Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zapraszamy do obejrzenia trailera shorta autorstwa Marcina Jańca, realizowanego w BadiBadi :

 

 

Ostro walczymy z materią - i do wiosny chcemy skończyć film Marcina i pokazać go w całości :-)

 

scenariusz i reżyseria - Marcin Janiec

 

realizacja BadiBadi :

 

Kuba Grobelny, Michał Frątczak, Piotr Orliński, , Ewa Plecka, Artur Mandas Marcin Kłusek, Krzysiek Krok.

 

Gościnnie Andrzej Zawada.

 

Dźwięk - studio Spot - Łukasz Targosz.

 

Produkcja: Tomek Niedźwiedź, Tomek Paziewski, Marcin Janiec.

Edytowane przez Videoyogi
dodałem obrazek z filmu
  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ciekawi mnie jaki to nabierze sens, wymiar jako całość. bo szachy kojarzą mi się ze spokojem, opanowaniem, logiką i itp. a tu mamy jeszcze mroczną postać (czy też śmierć). Fajna ta postać - jak kroczy tak centralnie i wyłazi poza kadr - jakby miała stanąć obok mnie.

Napisano

fajowe, ale na pierwszy rzut oka cos za malo mroczne :D

no nic, zobaczymy - zycze powodzenia w koncowym starciu z materia

Napisano
Bardzo fajnie się zanosi!

Możecie napisać na jakim sofcie operujecie ?

 

Dzięki. Pracujemy głównie w Maya, animacje robione są częściowo w Maya, częściowo w Motion Builderze, składamy po prostu w After Effects. Korekcję kolorystyczną robimy w DaVinci. Staram się zaciągnąć tutaj do forum Marcina , który na pewno opisze wszystko dokładniej :-)

Napisano

mam nieodparte wrazenie ze jest to renderowane w scanline bez jakichkolwiek miekkich cieni,

wszystko mimo ze ma detal jest plaskie poprostu, dosc dziwnie to wyglada, a najbardziej rzuca sie w oczy na zblizeniu twarzy smierci czy co to tam jest, ta textura materialu wyglada jak z kiepskiej gry (komputerowej;)) wydanej w 2005 roku.

 

no i troche kluje tryb makro w pierwszym ujeciu, wyglada jakby ta szachownica byla w skali kapsla z butelki, no chyba ze wszystko ma byc takie male :).

 

a stylistyka bardzo mi sie skojazyla z renderami dziadka 3d tutaj z forum:)

Napisano
Short to jest na ogół wizytówka danego studia a jeśli finalna wersja shorta będzie wyglądać jak ten trailer to jest to ewidentny strzał w stopę.

 

Nie do konca się z Tobą zgadzam. Wydałeś bardzo radykalny wyrok - wydaje mi się że jednak pochopnie. Sorry - napisałeś to jakbyś był alfą i omegą i od razu zawarłeś dwie nieprawdziwe informacje .

Wizytówką studia jest jego reel, a film na pewno nie jest strzałem w stopę tylko bardzo ważnym etapem rozwoju każdego studia post :-)

Napisano

sorry chłopaki, ale oceniacie to z pozycji grafika komputerowego. A mi sie podoba animacja, montaż i klimat. Normalni widzowie nie interesują się scalinem ;)

Napisano

niezły klimat się zapowiada, aż ciary przechodzą

ja nie widzę żadnego problemu w kwestii renderingu, animacja i montaż fajne i to głównie zapamiętałem z trailera

 

no może to pierwsze ujęcie z źle ustawioną głębią ostrości wymaga trochę poprawy, bo faktycznie skala trochę nie ta

Napisano
Pierwsze skojarzenie "Siódma pieczęć" Bergmana. Czyżby szykowała się nam adaptacja ów filmu w formie shorta animacyjnego?

 

Zamieniać w animację dzieła Bergmana to faktycznie byłoby niezłe wyzwanie :-) Na razie nie mamy aż takich ambicji - powstaje prosta, krótka historia, z bardzo ciekawym klimatem.

Napisano
[...] powstaje prosta, krótka historia, z bardzo ciekawym klimatem.

 

Powstaje historia czy animacja?

 

Nie napisałeś w pierwszym poście czy interesuje was Komentarz i Krytyka.

 

Pozdrawiam.

Napisano
Sorry Sly - nie zrozumiałem o co Ci chodzi...Możesz jakoś po ludzku bardziej zadać pytanie ?

 

Bardziej po ludzku?

 

Z tego co napisałeś - wnioskuję że historia/scenariusz dopiero powstaje. Zgadza się?

 

Jestem też ciekawy, czy pokazujesz trailer tylko żeby zakomunikować że coś robicie, czy interesują cię/was komentarze i opinie.

[Nie prosisz o C&C w swoim poście - natomiast temat jest w dziale gdzie komentuje się prace]

 

Pozdrawiam.

Napisano

Wiesz - myślę że każdy, kto wrzuca swoją pracę na forum - ciekawy jest opinii i komentarzy. To naturalne - pierwszy kontakt pracy z osobami obiektywnymi.

Okazaja żeby wciągnąć wnioski, nauczyć się czegoś od inaczej patrzących ludzi. Co do historii - kończymy właśnie shorta - pokażemy go zapewne na wiosnę jak się to wszystko przeliczy i skompozitinguje - scenariusz powstał jakiś rok temu . Nie wyobrażam sobie żeby wkładać tyle pracy w niewymyśloną hostorię*- ale wiem że są na świecie hardkorowcy, którzy jadą na ostro :-)

Pozdrawiam

Napisano

Fajnie. Nie jest tak mocny jak sie spodziewalem po Was, ale ma ogolny klimat. Spodobaly mi sie koncepty na stronie Badibadi, do tego projektu.

Animacja i poprowadzenia calosci gites, jedynie modele wygladaja na troche ulomne.

Napisano

Witam serdecznie po przerwie.

Film jest już skończony i czeka na premierę, która odbędzie się w lipcu. W międzyczasie chciałbym przedstawić kilka screenów z wersji finalnej.

Zapraszam do obejrzenia. Linki poniżej:

 

http://www.marcinjaniec.com/the_game/the_game_hd1080 (00913).jpg

http://www.marcinjaniec.com/the_game/the_game_hd1080 (01818).jpg

http://www.marcinjaniec.com/the_game/the_game_hd1080 (02626).jpg

http://www.marcinjaniec.com/the_game/the_game_hd1080 (02886).jpg

http://www.marcinjaniec.com/the_game/the_game_hd1080 (04547).jpg

http://www.marcinjaniec.com/the_game/the_game_hd1080 (04703).jpg

http://www.marcinjaniec.com/the_game/the_game_hd1080 (05224).jpg

Napisano

Czy ja dobrze czuję o co chodzi?... czy przy szachownicy siedzi ten sam koleś tylko w wersji chory i zdrowy?... śmierć się zbliża, lecz gość pokonuje chorobę? (lub nie)... i śmierć odchodzi (lub nie)? w ogóle... prześwietna robota - zwłaszcza anioł śmierci kroczący na kosach... świetny klimat...

Napisano
Czy ja dobrze czuję o co chodzi?... czy przy szachownicy siedzi ten sam koleś tylko w wersji chory i zdrowy?... śmierć się zbliża, lecz gość pokonuje chorobę? (lub nie)... i śmierć odchodzi (lub nie)? w ogóle... prześwietna robota - zwłaszcza anioł śmierci kroczący na kosach... świetny klimat...

Jestes bardzo blisko:) Chodzi o chorobe...jest walka na smierc i zycie oraz zimny arbiter na kosach. Zapraszam na strone: www.thegameshort.com tam jest opowiadanie ktore nawiazuje do filmu albo raczej film jet nawiazaniem do opowiadania. Zreszą na stronie jest wiecej o calym projekcie. Nebawem bedzie akualizacja z rzeczami doslownie z ostaniej chwili.

Napisano

Witam. Film miał już swoją premierę. Odbyła się w tydzień temu w kinotece w Warszawie. Wspólnie z Jakubem Grobelnym z Badibadi miałem przyjemność opowiedzieć o kulisach powstawania filmu. Zaprezentowaliśmy dość obszerny making of z produkcji. Dla ciekawych przygotowałem kilka klipów. Tutaj możecie zobaczyć klip o animacji kostuchy oraz point cloud trędowatego.

Napisano

Figurki to była przyjemność:)

Animacja trwa 5 min + tyłówka.

Film można będzie zobaczyć na festiwalach a za kilka miesięcy będzie miał swoją premierę na małym ekranie w canal+, później zostanie udostępniony w internecie.

A TUTAJ następny, obszerniejszy, making of o pracy nad charakterami do filmu. Od szkicownika do modelu 3d. Dodatkowo fragment z czystymi warstwami renderingu z tuningowanym silnikiem renderującym: 3delight.

Napisano

Jestem pod ogromnym wrażeniem koncepcji przemyślanej w drobnych szczegółach i zrealizowanej na tak wysokim poziomie! Nie mogę się doczekać końcowej wersji! Mnie takiemu laikowi nie wypada się niczego czepiać, ale napiszę - może okaże się, że w finalnej wersji będzie ok - dlaczego bandaż "mumii" nie jest animowany / nie porusza się gdy ona rusza brwiami?

I oczywiście trzymam kciuki!

Napisano

Z całym szacunkiem dla tak znanej firmy jak Badi Badi, ale z przykrością muszę powiedzieć, że projekt "The Game" to powrót do przeszłości. Rozumiem, że iż stylistyka jest taka jaka jest, lecz modele, render, oświetlenie i kompositing stoją na zaskakująco niskim poziomie. Panowie, obudźcie się, mamy rok 2011. Lepsze rendery i modele ogladać można w filmach studentów szkoły Drimagine, nie wspominając już o filmikach z załadki Polska Animacja. Zobaczcie z którego roku jest film Aparatus i porónajcie jakość oraz ilość osób która go robiła.

 

W making of zobaczyć możemy proces powstawania filmu. Projekty postaci oraz scenografii w tym przypadku również odbiegają od światowych standartów. Drogi Marcinie, bo jak rozumiem Ty jesteś bossem tego projektu. Wejdź proszę do działu 2D serwisu max3d.pl iiporównaj malunki z Waszymi. Passy z zbrusha moglibyście sobie darować, bo wywołały u mnie na wyłącznie sporego banana na twarzy.

Osoba która robiła detal w tym programie nigdy wcześniej go nie używała? Poziom jest mocno zaniżony a przecież nie jesteście amatorami! Jak żyć Panie Premierze?!

 

Cała sytuacja jest dosyć dziwna. Przeglądając dorobek firmy BadiBadi zauważyłem iż wiekszość prac trzyma wysoki poziom, a w tym jednym przypadku projekt wygląda tak jak by zrobiony "na kolanie, podczas jazdy na koniu". Posiadacie przecież zdolnych koncepciarzy co można zobaczyć w portfolio na stronie firmowej (obrazki "Ostatnia stacja"), wiec zupełnie nie rozumiem po co za rysowanie brała się osoba która zupełnie tego nie czuje???

 

Podkreślnik pod Logo The Game to już całkowity brak wyczucia...

 

Jestem zaskoczony, że profesjonaliści zrobili tak słaby produkt. Produkcje firmowe jednak do czegoś zobowiązują. Robi sie je przecież po to by promować kreatywność, oraz WARSZTAT zaspołu. Nie bedę tu porównywał projektu do wiekowego Fallen Art, ale poprzeczka jest w tym przypadku jest zdecydowanie za nisko. Jesteście poważną firmą, i taką miarą oceniłem to co zaprezentowaliście. Moja ocena tego co zobaczyłem wynosi 3/10

 

Czy jest możliwość obejrzenia gdzieś filmu w całości? Ciekawi mnie warstwa reżyserska oraz scenariusz.

 

Na osłode musze przyznać, że zapowiedź serialu AgiBagi wygląda naprawde imponująco. Czy to robi ten sam team?

Napisano

hej Pafnucy, cieszę się, że trailer wywołuje takie przemyślenia. Film będzie można zobaczyć w całości 30stego listopada na kanale Kino Polska w reportażu o festiwalu Grand off. Postaram się jeszcze przed emisja dokładnie podać godzinę. Będziesz mógł ocenić treść, animacje, scenariusz i reżyserię. Zwróć proszę uwagę, iż jest to film autorski i niezależny. Ja jestem zadowolony z plastyki filmu. Nie widzę powodów dla których miałaby iść w kierunku mainstreamu. Nie technologia była tutaj najważniesza...

Badi Badi jest firmą konsekwentną i w tak też był prowadzony ten film. Plastyka filmu powstała 3 lata temu - sam jestem jej autorem. Bardziej nawiązuje do cinematik'ów z gier niż do modnych ostatnimi czasy, przeestetyzowanych animacji 3D. Świadomie uznałem, że trzeba go skończyć w takim a nie innym stylu: topornym i miejscami surowym.

Agi Bagi to ten sam departament 3D. Rożne style to efekt pracy różnych grafików o innej wrażliwości niż moja:) To też inna skala zaangażowania studia oraz inne cele. Za Agi trzymam kciuki bo zapowiada się naprawdę bardzo apetycznie.

Napisano

Marcin jest skromnym człowiekiem i się tu nie chwali - więc ja za niego napiszę: szorcik "The Game" dostał się do top selekcji :

ECU The European Independent Film Festival,

PBIFF, Palm Beach International Film Festival

Festival de Curtmetratges de Manlleu

DC INDEPENDENT FILM FESTIVAL IN WASHINGTON

Tiburon International Film Fest

2012 International Beverly Hills Film Festival

 

wygrał już :

"BEST OF SHOW" Indie Award in California

2012 RISING STAR AWARD of Canada International Film Festival

 

Short Marcina wyprodukowany przez Badi Badi , Marcina him self oraz studio SPOT - krąży nadal po festiwalach i mamy nadzieję, że wpadnie w oko jeszcze kilku fachowcom zasiadającym w jury. Tutaj na rodzimym max 3d pl jeszcze nie dochrapał się*obrazka na głównej stronie , ale pracujemy nad tym :-)

Napisano

Jaki jest klucz wysyłania animacji na konkurs? Czy szukacie jakichś konkretnych festiwali, czy też wysyłacie film gzie tylko się da? Czy istnieje w ogóle coś takiego jak strategia konkursowa?

 

Filmik technicznie ciekawy, choć poprzeczka postawiona wysoko; gra z istotą przypominającą śmierć to automatyczne skojarzenie z Bergmanem.

Napisano

Podobne pytanie mi się nasunęło - sorry jeśli jest głupie i amatorskie, ale jak w praktyce "dostać się" na taki festiwal, konkurs? Po prostu wysyłamy animkę i fin? :) Czy trzeba czekać na jakieś specjalne zaproszenie?

Napisano

O ile mi wiadomo część konkursów wymaga opłaty od autorów zgłaszających swoje filmy, bez względu na to, czy zostaną zakwalifikowane, czy nie.

Napisano
Jaki jest klucz wysyłania animacji na konkurs? Czy szukacie jakichś konkretnych festiwali, czy też wysyłacie film gzie tylko się da? Czy istnieje w ogóle coś takiego jak strategia konkursowa?

 

Filmik technicznie ciekawy, choć poprzeczka postawiona wysoko; gra z istotą przypominającą śmierć to automatyczne skojarzenie z Bergmanem.

 

Po prostu trzeba wysyłać. Strategii nie ma, chyba że starasz sie o Oscara:) W przypadku profesjonalnej promocji festiwalowej, ważne jest, żeby film miał premierę na festiwalu klasy A (Berlinale, Wenecja, Cannes itd), jesli to się uda, to programerzy w dużej mierze sami się projektem zainteresują. W sledzeniu festiwali pomagają różne witryny www, np shortfilmdepot.

Byłem na paru festiwalach i jest to zawsze przyjemne. Życzę powodzenia Autorowi filmu

pozdrawiam

P.

Napisano

Czołem, ja tak trochę ni z gruszki ni z pietruszki, pytanie naiwne, ale ...

Jak oglądam różnego typu making of.. to widać jak na jakąś scenę nakładane są poszczególne warstwy, np cień, światło, światło odbite, światło dodatkowe, mgła, głębia ostrości, korekcja kolorów etc. No i tu jest clue pytania:

Czy to jest pokazane jak się włącza poszczególne element/efekty w programie 3d? Czy to jest nakładanie obrazów z kanałem alfa w programie do postprodukcji?

Gdzie tego szukać? Pod jakim hasłem? Co wbijać w google?

Z góry dziękuję i przepraszam za offtopic :)

Napisano

mam wrażenie, że chcecie zaczarować pomysłem, scenariuszem. jak to nie wypali to będzie lipa, plastyka leży, pozdro.

Napisano (edytowane)
Podobne pytanie mi się nasunęło - sorry jeśli jest głupie i amatorskie, ale jak w praktyce "dostać się" na taki festiwal, konkurs? Po prostu wysyłamy animkę i fin? :) Czy trzeba czekać na jakieś specjalne zaproszenie?

Nie trzeba żadnego zaproszenia, trzeba tylko zrobić dobry film a potem znaleźć w necie adresy, pod które trzeba wysłać plik i zgłoszenie. Część festiwali/konkursów ma wstępna weryfikację jakościową, częśc jest podzielona na etapy - nie ma jednej zasady. NAzwy festiwali już masz :-)

Najczęsciej jak to w życiu - potrzeba cierpliwości, pracy i trochę czasu.

Acha - i podobno nie ma głupich pytań :-)

Edytowane przez Videoyogi
taki tam dopisek
Napisano
mam wrażenie, że chcecie zaczarować pomysłem, scenariuszem. jak to nie wypali to będzie lipa, plastyka leży, pozdro.

Marcin już tu się wypowiadał na temat plastyki, więc nie będę się powtarzał. Generalnie nie wiem w jakim sensie napisaleś, że będzi e lipa - film jest od dawna skończony i został doceniony przez całkiem sporo ludzi plus festiwale wymienione powyżej. Jeśli uważasz, że to lipa i fachmani siedzący tam w jury tych 8 miu festiwali, gdzie film został doceniony się mylą - to tu już dyskusji nie podejmuję. Po prostu zrobisz lepszy kiedyś film i lipy nie będzie :-) I tego Ci życzę. pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności