Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

RenderMan offers a feature-complete free non-commercial license, and Blender users will be able to test this integration with both the CPU based RenderMan RIS and the new GPU/CPU hybrid RenderMan XPU version when they both release Q1 next year.

https://www.blendernation.com/2020/09/03/renderman-for-blender-details-and-release-date/

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to, ze Pablo w koncu oderwal sie od cloth brusha (ktory to, jak wiemy, zainspirowal caly swiat, zmienil bieg historii, skonczyl z glodem na swiecie i pogodzil Palestyne z Izraelem ze wymienie tylko kilka zaslug) i napisal dla odmiany cos bardzo przydatnego. Trim brushe sa juz w swojej pierwszej wersji i oby je dopieszczal. Tutaj faktycznie nalezy pochwalic Blendera, bo jak walniemy koleczko takim trim brushem to zrobi dziure w siatce - cos czego z nieznanych mi przyczyn ZBrush nie potrafi, mimo ze booleany ma najlepsze jakie widzialem gdziekolwiek.
Mam nadzieje. ze beda sie teraz pojawialy nowe narzedzia do sculptu kiedy juz zakonczyla sie rewolucja cloth brushowa 😛 Znowu moge zaczac sledzic z zainteresowaniem rozwoj tej czesci Blendera. Trim brush juz jest, jakis cut jeszcze by sie przydal no i kurde nie pogardzilbym dodawaniem nowej geometrii bez wychodzenia ze sculpt mode... Fajnie to zaczyna wygladac, smialo mozna powiedziec, ze poza dedykowanymi softami zaden nie ma takiej rzezby. W sumie mysle sobie, ze super bylby jakis taki "mini blender" tylko do rzezby. Ze swoim interfacem, dedykowany do jednego zadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blender zbliża się do ZBrusha - to fakt który sam teraz potwierdzam u udowadniam.

Zainspirowany newsem o Rendermanie, i nowym 2.9 postanowiłem dać mu kolejną szansę. Ściągnąłem sobie program i tą scenkę na pustyni, tak do wglądu. Włączyłem scenke, render w viewporcie, ruszyłem timelinem i wyje**ło program 🙂

Technicznie jest już prawie jak zbrush. Jeszcze tylko narzędzia.

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michalo z tą wtyczką do rendermana to jeszcze pieśń przyszłości. Co do stabilności programu. Blender sam z siebie jest bardzo stabilny, z użyciem addonów albo wielu addonów jednocześnie, z tą stabilnością jest różnie (w zależności na ile dobrze są napisane), ale jak wywala program przy renderowaniu to w 99% przypadkach bezpośrednią przyczyną jest brak RAM w danym momencie. To czy przy ruszaniu timelinem może zabraknąć albo nie powinno zabraknąć pamięci to już osobna kwestia, bo praca nad wydajnością viewportu, edycją gęstych siatek, wydajnością modyfikatorów itd. jest w toku i niektóre operacje na meshu to w tej chwili mordęga.

 

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J/w, zazwyczaj chodzi o RAM.
Miałem kiedyś problem ze sceną, cały czas mi się wywalała i zupełnie nie mogłem pojąć co się dzieje. Byłem wtedy zafascynowany przeróżnymi modyfikatorami i testami- to był pierwszy raz gdy użyłem modyfikatora ocean. Dorzuciłem do pieca z ustawieniami i w doskonałym humorze postanowiłem renderować swoje dzieło...pan komputer powiedział nie. Pomyślałem "chwilowa słabość, następnym razem będzie dobrze". Po 6 razie stwierdziłem, że coś jest jednak nie tak. Koniec końców znalazłem przyczynę- zatwierdziłem modyfikator na obiekcie, skopiowałem skrawek mojego oceanu (żeby nie skłamać) co najmniej x10 (za pomocą shift+d zamiast alt+d) przez co moja scena miała jakoś 250 mln wielokątów :))) Spaniała, poruszająca historia, w razie czego nie róbcie tak.

  • Like 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde z tym ramem to mogę mieć problem. Dokupiłem ostatnio 32 i mam teraz 64, ale już wcześniej podejrzewałem że  może być ram skopany (ktoś mi podpowiedział tutaj na forum).

Miałem zrobić memtesta ale oczywiście nie zrobiłem. Teraz to zrobię bo się zmartwiłem. 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś programy mi się wywalały częściej niż powinny własnie z powodu ramu, ale miałem też tak, że przy renderingach GPU przez dogrywającą kartę graficzną czasami sypało mi błędami lub renderer się crashował, niestabilny zasilacz, procesor czy nawet jakiś błąd z podpięciem dysku przez sata może powodować błędy dlatego jak komputer jest katowany dzień w dzień to staram się w miarę możliwości wymieniać podzespoły co kilka lat gdy jeszcze są na tyle sprawne, że łatwo je sprzedać bez dużej straty i nie mnożą problemów. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, michalo said:

Kurde z tym ramem to mogę mieć problem.

Jak masz problem z RAMem to powinienes miec problemy z wywalaniem sie roznych softow. Jesli chodzi o Blendera to na grupie Facebookowej kilka osob mowilo dzis o wywalaniu sie przy renderingu w 2.9.
Sam nie moge tego potwierdzic - poki co (odpukac) nie mialem przypadku wywalenia sie. Ale najwyrazniej wiecej osob ma problemy z renderem i stabilnoscia 2.9 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się, że nie mam problemu z ramem. Przynajmniej mem test nic nie wykazał (musiałem przerwać przy ostatnim passie - test 7)

Z blenderem to pewnie przypadek - ale nie mogę potwierdzić bo bardzo rzadko go odpalam.

Softy które mi wywala to właściwe tylko zbrush, jednak go używam non stop. Innych problemów nie mam.

8 godzin temu, alex3d napisał:

  propaganda. Po tym jak 80lev zignorował update zb węszę tam spisek 😛

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://devtalk.blender.org/t/2020-09-08-tuesday-talks-modules-meetings/15158

Brzmi dobrze, ciekawe jak wyjdzie w praktyce. Jak jeszcze coś z bejkowaniem się poprawi to już będzie całkiem fajnie. 

 

Fast mesh editing

  • The (new) goal is to allow basic mesh editing in high poly objects (superior than the original goal of 2.7 performance).
  • The plan is still the same, to avoid redudant calculations.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tadam. Pablo wreszcie obrał właściwy kierunek. 

Edit: tu jest trochę więcej szczegółów. https://developer.blender.org/T81180

Ta informacja jest szczególnie ciekawa.

Cytat

...

Engineer plan:

Remove BMesh based dyntopo (to be replaced with a better implementation).

 

 

 

 

Edytowane przez alex3d
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Houdini 18.5 jest jak myśliwiec 6 generacji, ale wygląda, że NanoVDB  może niedługo będzie również w blenderze. 

 

https://developer.blender.org/D8794

https://www.aswf.io/news/nanovdb/

bunny.png

 

NanoVDB allows for GPU acceleration of OpenVDB workflows such as ray tracing, filtering and collision detection, while maintaining compatibility with the core OpenVDB data structure and existing pipelines. It has no external dependencies, works with different graphics APIs including CUDA, OptiX, OpenCL, OpenGL, and DirectX, and supports both voxel and point data. NanoVDB is open source and available for download on the OpenVDB GitHub.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciek Jutrzenka troche spierałem się z tobą o tego Blendera, ale musze stwierdzić, że popróbowałem, popatrzyłem i sie zakochałem (ver 2.9). 

Ale co do programu Maya to sie nie zgadzam, rozwija sie bardzo dobrze i wcale nie musi mieć najnowszych nowinek, bo idąc za filozofią blendera to im więcej, tym gorzej!

To tak na uśmiech na niedzielna noc!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, MariushO napisał:

@Maciek Jutrzenka troche spierałem się z tobą o tego Blendera, ale musze stwierdzić, że popróbowałem, popatrzyłem i sie zakochałem (ver 2.9). 

Ale co do programu Maya to sie nie zgadzam, rozwija sie bardzo dobrze i wcale nie musi mieć najnowszych nowinek, bo idąc za filozofią blendera to im więcej, tym gorzej!

To tak na uśmiech na niedzielna noc!

 

ja nie mówię że maya zła mówie tylko że raczej nie dostanie tego szybko.. bo tam są inne priorytety 😄 to miałem na mysli. Co do samego Blendera.. program jak program.. wszystko ma swoje plusy i minusy. Ale jest jeden ficzer który sprawia że dla mnie Blender jest 10 lat przed wszystkimi.  Mianowicie Viewport połaczony z IPR'aem i jak dobrze to działa.. ile kroć muszę coś wyrenderować w Houdinim to łapie się za głowę jak tragicznie to działa. Ludzie tego nie czują np aż tak bardzo bo zazwyczaj pracuja na 2 monitorach.. i wtedy to aż tak tragicznie nie wypada.. ale jak się pracuje na laptopie czy 1 monitorze.. to przepaść jest kosmiczna.  no ale blender za to possysa w wielu innych aspektach więc no niemożna mieć wszystkiego.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, MariushO napisał:

@michalo hudy rządzi na swoim terytorium, które wywalczył sobie już jakiś czas temu, ale ma słabe strony...

To tak bardziej dla żartu napisałem.

Blender (jego użytkownicy) kilka razy w miesiącu powoduje u mnie jaw-drop 😉 Hudy tylko przy releaseach hehe. Tak to ciężko na niego mi trafić. Ogólnie to do softów mam dystans bo to tylko narzędzia i wszystko zależy od użytkownika.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle ile kroć muszę korzystać z czegoś innego niż Cycles do renderingu.. np Renderman.. albo 3delight... czy cokolwiek co ma te ubershadery.. to dostaje szewskiej pasji.. wszystko tam jest tak kosmicznie spartolone.. i nie wiem jak ludzie mogą tego korzystać.. zamiast wszystko oprzeć na vectorach i floatach to tam są jakieś ich własne sockety które jak nie przewidzieli że chcesz coś zrobić to nie zrobisz.. masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to obserwuję i pale się nie mieści co oni tam odjaniepawlają 🙂 w zasadzie kilka osób na samym szczycie pręży muskuły ile jeszcze da się wycisnąć z boxa czy kulki 🙂 

 

 

😄

 

Edytowane przez Destroyer
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Destroyer napisał:

Też to obserwuję i pale się nie mieści co oni tam odjaniepawlają 🙂 w zasadzie kilka osób na samym szczycie pręży muskuły ile jeszcze da się wycisnąć z boxa czy kulki 🙂 

 

Albo jak ten jegomość w pustej scenie 

 

 

Zeszłoroczny Nodevember zmotywawał mnie żeby założyć konto na tweeterze i wejść głębiej w shadery Blendera, tegoroczny po 3 dniach dał mi do zrozumienia: idź przesuwaj werteksy.

Edytowane przez stormwind
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem idziesz do pracy i dostajesz zadanie wziąć starszy projekt poprzednika lekko zmienić animacje prosta rzecz ,szybko sobie poradzisz i widzisz, że wszystko proceduralnie na boxie czy plejnie 🙂

Po tygodniu szef pyta czy już zrobione... jasne... już kończę... pisać powieść autobigraficzną bazującą na wydarzeniach ostatnich dni 

...ostrożnie krok za krokiem ruszył plątanina węzłów, nic nie wyglądało znajomo w tym istnym labiryncie Ariadny a on niczym współczesny Tezeusz zagłębiał się w niego coraz bardziej i bardziej chcąc odnaleźć leże bestii, jeszcze nie wiedział, że mimo usilnych prób z góry skazany jest na sromotną porażkę i z każdym krokiem popadał w coraz większe szaleństwo ...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minutes ago, le_chu said:

Zgadzam sie, Blender jest darmowy wiec autorzy tutorial powinni wrecz placic userom za korzystanie z ich wiedzy.

Wiedzialem ze sie pojawi ten motyw 😄 Zawsze jest to samo - jak komus sie nie podoba to pewnie dlatego, ze Blender jest darmowy, i chce za darmo wszystko, nie?
Nie, tak po prostu uwazam, ze 120 dolcow za ten tutorial to za duzo. W zwiazku z czym nie kupuje. Jak ktos uwaza ze to dobra cena niech kupi i luzik. Moga sobie dac $1000 jak chca. To ich praca i wyceniaja ja jak chca.
Mega dobre tutoriale Gleba Alexandrova i Aidy Burrowsa z potezna dawka wiedzy, czesto uaktualniane jesli zajda jakies zmiany w nowych wersjach, kosztuja $60.
Rewelacyjne tutoriale p2Design do tworzenia postaci i rigowania sa po $45. Ten tutek z rigowaniem kupilem mimo ze watpie, zebym go kiedys ogarnal bo rigowanie to dla mnie bol straszny.
Tak ze nie, kolego sarkastyczny 😉 Nie uwazam ze powinno byc wszystko za darmo. Uwazam ze tutorial o czesaniu kotka - jak zajebisty by nie byl - nie jest wart moich ciezko zarobionych $120 zielonych papierow.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Nezumi napisał:

Po prostu uwazam, ze 120 dolcow za ten tutorial to za duzo. W zwiazku z czym nie kupuje. Jak ktos uwaza ze to dobra cena niech kupi i luzik. 

Twoj pierwszy post odnosnie ceny produktu, na ktory ktos poswiecil wlasny czas, srodki, pieniadze, brzmial zupelnie inaczej. To Ty a nie nikt inny w tym temacie napisales ze ludziom "odbija" z cenami. To Ty a nie nikt inny piszesz w tonie jakbys wiedzial co ile powinno kosztowac na rynku.

W sumie chyba tez tylko Ty nie potrafisz zauwazyc jak szybko w grafice 3D moze sie zwrocic 120 ciezko zarobionych dolanow.

Edytowane przez le_chu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności