konkretnej referki nie używałem tutaj. Generalnie to szkoda mi czasu już na tą głowę, postaram się następną zrobić trochę mniej stylizowaną. Dzisiaj coś trochę innego, taka stopa na szybko. Wszelkie komentarze i krytyka mile widziane ;-).
koovert Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 W pierwszych modelach jest trochę niedoróbek jeśli chodzi o anatomię (dolna część nosa). W tej ostatniej głowie już jest bardzo spoko, doczepić się można tylko do zbyt wystającej krtani, ale poprawa tego to są dwa machnięcia :) Jedziesz dalej!
lukanus Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 ładnie dajesz panie. sporo fajnych prac. w ostatniej "głowa" (tj. wszystko prócz twarzy) w stosunku do twarzy wydaje mi się nieco za duża, ale może to przez brak uszu. i krtań trochę za nisko. stopa elegancka.
NASTRASH Napisano 13 Styczeń 2011 Autor Napisano 13 Styczeń 2011 @koovert: Dzięki, mam nadzieję że będzie tylko coraz lepiej ;-). Poprawiłem trochę szyję bo faktycznie była słaba. @lukanus: Dzięki, miło słyszeć. Dokładnie tak jak mówisz, miałem już odpuścić tą głowę ale nie dała mi spokoju. Zmniejszyłem trochę czaszkę i dodałem uszy, teraz powinno być trochę lepiej.
lukanus Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 jest lepiej, ale wydaje mi się, ze odrobinę ucho za daleko do tyłu dałeś (choć może tylko mi się wydaje). tak czy inaczej, zdradź mi proszę sekret, jak Ty (i Tobie podobni zresztą) to robisz, że te modele są tak gładkie, nie tracąc przy tym nic z detalu? :)
Lucek Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 Pewnie że ucho do tyłu - też tak robię bo lepiej to wygląda do łysej czachy:D Ogólnie proporcje przesadzone na maxa. Nie bój się zmniejszyć szyi - i tak leszczem nie będzie. lukanus: zintensity na 10 i jedziesz smoothem na wysokim subdivie. 1
NASTRASH Napisano 14 Styczeń 2011 Autor Napisano 14 Styczeń 2011 @lukanus: Myślę, że to może być wina tej zbrushowej perspektywy i głowa mogła być minimalnie obrócona. Wydaje, że to umiejscowienie uszu jest w miare ok - dla pewności dodałem jeszcze siatkę kanonu twarzy. Jeśli chodzi o wygładzanie to ja osobiście często kasuję np. najwyższy subdiv (albo 2 ) i dopiero dodaję podział - wtedy część detalu zostaje, albo przynajmniej wiadomo gdzie był i całość na szybko poprawiam dam standardem. Do tego na wyższych levelach używam elastic brusha zamiast claya i sporo mpolish i smootha. @lucek: Ucho tak jak napisałem wyżej, wydaje mi się raczej ok, ale chyba jestem osamotniony w swojej opinii ;-D. Co do szyi, to on już dla mnie wygląda jak chudy leszcz ... za dużo referek kulturystów pewnie. 1
Lucek Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 żaden kulturysta nie ma takiego karczycha. Czaszka jest za długa i twarz zbyt wysunięta w ogóle. To jest taka pułapka jak nie pilnujesz proporcji na początku. Każdy to ma:)
Levus Napisano 14 Styczeń 2011 Napisano 14 Styczeń 2011 Ano, jasne, że ucho jest cofnięte, i za wysoko jest, góra ucha powinna być na wysokości gałki ocznej. Zbyt mocno ścięte czoło, tył głowy z widoku pod skosem wychodzi, że jest też ścięty. Tak jak lucek napisał, weź mu trzewioczaszkę razem z żuchwą i przednią częścią szyi cofnij wgłąb głowy to się poprawi nieco:)
NASTRASH Napisano 15 Styczeń 2011 Autor Napisano 15 Styczeń 2011 @lucek: Spierałbym się. Mi się wydaje, że są ludzie którzy mają grubsze szyje, choćby: link_1 , link_2, czy np. link_3 , ale może jestem nie obiektywny, sam już nie wiem. W każdym razie odchudziłem ten kark jeszcze trochę tak jak radziłeś. @Levus: Wyłączyłem perspektywę bo chyba przez to ciężko było mi złapać dobre proporcje. Pozmieniałem proporcje profilu bez perspektywy: A tak to wygląda już z włączoną perspektywą:
Lucek Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 Jeszcze do przodu to ucho:) I większe po męsku:) no wygląda prawie ok:)
lukanus Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 czy szyja nie jest nieco za wąska (patrząc od przodu)? za wąska, za długa, albo głowa za szeroka. już sam nie wiem. w każdym razie dziwnie mi się patrzy na tą szyję :) (ale może tylko mi się wydaje). pozdrawiam.
Lucek Napisano 15 Styczeń 2011 Napisano 15 Styczeń 2011 Jest za szeroka u podstawy. Rozszerza się ku dołowi. I jest zdecydowanie za długa. O szyi trzeba pamiętać że w gruncie rzeczy ma kształt rury, a ludzie rzeźbią przerysowując kaptury i połączenie z mostkiem.
NASTRASH Napisano 15 Styczeń 2011 Autor Napisano 15 Styczeń 2011 @lucek, lukanus: Wielkie dzięki za zainteresowanie i wskazówki, jeszcze trochę tweak'ów zrobiłem. Mam nadzieję, że jest trochę lepiej ale czuję że już dalej nie ma sensu nad tym siedzieć bo się robi takie typowe "polishing a turd" ;-D. Na pewno następnym razem będę musiał zwrócić większą uwagę na niektóre kwestie.
NASTRASH Napisano 30 Styczeń 2011 Autor Napisano 30 Styczeń 2011 Kolejna głowa do kolekcji ;-). Tym razem trochę mniej stylizowana dla odmiany. Komentarze i krytyka jak zawsze mile widziane.
plasti Napisano 30 Styczeń 2011 Napisano 30 Styczeń 2011 kozacko! Twoja wiadomość jest za krótka. Post musi zawierać minimum 10 znaków.
Vega Napisano 30 Styczeń 2011 Napisano 30 Styczeń 2011 Ucho mi się nie podoba :) Miejscami za ostre krawędzie ma :) Oraz chyba trochę za małe :)
indian Napisano 30 Styczeń 2011 Napisano 30 Styczeń 2011 witam, świetne prace :) mógłbyś podzielić się matcapem tego ostatniego typka ? salut.
Lucek Napisano 30 Styczeń 2011 Napisano 30 Styczeń 2011 Te same proporcje co poprzednio. Przeskaluj tę twarz bo skończysz w grach komputerowych:)
F/X Napisano 30 Styczeń 2011 Napisano 30 Styczeń 2011 Widać, że albo ta sama baza albo inspiracja. Krtań za daleko wysunięta na rzucie z boku. Reszta bardzo fajnie
NASTRASH Napisano 2 Luty 2011 Autor Napisano 2 Luty 2011 @plasti: Dzięki. @Vega: Racja, strasznie olałem to ucho, trochę je poprawiłem. @indian: Dzięki, matcap nie mój ale autor wrzucał tutaj, proszę -> http://www.zbrushcentral.com/showpost.php?p=724393&postcount=39 @lucek: Dzięki za wskazówki, trochę przeskalowałem. @F/X: Mhm no bazka ta sama, ale to praktycznie box z extrudem na szyje wiec to pewnie wina referek - ten sam zestaw ... trzeba poszukać czegoś nowego najwyraźniej. Poprawiłem krtań. Dzięki.
kotisded Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Super. Fajna pracka. Jakbym miał coś podpowiedzieć (IMO), to szyja wydaje mi się za gruba, nad obojczykami bym chwilę jeszcze posiedział, te mięśnie spod ucha do obojczyków żadko kiedy są tak widoczne- szczególnie u facetów, a pokazują się gdy są naprężone przy skręcie szyi najczęściej. Jabłko adama i okolice bym dodał, ucho na zewnętrznym płacie się troche baboli, góra nosa, między oczami wydaje mi się lekko za szeroka, nie znam referencji i to się może tylko wydawać. Zacząłbym od początku bruzdy na ustach bo ci pozostawały dziury od brusha (damian?)- i będzie kozacko :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się