Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
On 8/3/2020 at 4:07 AM, Tvaroog said:

Pablo nie zajmuje się jedynie dodawaniem nowych ficzerów, ale również usprawnianiem już istniejących.

Pablo sie zajmuje wszystkim po trochu, zwykle zalezy to od tego jaki ma humor 😄

Jeszcze jeden motyw. Czy aby Ton nie usuwal sie pomalu w cien? Bo na prawde pomalutku odnosze wrazenie, ze ten Blenderowy autobus stracil kierowce i kazdy kto jest blisko po trochu trzyma kierownice a ludzie w autobusie z tylu nic jeszcze nie wiedza i spiewaja piosenke jak to jest super...
Skad taki wniosek?
Ano zerkam na Particle Nodes Status - pracuja juz dosc dlugo nad nowymi czasteczkami. Od miesiecy o tym slysze wiec zerkam jak tam prace postepuja. I czytam cos takiego:
"Which questions we still need to answer?
- Are we building the right product? Is a product still worth building?"
Od miesiecy pracuja nad czasteczkami, ale nie odpowiedzieli sobie jeszcze na pytanie czy to wlasciwy produkt i czy wciaz warto go robic? W praniu wychodza watpliwosci co do sensu calego projektu?..
Wiem ze ostatnio tylko pomyje wylewam na Blendera ale patrze na niego jako na praktyczne narzedzie a nie czesc jakiejs ideologii. Wciaz go uzywam, wlasnie spadam zrobic kilka renderow. Mam nadzieje ze w najblizszych miesiacach znajda odpowiedz na to czy to co robia ma sens...

Napisano (edytowane)

https://www.blendernation.com/2020/08/05/ubisoft-releases-mixer-collaboration-add-on-for-blender/?fbclid=IwAR0VHpqHJYtjT3I0lAsapdDdtpBHfAfa-_RJXBDR7PN-Wtwmtpsjsn_g3hc#prettyPhoto

To wygląda ciekawie i chętnie bym zobaczył jak to działa w praktyce na czymś więcej niż jako test bo to się aż prosi o kłopoty, szczególnie gdy to jest jeszcze świeżynka i od ubisoftu 🙂

asd.jpg.0aabb999b056bd7a62dae028612b7515.jpg

 

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 1
  • KLICEK featured this temat
Napisano (edytowane)

@Destroyer hydra zapowiada się ciekawie, cycles w hudym to super opcja. Też muszę potestować. Z minusów to widzę, że kilka opcji nie jest jeszcze dostępnych, motion blur, adaptive SS, wolumetryka. I z moich doświadczeń kompilacja na linuxie Cyclesa ze źródeł też wymaga trochę wysiłku. O wiele łatwiej zainstalować Houdiniego na linuxie niż poprawnie skompilować Cyclesa 🙂 Chociaż ostatnio pozytywnie byłem zaskoczony budowaniem ArmorPainta, poszło gładko.

Edytowane przez alex3d
Napisano (edytowane)

Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej ale liczę, że prędzej czy później HoudiniLabs dodadzą opcję zainstalowania i updatowania cycles bez wychodzenia z hudego. Inna sprawa że w hudym to dodanie 3 pluginów już czasem wystarczy żeby enviroment file/ packages się wywalały, w teorii powinno wszystko śmigać a w życiu wystarczy reshift, mops i megascans już się nie ładuje albo któryś sype błędami albo intraface się źle wyświetla i pół dnia trzeba kombinować kto i gdzie błąd popełnił, z jakich plików czy w jakiej kolejności ładować bo każdy osobno działa poprawnie ale już dwa razem się gryzą 🙂 dodajmy do tego demo vraya, rendermana i hdcycles 0.7 i już mi się ciepło robi 😛 

i takie o

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

Pewnie masz racje. ZB robi takie tubowate rzeczy. Ale da się zrobić coś z tego.. niby. Tak czy siak dla mnie i tak to bajery polegające na "happy accident".  Przydatny do robienia szeroko pojętych prześcieradeł 😉

W sumie są jakieś praktyczne przykłady używania tych brushy w blendku? ZB się pochwalił bez wstydu, chociaż nic takiego ludzie z tymi symulacjami nie zrobili, żeby zaraz kasować MD lub przestać rzeźbić fałdki ręcznie.

 

 

Napisano (edytowane)
2 hours ago, michalo said:

W sumie są jakieś praktyczne przykłady używania tych brushy w blendku?

Ja widzialem tylko sukienki dla laleczki Pablo i w jednym tutorialu Andrew Price uzyl, zeby poduszki pomietosic troche. To jest w tym najlepsze, ze ludzie sa MEGA napaleni na cloth brusha od pol roku a prawie nikt nic nie zrobil 😄. Wiecej praktycznych przykladow pokazal w tutorialach do ZBrusha Michael Pavlovich niz powstalo w ogole przez pol roku w Blenderze.
 

2 hours ago, KLICEK said:

w zb cloth wyglada jak ciasto, tutaj jak cloth 😛 1:0 gg

W Blendku to fajnie wyglada, na plane, ale poprobuj sobie. Ja sie napalilem jak cala reszta swiata, a potem sprobowalem cos zrobic... Polecam rekaw na poczatek. I koniec zapewne 😄

-----
W miedzyczasie jak Pablo mietosi sukienki laleczkom 😛 ktos zrobil dermowy, przydatny plugin dodajacy screen space global illimination do Eevee.

 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Jasne, że trochę drzemy łacha z Pablo i te jego brushe to w większości zabawki, ale blenderowy sculpt miał takie słabe czasy kilka lat temu, że lepszy Pablo niż nikt 🙂 Boundry brush nie wygląda źle. "Piniondze to nie fszysko,  ale fszysko bez piniendzy to ..." jak mawiał klasyk.

https://www.blender.org/press/unity-joins-the-blender-development-fund-as-a-patron-member/

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Napisano

Pablo milion rzeczy usprawnil w sculpcie to prawda. Chyba zaden inny kombajn do 3D nie ma tak rozwinietego sculptu jak Blender teraz. Tylko jak Pablo wdepnal w cloth brusha to go tak pochlonelo ze prawie nie ma innych usprawnien. Poprawcie mnie jesli sie myle, ale czy da sie dodawac nowe obiekty bez wychodzenia ze sculpt mode juz? Nadal nie ma zadnego trim brusha zeby ta geometrie fajnie przyciac (poza malo precyzyjnym przycinaniem maska).  Fajnie jakby wzial sie za potrzebniejsze rzeczy niz falbanki do sukienek 😄 .

Ostatnio dyskusja mala byla a propos tego dlaczego nie ma opcji automatycznego zatwierdzania skali obiektu (...polozenia i obrotu). Zapytalem jakie sa plusy takiego rozwiazania, bo wyglada na to ze nie ma zadnych i tylko jest to bol tylka niepotrzebny. Pojawil sie JEDEN pomysl dlaczego to w ogole jest. W animacji pomaga... Co prawda animacje moznaby robic rigiem zamiast skalowac obiekt i w 99% przypadkow ta skala niezatwierdzona tylko sprawia problemy ale jest sobie od wiekow.... BO TAK.
Takie rzeczy moim zdaniem powinni wziac za leb bo fundamenty sa spekane a przejmujemy sie jakiego koloru powinna byc dachowka 😄 W koncu ktos zrobil addon do automatycznego zatwierdzania skali (ale tez bez zatwierdzania lokacji i obrotu z jakichs przyczyn...).
Nie rozumiem losowego rozwoju Blendera. Ludzie dyskutuja pol roku nad tym czy ikonki kolorowe czy jednak nie a takie bzdurne rozwiazania jak to z zatwierdzaniem skali sa od lat. Jeden koles mi napisal, ze jestem leniwy jak chce uniknac dodatkowego naciskania klawiszy. Nie, ze jest jakis sens w tym zatwierdzaniu tylko ze jestem leniwy. Acha.

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano

Fajnie, gdzieś na tweeterze czytałem posta team leada mocap z ubisoftu, że całe previsy przed mocapem  robią w blenderze. Coraz częściej widzę oferty pracy gdzie blender jest wymagany albo preferowany, w małych studiach to nic niezwykłego ale w coraz większych pojawia się blender jako plus, jeszcze nie wymóg ale kto wie co będzie za 10 lat... pewnie wszyscy umrzemy 🙂

 

  • Like 1
Napisano

Uroki Open Source - panowie sie poklocili i tworca pluginu Oscurart Tools usunal go z Blendera (moze bedzie rozwijal, moze nie, moze ktos zrobi cos na bazie tego co bylo moze nie)

 

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano

 Jeff Bell, współzałożyciel Tangent Animation, 30 lat w branży, wspótworzył Alias Wavefront i Maya 1.0, 2.0. Osobiście dla mnie budzi większy respekt od Tona Roosendaala, trzeba mieć charyzmę, żeby zrobić pierwszy pełnometrażowy, komercyjny film przy użycia Blendera, jednocześnie ryzykując wielomilionowy budżet. Choćby gość reklamował garnki warto posłuchać. Udostępnią Loupe w tym roku. Ktoś zauważył, że lepiej zainwestować w ludzi, projekt i open source-ową technologię niż w licencje 😉 To jest, chyba idea grantów dla Blendera.

https://postperspective.com/tangent-labs-intros-loupe-cloud-based-cg-pipeline-tool/

 

 

 

 

  • Like 2
Napisano (edytowane)

Aż mi się przypomniało jak oglądałem Next Gen ze dwa lata temu robiąc w tym samym czasie zupę krem z dyni, praca na freelansie ma swoje plusy ale kultura pracy i organizacja musi być 😛

dddd.jpg.43b9ecd3fac4e3780843176b074b3f26.jpg

Nezumi ponad 10 lat w branży a pracowałem tylko kilka miesięcy na miejscu i to jeszcze w firmie dla której przed i po robiłem na freelansie i znajomi mówili, że oni by tak nie mogli. Na początku pandemii to był płacz i szok gdy musieli się szybko przyzwyczaić a dla mnie dzień jak co dzień z tym, że jeszcze zdążyłem się przeprowadzić i wystarczyło, że obrócę się na krześle, odsłonię zasłonę i miałem widok na las z loggii, pomagało gdy nie można było wychodzić na ulicę bez potrzeby. A teraz gdy większość pracuje z domu i już przywykła a nawet to polubiła to jeśli nic się nie zmieni to za niedługo ja będę szedł do roboty stacjonarnie🙂 zawsze pod prąd 😛

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 3
Napisano

@Destroyer takie biurko to rozumiem! 😄 Do szalu mnie doprowadzaja te zdjecia "a to moj setup - wybaczcie chaos :P" z biurkiem czystszym niz stol operacyjny, obowiazkowa figurka ecorche i niczym wiecej... Do sciany przylepione jakies lampki choinkowe, rzadko kwiatek jakis albo szklanka czy posilek ze starannie ulozonymi sztuccami. Nie wiem po cholere ludzie tak cale zycie udaja - przed innymi i przed soba. A tu dynia rozp....ona po calosci .
Ja w zyciu, "na miejscu" przepracowalem 2.5 roku lacznie. Slabo znosze jakiekolwiek grupy ludzi. Pewnie ma to jakas medyczna nazwe - nie wiem bo lekarzy tez slabo znosze 😄
Poza tym nie moglbym siedziec w bokserkach a to by mi zniszczylo flow.

  • Like 1
Napisano

Nezumi ja po sprzątaniu też czasem sobie zrobię zdjęcie czystego biurka żeby potem wracać pamięcią do tych chwil i przypomnieć sobie, że tak też można żyć 😛 nawet lampki są trochę widoczne na samej górze wokół ramki z hasłem motywacyjnym, bo kupiłem ramkę, była z hasłem i nigdy nie nabrałem motywacji żeby coś tam włożyć tylko przeczepiłem co było i tak zostało, tak jak zegar na ścianie już ze 3 lata i nigdy nawet baterii nie włożyłem 😄 

sdfe.jpg.a808d1e2063f40a7dd7e01df02454bc8.jpg

 

Napisano
12 godzin temu, alex3d napisał:

trzeba mieć charyzmę, żeby zrobić pierwszy pełnometrażowy, komercyjny film przy użycia Blendera, jednocześnie ryzykując wielomilionowy budżet.

Pierwszy komercyjny pełnometrażowy film zrobiony w Blenderze to argentyński Plumíferos z 2010 r. chociaż wielomilionowego budżetu nie posiadał (750 tyś $, szacuje Wiki). Pierwszy film Tangenta zrobiony w Blenderze - "Ozzy" z 2016 miał budżet 10 mln $.

Napisano
2 hours ago, Destroyer said:

wokół ramki z hasłem motywacyjnym, bo kupiłem ramkę, była z hasłem i nigdy nie nabrałem motywacji żeby coś tam włożyć

Hahahahah zabilo mnie to 😄
Ja nie robie zdjec swojego biurka. Ale mam jakos tak podzielone jak teraz patrze - na prawo od srodka mam tablet i myszke, zero niepotrzebnych rzeczy, czysto, mozna zdjecie robic. Nie moge sie zdecydowac czy lewa strona inspirowana jest Mad Maxem czy Falloutem...

Napisano (edytowane)

@Tvaroog, prawda, zależy jakiego kryterium użyć i że sporo różnych produkcji było, nawet BF robiąc szorty miała kilkaset tysięcy euro, ale co innego zrobić zbiórkę i przewalić kasę, a co innego wyłożyć z kieszeni kilka milionów i odnieść sukces finansowy. Pomijając te wcześniejsze kryteria, pełnometrażowy, komercyjny i sześcio/siedmio zerowy budżet to jakościowo też ciężko to porównywać, bo te wszystkie produkcje do czasów Tangent były klasy B i D. Pełny metraż wymaga dużej ilości osób i tu grono firm mocno się zawęża. Także myślę, że przed nimi jednak nikt nie zrobił w blenderze niczego z prawdziwego zdarzenia jeśli chodzi o animację. Inna sprawa, że Tangent przy "Next" miało z tego co pamiętam budżet nie większy niż 30 milionów $, a taki Pixar ma budżety średnio po 200 milionów $, więc to ciągle jest przepaść.

Edytowane przez alex3d
Napisano (edytowane)

Zwykle narzekam na Blendera ostatnio to teraz dla odmiany pochwale 😄 Dobry release.
Najbardziej przypadla mi do gustu zmiana w denoise. Poprzednio zeby uzyc tego denoise'a intelowego trzeba bylo zaznaczac przy renderze denoise data, potem bawic sie nodami w compositorze... Wygodne to bylo tak bardzo, jakby to uzytkownik linuksa projektowal...
A teraz jest pieknie - zaznaczasz denoise, wybierasz metode i wszystko smiga. dwa kliki zamiast zonglerki nodami. Mam nadzieje, ze wiecej rzeczy bedzie w Blendku tak przyjaznych.
Rzezbienie tez calkiem fajnie dziala musze powiedziec. Brakuje mi wielu rzeczy z ZB, ale sama rzezba smiga calkiem przyjemnie juz i na sensownych siatkach.
Nie sprawdzilem jeszcze motion blura w eevee, ale brzmi spoko. Ostatnio dodawalem jakis lamerski fejk motion blura w animacji w post pro - nie bede czekal 16 godzin na animacje spadajacej puszki... A teraz wszystko w eevee od razu.
Psiocze na Blendera, ale czuje sie w nim jak w domu 😄 Ciezko by mi sie bylo przestawic na Maye teraz...
Duzo dobrego dodali - oby tak dalej. Na szczescie przywrocili zamykanie modyfikatorow normalne. Niech juz nie dotykaja UI przez jakis czas, blagam 😄 

Jest dobrze. Kurde jakby dodali jakies fajne wlosy jeszcze.. Ciekawe ile przyjdzie na to czekac.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Napisano (edytowane)
48 minutes ago, Nezumi said:

Zwykle narzekam na Blendera ostatnio to teraz dla odmiany pochwale

sdfdfg.thumb.jpg.4a9476fed00c31624280c97850a6e529.jpg

😄

A tak poważnie to wygląda to bardzo solidnie, sporo ruchu na twiterach i postów pokazujących nowe funkcje, fajnie się rozwija, czasem nawet malutkie rzeczy które od lat były w innych softach a zawsze się przydadzą i nie będzie czegoś tam brakowało 🙂

 

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
  • Haha 1
Napisano

Ech, no fajne to wszystko, fajne. Tylko szkoda, że spierdzielili search menu, który nie działa tak jak trzeba, to znaczy nie znajduje niektórych addonów. Czy ktoś się spotkał z tym samym problem?

Przykład między 2.83, a 2.90. Chcę sobie zrobić kółko na powierzchni, no to klikam spację i piszę circle (tak wiem, że można w inny sposób dotrzeć do tego, po prostu tak mi jest łatwiej). W 2.90 tej opcji nie widać, pomimo włączonych looptools. Tak jakby search menu wykrywał tylko podstawowe narzędzia, a reszty nie widział... 

118766511_3456252647768164_4188683025505999677_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_sid=825194&_nc_ohc=WU5PpOzKXgoAX9oUElW&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=aadc5307031d1abfcb4b5c68546da583&oe=5F7548A6

Napisano

PIXAR Animation Studios zaprasza (za jakieś niecałe 20 godzin) na webinar: Renderman for Blender https://app.livestorm.co/pixar-animation-studios/new-bridge-tool

 

@dynamonowy no te zmiany nie zawsze dobrze wychodzą, więc niby nie bug, ale coś jest na rzeczy - dziwnie to się odbywa czasami, na zasadzie totalnej rewolucji jakiegoś deva, który ma pomysł - rozwalić stary interfejs, zrobić zupełnie nowy. Nowy niekoniecznie pasuje stałym użytkownikom blendera, tak jak w przypadku przycisków modyfikatorów, paska status bar, więc jest opór, muszą zrobić znów krok wstecz i dopiero coś idzie do przodu - w końcu dodają nową funkcję z poszanowaniem wcześniejszych, które były dobrymi rozwiązaniami, tak jakby nie można tego było zrobić od razu.

https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.90/Python_API

 

Cytat

Operator Search

With the new operator search that only searches through menus, add-ons that expose operators only through search need to be updated. In general it is good practice to always expose operators through menus so users can find them.

For more obscure operators that are for example intended mainly for developers, we recommend adding them in the TOPBAR_MT_app_system menu. This is accessible through the System menu under the Blender icon in the top bar.

 

  • Like 1
Napisano

Jesli bedzie ta wersja darmowa do niekomercyjnych rzeczy to jest bajka. Kiedys szukalem i nawet chyba mieli mozliwosc kupienia licencji komercyjnej na 1 dzien za $5 :D. Niby zabawne ale tak na prawde to swietna opcja jesli chodzi o render.

Napisano (edytowane)

No właśnie to też ciekawe, bo taki Octane jest w Blenderze za darmo i do celów komercyjnych . Ograniczenia są takie, że możesz renderować na 1GPU, no i nie możesz używać rederfarm z tego co pamiętam. 

Może RenderMan będzie miał podobną politykę, zobaczymy.

Edytowane przez dynamonowy
Napisano

Wyglada na to, ze Pablo w koncu oderwal sie od cloth brusha (ktory to, jak wiemy, zainspirowal caly swiat, zmienil bieg historii, skonczyl z glodem na swiecie i pogodzil Palestyne z Izraelem ze wymienie tylko kilka zaslug) i napisal dla odmiany cos bardzo przydatnego. Trim brushe sa juz w swojej pierwszej wersji i oby je dopieszczal. Tutaj faktycznie nalezy pochwalic Blendera, bo jak walniemy koleczko takim trim brushem to zrobi dziure w siatce - cos czego z nieznanych mi przyczyn ZBrush nie potrafi, mimo ze booleany ma najlepsze jakie widzialem gdziekolwiek.
Mam nadzieje. ze beda sie teraz pojawialy nowe narzedzia do sculptu kiedy juz zakonczyla sie rewolucja cloth brushowa 😛 Znowu moge zaczac sledzic z zainteresowaniem rozwoj tej czesci Blendera. Trim brush juz jest, jakis cut jeszcze by sie przydal no i kurde nie pogardzilbym dodawaniem nowej geometrii bez wychodzenia ze sculpt mode... Fajnie to zaczyna wygladac, smialo mozna powiedziec, ze poza dedykowanymi softami zaden nie ma takiej rzezby. W sumie mysle sobie, ze super bylby jakis taki "mini blender" tylko do rzezby. Ze swoim interfacem, dedykowany do jednego zadania.

Napisano

Blender zbliża się do ZBrusha - to fakt który sam teraz potwierdzam u udowadniam.

Zainspirowany newsem o Rendermanie, i nowym 2.9 postanowiłem dać mu kolejną szansę. Ściągnąłem sobie program i tą scenkę na pustyni, tak do wglądu. Włączyłem scenke, render w viewporcie, ruszyłem timelinem i wyje**ło program 🙂

Technicznie jest już prawie jak zbrush. Jeszcze tylko narzędzia.

 

  • Haha 3
Napisano

@michalo z tą wtyczką do rendermana to jeszcze pieśń przyszłości. Co do stabilności programu. Blender sam z siebie jest bardzo stabilny, z użyciem addonów albo wielu addonów jednocześnie, z tą stabilnością jest różnie (w zależności na ile dobrze są napisane), ale jak wywala program przy renderowaniu to w 99% przypadkach bezpośrednią przyczyną jest brak RAM w danym momencie. To czy przy ruszaniu timelinem może zabraknąć albo nie powinno zabraknąć pamięci to już osobna kwestia, bo praca nad wydajnością viewportu, edycją gęstych siatek, wydajnością modyfikatorów itd. jest w toku i niektóre operacje na meshu to w tej chwili mordęga.

 

 

 

  • Like 1
Napisano

J/w, zazwyczaj chodzi o RAM.
Miałem kiedyś problem ze sceną, cały czas mi się wywalała i zupełnie nie mogłem pojąć co się dzieje. Byłem wtedy zafascynowany przeróżnymi modyfikatorami i testami- to był pierwszy raz gdy użyłem modyfikatora ocean. Dorzuciłem do pieca z ustawieniami i w doskonałym humorze postanowiłem renderować swoje dzieło...pan komputer powiedział nie. Pomyślałem "chwilowa słabość, następnym razem będzie dobrze". Po 6 razie stwierdziłem, że coś jest jednak nie tak. Koniec końców znalazłem przyczynę- zatwierdziłem modyfikator na obiekcie, skopiowałem skrawek mojego oceanu (żeby nie skłamać) co najmniej x10 (za pomocą shift+d zamiast alt+d) przez co moja scena miała jakoś 250 mln wielokątów :))) Spaniała, poruszająca historia, w razie czego nie róbcie tak.

  • Like 1
  • Haha 3
Napisano

Kurde z tym ramem to mogę mieć problem. Dokupiłem ostatnio 32 i mam teraz 64, ale już wcześniej podejrzewałem że  może być ram skopany (ktoś mi podpowiedział tutaj na forum).

Miałem zrobić memtesta ale oczywiście nie zrobiłem. Teraz to zrobię bo się zmartwiłem. 😞

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności