Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

tak pxl666 - Brecht będzie robił kawę i czekał na wyłączenie komputerów, jak po dniówce się będą aktualizacje instalować. Za pewne Solid Angle właśnie po to zatrudniło autora całego silnika renderującego z wieloletnim doświadczeniem, żeby wykonywał polecenia. Młody, skocz po kebaba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma oco sie spierac , ja niewiem ty niewiesz , niewiemy czy brecht sam sie zglosil czy go znalezli , ja widze to tak ze niezaleznie od jego umiejetnosci , trafia ze sfery amatorskiej do profesjonalnej...ludzi ktorzy prawie sami tworza zaawansowane silniki jest kilku i nie slyszalem by zapraszano ich do maxwella czy vraya , dade czy riadiance maja moim zdaniem rownie spore szanse na zatrudnienie w tej branzy brecht , zeby nie wspominac nikolasa bishopa...z mojej amatorskiej perpektywy cycles jest najlepszy z powodu jego scislej integracji z blenderem , natomiast do dzis wspominam latwosc osiagania pieknego oswietlenia w indigo czy niesamowita szybkosc octane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masę bugów to naprawili. Nowe funkcje zawsze po wydaniu miały swoje bugi które są poprawiane jedną lub kilka wersji potem.

 

 

Moio jak cię lubie to ostatnie wydanie 2.70 to była jakaż porażka sam zgłosiłem 4 bugi. Które były po prostu in your face i nie były to żadne nowe opcje tylko proste sprawy. Dopiero 2.70a to wszystko poprawiło chociaż trochę brakuje do stabilności 2.69. Ja osobiście czekam na 2.71a :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra poddaje się po tym:

d04586H.png

WTF??? Jak ci działają gry? Nie masz w nich żadnych artefaktów? Zrób jakieś testy hardwareu, ram, proc, grafa. Reinstalka systemu może coś poradzi. Mam taki sam procek jak ty i u mnie OSL działa okej.

 

Azbesty- W 2.70 było bardzo dużo wewnętrznych zmian, nie będących featuresami ale usprawniającymi ogólnie większość rzeczy (dependency graph). Po takich dużych rzeczach można z pewnością spodziewać się bugów, nawet w tych rzeczach które wcześniej działały, dlatego że teraz za ich działanie odpowiada kompletnie inny kod.

Ja zawsze pełne wersje traktuje jako beta i czekam na wersje A. Ludzie nie chcą zgłaszać bugów i takie są efekty. Sam się winię za to bo mam teraz czas na testowanie i raportowanie. Trzeba się pogodzić że jeszcze przez parę miechów z 2.7x będzie bajzel. Na jesień jak pojawi się ViewportFX to też będzie niezły bajzel przez 2 następne pełne wydania. My w firmie działamy teraz na 2.69 bo wersje 2.70 i 2.71 wywalają nasz addon level designowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monio przyznam że muszę zrobić mały rekonesans. Okazuje się że nie tylko u mnie ten problem, bo ktoś już zgłaszał buga. Ten drugi błąd to jakiś kosmos przy otwieraniu pliku, chyba kiedyś wiedziałem coś podobnego na forum blendka. Przytrafił mi się tylko raz.

Z mojej strony za mała promocja idzie na rzeczy które są dla Blendera istotne. Ci bardziej popularni tzw. GURU powinni wspierać go nie tylko przez tutki, ale jak najwięcej uświadamiać społeczności, że istnieje wiele dróg do udoskonalania programu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też kilka razy pojawił się błąd z renderowaniem interfaceu. Mieliśmy sporo plików z jeszcze z czasów kiedy korzystaliśmy z 2.49 ale odpalaliśmy je na 2.69. Renderowały się jakieś fioletowo czarne paski, jak artefakty grafiki. Tylko że w moim przypadku to było jakby zupełnie dodatkowe windowsowe okno programu. Mogłem je wyłączyć iXem i pracować normalnie. Od kilku miechów nie widziałem tego błędu tylko że tym razem pracuje na daily buildach i tworzę w nich nowe pliki.

 

hb8791C.png

 

Co do OSLa. Goście tam piszą o service packu do windy. Dodatkowo możesz zrobić update driverów grafiki bo nawet jak renderujesz na CPU to wina może leżeć po stronie renderowania interfaceu a nie samych bibliotek OSLa. Wczoraj np załatali błąd związany z grafą gdy blender się crashował gdy bardzo szybko zmieniło się połączenie nodów. Parę razy mi się to zdarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba będzie to posprawdzać, bo OSL dzięki możliwości wypalania jest bardzo przydatny. Kiedyś instalowałem nowe stery, to okazało się że były problemy z viewportem. Sprawdzę czy coś się zmieniło. Na pewno sie nie poddam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie już wszystkie wiedzo, że 2.71 jest oficjalnie, pewnie już wszystkie sprawdzili i wytestowali, ale ja tam lubię na deser przeczytać oficjalny changelog bo czasem coś umknie. Część ficzersów już mi się wydaje, że od zawsze była, ale kilka zawsze przegapię w developingu, to czytam na koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Smoke domain meshes now have "density", "flame" and "color" attributes that are accessible through the Attribute node (in a future release we will make this more convenient with a builtin smoke/fire node)."

 

Poważnie zostawili konieczność wpisania tych tekstów "density", "flame" i "color"? Przy całej złożoności dodania takiej funkcjonalności jak rendering dymu i ognia, zrobienie do tego osobnego noda z gotowym socketami wydaje mi się raczej drobnostką. Dziwne, że UI team jakoś nie nacisnął, żeby jednak dorobić noda przed wydaniem nowej wersji. A może jest ten node, ale ja nie znalazłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednocześnie was rozumiem ale to trochę nie jest tak. Myślę że developerzy blendka powinni przy wybranych nowych funkcjach dodawać jakąś ikonkę "wersja beta" bo ludzie nie rozumieją że niektóre funkcje które się pojawiają są tylko początkową fazą rozwoju. Taki jest urok całego blender - always beta.

 

Mallow- Attribute node to jest dosyć standardowa rzecz w cyclesie. Mogliby dodać coś takiego jak piszesz ale to jest jakaś wstępna wersja renderowania smoke & flame więc chyba nie widzieli w tym potrzeby. Jak dodadzą do samego renderowania odpowiednie poprawki (nie mam pojęcia jakie) to zrobią tego noda.

 

Azbesty- Zrobienie designu bake menagementu to kilka tygodni roboty a implementacja tego to kolejne kilka. Workflow jest spierdzielony na maksa ale to tak na prawdę nie jest teraz najważniejsza rzecz do zrobienia. Brakuje jeszcze zupełnie podstawowych funkcji bez których nawet najlepszy bake menagement nie zrobi z tego narzędzia z którego można normalnie korzystać. Pierwsze w kolejce jest wypalanie displacementu, anti-aliasing, obsługa GPU, obsługa multiresa. Nie ma jakiekolwiek modyfikowanie normalek obiektu nodami, na razie jedyne co możesz dostać to normalki z hipoly, nie działa displacement, dodawanie tekstur z normalmapą czy modyfikowanie wektorów nodami. Znajdzie się pewnie jeszcze kilka innych elementarych braków. Jeszcze maaaasa roboty.

Developerzy stwierdzili że wolą udostępnić "niedojrzałą" wersje bakeu już teraz żeby ludzie mogli to potestować to co jest żeby spływał od nich feedback. Za menagement zabiorą się przy następnym wydaniu razem z naprawą tych rzeczy które wymieniłem. Prawdziwe możliwości bakeu w cyclesie poznamy najwcześniej za 2 wydania, to mogę ci zagwarantować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja doskonale wiem tylko mnie to troche wnerwia bo tyle się mówiło o tym żeby postarać się zrobić ten program more stable solid i tak dalej i zrobić większą różnice między stable wydaniami a daily a tymczasem to poszło w totanie odwrotną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sumie jestem nowy , ale dla mnie Blender nawet w wersji daily to tytan stabilności porównując do Modo np ;)

 

o mógłbyś powiedzieć coś więcej na ten temat. bo ja osobiście na modo już tak patrzę od paru lat a od 2 lat to tak trochę ślinka cieknie ale ciągle nie było czasu a teraz jak wyszeło parę ficzerów to tak już totalnie zakochany.. i wydawało mi się że nie ma z tym programem problemów. i miałęm w planach nauczenie się go przed końcem tego roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Program ma mega Miłe UI itp , ale po za tym ...

Mnie interesuje tylko modelowanie ( a nie animacja jakies Fx itp ) w tych zastosowaniach Modo jest dosc biedny dla mnie . Brak choć by modyfikatorów na stosie i innych taki drobnostek powodują że modo nie wybacza błędów. Blender daje tyle swietnych malych ficzerow jak bsurface i wszystko co powiazane z grease pencil...

Druga sprawa jest tak że baaardzo często się wiesza ( wersjai 701 z SP4 a 801 to juz*totalna masakra ).

 

Mój wzrok za to pada w strone 3dcoat . Bo jakos z zbrushem nie moge sie zakolegować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde kolego to mnie strasznie zmartwiłeś tymi informacjami ;/ ja też głównie modeling hard surface.

3dcoat też umnie widnieje nawet się go nauczyłem w miarę ogarniać. Masz może skype bo chciałbym wypytać dokładniej na temat Modo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce robić offtopu...bo to nie temat o Modo....ale jak na razie wysypał mi się chyba tylko raz -jak próbowałem użyć w Mesh Fusion mega gęstą siatkę wyeksportowaną z Zbrusha z inną Low poly -to sobie przypominam ;) Co prawda nie renderowałem w nim prawie w ogóle -ale przy modelowaniu na 100% nic mi się nie wysypywało -problem były za to błędy w siatce trudne do naprawiania i pojawiające się czasem z niczego...

Zbrush potrafił się czasem wysypać..ale to przy ekstremalnych jakiś sytuacjach np nieprzemyślanej Decimacji mega gęstej siatki..Autocad 2013 wysypywał mi się dość często....Blendera używałem tyle co nic bo dopiero się go uczę -tak więc nie zdążył mi się wysypać... z innymi softami 3D nie miałem doświadczenia...- to tyle mojego wtrącenia, wybaczcie że nie do końca zgodnie z tematem wątku -ale nie mogłem się powstrzymać z napisaniem czegoś na obronę stabilności modo ;) + jeszcze modo bardzo szybko się uruchamia-podobnie jak Blender zresztą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sie pobawić , soft banalny w obsłudze ( taki ps w 3d ) , ale prędko wrócisz do Bledera ;)

 

to nie wiem czy jest sens tracić czas.. prawdę mówiąc to już z 3 - 4 podejścia robiłem

 

niech się ludzie wypowiadają na temat Modo bo sporo blenderowców myśli o tym programie i ciekawe porónanie żaden offtop jak ktoś może się wypowiadać to gadać.

 

a pomijając Stabilność.. bo to pewnie się poprawi. to w czym wam się lepiej modeluje pomijając mesh f.

 

W sumie zastanwiam się czy by się nie pouczyć atlasa/rhino

Edytowane przez Azbesty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojego doswiadczenia, to modo jest strasznie przereklamowane. Jak na soft kladacy nacisk na modelowanie, ma bardzo duze braki w narzedziach do modelowania. Dosc wazna sprawa dla kazdego softu tez jest stabilnosc, tutaj potrafi sie zawiesic przy tworzeniu podstawowego obiektu. Wystarczy wejsc na forum Foundry i poczytac watki o stabilnosci. Zadne ficzersy nie beda tak wazne jak stabilnosc.Wedlug mnie lepiej juz kase wydac na Cinema prime niż na MODO, ale to tylko moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie wiem czy jest sens tracić czas.. prawdę mówiąc to już z 3 - 4 podejścia robiłem

 

To mnie trochę zdziwiłeś. Sądziłem, że myślisz o Modo jako o zbawieniu branży 3D, podczas gdy otodeski umrą ze starości i na raka a Blender z głodu... a tu nagle mówisz, że nie wiesz, czy jest sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteśmy przy Modo, to przyznam, że przeglądam sobie właśnie tutki do DT (Azbesty linkował na głównym o tej promocji) i muszę przyznać, że jeśli chodzi o modelowanie, to bardzo pozytywne wrażenie na mnie zrobił ten program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to ze wszystkimi softami: pod paroma względami dobry pod innymi nie. Na każdym sofcie wsumie da się robić fajne rzeczy. Kwestia teraz czego oczekujemy od softu. Jeśli chodzi o modelowanie, to nie widzę nic w czym MODO byłoby lepsze od Blendera. Nie jestem fanatykiem Blendera i nigdy nie pomyślałem, że będe bronił tego softu, ale w tym przypadku uważam że jest lepszy. W tym konkretnym, nie całościowo, żeby ktoś się niedoczepił do mojej wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opanuję dobrze modelowanie w Blenderze to napiszę może coś więcej na temat porównania go z Modo....ale jak na razie pierwsze co się rzuca w oczy to Modo ma w porównaniu do Blendera super szybka i sprawną selekcje edge Loopów i ogólnie selekcji mesha, która nie tylko intuicyjna ale i odbywa się w ułamkach sekund;). Także narzędzia analogiczne do Blenderowego Transform orientation i Pivot points są bardzo rozbudowane i dobrze przemyślane w Modo....natomiast Knife Tool z Blendera działa o niebo lepiej niż analogiczne nadrzędzie z modo dostępne tam pod C key...i w Blenderze jak się zrobi zduplikowany Edge czy vertex to trybie Subdividów nie powoduję to wykrzaczania siatki -a a Modo już niesty tak..To tyle-tak na pierwszy rzut oka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maya i Max w swojej historii mają bogaty zapas doświadczeń produkcyjnych. Obecnie pszczelarzy jest pewnie najwięcej. To wszystko składa się na jej rozwój, bo przecież każde większe studio ma masę narzędzi, skryptów z których jednostki nie mogą skorzystać i patrzą na program zupełnie inaczej. Blender natomiast raczkuje w wielu kwestiach, ale ma za to bardzo duży potencjał, który stanowi alternatywę.

Z mojego punktu widzenia, to należy się spodziewać że prędzej młodsi będą stanowić o sile Blendera niż starzy wyjadacze z innych programów, którzy patrzą na wolny program z ironicznym uśmiechem.

 

Blender jest dobry, ma swoje braki i ograniczenia, ale nie jest to ściana, której nie da się przeskoczyć. Kwestia podejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności