Skocz do zawartości

Modele 3D: Teczka rzeźbiarska


NASTRASH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, w najbliższym czasie planuję popracować trochę nad poprawą skilla w sculptowaniu różnych rzeczy więc postanowiłem wrzucać wszystkie modele w jedno miejsce, zamiast spamować wszędzie dookoła ;). Chętnie wysłucham wszelkiej krytyki i rad.

 

workinprogresssheet03.jpg

 

mnstrsclpt.jpg

 

speedglowa.jpg

 

speedglowa2.jpg

 

speedglowa3.jpg

Edytowane przez NASTRASH
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 46
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

@dac77: haha, uznam to za komplement ;-)

 

@smoku132: Dzięki, ta mała głowa to akurat celowo, to tzw. kanon Lizypa czyli wzrost = 9 wysokości głowy, taka forma stylizacji. Dac77 chyba sobie tak zażartował ;-) tak jak przypuszczałeś wszystko było dłubane z głowy i w tych głowach z kulki (te bez uszu) nie chodziło mi o nadmierny realizm a raczej stylizację.

 

@mafida: Dzięki. Postaram się wrzucać coś jak najczęściej więc zapraszam ;-).

 

@ola-f: :-D . No to fakt te głowy "z kulki" to takie totalne speedy , poniżej 1h bez polerowania itd. tylko żeby wydobyć formę i wypróbować jakieś nowe rzeczy. Pewnie będę wrzucał trochę wypolerowanych i trochę takich speed-glutów na przemian ;-).

 

Od dawna się zbierałem, żeby sobie zrobić takie pełne studium anatomii twarzy, może tym razem się uda. Na razie tyle:

 

czaszkao.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi: Dzięki.

 

@ola-f: e tam, stylizowane rzeczy i tak są fajniejsze niż hiperrealistyczne, tylko że ciężko o dobrą stylizację bez znajomości tych prawdziwych rzeczy, niestety. Dzieki ;-).

 

@Vega: U Ciebie to chyba skutki przedawkowania "Zmierzchu" ;-D. Ale fakt wyciągnąłem je tak z 1-2mm, nie chciałem żeby wyglądała jak jakaś stylizacja a za długie kły od razu psują efekt.

 

@smoku132: Dzięki. Hym no niestety nie wiem jak te szwy przedstawić w inny sposób, szczerze mówiąc to wydawało mi się że to generalnie są takie "pęknięcia", ale może ktoś mnie poprawi ?

 

@mafida: Dzięki.

 

@Godzil: Dzięki. Sam nie wiem czy to dobrze, te w Quake'u chyba były jakoś stylizowane, mi zależało na jak najnormalniejszym wyglądzie ;-).

 

Nie wiele, ale zawsze coś tam.

 

czaszkafull.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@plasti: Wielkie dzięki za tego liquify'a no tak to jest jak się człowiek na coś za długo gapi to przestaje dostrzegać najbardziej oczywiste rzeczy ;-D.

 

@Godzil: Tak zgadza się powinny być dziury w oczodołach, w otworze nosowym i w tych kanałach od ucha, ale uznałem że nie ma to za bardzo wpływu na ogólną bryłę a tak było na pewno szybciej i łatwiej. Co do oceniania poprawności anatomii to wydaje mi się, że nie trzeba specjalnie jej znać żeby ocenić, że coś jest nie tak ;-).

 

Wersja po korektach które zasugerował plasti

 

czaszkafullfix.jpg

 

a tu jeszcze takie porównanie starej i nowej czaszki z profilu

 

fprofilenew.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i bomba!!! 5*

 

tak to wlasnie jest, sam tak nieraz mam, ze model niby skonczony, ale jak sie budze na swiezo to zaraz widze wszystkie bledy:]

 

a wlasnie, ja przesunalem jeszcze obszar nosa w okolicach oczu w dol, by troszke creepy dodac do czachy :]

Edytowane przez plasti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Smoku: Materiały są mocno umowne - zwykłe matcapy zbrushowe , także faktycznie do ideału trochę brakuje. Może jeszcze kiedyś się z nią pobawię i dorobię teksturki z prawdziwego zdarzenia.

 

@KoMic: Dzięki ;-)

 

Mały update, po przerwie. Demon zrobiony na dwutygodniowy speedsculpting i kolejna szybka głowa dla rozruszania ręki.

 

speeddemon.jpg

 

speedhead8.jpg

 

i jeszcze ta sama głowa w wersji magneto:

 

magneto.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okolice oczy, policzki, czoło wyglądają bardzo fajnie.

 

Usta wyglądają dosyć dziwnie. Obstawiałbym, że są za wysoko i żuchwa trochę za bardzo wsunięta do tyłu.

 

Robiłeś z jakiejś referki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@F/X: Mhm, racja sama szczęka jest dosyć mocno opuszczona. Myślę, że cofnięta jest jeszcze w granicach normy ale rzeczywiście ta odległość od podbródka do czubka nosa, mocno odbiega od kanonu. Raczej tutaj chodziło mi o pewną komiksową stylizację ale zrobiłem kilka szybkich tweaków żeby te proporcje sprawdzić. Mniej więcej o to chodziło ? Zazwyczaj mam na drugim monitorze sporo różnych fotek pootwieranych i na nie zerkam - żadnej konkretnej referki nie używałem tutaj. Generalnie to szkoda mi czasu już na tą głowę, postaram się następną zrobić trochę mniej stylizowaną.

 

tweak8.jpg

 

Dzisiaj coś trochę innego, taka stopa na szybko. Wszelkie komentarze i krytyka mile widziane ;-).

 

speedstopa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszych modelach jest trochę niedoróbek jeśli chodzi o anatomię (dolna część nosa). W tej ostatniej głowie już jest bardzo spoko, doczepić się można tylko do zbyt wystającej krtani, ale poprawa tego to są dwa machnięcia :) Jedziesz dalej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@koovert: Dzięki, mam nadzieję że będzie tylko coraz lepiej ;-). Poprawiłem trochę szyję bo faktycznie była słaba.

 

@lukanus: Dzięki, miło słyszeć. Dokładnie tak jak mówisz, miałem już odpuścić tą głowę ale nie dała mi spokoju. Zmniejszyłem trochę czaszkę i dodałem uszy, teraz powinno być trochę lepiej.

 

uszy8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest lepiej, ale wydaje mi się, ze odrobinę ucho za daleko do tyłu dałeś (choć może tylko mi się wydaje). tak czy inaczej, zdradź mi proszę sekret, jak Ty (i Tobie podobni zresztą) to robisz, że te modele są tak gładkie, nie tracąc przy tym nic z detalu? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że ucho do tyłu - też tak robię bo lepiej to wygląda do łysej czachy:D Ogólnie proporcje przesadzone na maxa. Nie bój się zmniejszyć szyi - i tak leszczem nie będzie.

 

lukanus: zintensity na 10 i jedziesz smoothem na wysokim subdivie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lukanus: Myślę, że to może być wina tej zbrushowej perspektywy i głowa mogła być minimalnie obrócona. Wydaje, że to umiejscowienie uszu jest w miare ok - dla pewności dodałem jeszcze siatkę kanonu twarzy.

Jeśli chodzi o wygładzanie to ja osobiście często kasuję np. najwyższy subdiv (albo 2 ) i dopiero dodaję podział - wtedy część detalu zostaje, albo przynajmniej wiadomo gdzie był i całość na szybko poprawiam dam standardem. Do tego na wyższych levelach używam elastic brusha zamiast claya i sporo mpolish i smootha.

 

@lucek: Ucho tak jak napisałem wyżej, wydaje mi się raczej ok, ale chyba jestem osamotniony w swojej opinii ;-D. Co do szyi, to on już dla mnie wygląda jak chudy leszcz ... za dużo referek kulturystów pewnie.

 

proporcje.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, jasne, że ucho jest cofnięte, i za wysoko jest, góra ucha powinna być na wysokości gałki ocznej.

Zbyt mocno ścięte czoło, tył głowy z widoku pod skosem wychodzi, że jest też ścięty.

 

Tak jak lucek napisał, weź mu trzewioczaszkę razem z żuchwą i przednią częścią szyi cofnij wgłąb głowy to się poprawi nieco:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lucek: Spierałbym się. Mi się wydaje, że są ludzie którzy mają grubsze szyje, choćby: link_1 , link_2, czy np. link_3 , ale może jestem nie obiektywny, sam już nie wiem. W każdym razie odchudziłem ten kark jeszcze trochę tak jak radziłeś.

 

@Levus: Wyłączyłem perspektywę bo chyba przez to ciężko było mi złapać dobre proporcje.

 

Pozmieniałem proporcje profilu bez perspektywy:

 

proporcje2.jpg

 

A tak to wygląda już z włączoną perspektywą:

 

tweak28.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lucek, lukanus: Wielkie dzięki za zainteresowanie i wskazówki, jeszcze trochę tweak'ów zrobiłem. Mam nadzieję, że jest trochę lepiej ale czuję że już dalej nie ma sensu nad tym siedzieć bo się robi takie typowe "polishing a turd" ;-D. Na pewno następnym razem będę musiał zwrócić większą uwagę na niektóre kwestie.

 

tweakfin8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@plasti: Dzięki.

 

@Vega: Racja, strasznie olałem to ucho, trochę je poprawiłem.

 

@indian: Dzięki, matcap nie mój ale autor wrzucał tutaj, proszę -> http://www.zbrushcentral.com/showpost.php?p=724393&postcount=39

 

@lucek: Dzięki za wskazówki, trochę przeskalowałem.

 

@F/X: Mhm no bazka ta sama, ale to praktycznie box z extrudem na szyje wiec to pewnie wina referek - ten sam zestaw ... trzeba poszukać czegoś nowego najwyraźniej. Poprawiłem krtań. Dzięki.

 

speedglowa9compofix.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Fajna pracka.

Jakbym miał coś podpowiedzieć (IMO), to szyja wydaje mi się za gruba, nad obojczykami bym chwilę jeszcze posiedział, te mięśnie spod ucha do obojczyków żadko kiedy są tak widoczne- szczególnie u facetów, a pokazują się gdy są naprężone przy skręcie szyi najczęściej. Jabłko adama i okolice bym dodał, ucho na zewnętrznym płacie się troche baboli, góra nosa, między oczami wydaje mi się lekko za szeroka, nie znam referencji i to się może tylko wydawać. Zacząłbym od początku bruzdy na ustach bo ci pozostawały dziury od brusha (damian?)- i będzie kozacko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności