Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Hi all,

 

Here are the notes from this week's meeting in irc.freenode.net #blendercoders, 16h CEST.

(I noticed a record breaking of 219 visitors in our channel during the meeting. Interesting!)

 

1) Release review

 

- Blender 2.72 RC is out! Check http://www.blender.org for download and the log.

 

- Sofar reviews and reports are OK, official release might happen on thursday.

 

2) Projects for 2.73

 

- Tamito Kajiyama: Freestyle memory optimization will go into 2.73 (BF-funded project result)

http://wiki.blender.org/index.php/User:Kjym3/DevFundProject/2014

 

- Thomas Dinges proposes to make Cycles Default as target.

He will make a proposal to the list here next week, to outline which work should have to be completed for it (IO mostly).

 

- Freestyle built-in SVG exporter would be a 2.73 target too:

https://developer.blender.org/D785

 

- Dun Liang (randon)'s Windows IME support patch could also go into 2.73 - allow better Asian character input.

https://developer.blender.org/D765

 

- Jeroen Bakker: compositor memory management is ready for final review. updated with all comments:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Proposals/Compositor2014_p1.1_TD

 

- Multiview is going to be a candidate, check the great doc from Dalai Felinto

http://www.dalaifelinto.com/blender-manual/render/workflows/multiview.html

 

- FBX: there are two addons, the 'experimental' one has the latest work on it.

Will get tested and improved for 2.73.

http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Import-Export/Autodesk_FBX

 

3) Other projects

 

- Joshua Leung shows preliminary support for editing (copying, moving/rotating/scaling, selecting) grease pencil strokes.

http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=77822

Could become target for next release, including fills. Work was inspired by Daniel Lara (Pepeland)!

 

- Bastien Montagne has first working results for mesh transfer data, current (still heavy wip) code is on

https://developer.blender.org/D800

 

- Dalai Felinto and Benoit Bolsee had long sessions in Blender Institute about Game Engine work and possible Development Fund projects.

No direct outcome can be mentioned yet, but at least they'll carefully align work with the Viewport project.

 

- BTW: Campbell Barton and Sergey Sharybin will fly to Amsterdam on tuesday, to work in Blender Institute with Antonis, Lukas, and the rest of the Gooseberry film crew.

 

That's it, back to work!

 

 

-Ton-

10 znaków.

Napisano

[video=youtube_share;l-2UG4dklD0]

Gość nadzwyczajnie stwierdził, że robienie addonów, to dobry biznes. Czy to dobrze dla samego programu? Myślę że po części tak, ale najlepsza sytuacja win win, to uwalnianie takich narzędzi z opóźnieniem czasowym. W innym wypadku rozwiązania mogą same umierać, gdy autor stwierdzi że nie ma już ochoty tego rozwijać.

Napisano

@floo

Z jednej strony szkooda że zaczyna pojawiać się coraz więcej dobrych ale płatnych addonów jednak z drugiej strony czy taki, a taki addon jest mi w tej chwili potrzebny (to co przedstawiłeś powyżej facial rig i anim tools) ? Nie, a fajnie że blender się rozwija, cena też nie wysoka i nikt nie zagwarantuje że za chwilę ktoś nie wypuści lepszego za darmo :P Z tego co widzę to większość jest na licencji GPL więc jaki problem zrobić zrzutę z kumplami i kupić addon. Jest to jak najbardziej dopuszczalne.

Napisano

@Idaho Jasne że tak. Oczywiście jeżeli addon nie jest mi dziś potrzebny to nie wydaje na to środków. Zawsze można dokupić gdy jest taka potrzeba i wzrasta też motywacja dla deva. Z mojej strony im więcej rozwiązań tym lepiej dla wszystkich.

Napisano

Bake Toola zapowiedział 3 dni po tym jak wrzuciłem na BA swój mockup interfaceu.

Motion Toola zapowiedział 3 dni po tym: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?350296-Addon-Animation-Nodes

To nie może być przypadek.

Oczywiście w obu jego skryptach są różnice w działaniu i na pewno pisał dużo wcześniej wiec o plagiacie nie ma mowy. Jednak nadal taka praktyka zapowiedzi niedokończonego addona chwile po "konkurencji" mnie wkur*ia.

Napisano

Z tego wszystkiego martwi mnie tylko fakt, zamiast przepisac hair system zdecydowali sie patchowac to co jest. Wyglada to na decyzje dyktowana nie tyle dobrem samego softu i jego rozwojem ale deadlinem filmu...

Napisano

Zależy co rozumiesz przez przepisanie. Przepisać coś, nie znaczy z automatu, że jest coś robione lepiej. Jeśli nie ma potrzeby nie warto przepisywać czegoś od zera.

Napisano (edytowane)

Druga sprawa że te obecne poprawki będą być może wykorzystane w jakimś stopniu do tego zupełnie nowego systemu. Lucas to łebski gość i myśli bardzo proceduralnie. Na pewno zakłada spory reuse kodu.

Edytowane przez Monio
Napisano

Ja osobiscie - co wielokrotnie powtarzalem - mam tyle wspolnego z kodowaniem co politycy z troska o kraj. Oparlem sie o to, ze facet piszacy ten kod dopuszczal taka ewentualnosc, zatem w ktoryms momencie widzial ku temu potrzebe. Od nowa nie znaczy lepiej - czasem wrecz moze oznaczac gorzej :D Tak sie tylko zastanowilem - bo chcac nie chcac mialem przed oczami scenke z haslem "Ta, moze i byloby dobrze, ale teraz nie ma na to czasu".

Nie twierdze ze tak bylo - odnioslem takie wrazenie po prostu.

 

Poza tym same fajne rzeczy - z niektorych nigdy nie skorzystam, ale mimo wszystko spoko, ze sa. Rzezbienie dziurek jest spoko :D Wiecie moze czy te buildy beda gdzies dostepne czy to taki inside job na razie bedzie?

Napisano

@Idaho dzięki, no właśnie ostatnie wydanie trochę humorzaste, ale i tak ciężko sobie bez niego UV-ki wyobrazić. Jeden z najbardziej użytecznych addonów - kod powinien trafić bezpośrednio do blendera.

Napisano

Szkoda tylko że z toolami do animacji jest gorzej, wiele rzeczy mi brakuje. Spróbuje tak jak Monio do bake, zrobić swój propsal do animacji. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Napisano
[video=youtube_share;VN1aC7DsS6A]

Kupiłem. Ogólnie jest super ale są jeszcze problemy z wyświetlaniem. Spory lag i znikające facey przy zbliżeniach. Polecam poczekać do jakiegoś updateu.

Napisano

@Monio póki co nie działa prawidłowo na 2.72, ale naprawdę warto zainteresować się tym narzędziem, tym bardziej że planowany jest dalszy rozwój.

Napisano (edytowane)

@Floo,Monio, świetna rzecz :); coraz ciekawsze addony się pojawiają.

 

Agent 327 w 3D od Blender Foundation:

 

 

Edytowane przez alex3d
Napisano
Tyle tych filmów nawrzucaliście, że to chyba jest teraz najwolniej się ładująca strona w internecie. Nie można po prostu podawać linków?

 

czy twoim dostawcą internetu jest

Napisano
Tyle tych filmów nawrzucaliście, że to chyba jest teraz najwolniej się ładująca strona w internecie. Nie można po prostu podawać linków?

 

@Ajgor trudno wszystkim dogodzić, bo inni narzekają że muszą klikać i otwierać po kilka okien.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności