Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
W dniu 16.07.2022 o 19:47, Pasiterek napisał:

Tym razem kolorek . Chciałem  pomieszać różne pędzle  lecz  użyłem tylko jednego .

g91.jpg

Śmielej maźnij tych kolorów 😄 

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Cześć, masz fajne pomysły ale polecałbym zapisać się na kurs rysunku; lub może porysować trochę z modela, lub martwych natur. Wtedy pracki zyskałyby na przestrzenności i realiźmie. Pozdrawiam 🙂 

Ciekawą metodą jest też wzięcie jakiejś pracy i skopiowanie z niej oświetlenia, waloru i palety barw, ale już na swojej 🙂

Edytowane przez jakubziom
  • Like 1
Napisano
W dniu 16.07.2022 o 19:47, Pasiterek napisał:

Tym razem kolorek . Chciałem  pomieszać różne pędzle  lecz  użyłem tylko jednego .

g91.jpg

no dobra chyba przez ostatnie tygodnie zwichrowało mi psyche... ale ja tu widzę zielonego Putinasa z toporem... no ale może już mi odp******a 😉 

  • Like 1
Napisano

RaVirr :  Próbowałem dodać więcej  kolorów ale efekt był słaby. Następnym razem postaram się by było więcej barw.

jakubziom: Chciałem  się zapisać na Wakacyjny kurs rysunku   do  Szkoły rysunku Domin , ale niestety z kilku powodów nic z tego nie wyszło. Może kiedyś...

Mortom:  😄 To chyba przez to spojrzenie jest podobny . Nie było to zamierzone ale mi też się z nim kojarzy.

  • Like 1
Napisano

Nie bardzo wiem jak użyć  Rim Light , czy  trzeba dać jakieś źródła  światła  czy jakieś tło z którym też zresztą mam kłopot tak by obrazek był atrakcyjniejszy .

sam 145.jpg

Napisano

Rimlighta zazwyczaj używa się, żeby podkreślić kontur postaci na tle ciemnego tła:

image.png.5b7589b34d68e8c0faaa069cc25dbec9.png

a z takim białym tłem jak Ty masz można go użyć do przeciwnego celu, aby wtopić postać w tło (contre-jour).

image.png.a0a03f4e4512c620a60e5b6ecda9b323.png

ale moim zdaniem warto by się zastanowić, czy to brak rimlighta jest największym problemem w tej pracy i czy nie uzyskałbyś większej poprawy atrakcyjności obrazka pracując nad innymi rzeczami? Lepiej by było spędzić czas na poprawę proporcji postaci, pozy, anatomii, kompozycji, niż na dodawaniu tego rimlighta.

  • Like 3
Napisano

Nie musisz nad wszystkim na raz. Weź jedną z tych rzeczy na warsztat i pokombinuj nad nią w tym rysunku aż będzie poprawa, na przykład popracuj nad dłońmi, albo nad całą pozą, albo spróbuj inaczej skadrować i skoncentruj się na tej jednej rzeczy. W ten sposób Cię nie przytłoczy że "tyle tego" a coś osiągniesz, czegoś nowego się nauczysz.

  • Like 1
Napisano

Myślałeś może żeby coś porobić z podstaw rysunku? Żeby poprawić na początek szkic. Niedawno powstała nowa teczka, tam jest dużo pisane o tym. 

Napisano

Hejka Ostatnio  poświeciłem ciut czasu na  rysowanie różnych póz z fotek. Jestem niecierpliwy  to tez brałem te bardziej  złożone  no i  poległem , ale nie zamierzam się  poddawać. Wrócę  chyba do proporcji i sposobów konstruowania   dynamicznych póz... 🙂

Napisano (edytowane)

Widać że "orkowaty" rozkminia coś w deseń: Co ja tu robię? Skąd ta niebieska wielka kropka po prawej? Jaki stwórca daje swoim dzieciom tak duże jabłko Adama? Gdzie jest reszta mojego ciała? Gdzie podziały się cienie w moim świecie? Pytania pytania pytania... Gdzie mój grog? 😉 Czyli dzień jak co dzień 😉 

Edytowane przez Mortom
  • Haha 1
Napisano

Huh , wkurzyłem się, znowu nie sprawdziłem czy dany pomysł jest wykorzystany przed wykonaniem rysunku 😧

Sam obrazek nie wiem czemu ale się po skanowaniu robi większy (nie ruszam ustawień by bardziej czegoś nie pokręcić).

Hmm perspektywa się chyba sypie... 

rek 2.jpg

  • Like 3
Napisano (edytowane)

Szczerze ci napiszę, jak do przyjaciela 🙂 
Jeśli to świat w którym światłocień działa i wygląda inaczej to luz - taka wola stwórcy (ciebie)
ALE jeśli to stwożenie przebywa w świecie troszke podobnym do naszego, to rozważyłbym wprowadzenie jakiś cieni. Kumam koncept aby takie rzeczy upraszczać i nie widzę w tym nic złego. Ale trochę cienia by nie zaszkodziło - przy okazji wyszedłbyś ze strefy komfortu. Na początek polecam cieniowanie bez kolorów. Łatwiej to ogarniesz i nie zniechęcisz się tak szybko jak byś to miał majtać w kolorkach. 🙂
Powodzenia 👍 

Edytowane przez Mortom
  • Like 3
  • +1 2
Napisano (edytowane)

Hmm prace tak wyglądają a nie inaczej bo używałem tylko jednego pędzla  z Krita którego stosowanie  bardzo przypadło mi do gustu 🙂, nie zmienia to faktu, że jestem cienki w  temacie  . Ale... się nie poddaję 🙂.  Dziękuję za komentarz .

 

nek203.jpg

Edytowane przez Pasiterek
Napisano (edytowane)
36 minut temu, Pasiterek napisał(a):

Oj 2 lata się czaje by iść na wakacyjny kurs "Domin"  . Ale zawsze  wyskoczy coś innego. ☹️

Kursy kursami, to na pewno coś co nakreśliłoby Tobie jakieś fundamenty ale też na początek zanim doczekasz sie kursu dobrze byłoby choćby spróbować zastosować tipy ludzi z forum, bo możesz natrzaskać i tysiące postaci ale dopóki czegoś nie zmienisz w swoim procesie i nie załapiesz lekkiego dyskomfortu to troche wysiłek na marne, też pisząc tak wprost, szczerze. 
Zacząłbym od rezygnacji z ulubionego pędzla z teksturką i używał czegoś większego, żeby nie wchodzić w detal. Do tego ciemniejsze tło, bez czystej bieli i praca na walorze, na razie bez koloru żeby zrozumieć jak działa światło i cień + jakieś proste studiumy brył

W dniu 27.07.2022 o 15:08, EthicallyChallenged napisał(a):

Rimlighta zazwyczaj używa się, żeby podkreślić kontur postaci na tle ciemnego tła:

image.png.5b7589b34d68e8c0faaa069cc25dbec9.png

a z takim białym tłem jak Ty masz można go użyć do przeciwnego celu, aby wtopić postać w tło (contre-jour).

image.png.a0a03f4e4512c620a60e5b6ecda9b323.png

ale moim zdaniem warto by się zastanowić, czy to brak rimlighta jest największym problemem w tej pracy i czy nie uzyskałbyś większej poprawy atrakcyjności obrazka pracując nad innymi rzeczami? Lepiej by było spędzić czas na poprawę proporcji postaci, pozy, anatomii, kompozycji, niż na dodawaniu tego rimlighta.

 

W dniu 2.02.2021 o 23:42, SebastianSz napisał(a):

Hej, parę poprawek i komentarzy ode mnie 🙂 

Generalnie zainwestowałbym czas w perspektywę, żeby móc zróżnicować pozy i trochę więcej przestrzenności wprowadzić do prac. Plus mocniejszy design, bardziej zdecydowane, zamaszyste linie. Widzę na twoich pracach, że często masz rozedrgane linie, co zapewne wynika z tego, że rysujesz je powoli. Wiem, że szybkim machnięciem ciężko trafić idealnie w to co chce się narysować, ale lepsze nawet kilka nietrafionych, ale atrakcyjnych linii, niż jedna dokładniejsza ale przy tym drżąca i nieciekawa. Powodzenia 🙂

44331004_pasiterekpoprawki1.thumb.jpg.ba80f9b2cca52ccc9688de7da7944da8.jpg

 

Edytowane przez Piotr Jamroz
  • Like 5
Napisano (edytowane)

Można by sie też troche podinspirować jakimiś prackami z pokrewnych tematów, od ludzi bardziej ogarniających. Nie wiem jakie sie Tobie podobają i w którą strone chciałbyś iść ale wracam bo przed chwilą randomowo wyskoczył mi na wyszukiwarce taki typ z artstation. Mogłbyś coś od niego podłapać, jeżeli w miare to bliskie Twoim klimatom 😀ching-yeh-spider.jpg?1486068326

image.png.e1d1ed79e4c9fed64d5780794e0b61cb.png

https://www.artstation.com/chingyeh

Edytowane przez Piotr Jamroz
  • Like 2
Napisano

Ziomuś ja Ci to tutaj zostawie, zacznij od podstaw. Proporcje, proste kształty, nie skupiaj się na renderowaniu swojego obrazka, tylko na podstawach. 😉
 

 

  • Like 3
Napisano

fajny ale przydał by mu się lineart.

Nie korci cię żeby dodać jakieś narzędzia? trochę tuszu nie zaszkodzi zwłaszcza, że wrzucasz często same skany

Napisano

Hejka 

"Lineart" to znaczy uproszczony obrys ?

Co do innych narzędzi to chętnie bym go pocieniował w Krita  tylko, że ono by było niezbyt profesjonalne takie bardziej na wyczucie.

Napisano

Proponuje więcej refek i pomęczyć anatomie i perspektywę. Nie ma tragedii ale widzę że rysujesz ciągle ten sam kąt z półprofilu. Wpadłeś w koleiny i trzeba się z tamtą wydostać!
No i proponuję poszkicować trochu zwykłych ludzi a za potwory brać się dopiero po solidnym fundamencie z anatomii bo inaczej powielasz i utrwalasz złe wzorce.   
Pozdr 🙂 

  • Like 2
Napisano

Fajne pomysły i fajny styl prac, czekam aż się przelamiesz i wprowadzisz wyblokowanie z prostych figi geometrycznych tak by wzbogać przestrzenność prac. I nic bój się wrócić do tych samych prac, kiedyś były skończone ale teraz mogą być początkiem gdzie możesz skupić się na formie bryłę i przestrzenności bo pomysł i treść już są.

 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności